Układ podciśnienia - ARL

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Arkadiusz.gluchowicz
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 155
Rejestracja: czw lip 14, 2011 12:18
Lokalizacja: Warszawa

Układ podciśnienia - ARL

Post autor: Arkadiusz.gluchowicz » śr gru 26, 2012 18:07

Witam,

Kupiłem sobie vacuometr i chcę sprawdzić podciśnienie. Czy podciśnienie w całym układzie powinno być takie same? Z vacum pompy wychodzi wężyk, który następnie przechodzi w kolejny, który idzie do serwa. W miejscu łączenia tych dwóch węży jest taki jakby pierścień, z którego wychodzi wężyk do n18 oraz na 75. Ten wężyk w pewnym momencie właśnie się rozgałęzia na te dwa zawory. W tym miejscu go zdjąłem i tam sprawdziłem podciśnienie. Po pierwsze wskazówka bardzo latała, a po drugie wartości jakie osiągała to od -0.5 do -0.6. Moje pytanie jest takie, czy całą procedurę dobrze wykonałem, czy jednak powinienem się pomęczyć i zdjąć wężyki z pompy i bezpośrednio ją sprawdzić?

Proszę o pomoc.

Pozdrawiam.



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Układ podciśnienia - ARL

Post autor: italiano_83 » śr gru 26, 2012 19:38

Sprawdź przy pompie bezpośrednio i za n75 powinno być okolice 0.7 -1 bar.


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

Arkadiusz.gluchowicz
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 155
Rejestracja: czw lip 14, 2011 12:18
Lokalizacja: Warszawa

Układ podciśnienia - ARL

Post autor: Arkadiusz.gluchowicz » pt gru 28, 2012 12:09

Witam,

Dzieki wielkie. Postaram się tak zrobić, ale ostatnio cierpię na brak czasu oraz narzędzi, a przewody wychodzące z pompy są trudno dostępne. Jeszcze tylko jakbyś mógł uszczegółowić, co to znaczy, za n75?

Pozdrawiam.



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Układ podciśnienia - ARL

Post autor: italiano_83 » pt gru 28, 2012 17:09

Arkadiusz.gluchowicz pisze:Jeszcze tylko jakbyś mógł uszczegółowić, co to znaczy, za n75?
Od n75 zaworu sterującego praca turbosprężarki idzie wężyk podciśnienia do turbosprężarki 3.5mm i zdało by się wpiąć vacumetr między n75 a turbo tak żeby widzieć jakie podciśnienie panuje za n75 bo to też istotne, pompa vacum może być ok, a jak n75 nawala to może dawać za małe podciśnienie i nie będzie wciągać mieszka w gruszce na max-a i kiery nie zamkną się przez to, a to owocuje spóźniona reakcją na gaz i lagiem z dołu.


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

Arkadiusz.gluchowicz
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 155
Rejestracja: czw lip 14, 2011 12:18
Lokalizacja: Warszawa

Układ podciśnienia - ARL

Post autor: Arkadiusz.gluchowicz » pn sty 07, 2013 10:06

Heyka.

Sorry, że nie odpisywałem, ale nie miałem ostatnio czasu za bardzo. Mi bardziej chodzi o hamulce, ponieważ nie są takie żyletki jak być powinny. Turbo też nie do końca jest sterowane tak jak powinno, ale one mniej podciśnienia potrzebuje, dlatego jest to mnie zauważalne. N75 był wymieniany na nowy, więc jest na 100% ok. Wężyki sprawdzałem i też jeden musiałem poprawić. Jest od razu widoczna różnica, ale to jeszcze nie to co powinno być.

Pozdro.



Awatar użytkownika
krizzo
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 205
Rejestracja: czw wrz 29, 2011 23:34

Układ podciśnienia - ARL

Post autor: krizzo » pt lut 01, 2013 20:58

Może się przyda.

Obrazek



Arkadiusz.gluchowicz
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 155
Rejestracja: czw lip 14, 2011 12:18
Lokalizacja: Warszawa

Układ podciśnienia - ARL

Post autor: Arkadiusz.gluchowicz » wt cze 11, 2013 10:34

Witam,

Problem został rozwiązany po wymianie vacuum.

Pozdrawiam.



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Układ podciśnienia - ARL

Post autor: italiano_83 » wt cze 11, 2013 11:00

krizzo

Masz może schematy z innych silników - ALH, ASV,AJM .. przydało by się to na forum dla użytkowników.


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 119 gości