TRUDNO/CIĘŻKO ODPALA ZIMNY/CIEPŁY. REGULAMIN STR 116.

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

piotrsob1
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: ndz sty 03, 2010 17:20
Lokalizacja: Mszczonów

Re: [TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!

Post autor: piotrsob1 » wt gru 04, 2012 18:44

untaztood pisze:
piotrsob1 pisze:Witam , w moim ALH problem ciężkiego odpalania rozwiązałem :grin:

Temat leży w zsypie, ale można go podejżeć tutaj:

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=85&t=489284" onclick="window.open(this.href);return false;

Może się pokaże w FAQ :bajer:
Bardziej trafi do śmietnika, niż do FAQ...

Po co robić jakiś opornik, jak można samemu przy pomocy VAG-COM przestawić całą mapę grzania świec w dowolną stronę?!
Przy oporniku komp dostaje złą informację o temp przez co podaje zupełnie inną dawkę paliwa, a do tego świece grzeją jeszcze długo po odpaleniu (do 2500 obrotów/min), gdy nie są potrzebne.
Pozwolisz że się powtórzę:

Tak, tylko żeby to zrobić nie trzeba mieć VAGA, poza tym takie oszukanie temperatury modyfikuje kilka parametrów rozruchowych naraz, a świece i tak grzeją 2,5 minuty po uruchomieniu silnika, chyba że temperatura płynu chłodzącego (jak dobrze pamiętam) przekracza 30 st. C
A ECU nie daje złej dawki paliwa tylko daje co najwyżej większą ( w czasie włączenia przekaźnika) :bajer:



dominik7
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 872
Rejestracja: wt lis 22, 2005 19:07
Lokalizacja: WGS//WP
Kontakt:

[TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!

Post autor: dominik7 » pt gru 07, 2012 01:17

U mnie problem jak powyżej, silnik AKU (1,7SDI), po małym mrozie w nocy trzeba kręcić dobre 10s co jest co najmniej denerwujące; tak to kręciło TDI mojego kolegi ale przy -17 w dzień (w nocy to pewno było z - 24) i to przy padniętym akumulatorze. Kontrolka świec gaśnie (chyba) tak jak powinna czyli teraz kolo 4s, gdy było cieplej to gasła po około sekundzie. Gdy zapali po mrozie kopci na biało, gdy było cieplej nie kopcił
Wiec co? Mam odpiąć wtyczkę czujnika temperatury i jak zapali od razu to znaczy, ze świece nie grzeją tak? Temperaturę wskaźnik pokazuje około 82 stopni teraz, gdy było cieplej to tak z 85.


http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRkioSjUFKyMHzqmuU0GfCiXEIgR5re3-DV5-g48EwFKSNS3s23AQ

yzf
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: śr lip 25, 2012 22:23
Lokalizacja: Rybnik

MK2 1.6d odpala za drugim razem

Post autor: yzf » pt gru 07, 2012 08:54

Witam !

Silnik odpalał zawsze ładnie w chłodne dni. Ale ostatnio jak postoi z tydzień przy temperaturze 0 to musi pokręcić z 5-8 sekund odpali na moment i zgaśnie. Za drugim razem pali już ok. Świece grzeje 2 razy.

Auto golf II rocznik 85 silnik 1.6d o oznaczeniu JP. Bardzo zadbany egzemplarz 175 tyś. przebiegu udokumentowane.
3 miesiące temu wymienione: świece, filtr paliwa, olej 15W40, akumulator varta SILVER ! Kompresja sprawdzona jest OK.

- Mogę grzać świece więcej niż 2 razy szkodzi to czemuś ? Może to pomoże ?
- Mogę odpalać auto dodając lekko gazu jak rozrusznik kręci (widziałem na youtube że przy mrozie -20 te silniki odpalały ale szofer dodawał gazu) ? Ale przecież jak silnik nie chodzi to pompa też nie więc sam nie wiem ...
- Kolega powiedział mi że te "typy" tak mają bo jak jest zalany gęsty olej to trzeba najpierw rozruszać dziada a potem pali ładnie.

Panowie proszę napisać czy mam zacząć się martwić ?
Z góry dzięki !



Awatar użytkownika
inż. Mk2_marcin
Golfista
Golfista
Posty: 2034
Rejestracja: sob lis 07, 2009 18:05
Lokalizacja: Kraków

MK2 1.6d odpala za drugim razem

Post autor: inż. Mk2_marcin » pt gru 07, 2012 09:31

Witam,
yzf pisze:Witam !

Silnik odpalał zawsze ładnie w chłodne dni. Ale ostatnio jak postoi z tydzień przy temperaturze 0 to musi pokręcić z 5-8 sekund odpali na moment i zgaśnie. Za drugim razem pali już ok. Świece grzeje 2 razy.
czy przed odpaleniem używasz przyspieszacza?, ono znajduje się po lewej stronie koło kierownicy taka wajcha którą pociągasz do siebie zanim odpalisz, zamykasz ją dopiero po zagrzaniu silniku o parę *C więcej. Jeśli to nie pomoże to pomyslimy co dalej :chytry:
yzf pisze:Mogę grzać świece więcej niż 2 razy szkodzi to czemuś ? Może to pomoże ?
grzać świece nie musisz więcej niż 2 razy, chyba że są naprawdę ekstremalne morzy -15*C
yzf pisze:Mogę odpalać auto dodając lekko gazu jak rozrusznik kręci (widziałem na youtube że przy mrozie -20 te silniki odpalały ale szofer dodawał gazu) ? Ale przecież jak silnik nie chodzi to pompa też nie więc sam nie wiem ...
nie! zniszczysz silnik!
yzf pisze:Kolega powiedział mi że te "typy" tak mają bo jak jest zalany gęsty olej to trzeba najpierw rozruszać dziada a potem pali ładnie. .
to kolega ma z jednej strony rację i nie
"typy" te moga i działają normalnie ale nie przez gęsty olej ale..
yzf pisze:Bardzo zadbany egzemplarz 175 tyś. przebiegu
dlaczego tak kiepski olej jesli naprawdę jest zadbany :bajer: trzeba pomyśleć o zamianie na wiosnę na 10w40 ale poczytaj na forum jakie są tego plusy i minusy

pozdrawiam


Obrazek
Obrazek

yzf
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: śr lip 25, 2012 22:23
Lokalizacja: Rybnik

MK2 1.6d odpala za drugim razem

Post autor: yzf » pt gru 07, 2012 10:13

Oczywiście że używam przyśpieszenia.

Od nowości ASO w warszawie lało 15w40 i potem z wiadomych względów nie szło zejść na rzadszy ... w książce serwisowej starszej ode mnie wszystko jest odnotowane. Sam sprzedający twierdził że w tamtych latach nie było innego oleju a jesli był to trudno dostepny.

To mam rozumieć że to nic takiego w aucie które ma 28 lat ? Może ktoś ma taką samą przypadłość albo mając kiedyś taki model miał tak ?

dodam jeszcze że auto wyprodukowano w lutym 85r. Z tego co wydedykowałem z książki: VW GOLF II i JETTA to różnica jest pomiędzy silnikami sprzed września 85 a tymi po wrześniu 1985 roku...



Awatar użytkownika
untaztood
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 312
Rejestracja: pn cze 19, 2006 17:04
Lokalizacja: Warszawa

[TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!

Post autor: untaztood » pt gru 07, 2012 11:36

dominik7 pisze:U mnie problem jak powyżej, silnik AKU (1,7SDI), po małym mrozie w nocy trzeba kręcić dobre 10s co jest co najmniej denerwujące; tak to kręciło TDI mojego kolegi ale przy -17 w dzień (w nocy to pewno było z - 24) i to przy padniętym akumulatorze. Kontrolka świec gaśnie (chyba) tak jak powinna czyli teraz kolo 4s, gdy było cieplej to gasła po około sekundzie. Gdy zapali po mrozie kopci na biało, gdy było cieplej nie kopcił
Wiec co? Mam odpiąć wtyczkę czujnika temperatury i jak zapali od razu to znaczy, ze świece nie grzeją tak? Temperaturę wskaźnik pokazuje około 82 stopni teraz, gdy było cieplej to tak z 85.
A na pewno świece grzeją? Dawno temu wymieniane?



dominik7
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 872
Rejestracja: wt lis 22, 2005 19:07
Lokalizacja: WGS//WP
Kontakt:

Re: [TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!

Post autor: dominik7 » pt gru 07, 2012 12:46

No właśnie nie wiem czy grzeją (samochód mam 2 miesiące), i mam nadzieje się przekonać odpinając wtyczkę od czujnika. Jak dalej będzie ciężko palił to znaczy (chyba) ze nie grzeją. A jak od razu zapali to znaczy ze czujnik do wymiany. Dobrze kombinuję?


http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRkioSjUFKyMHzqmuU0GfCiXEIgR5re3-DV5-g48EwFKSNS3s23AQ

damiano650
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 53
Rejestracja: sob kwie 21, 2012 21:45
Lokalizacja: Pajęczno

MK2 1.6d odpala za drugim razem

Post autor: damiano650 » pt gru 07, 2012 12:55

Przy obecnych temperaturach nie mam problemów przekręci 2 max 3 razy, chociaż mam jedną świece na wykończeniu. Tylko nie używam przyspieszacza bo nie wiedzieć czemu z wyciągniętym pali gorzej niż bez.



Awatar użytkownika
inż. Mk2_marcin
Golfista
Golfista
Posty: 2034
Rejestracja: sob lis 07, 2009 18:05
Lokalizacja: Kraków

Re: MK2 1.6d odpala za drugim razem

Post autor: inż. Mk2_marcin » pt gru 07, 2012 14:33

yzf pisze:Od nowości ASO w warszawie lało 15w40 i potem z wiadomych względów nie szło zejść na rzadszy ... w książce serwisowej starszej ode mnie wszystko jest odnotowane. Sam sprzedający twierdził że w tamtych latach nie było innego oleju a jeśli był to trudno dostępny.
zmiana oleju może spowodować większe pocenie się silnika, ale nie ma na to regóły bo to zależy od stanu i kondycji silnika, tak defacto zależy ile Ci pobiera olej.
yzf pisze: To mam rozumieć że to nic takiego w aucie które ma 28 lat ? Może ktoś ma taką samą przypadłość albo mając kiedyś taki model miał tak ?

dodam jeszcze że auto wyprodukowano w lutym 85r. Z tego co wydedykowałem z książki: VW GOLF II i JETTA to różnica jest pomiędzy silnikami sprzed września 85 a tymi po wrześniu 1985 roku...
filtr paliwa, aku, świece, kąt wtrysku i rozrusznik do sprawdzenia

jak odpalasz to tak ci zaciąga rozrusznik?
damiano650 pisze:Z ciekawości spytam dlaczego nie można dodawać gazu przy odpalaniu?
bo tak naprawdę samochód najbardziej psuje się przy odpalaniu silnika, to jest tak jakby odpalanie silnika bez smarowania ale przy przekręceniu to powinien olej się pojawić w silniku, i jak dodajesz gazu to możesz go zatrzeć.
damiano650 pisze:Przy obecnych temperaturach nie mam problemów przekręci 2 max 3 razy, chociaż mam jedną świece na wykończeniu. Tylko nie używam przyspieszacza bo nie wiedzieć czemu z wyciągniętym pali gorzej niż bez.
kąd wtrysku do sprawdzenia przy wyciągniętym powinien powodować zwiększenie się obrotów silnika tak by nie telepało samochodem


Obrazek
Obrazek

piotrek233
Forum Master
Forum Master
Posty: 1177
Rejestracja: wt wrz 11, 2007 19:09
Lokalizacja: Bielsko

Re: [TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!

Post autor: piotrek233 » pt gru 07, 2012 18:25

Panowie poratujcie pacjent golf IV AJM , mam problem z odpalaniem na zimnym silniku i ciepłym. Nie zależnie czy auto stoi, czy przed sekundą zgaszony. Niezależnie od temperatury otoczenia. Problem nie występuje regularnie, czasami 2-3 tygodnie jest spokój i odpala normalnie. Kolega Sztomel sprawdzał na VAgu i wszytko wygląda dobrze. Nigdy błędów nie było. Auto odwiedziło ASO, wymienili przekaźnik 109, filtr paliwa nowy i zawory zwrotne też założone nowe i ASO się poddało. Ostatnio auto podczas jazdy 2 razy zgasło.
Mam filmik z niedawnego odpalania, jakość straszna ponieważ tylko domofon miałem przy sobie.
[youtube][/youtube]
w 13 sekundzie słychać jak auto "zdechło" przy próbie odpalenia
42-3sek. słychać jak auto próbuje zapalić, zapala chodzi przez chwile nie równo
48 sekunda auto odpaliło.

Jakieś porady?



ronuch
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 577
Rejestracja: sob gru 30, 2006 16:52
Lokalizacja: jastrzębie zdrój

[TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!

Post autor: ronuch » pt gru 07, 2012 20:26

a pompe tandem sprawdzali? pewnie zaworek w pompie nie trzyma albo nie daje takiego cisnienia jak powinno


kupie kierownice 3-ramienna do passata 3bg czarna skóra i galke zmiany biegow do skrzyni 6

damiano650
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 53
Rejestracja: sob kwie 21, 2012 21:45
Lokalizacja: Pajęczno

[TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!

Post autor: damiano650 » pt gru 07, 2012 20:53

Mk2_marcin kąt wtrysku ustawiony na zegar, to że wysokie obroty chwile po odpaleniu są niezdrowe wiem, chodziło mi o sam moment odpalania mój z wciśnietym pedałem lepiej zapala i po odpaleniu trzymam go przez chwile na ok 1200obr, ponieważ bez przyspieszacza trzęsie sie bardzo. Gdy wyciągnie przyspieszacz nie chce zapalić, a jak wyciągne na odpalonym już to zachowuje sie jak by chciał zgasnąć, może być przyczyna że nie zwiększają sie obroty po wyciągnięciu i dlatego tak sie zachowuje? Może jutro uda mi sie wyregulować obroty na przyspieszaczu i będzie lepiej.



piotrek233
Forum Master
Forum Master
Posty: 1177
Rejestracja: wt wrz 11, 2007 19:09
Lokalizacja: Bielsko

Re: [TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!

Post autor: piotrek233 » pt gru 07, 2012 21:18

ronuch pisze:a pompe tandem sprawdzali? pewnie zaworek w pompie nie trzyma albo nie daje takiego cisnienia jak powinno
Jestem w tym zielony.... da się to jakoś sprawdzić? W najgorszym wypadku pompa do wymiany?



ronuch
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 577
Rejestracja: sob gru 30, 2006 16:52
Lokalizacja: jastrzębie zdrój

[TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!

Post autor: ronuch » pt gru 07, 2012 21:18

z tego co pamietam to w golfach byly dwa rodzaje pomp jedne zwiekszaly obroty i przyspieszaly kat wtrysku a drugie tylko przyspieszaly kat wtrysku - ale nie pamietam czy roznily sie z zewnatrz


kupie kierownice 3-ramienna do passata 3bg czarna skóra i galke zmiany biegow do skrzyni 6

Zablokowany

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Majestic-12 [Bot] i 178 gości