Plusy / minusy OR w silnikach PD
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Plusy / minusy OR w silnikach PD
mam prosbę aby ktos mnie przekonał by nie wlewać OR. do diesla tdi w golfie 4 2002...
Czemu i dlaczego!?
Czemu i dlaczego!?
Ostatnio zmieniony wt sty 16, 2007 14:55 przez dark972, łącznie zmieniany 1 raz.
jak masz dostep do pelnego tekstu to moze udostepnij albo wklej caly tekst (troche tego bedzie). artykul ktory wskazales jest dostepny niestety tylko po zalogowaniu sie czyli z przyczyny oczywistej, dla mnie i podejrzewam dla wiekszosci, niedostepny.
"Skoro w człowieku liczy się przede wszystkim wnętrze,
to czemu w Playboy'u nie drukują zdjęć rentgenowskich?"
to czemu w Playboy'u nie drukują zdjęć rentgenowskich?"
- szerszeniak
- Użytkownik
- Posty: 277
- Rejestracja: ndz lut 26, 2006 21:30
- Lokalizacja: warszawa
- Kontakt:
Ja mam TD i tez zawsze ON rozumiem ze jak ktoś ma 20letniego diesla wartego 1000zł i sobie leje jakiś syf ale nie do nowego auta którego naprawa bedzie 10razy kosztowniejsza niż całe te pozorne oszczędności i jeszcze jedna sprawa jak by mi ktoś powiedział ze moje auto wali frytkami to bym sie spalił ze wstydu ze jestem taki dziad i do mojej wypieszczonej bryczki leje takie coś
sprzedam pompe wtryskową 1,6TD silnik SB
felgi 15" BBS i całe auto http://otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C1942956
felgi 15" BBS i całe auto http://otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C1942956
A ja leję mieszankę OR z ON, a to że "wali frytami" - no ba mówi się trudno a jak będzie awaria pompy wtryskowej (bo chyba o to się głównie rozchodzi), to wiem, że jeżdżąc na OR już mi się za to zwróciło
Ale fakt - do nowej furki bym nie wlał OR - za duże ew. koszta...
Ale fakt - do nowej furki bym nie wlał OR - za duże ew. koszta...
Tyle pali [url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/218816.html][b]VR'ka[/b][/url] , a tyle [url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/220985.html][b]GTD[/b][/url] :D
- Grzesiekk1982
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2511
- Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
- Lokalizacja: Przemyśl
Czytałem to- oni troche tendencyjny test zrobili. Samochód to Golf IV, silnik z pompowtryskiwaczami i lali WYŁĄĆŻNIE rzepak bez domieszek. nir trudno przewidzieć że poległ. Ale dwójka 1.6 spisała się nie najgorzej, ale z tego co pamiętam pogorszyło jej się nieco.
Jeśli dolweać, to 2/3 ON i 1/3 OR, nie polecam 50/50.
Do samego oleju roślinnego inną konstrukcję musiały by mieć rozpylacze, ponadto dobre (lepkość) właściwości osiąga w temperaturze 80 stopni C. Domieszek więc nie należy stosować w zimie.
Przy domieszkach zauważalnie zaszkodzić nie powinno, chyba ze pompowtryskiwaczom- padną jak się patrzy;) Otworki, którymi dostaje się olej napędowy do pompowtryskiwacza ("nawiercone" po linii śrubowej na części obudowy), są praktycznie niewidoczne gołym okiem. Mixtury więc nie są najlepszym rozwiązaniem.
Mimo wszystko rzepak może osadzać nagary, bardzo często będzie konieczne czyszczenie ukladu zasilania (wlać jakiś srodek np. STP). Efektem może być mniejsza trwałośc silnika.
Jednak i tak się się opłaca,przecieżsamochodem nie jeździ się 10 lat tym samym.
Osobiście, podobnie jak tu kolega pisał- ja leje do TDi wyłącznie ULTIMATE na BP, a mimo to co jakiś czas (5 tys km) trzeba wlać środek czysczący, aby silnik odzyskał pełną moc na wysokich obrotach. Wtryski i tak się zanieczyszczają, choć już naprawdę nie wiem czym:(
Decyzja należy do Ciebie.
- Grzesiekk1982
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2511
- Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
- Lokalizacja: Przemyśl
Zaczne od tego jak to się objawia. Sprowadzilem tego Golfa, to kumpel opowiadał ze ejgo TDi nie chce jecgać więcej niż 140. Proponowano mu wymianę przepływomierza, regenerację turbiny i inne mądrości. Wymiana filtrów też nie pomogła. Zamuliło go po około 6-7 tys km w Polsce. Mnie zaczęło mulić po około 4 tys km. Tak charakterystycznie przerywa gdy ostro ciśniemy np na 4 biegu przy 3-3.5 tys obrotów. Na 5-ce tak samo. Samochód osiąga 140 i nic więcej:( Pod górkę mniej. Innemu znajomemu stało się to samo, ponadto czytalem w Motorze że na identyczne objawy uskarżał się właściciel Fabii TDi.a co to za cudowne środki czyszczące jak się to to nazywa ?
Za namową kumpla zalałem to coś: ŚRODEK DO CZYSZCZENIA UKŁADU WTRYSKOWEGO SILNIKA DIESLA czy jakoś podobnie to się nazywa. Jest to firmy STP w płaskiej butelce, z długą szyjką (jak wszystkie produkty STP). Butelka byla niebieska. z czerwonym korkiem. Niestety, więcej już tego nie. Teraz mialem takie samo, ale w czarnej butelce DO CZYSZCZENIA WTRYSKIWACZY CZY JAKOŚ TAK, NIE PAMIĘTAM DOKŁADNIE.
Po przejechaniu połowy baku z rozcieńczonym środkiem różnica jest niesamowita- wcześniej ciężko się rozpędzał powyżej setki, a w drodze powrotnej (po 400 km trasie) na TYM SAMYM odcinku złapałem 170 km/h.
Co by nie taknować i tak się suf na wtryskach osadza, dziwne, ze w Niemczech nie. Ja leje tylko Ultimate i może jest ciut lepiej niż przy zwykłym ON. Ale środek jest świetny i polecam wszystkim właścicielom grzechotników. Silnik zmienia się nie do poznania, przejechałem juz następne 4 tys km i dalej jest super.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 66 gości