Klin AAZ - Przeróbka wału... !!

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

MK3speed
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 96
Rejestracja: wt sty 01, 2013 18:20

Re: Klin AAZ - Przeróbka wału... !!

Post autor: MK3speed » sob sty 12, 2013 16:37

walus501 pisze:na czym polega przeróbka walu? Co trzeba zrobić i kupić żeby go nie wyjmować?
A jak wyglądała by naprawa bujającego sie koła pasowego?
Co radzicie zrobić żeby było tanio i wytrzymalo max 50 tys może być i więcej?
Nie trzeba go wyjmować można to zrobić na samochodzie w TD jest klin w postaci delikatnego wycięcia w kształcie litery U https://lh4.googleusercontent.com/-YAFD ... C00267.jpg" onclick="window.open(this.href);return false; a w TDI masz klin w postaci ściętego boku w literę c masz wtedy czoło wału C http://www.autobodex.waw.pl/usterka/czolo.jpg" onclick="window.open(this.href);return false; :D naprawa gibania się kółka jest spowodowana jego zerwaniem na tłumiku drgań i w efekcie niszczy kliny :D

Jeśli chcesz to zrobić na samochodzie to polecam kupić na allegro frez http://images.sklepy24.pl/78898066/898/ ... -5-tdi.jpg" onclick="window.open(this.href);return false; może być najtańszy za 100 wytrzyma on jedną taką operacje a droższy taki za 400 500 setek wytrzyma kilka :) a miejsce na klina należy zrobić tak że trzeba użyć pilnika i w miejscu starego klina piłować jeśli masz TD to przerabiasz na klin od tdi :) zastosowań owe nową śrubę koszt 10 zł do tego nowe koło od TDI dokręcić odpowiednim nm i zrobić kont 180 NM + 180 * (stopni) i będzie żyć wieki :D jeśli nie zrobisz tego z głową rozpierdolisz każdy wał po niedługim czasie



Awatar użytkownika
walus501
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 147
Rejestracja: ndz lis 29, 2009 18:56
Lokalizacja: LKR

Klin AAZ - Przeróbka wału... !!

Post autor: walus501 » sob sty 12, 2013 22:40

a nowy klin nie załatwi tu sprawy??
pytanie jeszcze jak się nazywa klucz (rodzaj nasadki) i jaki ma rozmiar na oryginalna śrubę od tego koła??


[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/373623.html][img]http://images.spritmonitor.de/373623.png[/img][/url]
http://images47.fotosik.pl/230/10c80806a4e7bbeb.jpg

Awatar użytkownika
walus501
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 147
Rejestracja: ndz lis 29, 2009 18:56
Lokalizacja: LKR

Klin AAZ - Przeróbka wału... !!

Post autor: walus501 » sob sty 12, 2013 23:32

i jak to piłować?
średnice są takie same? śruba taka sama?
i czy to wcięcie ma mieć jakaś głębokość czy jak?
powiedzcie mi jak mam to zrobić najtańszym kosztem;p
w grę wchodzi nowe kolo zębate. a pasowe kupie używke sztywna bez amortyzatora


[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/373623.html][img]http://images.spritmonitor.de/373623.png[/img][/url]
http://images47.fotosik.pl/230/10c80806a4e7bbeb.jpg

tower
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 152
Rejestracja: ndz lip 12, 2009 18:37
Lokalizacja: Toruń

Re: Klin AAZ - Przeróbka wału... !!

Post autor: tower » ndz sty 13, 2013 00:34

walus501 pisze: w grę wchodzi nowe kolo zębate. a pasowe kupie używke sztywna bez amortyzatora
To błąd. Brak gumy na wale spowoduje szybsze zużycie klina.


A80 B4 1,9 MTDI
A80 B4 2,8 AAH Quattro

arwam

Klin AAZ - Przeróbka wału... !!

Post autor: arwam » ndz sty 13, 2013 01:19

ponowne frezowanie, w razie potrzeby napawanie i frezowanie.
jednak według mnie to są półśrodki dobre do sprzedaży auta, jesli robimy dla siebie, chcemy żeby nam długo auto służyło to tylko zmiana wału według mnie. roboty trochę więcej, cena nieznacznie wyższa ale za to spokój ducha bezcenny



_model_
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 275
Rejestracja: pn wrz 01, 2008 07:57
Lokalizacja: Toruń / Osiek nad Wisłą
Auto: Skoda Rapid Liftback 1,0TSI 110KM MY2019
Silnik: DKRC
Kontakt:

Re: Klin AAZ - Przeróbka wału... !!

Post autor: _model_ » pn sty 14, 2013 14:27

walus501 pisze:na czym polega przeróbka walu? Co trzeba zrobić i kupić żeby go nie wyjmować?
A jak wyglądała by naprawa bujającego sie koła pasowego?
Co radzicie zrobić żeby było tanio i wytrzymalo max 50 tys może być i więcej?
Albo frezowanie czopa wału albo wymiana na wał od TDI'ka z kołem... Lepsze to drugie rozwiązanie bo tam klin jest inny i go nie ścina


Skoda Rapid Liftback 1,0TSI MY 2019, Ambition+Audio+Sunset

Awatar użytkownika
walus501
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 147
Rejestracja: ndz lis 29, 2009 18:56
Lokalizacja: LKR

Klin AAZ - Przeróbka wału... !!

Post autor: walus501 » pn sty 14, 2013 17:05

Witam!
dziś zdjąłem u mnie koło zębate. i okazało się:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

znaki wszystkie niby sie zgadzały:
Obrazek


myślę ze nie ma sensu tu nic przerabiać. ale z drugiej strony czemu bujało mi się to koło


[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/373623.html][img]http://images.spritmonitor.de/373623.png[/img][/url]
http://images47.fotosik.pl/230/10c80806a4e7bbeb.jpg

MK3speed
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 96
Rejestracja: wt sty 01, 2013 18:20

Klin AAZ - Przeróbka wału... !!

Post autor: MK3speed » pn sty 14, 2013 22:37

walus501 pisze: walus501
dużej siły urzyłeś do odkręcenia ??



Awatar użytkownika
walus501
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 147
Rejestracja: ndz lis 29, 2009 18:56
Lokalizacja: LKR

Klin AAZ - Przeróbka wału... !!

Post autor: walus501 » pn sty 14, 2013 23:23

wydaje mi się ze jak na taka śrubę to była nie za mocno ale i nie za lekko


[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/373623.html][img]http://images.spritmonitor.de/373623.png[/img][/url]
http://images47.fotosik.pl/230/10c80806a4e7bbeb.jpg

Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

Klin AAZ - Przeróbka wału... !!

Post autor: souler » wt sty 15, 2013 20:44

idealny klin. zakładaj nową śrubę na kleju i dokręcaj zgodnie z instrukcją. teoretycznie u mnie też występuje gibanie, ale to bardziej złudzenie, bo zawsze tak było i nigdy nic się nie stało, a klin wyglądał tak samo jak na zdjęciu. dałem nowe koło, nową śrubę i tyle. dokręcanie jest upierdliwe, ostatni etap...


Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

Awatar użytkownika
walus501
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 147
Rejestracja: ndz lis 29, 2009 18:56
Lokalizacja: LKR

Klin AAZ - Przeróbka wału... !!

Post autor: walus501 » wt sty 15, 2013 20:55

90nm i 180stopni tak?
bo spotkałem sie jeszcze na forum z 180nm i 180 stopni.
które jest poprawne?


[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/373623.html][img]http://images.spritmonitor.de/373623.png[/img][/url]
http://images47.fotosik.pl/230/10c80806a4e7bbeb.jpg

Awatar użytkownika
J.B.S.
Forum Master
Forum Master
Posty: 1819
Rejestracja: sob mar 22, 2008 19:08
Lokalizacja: Radom

Klin AAZ - Przeróbka wału... !!

Post autor: J.B.S. » wt sty 15, 2013 21:18

90 Nm i 90 stopni.Wedle mich informacji jest poprawnie.



arwam

Klin AAZ - Przeróbka wału... !!

Post autor: arwam » wt sty 15, 2013 21:35

J.B.S., ja w literaturze spotykałem się z wartościami 90Nm i 90* oraz z 90Nm i 180* osobiście stosuje ten drugi wariant ale pod koniec dokręcania czuć już że osiągamy granicę plastyczności materiału.

walus501 pisze:bo spotkałem sie jeszcze na forum z 180nm i 180 stopni.
to już jest dla silników 2.5TDI R5 tam śruba mocująca jest grubsza i dłuższa.



Awatar użytkownika
J.B.S.
Forum Master
Forum Master
Posty: 1819
Rejestracja: sob mar 22, 2008 19:08
Lokalizacja: Radom

Klin AAZ - Przeróbka wału... !!

Post autor: J.B.S. » wt sty 15, 2013 21:48

To powiem Ci ze mnie sie jeszcze nie udało dociagnać 180 stopni.Gdzies wyczytałem że ta mocniejsza opcja jest błędna.
Poza tym kilka silników dokręcałem 90 Nm plus 90 stopni (odpukać) jeszcze żaden nie wrócił.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 55 gości