Problem ze sprzęgłem
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Problem ze sprzęgłem
Mam problem ze sprzęgłem. Mianowicie chodzi o rzecz następującą: mam golfa III z hydraulicznym sprzęgłem. Bierze na samym prawie końcu wysprzęglania. Mam pytanie; czy w jakiś sposób można wyregulować sprzęgło ? lub czy to świadczy o zuzyciu tarczy i nadchądzącej wymianie?
Re: Problem ze sprzęgłem
własnie mi wczoraj "wywalono" troszkę podobny temat, ale jestem już dzisiaj po naprawiefroncek pisze:Mam problem ze sprzęgłem. Mianowicie chodzi o rzecz następującą: mam golfa III z hydraulicznym sprzęgłem. Bierze na samym prawie końcu wysprzęglania. Mam pytanie; czy w jakiś sposób można wyregulować sprzęgło ? lub czy to świadczy o zuzyciu tarczy i nadchądzącej wymianie?
więc tak, przy pedale ma zaczepione cięgło które wychodzi do pompy mieszczącej się pod maską zaraz przy pompie hamulcowej
płyn hamulcowy ze zbiorniczka płynie rurką (ok 14cm) w parcianej otulinie do pompy tam przy pompie masz odpowietrznik,
więc jak nie masz z kim to możesz sam spóbować odpowietrzyć, odkręc kluczem nr 10 lekko i patrz czy idą bąbleki lub słychać syczenie i czekaj aż pojawi się płyn odczekaj troszkę i zakręć
następnie przy skrzyni masz jeszcze jeden odpowietrznik wkręcony w obudowę siłownika przykręconego do skrzyni a zasilnaego płynem hydraulicznym z pompy opisanej wczesniej
więc ten odkręć i odczekaj aż spłynie ci troszkę płynu
i tak dwa razy jeden po drugim
a najlepiej jak sa dwie osoby to odpowietrzysz sobie tak samo jak hamulce (pompowanie pedałem i wypuszczenie powietrza przez odpowietrzniki-chyba wieszo co chodzi... ) tam gdzie wystaje króciec i w niego włożony jest ten parciano-gumowy wężyk
jeśli choć troszkę wilgotne wykręcaj (z tym jest mały problem )
i wyczyść rozkręć tą pompke i powymieniaj uszczelki
dzisiaj tak zrobiłem, koszt uszczelek to 19zł za komplet (4 gumki i pierścień segera), czas z rozkręceniem i złożeniem do kupy i odpowietrzeniem na całkowiecie pełnym luzie ok. 4h
więc jeszcze co zerknij sobie czy przypadkiem nie poci ci się przy pompie tej od sprzęgła ta
ale możliwe że niekoniecznie jest problem u Ciebie przy wspomaganiu sprzęgła
może wycisk się zj.....ł i skończyło sie słoneczko ..., a tu czeka cie wyciąganie skrzyni
Ps. z naprawy chciałem zrobić FAQ ale mój cyfrak HP odmówił posłuszeństwa
może ktoś sie zna?- (nie wyświetla się podgląd na wyświetlaczu poza tym działa)
zrzuciłem , niestety zdjęcia sie nierobią wychodzą czarnecowboy pisze:to zrzuć zawartość karty na dysk - moze zdjęcia suię porobiły tylko nie widzisz ich na LCD w aparacie ?
to wiem słychać reaguje ale nic na wyświetlaczu jedna ciemność, wyświetla się tylko menu ...cowboy pisze: ps. powinien byc taki przycisk który przełącza pomiędzy wizjerem a ekranem LCD
[ Dodano: Wto Sie 08, 2006 22:27 ]
ja bym z odpowietrzaniem nie darował zrobiłbym to nawet dzisiaj a nawet przy latarce weź dwa klucze 10 i 11 i sprawdź to trwa kilka minut a pedał może wróci i będzie jutro okfroncek pisze:OK Jutro spróbuje Dam znać jak mi poszło Dzięki!!
Teraz nie moge. Jutro rano przed wyjazdem to zrobie .
[ Dodano: 09 Sie 2006 17:54 ]
Jestem już po odpowietrzeniu. Znalazłem tylko odpowietrznik przy siłowniku przy skrzyni. W pompie do której jest podłączony pedał nie ma żadnego odpowietrznika. Rezultat taki że "bierze" teraz w połowie to i tak sukces dla mnie! Jak myślicie czy brać się jeszcze za rozebranie siłownika i wymiane uszczelek jak podano ?
[ Dodano: 09 Sie 2006 17:54 ]
Jestem już po odpowietrzeniu. Znalazłem tylko odpowietrznik przy siłowniku przy skrzyni. W pompie do której jest podłączony pedał nie ma żadnego odpowietrznika. Rezultat taki że "bierze" teraz w połowie to i tak sukces dla mnie! Jak myślicie czy brać się jeszcze za rozebranie siłownika i wymiane uszczelek jak podano ?
może być faktycznie jeden przy skrzyni, identycznie widziałem w Audicachfroncek pisze:Jestem już po odpowietrzeniu. Znalazłem tylko odpowietrznik przy siłowniku przy skrzyni. W pompie do której jest podłączony pedał nie ma żadnego odpowietrznika. Rezultat taki że "bierze" teraz w połowie to i tak sukces dla mnie! Jak myślicie czy brać się jeszcze za rozebranie siłownika i wymiane uszczelek jak podano ?
więc jeśli do połowy no to jest kiszka
a powiedz czy po jakimś czasie jeśli postał np. całą noz znowu miałeś miekki pedał sprzęgła ?
jełsi tak to raczej czeka Ci zdjęcie siłownika , dwie śruby nr8 na klucz 13 odkręcenie przewodu kluczem 12 i wycigasz ...
będą tam dwie uszczeleczki do wymiany (jedna na tłoczku druga harmonijka na siłowniku), proste no nie
ale teraz pytania i prośby także do innych
poszukuję fotki bądź rysunku jak powinien być włożony te siłownik wychodzący/pracujący z tłoczkiem z tego ustrojstwa co jest przy skrzyni
bo ma on z jednej strony zgrubienie zakończone plastikiem a z drugiej zgrubienie mietalowe i teraz pytanie która końcówka ma być w skrzyni a która w tłoczku, bo wczoraj jak wyciągnąłem to ma obawy że jak mi mechanior skrzynie wymieniał to wsadził odwrotnie bo chyba mu się rozsypało, a powiedzmy że pasuje z każdej strony ale bardziej pasuje plastikowym zgrubieniem od strony tłoczka
Panowie czy macie ten rysunek tego siłownika sprzęgła przy skrzyni, jak to ma być złożone ?cowboy pisze:to co może ktoś uszcześliwi kolege screenshotem z Edka albo serwisówki... ?RobertP pisze:poszukuję fotki bądź rysunku jak powinien być włożony te siłownik wychodzący/pracujący z tłoczkiem z tego ustrojstwa co jest przy skrzyni
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 110 gości