szarpanie na 4-5biegu 1200-1500obr

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

luzur
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 268
Rejestracja: sob gru 27, 2008 02:14
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: luzur » pt cze 11, 2010 14:58

No to super, a co ze sterowaniem turbiną ?
Czy masz turbo z VNT ?

Dobrze by było jakby kolega tjwasiak opisał różnice w sofcie w tych ECU.

Pozdr.



Awatar użytkownika
Fahoo
TDI Power
TDI Power
Posty: 4038
Rejestracja: wt lut 06, 2007 11:57
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: Fahoo » pt cze 11, 2010 17:38

moze wydac sie to niedorzeczne i zaraz ktos bedzie krytykował ale....
turbo pozostało na wg :bigok: zadane mam 1,950 a ładuje 2,200bara, notlaufa nie złapałem a jeżdze juz 2-3dni...wiem ze to nie jest idealne zestawienie ale narazie musi byc tak jak jest...bo

ps dziś przyszła paczka z properfect :grin:
na dniach musze znaleśc spawacza

[ Dodano: 11 Cze 2010 17:58 ]
luzur,
Dobrze by było jakby kolega tjwasiak opisał różnice w sofcie w tych ECU.
-szczegolnie zależności w napięciu RSW nastawnika i dawki paliwa

[ Dodano: 11 Cze 2010 18:01 ]
ahaa zauwazyłem ze lekkie muśnięcie pedału gazu ok 0,5-1cm i juz silnik wchodzi na obroty i to szybko, tak szybko jak by kodowanie było na automat-a nie jest bo sprawdzałem 5razy :grin:
jadąc na 4 biegu 60km/h w miescie gaz tylko dotykam a nie dusze jak wczesniej
dawka jak to u mnie 2,2-2,4mg/r nie faluje nie zacina się,nie dusi i nie dławi :bajer:


https://www.facebook.com/fahoo.jedker
Kupię klape tył Golf IV/Bora Variant PW

Awatar użytkownika
Fucker
"KAMELEON" BLACHARSTWO/LAKIERNICTWO
"KAMELEON" BLACHARSTWO/LAKIERNICTWO
Posty: 616
Rejestracja: pn sie 31, 2009 23:02
Lokalizacja: okolice Kędzierzyn Koźle
Kontakt:

Post autor: Fucker » pt cze 11, 2010 20:30

Nie trzeba nawet dekla ściągnąć.

Jak ktoś ma wpięty potencjometr na 2i3 pinie to może zmieniać RSW za pomocą potencjometru.

Nie pamiętam teraz dokładnie, ale na włączonym zapłonie (zgaszonym silniku) po włączeniu potencjometru, który jest ustawiony na (chyba 413Ohm) RSW zmienią się z 0.740 na 0.640

Minus w tym, że RSW idzie w drugą stronę.
Ostatnio zmieniony pt cze 11, 2010 20:31 przez Fucker, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Fahoo
TDI Power
TDI Power
Posty: 4038
Rejestracja: wt lut 06, 2007 11:57
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: Fahoo » ndz cze 13, 2010 00:03

dzis po miescie klepnałem 34km
mmmmmm
miodnie sie teraz lata bez szarpania i pamietania o utrzymaniu 2k rpm

koniecznie niech sie nasz spec wypowie o roznicy w softach głównie chodzi pewnie o napiecie na rsw i jego korekcie


https://www.facebook.com/fahoo.jedker
Kupię klape tył Golf IV/Bora Variant PW

DANIEL LHR
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 520
Rejestracja: czw cze 07, 2007 00:28
Lokalizacja: hrubieszów

Post autor: DANIEL LHR » ndz cze 13, 2010 13:54

u mnie tez zmniejszylo sie szarpanie po zmianie sterownika ori 1z na 16 bit afn.
Te stare 8bitowce posiadaja jakis blad w sofcie ktory powoduje szarpanie i jest to zwiazane z impulsatorem( Predkoscia_).

jakby cos to posiadam ecu AFN 028 906 021EF z usunietym immo oraz wstawionymi podstawkami , program pod konkrety silnik tez dalo bysie zrobic
pw



luzur
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 268
Rejestracja: sob gru 27, 2008 02:14
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: luzur » pn lip 05, 2010 13:52

Żeby temat nie umarł, napiszę że pojechałem z wtryskami (a miałem od ASV) do Nadarzyna do fachowca, okazało się że już nie tęgie ciśnienia :hmm: poniżej 200 bar na 270 - 280.

No to poprosiłem o regulację ale już na końcówkach Fratelli 216 :grin:

Po montażu "nowych" wtrysków, kąt przestawił się na 46, dawka czasem oscyluje w okolicy 3 mg, objawy zniknęły. No i parę koni doszło, wyraźnie czuć lepszy power.

Pojawiło się natomiast inne szarpanie :jezor:

Przy stałej prędkości obojętnie na jakim biegu, jak tylko dotykam gazu, telepie silnikiem.

Ustawię jeszcze kąt i zmniejszę nieco dawkę i się zobaczy.

Pozdrowienia



Awatar użytkownika
Fucker
"KAMELEON" BLACHARSTWO/LAKIERNICTWO
"KAMELEON" BLACHARSTWO/LAKIERNICTWO
Posty: 616
Rejestracja: pn sie 31, 2009 23:02
Lokalizacja: okolice Kędzierzyn Koźle
Kontakt:

Post autor: Fucker » pn lip 05, 2010 13:59

luzur pisze:Ustawię jeszcze kąt i zmniejszę nieco dawkę i się zobaczy.
Nic ci to nie pomoże. Próbowałem wszystkiego.


Zdam relację jak uda się dzisiaj zamontować pompę do mojego 1Z z ALH.
Wydaje mi się, że pompa na małej fali nie wyrabia i dlatego szarpie przy niskich obrotach. Zobaczymy co się stanie jak zmienię pompę. Tylko muszę znaleźć w jakiej kolejności podłączyć piny z nowej pompy..., bo wtyczkę muszę przerabiać.



luzur
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 268
Rejestracja: sob gru 27, 2008 02:14
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: luzur » pn lip 05, 2010 18:04

Przełóż nastawnik. Zakładając że jest OK.

Znaczy przełóż pompę i załóż nastawnik ze swojej pompy z odpowiednią wtyczką.

Pozdr.
Ostatnio zmieniony pn lip 05, 2010 18:05 przez luzur, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Fucker
"KAMELEON" BLACHARSTWO/LAKIERNICTWO
"KAMELEON" BLACHARSTWO/LAKIERNICTWO
Posty: 616
Rejestracja: pn sie 31, 2009 23:02
Lokalizacja: okolice Kędzierzyn Koźle
Kontakt:

Post autor: Fucker » wt lip 06, 2010 10:27

luzur pisze:Przełóż nastawnik. Zakładając że jest OK.
Takie cos odpada, bo nie mam zamiaru rozbierać starej pompy 1Z z tak małym przebiegiem.

Po przekładałem piny do wtyczki, którą sobie załatwiłem. I jest teraz ORI. Bez lutowania, czy cięcia.


Pompa przełożona.
Bez problemów się nie odbyło. A problemy były spore. Jak znajdę więcej czasu zdam relacje. Teraz idzie jak przecinak, ale na ECU 16 bit. Na 8 bit nie chciał jechać, kulał się jak by miał 75PS.



Awatar użytkownika
Fahoo
TDI Power
TDI Power
Posty: 4038
Rejestracja: wt lut 06, 2007 11:57
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

szarpanie na 4-5biegu 1200-1500obr

Post autor: Fahoo » ndz wrz 26, 2010 12:03

Fucker, miałes opisac gdzie te problemy?


https://www.facebook.com/fahoo.jedker
Kupię klape tył Golf IV/Bora Variant PW

Awatar użytkownika
speckom
Forum Master
Forum Master
Posty: 1129
Rejestracja: pn gru 14, 2009 19:35
Lokalizacja: Ferrara Włochy
Kontakt:

szarpanie na 4-5biegu 1200-1500obr

Post autor: speckom » pn wrz 24, 2012 21:43

jak to jezdzi normalnie ze sterownikiem 16bit od afn a ? A turbo zwykle? Ja jak zalozylem kompa z afna to niechcial wogole jechac.


nie ma mnie

Awatar użytkownika
Fahoo
TDI Power
TDI Power
Posty: 4038
Rejestracja: wt lut 06, 2007 11:57
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

szarpanie na 4-5biegu 1200-1500obr

Post autor: Fahoo » pn wrz 24, 2012 22:04

i nie bedzie to poprawnie działac,bo mapa n75 jest inna a w zasadzie jest a w ahu nie ma to tak w uproszczeniu


https://www.facebook.com/fahoo.jedker
Kupię klape tył Golf IV/Bora Variant PW

Awatar użytkownika
speckom
Forum Master
Forum Master
Posty: 1129
Rejestracja: pn gru 14, 2009 19:35
Lokalizacja: Ferrara Włochy
Kontakt:

szarpanie na 4-5biegu 1200-1500obr

Post autor: speckom » ndz gru 30, 2012 12:08

dało by rade założyć głowizke pompy z sdi ( bo taka mam zdrową ) do 1z ,bo moja to już padaka.szarpie juz na maxa ,a natawników już chyba ze 4 wsadziłem ,wszystkie sprawne i wyczysczone ( na innych autach sprawdzane i jest ok ) a na moim trupie i tak szarpie. podejżewam ,że to pompa pada,choć jak wsadziłem 216-stki to jedzie super,tylko w niskich obrotach szarpie jak ma ciezko i musze zżucac na niższy bieg. na ori wtryskach z 1z mniej szarpie prawie nie wyczuwalnie ale szarpie.nie wiem jak z kompem od 16bit ahu by sie zachowywał ,bo ten komp mój może juz też padaka. szukam tego kompa,jak znajde to sie okaże.ale pompe i tak wywalam bo leży mi ta od sdi a wyglada w środku jak nowa.


nie ma mnie

Awatar użytkownika
Fucker
"KAMELEON" BLACHARSTWO/LAKIERNICTWO
"KAMELEON" BLACHARSTWO/LAKIERNICTWO
Posty: 616
Rejestracja: pn sie 31, 2009 23:02
Lokalizacja: okolice Kędzierzyn Koźle
Kontakt:

szarpanie na 4-5biegu 1200-1500obr

Post autor: Fucker » ndz gru 30, 2012 12:30

Tłoczek się przyciera i szarpie skoro nastawnik ok.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 234 gości