remont ajm

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
barto3130
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 97
Rejestracja: sob mar 03, 2012 15:50
Lokalizacja: Śląsk,Racibórz
Kontakt:

remont ajm

Post autor: barto3130 » pt gru 07, 2012 21:44

Ktos sie orientuje w koszcie remontu silnika ajm?turbo sprawne


Moje padło http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=547887" onclick="window.open(this.href);return false;

Max88
Niesolidny sprzedawca
Niesolidny sprzedawca
Posty: 161
Rejestracja: śr sie 01, 2012 22:10
Lokalizacja: LUBIN/Wrocław

remont ajm

Post autor: Max88 » pt gru 07, 2012 21:47

Co konkretnie bys chcial robic?czapke(glowice) czy dol?czy moze np ukl wtryskowy?



Awatar użytkownika
barto3130
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 97
Rejestracja: sob mar 03, 2012 15:50
Lokalizacja: Śląsk,Racibórz
Kontakt:

remont ajm

Post autor: barto3130 » pt gru 07, 2012 22:02

hm problem jest taki ze przepuszczaja mi pierscienie olejowe,wiec głowica tez wchodzi w gre.


Moje padło http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=547887" onclick="window.open(this.href);return false;

finch
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 416
Rejestracja: czw maja 21, 2009 21:24
Lokalizacja: Mieszkowice/Szczecin

remont ajm

Post autor: finch » pt gru 07, 2012 23:34

Koszta nie są małe. Jak rozbierzesz pewnie okaże się że trzeba robić szlif cylindrów. A jak szlif to i nowe tłoki. Ja za zestaw 4 nowych tłoków z pierścieniami sworzniami i zabezpieczeniami kolbenchmitta do silnika 1,6 TD płaciłem około 1000 złotych. Pamiętam że na pewno po znajomości, za szlif kolega wziął ode mnie symboliczną stówkę. Remont głowicy ze szkiełkowaniem nowymi prowadnicami 4 zaworami wydechowymi i szklankami INA kosztował mnie coś między 300 a 400 złotych i to też po znajomości. U mnie odpadł szlif wału i panewek bo wszystko jest jak z fabryki - nie wiadomo co wylezie u Ciebie. Do tego musisz doliczyć:
-uszczelka głowicy być może i śruby
-rozrząd
-simmeringi wału korbowego wałka rozrządu
-uszczelki: pokrywy rozrządu miski olejowej podstawy filtra oleju i kolektorów
-zestaw śrub do mocowania sprzęgła
-pompę wody

No i najważniejsze kto i za ile Ci to poskłada.

Jednym słowem rozejrzyj się gdzieś za droższym słupkiem z gwarancją przełóż i lataj, no chyba że chodzi o udowodnienie sobie że "ja też potrafię" :bajer:

Pozdrawiam


Golf "Drugi" by finch
:pop: :pop: :pop:Mój Turbo Kopciuch :satan: :pop: :pop: :pop:
Vw jest bogiem, Prędkość nałogiem, Turbo zabawą a Diesel podstawą :D
LPG? Nawet porządne zapalniczki są na benzynę :okej:
diesel4ever

Awatar użytkownika
JABcok20
Forum Master
Forum Master
Posty: 1838
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 03:32
Lokalizacja: Lębork
Kontakt:

remont ajm

Post autor: JABcok20 » sob gru 08, 2012 01:23

Rozbierasz silnik,jak cylindry i tłoki są ok to je zostawiasz. czyli uszczelka pod głowicą i wymianapierścienie to koszt robocizny około 500-600zł.pierścienie 200 pare i uszczelkaz planowaniem około 200zł. jeśli chceszuszczelniacze todochodzi około 15zł komplet, docieranie zaworów około 80zł, wymiana prowadnic uszkodzonych 50zł.


Golf mk1 AFN gtb3576klnrv 53mm,
Najmocniejszy AFN w Polsce i seryjny na świecie, najmocniejszy vp37 w Polsce
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=548005&p=6522426#p6522426

kryzysiek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: ndz wrz 06, 2009 17:17
Lokalizacja: Błonie k/Warszawy
Kontakt:

Re: remont ajm

Post autor: kryzysiek » wt sty 08, 2013 20:25

witam,

poczepie sie pod temat, bo też chodzi o remont ajm. zmierzona dzisiaj kompresja jest nastepujaca: 26,28,28,28. Golf po nocy na dworze przy -10 odpala za mniej wiecej 80 razem (przy 60 zakreceniu rozrusznika przestalismy liczyc). Jakie będą koszta remontu silnika w tym przypadku ? Pytam bo zastanawiam sie co lepsze, remont czy nowy słupek?



Awatar użytkownika
JABcok20
Forum Master
Forum Master
Posty: 1838
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 03:32
Lokalizacja: Lębork
Kontakt:

remont ajm

Post autor: JABcok20 » wt sty 08, 2013 20:45

Ja wlałbym remontować. Jaki masz przbieg? orginalny? Sprawdzałeś synchronizacje wałka rozrządu. Przy takiej kompresji powinien raczej odpalić ale nie aż tak kiepsko... świece grzeją, ile oleju ubywa, ile dolewasz?


Golf mk1 AFN gtb3576klnrv 53mm,
Najmocniejszy AFN w Polsce i seryjny na świecie, najmocniejszy vp37 w Polsce
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=548005&p=6522426#p6522426

jaro789
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 393
Rejestracja: śr lis 12, 2008 23:56
Lokalizacja: ngi
Kontakt:

remont ajm

Post autor: jaro789 » wt sty 08, 2013 21:02

z tym paleniem u kolegi kryzysiek jest coś nie tak

też mam ajm
i u mnie jest tak 28 30 26.5 30 odchyłka niby 3.5 bara (może być do 5bar) ale pali bez problemu
co nie znaczy że silnik igła :ass:
od razu łapie na jeden cylinder a za dosłownie 1/10 sekundy na kolejne dwa
tylko odpali i chodzi równo, nie szarpie, stuka lekko popychacz albo wtrysk

u Ciebie musi być coś nie tak nie z kompresją a z osprzętem

co do remontu ajm ciężko zmieścić się w 1500zł a jak dołożysz 500zł to kupisz asz z pompkami z jakiegoś anglika
ktoś przerobi Ci program pod nowe wtryski i jazda
potencjał większy, większe panewki, wtryski a cenowo wielkiej przepaści nie ma
a ze starego sprzedasz jeszcze wtryski, głowicę jak się nadaje i może wyjść że dopłacisz do całej operacji 1500zł czyli koszt remontu

więc warto usiąść i przekalkulować co się bardziej opłaca



kryzysiek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: ndz wrz 06, 2009 17:17
Lokalizacja: Błonie k/Warszawy
Kontakt:

remont ajm

Post autor: kryzysiek » śr sty 09, 2013 16:28

przebieg jest 286 tysi ale według mnie ma ponad 400.
Oleju raczej nie dolewam, bo nie ma po co, tylko czasem jak sie gdzies spiesze, to potem trzeba dolac 100ml. Tylna sciana silnika od zawsze jest lekko w oleju, ale poza tym git.
@JABcok20 - Był wymieniany czujnik położenia wałka rozrządu jeżeli o to chodzi.
Samochód ogólnie przez ostatnie 4 miesiace byl u mechanika z 10 razy, właśnie w kwestii odpalania. Wymienili i sprawdzili już chyba wszystko co się dało. Cały układ paliwowy i dolotowy został sprawdzony. Może elektryka coś szwankuje ?
Sorry ze nie daje wam bardziej szczegołowych odpowiedzi ale sie po prostu na tym nie znam.



Awatar użytkownika
ciachotdi
diesel m@ster
diesel m@ster
Posty: 1121
Rejestracja: pt gru 05, 2008 15:05
Lokalizacja: Aalsmeer
Auto: Seat mii

remont ajm

Post autor: ciachotdi » śr sty 09, 2013 17:04

napisz do kolegów na regionalnym a jesteś z w-wy to chłopaki znają się na rzeczy - no że chyba to oni ręce rozkładają :bigok:



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

remont ajm

Post autor: Adamm » śr sty 09, 2013 17:47

kryzysiek, jak cos to odezwij sie do mnie cos pomyslimy :)


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 124 gości