wałek rozrządu SDI w TDI

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
krzysiek1606
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 273
Rejestracja: pn lis 21, 2011 13:44
Lokalizacja: mazowieckie

Re: wałek rozrządu SDI w TDI

Post autor: krzysiek1606 » śr gru 05, 2012 11:39

JABcok20 pisze:Mam na myśli wydajniejszy czyli na pewno wyższy od 1.9td a on ponoć taki sam jak sdi. Niech ktoś potwierdzi...
A efekty na wałku z sdi na prawdę na seryjnej mapie i mapie pod wałek tdi miałem kiepskie. Musiałem pisać od nowa mape momentu wtrysku dla 40 mg wzwyż.
niestety wałek z golfa4 sdi nie jest taki sam jak z 1.9td


krzysiek.[audi a4 b5 avant +++ ]
246HP-472NM [ soft by spanky ]

oferuje czyszczenie turbin , przerobke turbin GTB na podcisnienie , uszczelnianie i modyfikacje pomp wtryskowych , uklady wydechowe z kwasiaka i instalacje fmic
tel. 608370238 TURBO-SPAW

Awatar użytkownika
JABcok20
Forum Master
Forum Master
Posty: 1838
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 03:32
Lokalizacja: Lębork
Kontakt:

Re: wałek rozrządu SDI w TDI

Post autor: JABcok20 » ndz gru 09, 2012 13:31

Podaje jeszcze raz czasy otwarcia poszczególnych wałków.
AAZ
- otwarcie zaworu ssącego 6° po ZZ
- zamknięcie zaworu ssącego 20° po ZW
- otwarcie zaworu wydechowego 25°30¢ przed ZW
- zamknięcie zaworu wydechowego 6°30¢ po ZZ

1Y
- otwarcie zaworu ssącego 6° po ZZ
- zamknięcie zaworu ssącego 20° po ZW
- otwarcie zaworu wydechowego 25°30¢ przed ZW
- zamknięcie zaworu wydechowego 6°30¢ po ZZ

1Z
- otwarcie zaworu ssącego 16° po ZZ
- zamknięcie zaworu ssącego 25° po ZW
- otwarcie zaworu wydechowego 28° przed ZW
- zamknięcie zaworu wydechowego 19° po ZZ

AGR mk4
- otwarcie zaworu ssącego 16° po ZZ
- zamknięcie zaworu ssącego 25° po ZW
- otwarcie zaworu wydechowego 28° przed ZW
- zamknięcie zaworu wydechowego 19° przed ZZ

AGP mk4 sdi
- otwarcie zaworu ssącego 11° po ZZ
- zamknięcie zaworu ssącego 25° po ZW
- otwarcie zaworu wydechowego 40° przed ZW
- zamknięcie zaworu wydechowego 10° przed ZZ

AEY sdi mk3
- otwarcie zaworu ssącego 11° po ZZ
- zamknięcie zaworu ssącego 25° po ZW
- otwarcie zaworu wydechowego 40° po ZW
- zamknięcie zaworu wydechowego 10° po ZZ

JR mk2 td
Do VII 1985
- otwarcie zaworu ssącego 5° po ZZ
- zamknięcie zaworu ssącego 13° po ZW
- otwarcie zaworu wydechowego 27° przed ZW
- zamknięcie zaworu wydechowego 5° przed ZZ
Od VIII 1985
- otwarcie zaworu ssącego 7° po ZZ
- zamknięcie zaworu ssącego 14° po ZW
- otwarcie zaworu wydechowego 26° przed ZW
- zamknięcie zaworu wydechowego 7° przed ZZ


Golf mk1 AFN gtb3576klnrv 53mm,
Najmocniejszy AFN w Polsce i seryjny na świecie, najmocniejszy vp37 w Polsce
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=548005&p=6522426#p6522426

Awatar użytkownika
JABcok20
Forum Master
Forum Master
Posty: 1838
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 03:32
Lokalizacja: Lębork
Kontakt:

wałek rozrządu SDI w TDI

Post autor: JABcok20 » ndz gru 09, 2012 13:38

krzysiek1606 pisze: niestety wałek z golfa4 sdi nie jest taki sam jak z 1.9td
No właśnie sagon pisał że jest taki sam ? skąd ma takieinfo nie wiem. Inforamcji o swoim wałku z 1.7sdi nie znalazłem. a jest inny niz w td i tdi i na pewno mniej na nim osiągnąłem niz na wałku z tdi.
O ile dobrze rozuzmuję wałek z sdi mk4 szybciej napełnia cylinder i dłużej opróżnia.

Sprawdzałem etke online i w niej wychodzi że mój wałek z sdi 1.7 jest taki sam jak w sdi 1.9.

wklejam ciekawą tabelę.
jak ktoś wymyśli sposób na założenie wałka z benzyny dajcie znać. ja myślałem o kupieniu koła rozrządu rgulowanego i przerobienie koła z diesla na fasolki.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.


Golf mk1 AFN gtb3576klnrv 53mm,
Najmocniejszy AFN w Polsce i seryjny na świecie, najmocniejszy vp37 w Polsce
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=548005&p=6522426#p6522426

Awatar użytkownika
krzysiek1606
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 273
Rejestracja: pn lis 21, 2011 13:44
Lokalizacja: mazowieckie

wałek rozrządu SDI w TDI

Post autor: krzysiek1606 » wt gru 11, 2012 16:26

AEY -> SDI

Fazy rozrządu

– otwarcie zaworu ssącego 16° po ZZ

– zamknięcie zaworu ssącego 25° po ZW

– otwarcie zaworu wydechowego 28° przed ZW

– zamknięcie zaworu wydechowego 19° po ZZ



a to są dane z pierwszej strony tematu :bajer:


krzysiek.[audi a4 b5 avant +++ ]
246HP-472NM [ soft by spanky ]

oferuje czyszczenie turbin , przerobke turbin GTB na podcisnienie , uszczelnianie i modyfikacje pomp wtryskowych , uklady wydechowe z kwasiaka i instalacje fmic
tel. 608370238 TURBO-SPAW

grubson993
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: pt gru 09, 2011 17:41

Re: wałek rozrządu SDI w TDI

Post autor: grubson993 » wt gru 11, 2012 20:02

przeczytałem wszystko od 1 strony i nadal nie wiem czy w AAZ będą odczuwalne jakieś zmiany po zmianie wałka na SDI, będę zmieniał kolektor dolotowy na taki od 1.9D to przy okazji może i wałek bym zmienił :bigok: jak już ktoś tu napisał ziarko do ziarka i td...



Awatar użytkownika
JABcok20
Forum Master
Forum Master
Posty: 1838
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 03:32
Lokalizacja: Lębork
Kontakt:

wałek rozrządu SDI w TDI

Post autor: JABcok20 » wt gru 11, 2012 20:58

Dwa dni temu rozmawiałemz kolega co sie zajmuje chiptuningiem itp zawodowo. Powiedział że miał pacjenta z bodajże wąłkiem od td i jak to określił przy wysokich obrotach klepały zawory. O co chodziło z tym klepaniem ? Nie wiem...


Golf mk1 AFN gtb3576klnrv 53mm,
Najmocniejszy AFN w Polsce i seryjny na świecie, najmocniejszy vp37 w Polsce
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=548005&p=6522426#p6522426

Max88
Niesolidny sprzedawca
Niesolidny sprzedawca
Posty: 161
Rejestracja: śr sie 01, 2012 22:10
Lokalizacja: LUBIN/Wrocław

wałek rozrządu SDI w TDI

Post autor: Max88 » śr gru 12, 2012 15:21

Posiada ktos jeszcze dodatkowe wykresy po tym zabiegu w silnikach vp po modach?



xman750
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 30
Rejestracja: czw sie 11, 2011 22:41
Lokalizacja: Szkocja

Re: wałek rozrządu SDI w TDI

Post autor: xman750 » śr gru 12, 2012 16:06

Max88 pisze:Posiada ktos jeszcze dodatkowe wykresy po tym zabiegu w silnikach vp po modach?
w moim temacie na OCP mozesz znaleźć jeden: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.p ... j&start=75" onclick="window.open(this.href);return false;



Max88
Niesolidny sprzedawca
Niesolidny sprzedawca
Posty: 161
Rejestracja: śr sie 01, 2012 22:10
Lokalizacja: LUBIN/Wrocław

wałek rozrządu SDI w TDI

Post autor: Max88 » czw gru 13, 2012 07:33

Dzieki,widzialem juz wykresik,moze ktos jeszcze cos ma?bede wdzieczny



Awatar użytkownika
korfanty
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 266
Rejestracja: czw sty 19, 2006 09:09
Lokalizacja: Tarnów

Re: wałek rozrządu SDI w TDI

Post autor: korfanty » ndz lip 21, 2013 22:17

Co sądzicie o nowym wałku 038E firmy Federal Mogul - na forum Leona ktoś piszę ze oni dostarczają na pierwszy montaż do grupy VW?



xman750
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 30
Rejestracja: czw sie 11, 2011 22:41
Lokalizacja: Szkocja

wałek rozrządu SDI w TDI

Post autor: xman750 » ndz lip 21, 2013 22:27

a ja mam z kolei pytanie o wałek z 2.0SDI bo potrzebuję go do 1.9TDI na pompkach, czy ktoś wie jakie on ma oznaczenia ? i jak odróżnię zamiennik od oryginału po zakupie ?



p14c3k
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 96
Rejestracja: ndz paź 14, 2012 14:44
Lokalizacja: SCI
Kontakt:

wałek rozrządu SDI w TDI

Post autor: p14c3k » pn sie 12, 2013 21:55

czyli w koncu do ASV jaki ?? z AGP lub AQM ?? (038109101E - wybite 38E)



banshee12
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 100
Rejestracja: wt lis 05, 2013 19:36
Lokalizacja: Bydgoszcz

wałek rozrządu SDI w TDI

Post autor: banshee12 » pn sty 20, 2014 20:23

Witam kolegów!
Mam u siebie założony od wakacji wałek rozrządu z silnika 1.9 SDI (038E).
Zauważyłem od samego początku po jego montażu, że silnik trochę głośniej pracuje na wolnych obrotach.
Obecnie przy niewielkich mrozach dopóki nie złapie tych 40-50st.C, a najbardziej przy ruszaniu i jeździe na 1, 2,3 biegu tuż po odpaleniu zimnego silnika słychać głośne dzwonienie, grzechotanie. Zastanawiam się, czy nie jest to spowodowane tym właśnie wałkiem i jego charakterystyką?
Brzęczenie, jakby zawory klepały tylko gdy dodaje gazu. Bez obciążenia silnik nie grzechocze.
Czy ma ktoś z was wałek SDI u siebie?
Jak to wygląda u was w te mrozy?
Mowa o 1.9 tdi (asv) z wałkiem 1.9 sdi (AGP/AQM)


ASV+dół ASZ, wałek 38E, pompa 11, turbo ASZ, sprzęgło G60

Awatar użytkownika
wronek1
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 788
Rejestracja: wt lut 24, 2009 20:25
Lokalizacja: Żary

wałek rozrządu SDI w TDI

Post autor: wronek1 » sob lut 01, 2014 21:06

ja dzisiaj załozyłem u siebie wałek z sdi i powiem że jakiegoś szału nie ma, nie odczułem poprawy w dynamice .
Moze to dlatego ze nie mam jakiś mega modów w moim aucie , niemniej wybiorę się na hamownie w poniedziałek aby sprawdzić co dał mi pełen przelot i ten wałek .

Swoją drogą , piszą że na tym wałku można podlać wiecej paliwa , ale ja już mam dość dużą dawkę (2.8mg/skok) jak na 216stki. Myślicie że można to jeszcze lekko podkrecić ? jak bede miał wykres to dam znać czy był jakiś przyrost mocy.


Mazda 5 2.0 pb 155km 187nm

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 145 gości