AGR zimny nie pracuje na 1 cylinder, bierze olej

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Baryla
...
...
Posty: 963
Rejestracja: pt mar 21, 2008 21:57
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

AGR zimny nie pracuje na 1 cylinder, bierze olej

Post autor: Baryla » sob gru 29, 2012 13:15

Witam. Mam poważny kłopot z moim AGR. Od dłuższego czasu borykam się z sporym poborem oleju oraz ostatnio przestał pracować na 1 cylinder gdy jest zimny. Co do oleju do zwalałem winę na turbo, pierwsza turbina od jakiegoś handlarza więc mogła być szrot bo strasznie gwizdała, druga od FAHOO wiec powinna być pewna i nadal silnik ciągnął olej. Trzecia turbina jest od kolegi u którego przed remontem silnika gineło 1l na 12tyśkm, po remoncie zrobił tylko 5 tyś i nie ubyło nic oleju więc turbo jestem pewny na 100%. Teraz mam pobór oleju rzędu 1l na 500km (tak tak JEDEN litr na PIĘĆSET kilometrów). Odme wywaliłem w butelkę, ale szczerze mówiąc to nie dużo po tym zabiegu jeździłem.
Pobór oleju poborem, ale najgorsze jest to że na zimnym silnik nie pracuje na 1 cylinder, z wydechu wydobywa się żywa, niespalona ropa. Po rozgrzaniu chodzi ok tylko że w granicach 2-2,5tyś przy pełnym bucie potrafi przerwać, wydaje dziwne dzwięki, straci moc, przekopci czarno-siwo-biało i jak złapie 2,5tyś wystrzeli i idzie ładnie do 4,8tyś obrotów. Film trochę słabej jakości, coś telefon mi się przywieszał, ale widać jak telepie silnikiem i co się dzieje za autem (ten biały dym to ropa)

[youtube][/youtube]

Dziś zmierzyłem kompresje, samochód stał co najmniej 12h nie odpalany na dworze, temp -1,5 stopnia, średnia z 2 pomiarów:
od rozrządu
1 cylinder: 26bar
2 cylinder: 22,5bar
3 cylinder: 26,5bar
4 cylinder 28,5bar

Wykonałem też próbę olejową
1 cylinder 35bar (wydaje mi się że za dużo oleju wlałem - 10ml)
2 cylinder 26 bar (wlane około 7ml)
3 cylinder 30 bar (wlane 3ml oleju)
4 cylinder 31 bar (wlane 3ml)

W zeszłym tyg podmieniłem wtryski na oryginalne z AHF, poza sporym spadkiem mocy zero różnicy. Kąt wtrysku okolice 55-58, rozrząd na znakach. Po tych wszystkich zabiegach obstawiam tylko dwie możliwości: pierścienie padły na 2 cylindrze lub co prędzej prawdopodobne korba się lekko podgięła. Może macie jeszcze jakieś pomysły? Może coś sprawdzić przed zwalaniem głowicy? Po zwaleniu głowicy pomierzę gmp każdego tłoka czujnikiem zegarowym.



Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

AGR zimny nie pracuje na 1 cylinder, bierze olej

Post autor: souler » sob gru 29, 2012 13:30

nad czym się tutaj zastanawiać? głowica do góry! prawdopodobnie zgięta korba i to dosyć znacznie. w ostateczności popękane pierścionki, ale wolałbym osobiście korbę, bo chociaż gładzi nie uszkodzi. nie czekaj tylko rozbieraj grata. miska i głowica out. sprawdź szczelność zaworów, wymień gumki.


Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

Awatar użytkownika
Fahoo
TDI Power
TDI Power
Posty: 4038
Rejestracja: wt lut 06, 2007 11:57
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

AGR zimny nie pracuje na 1 cylinder, bierze olej

Post autor: Fahoo » sob gru 29, 2012 18:17

zgieta korba jak nic :crazy: miał tak kucio1 zmienono mu silnik i na obecnym setupie 193KM lata dalej od jakis 40 tys

Nie ma co myśleć daje 99% na to ze korba kicha... znikający olej moze byc przez słabe pierscienie...prawdopodobnie przegrzane i miękkie nie sprezynujace
Potwierdzi ci to sekcja po zdjeciu czapki i wyjęciu korb i wału


https://www.facebook.com/fahoo.jedker
Kupię klape tył Golf IV/Bora Variant PW

Baryla
...
...
Posty: 963
Rejestracja: pt mar 21, 2008 21:57
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

AGR zimny nie pracuje na 1 cylinder, bierze olej

Post autor: Baryla » sob gru 29, 2012 18:48

Pomiar wykonany suwmiarką tylko: 2 tłok 1,2mm niżej niż 3, reszty nie mierzyłem. Niestety, ale poległem na 2 śrubkach od miski więc nie wyjąłem dziś tłoków. Jak na giełdzie jutro dorwę imbusy z kulką to może jutro będę miał korbę w ręku. Na bloku zero progów więc pójdą tylko nowe pierścionki na pozostałych tłokach, a na 2 cylindrze dodatkowo nowa korba.



Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

AGR zimny nie pracuje na 1 cylinder, bierze olej

Post autor: souler » ndz gru 30, 2012 00:09

pewnie śruby pomiędzy blokiem i miską? standard :) zobacz w jakim stanie jest honowanie na gładziach.


Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

Awatar użytkownika
Fahoo
TDI Power
TDI Power
Posty: 4038
Rejestracja: wt lut 06, 2007 11:57
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

AGR zimny nie pracuje na 1 cylinder, bierze olej

Post autor: Fahoo » ndz gru 30, 2012 00:55

zmien sruby na wszystkich korbach

nie chcesz całego dołu od 130KM wał i 4 korby?>


https://www.facebook.com/fahoo.jedker
Kupię klape tył Golf IV/Bora Variant PW

Baryla
...
...
Posty: 963
Rejestracja: pt mar 21, 2008 21:57
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

AGR zimny nie pracuje na 1 cylinder, bierze olej

Post autor: Baryla » ndz gru 30, 2012 14:08

Fahoo pisze:zmien sruby na wszystkich korbach
proste i logiczne :bigok:
Fahoo pisze:nie chcesz całego dołu od 130KM wał i 4 korby?>
nie chce na chwilę obecną dołu od PD, zobaczymy ile jeszcze zniesie AGR :)


Przyczyna chyba zlokalizowana
Obrazek
Obrazek

:helm:



niket
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: sob lip 21, 2012 16:07

AGR zimny nie pracuje na 1 cylinder, bierze olej

Post autor: niket » ndz gru 30, 2012 16:16

Pozwolę dołączyć się do tematu.
Ja posiadam ten sam silnik AGR tylko ze ma chip. Ja mam taki problem wcześniej miałem zmienione sterowanie na nastawniku szarpało na 2 biegu zostało to naprawione i już nie szarpie wcale. Ale teraz przyszły mrozy i mam taki problem i nie wiem czy to jest co myślę.
Rano przy odpalaniu muszę na 2 razy go palić bo nie załapie za pierwszym. Potem po odpaleniu wszystko działa spokojnie tylko trochę dym taki jak z ropy.(z rury nie wydostaje się nic białego) Potem jak wyjadę na drogę przy przyspieszaniu zostawiam za sobą dum (w lusterku wygląda na niebieski albo coś podobnego) i to jest tak na odcinku no z 2 km potem już cisza nie dymi pali od szczała.
Ja stwierdziłem ze będą to uszczelniacze na zaworach gromadzi się tam olej z silnika i takie właśnie efekty tego.
Czy mam racje ?? A może to coś innego.
Dodam ze mechanik stwierdził ze moja pompa paliwowa się kończy i tu pytanie o koszt takiej.

Proszę o odpowiedz.



Baryla
...
...
Posty: 963
Rejestracja: pt mar 21, 2008 21:57
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

AGR zimny nie pracuje na 1 cylinder, bierze olej

Post autor: Baryla » wt sty 08, 2013 18:04

Dwie korby wymienione :bigok: Złożony, zrobione już około 100km i jeszcze jeździ, narazie 2tyś nie przekroczyłem, ale do tych obrotów nie ma tego szarpania co było wcześniej więc pewnie będzie żył :) Dziś z rana było -5 i po odpaleniu pokulał sobie z 5 sek i podkopcił na niebiesko, czyli tak samo jak było na początku gdy go kupiłem :)



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 129 gości