Problem ze sprzęgłem

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

froncek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: pt lip 07, 2006 18:30
Lokalizacja: lubuskie

Problem ze sprzęgłem

Post autor: froncek » wt sie 08, 2006 18:42

Mam problem ze sprzęgłem. Mianowicie chodzi o rzecz następującą: mam golfa III z hydraulicznym sprzęgłem. Bierze na samym prawie końcu wysprzęglania. Mam pytanie; czy w jakiś sposób można wyregulować sprzęgło ? lub czy to świadczy o zuzyciu tarczy i nadchądzącej wymianie?



Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: souler » wt sie 08, 2006 19:47

wydaje mi sie ze czeka cie wymiana, ale niech wypowiedza sie fachowcy. tam chyba jest samoregulujace


Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » wt sie 08, 2006 20:21

tzn bierze nisko czy wysoko bo nie wiem co miałeś na mysli - jesli bierze wysoko to sie konczy sprzęgło - jest auto regulacja ...

u mnie bierze z kolei niziutko ale tez nie jestem zadowolony w wysorzęglania..



froncek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: pt lip 07, 2006 18:30
Lokalizacja: lubuskie

Post autor: froncek » wt sie 08, 2006 21:39

A myslałem że ktoś mnie pocieszy ale niestety prawda jest okrótna!!!



RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Re: Problem ze sprzęgłem

Post autor: RobertP » wt sie 08, 2006 22:05

froncek pisze:Mam problem ze sprzęgłem. Mianowicie chodzi o rzecz następującą: mam golfa III z hydraulicznym sprzęgłem. Bierze na samym prawie końcu wysprzęglania. Mam pytanie; czy w jakiś sposób można wyregulować sprzęgło ? lub czy to świadczy o zuzyciu tarczy i nadchądzącej wymianie?
własnie mi wczoraj "wywalono" troszkę podobny temat, ale jestem już dzisiaj po naprawie
więc tak, przy pedale ma zaczepione cięgło które wychodzi do pompy mieszczącej się pod maską zaraz przy pompie hamulcowej
płyn hamulcowy ze zbiorniczka płynie rurką (ok 14cm) w parcianej otulinie do pompy tam przy pompie masz odpowietrznik,
więc jak nie masz z kim to możesz sam spóbować odpowietrzyć, odkręc kluczem nr 10 lekko i patrz czy idą bąbleki lub słychać syczenie i czekaj aż pojawi się płyn odczekaj troszkę i zakręć
następnie przy skrzyni masz jeszcze jeden odpowietrznik wkręcony w obudowę siłownika przykręconego do skrzyni a zasilnaego płynem hydraulicznym z pompy opisanej wczesniej
więc ten odkręć i odczekaj aż spłynie ci troszkę płynu
i tak dwa razy jeden po drugim
a najlepiej jak sa dwie osoby to odpowietrzysz sobie tak samo jak hamulce (pompowanie pedałem i wypuszczenie powietrza przez odpowietrzniki-chyba wieszo co chodzi... ) tam gdzie wystaje króciec i w niego włożony jest ten parciano-gumowy wężyk
jeśli choć troszkę wilgotne wykręcaj (z tym jest mały problem :-) )
i wyczyść rozkręć tą pompke i powymieniaj uszczelki
dzisiaj tak zrobiłem, koszt uszczelek to 19zł za komplet (4 gumki i pierścień segera), czas z rozkręceniem i złożeniem do kupy i odpowietrzeniem na całkowiecie pełnym luzie ok. 4h
więc jeszcze co zerknij sobie czy przypadkiem nie poci ci się przy pompie tej od sprzęgła ta

ale możliwe że niekoniecznie jest problem u Ciebie przy wspomaganiu sprzęgła
może wycisk się zj.....ł i skończyło sie słoneczko ..., a tu czeka cie wyciąganie skrzyni :-(


Ps. z naprawy chciałem zrobić FAQ ale mój cyfrak HP odmówił posłuszeństwa
może ktoś sie zna?- (nie wyświetla się podgląd na wyświetlaczu poza tym działa)



froncek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: pt lip 07, 2006 18:30
Lokalizacja: lubuskie

Post autor: froncek » wt sie 08, 2006 22:19

OK Jutro spróbuje Dam znać jak mi poszło Dzięki!!



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » wt sie 08, 2006 22:20

RobertP pisze:nie wyświetla się podgląd na wyświetlaczu poza tym działa)
to zrzuć zawartość karty na dysk - moze zdjęcia suię porobiły tylko nie widzisz ich na LCD w aparacie ?

ps. powinien byc taki przycisk który przełącza pomiędzy wizjerem a ekranem LCD



RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: RobertP » wt sie 08, 2006 22:26

cowboy pisze:to zrzuć zawartość karty na dysk - moze zdjęcia suię porobiły tylko nie widzisz ich na LCD w aparacie ?
zrzuciłem , niestety zdjęcia sie nierobią :) wychodzą czarne :(
cowboy pisze: ps. powinien byc taki przycisk który przełącza pomiędzy wizjerem a ekranem LCD
to wiem słychać reaguje ale nic na wyświetlaczu jedna ciemność, wyświetla się tylko menu ...

[ Dodano: Wto Sie 08, 2006 22:27 ]
froncek pisze:OK Jutro spróbuje Dam znać jak mi poszło Dzięki!!
ja bym z odpowietrzaniem nie darował zrobiłbym to nawet dzisiaj a nawet przy latarce weź dwa klucze 10 i 11 i sprawdź to trwa kilka minut a pedał może wróci i będzie jutro ok :P



froncek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: pt lip 07, 2006 18:30
Lokalizacja: lubuskie

Post autor: froncek » wt sie 08, 2006 22:30

Teraz nie moge. Jutro rano przed wyjazdem to zrobie .

[ Dodano: 09 Sie 2006 17:54 ]
Jestem już po odpowietrzeniu. Znalazłem tylko odpowietrznik przy siłowniku przy skrzyni. W pompie do której jest podłączony pedał nie ma żadnego odpowietrznika. Rezultat taki że "bierze" teraz w połowie to i tak sukces dla mnie! Jak myślicie czy brać się jeszcze za rozebranie siłownika i wymiane uszczelek jak podano ?



RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: RobertP » czw sie 10, 2006 09:04

froncek pisze:Jestem już po odpowietrzeniu. Znalazłem tylko odpowietrznik przy siłowniku przy skrzyni. W pompie do której jest podłączony pedał nie ma żadnego odpowietrznika. Rezultat taki że "bierze" teraz w połowie to i tak sukces dla mnie! Jak myślicie czy brać się jeszcze za rozebranie siłownika i wymiane uszczelek jak podano ?
może być faktycznie jeden przy skrzyni, identycznie widziałem w Audicach
więc jeśli do połowy no to jest kiszka :-(
a powiedz czy po jakimś czasie jeśli postał np. całą noz znowu miałeś miekki pedał sprzęgła ?
jełsi tak to raczej czeka Ci zdjęcie siłownika , dwie śruby nr8 na klucz 13 odkręcenie przewodu kluczem 12 i wycigasz ...
będą tam dwie uszczeleczki do wymiany (jedna na tłoczku druga harmonijka na siłowniku), proste no nie :-)

ale teraz pytania i prośby także do innych

poszukuję fotki bądź rysunku jak powinien być włożony te siłownik wychodzący/pracujący z tłoczkiem z tego ustrojstwa co jest przy skrzyni
bo ma on z jednej strony zgrubienie zakończone plastikiem a z drugiej zgrubienie mietalowe i teraz pytanie która końcówka ma być w skrzyni a która w tłoczku, bo wczoraj jak wyciągnąłem to ma obawy że jak mi mechanior skrzynie wymieniał to wsadził odwrotnie bo chyba mu się rozsypało, a powiedzmy że pasuje z każdej strony ale bardziej pasuje plastikowym zgrubieniem od strony tłoczka



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » czw sie 10, 2006 10:56

RobertP pisze:poszukuję fotki bądź rysunku jak powinien być włożony te siłownik wychodzący/pracujący z tłoczkiem z tego ustrojstwa co jest przy skrzyni
to co może ktoś uszcześliwi kolege screenshotem z Edka albo serwisówki... ? :P



RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: RobertP » pt sie 11, 2006 07:06

cowboy pisze:
RobertP pisze:poszukuję fotki bądź rysunku jak powinien być włożony te siłownik wychodzący/pracujący z tłoczkiem z tego ustrojstwa co jest przy skrzyni
to co może ktoś uszcześliwi kolege screenshotem z Edka albo serwisówki... ? :P
Panowie czy macie ten rysunek tego siłownika sprzęgła przy skrzyni, jak to ma być złożone ?



froncek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: pt lip 07, 2006 18:30
Lokalizacja: lubuskie

Post autor: froncek » pt sie 11, 2006 16:03

Przez noc nie odczułem żadnej zmiany. Dalej bierze od połowy. Czemu twierdzisz że od połowy to kiszka? To od jakiego momentu powinno brać prawidłowo?



Awatar użytkownika
spons
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 64
Rejestracja: pt sie 04, 2006 11:08
Lokalizacja: Siewierz
Kontakt:

Post autor: spons » pt sie 11, 2006 19:55

Jak tak troche OT bo chodzi o aparat RobertaP :wink: Najprawdopodobniej zawiesiala Ci sie przeslona, ja tak mialem u siebie tyle ze w olympusie, wszystko dzialalo tylko zdjecia czarne. U mnie za 1 razem pomoglo walniecie aparatem o stol, za 2 musialem rozebrac bo trzaskanie nie pomagalo :grin:


www.seat-racing.pl

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 89 gości