TRUDNO/CIĘŻKO ODPALA ZIMNY/CIEPŁY. REGULAMIN STR 116.
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
[TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!
problem wystepuje na cieplym silniku, na zimnym pali na pol obrotu...
wszystko sie zaczelo jak wymienilismy czujnik plynu chlodzacego, kontrolka od swiec zarowych swieci sie normalnie z 2 sekundy... na nagrzanym silniku trzeba chwile pokrecic i pododawac gazu zeby zalapal, co jest przyczyna ?
wszystko sie zaczelo jak wymienilismy czujnik plynu chlodzacego, kontrolka od swiec zarowych swieci sie normalnie z 2 sekundy... na nagrzanym silniku trzeba chwile pokrecic i pododawac gazu zeby zalapal, co jest przyczyna ?
- italiano_83
- V.I.P.
- Posty: 11896
- Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
- Lokalizacja: NL/Zeeland
- Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
- Silnik: 1.4T
[TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!
vag i sprawdzić wskazania czujnika temperatury ..esesman pisze:wszystko sie zaczelo jak wymienilismy czujnik plynu chlodzacego, kontrolka od swiec zarowych swieci sie normalnie z 2 sekundy... na nagrzanym silniku trzeba chwile pokrecic i pododawac gazu zeby zalapal, co jest przyczyna ?
-
- Ma gadane
- Posty: 244
- Rejestracja: czw paź 23, 2008 20:40
- Lokalizacja: milicz
[TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!
witam mam problem wymieniłem ostatnimi czasy olej jakieś 5tys temu do tego świece 4 szt stare spalone i do tego wstąpiłem przed zimą termostat na nowy ori vw . i jakoś zauważyłem ze silnik ciężej pali na ciepłym długo kręci. na zimno od strzała jeden obrót . co może być przyczyną jeśli możecie to napiszcie co sprawdzić vagiem które bloki itd
- szewczi90
- Gadatliwa bestia
- Posty: 663
- Rejestracja: sob lip 02, 2011 22:36
- Lokalizacja: - - - - - -
- Kontakt:
[TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!
jak u mnie na ciepłym ciężko palił , czyli chełe chłe chłe chłe chłe chłe chłe chłe i zapalał to skończyło się na regeneracji rozrusznika, i teraz pali jak powinien, lecz na zimnym mam problem po dłuższym postoju, powiem Wam tak czy to mogą być przepalone świece żarowe jeśli mu rano zagrzeje 2x świece tak po 15 sekund to pali odrazu a jak tylko raz to zachechła, mimo że nie ma jeszcze mrozu
Re: [TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!
Ktoś mi kiedyś na forum napisał, że świece powinno się grzać raz (na filmiku co wrzucałem w tym temacie grzałem 3 razy). Z drugiej strony ktoś polecił sposób, że za 1 razem grzeje do "cyknięcia" przekaźnika a za drugim do zgaśnięcia kontrolki.szewczi90 pisze:jak u mnie na ciepłym ciężko palił , czyli chełe chłe chłe chłe chłe chłe chłe chłe i zapalał to skończyło się na regeneracji rozrusznika, i teraz pali jak powinien, lecz na zimnym mam problem po dłuższym postoju, powiem Wam tak czy to mogą być przepalone świece żarowe jeśli mu rano zagrzeje 2x świece tak po 15 sekund to pali odrazu a jak tylko raz to zachechła, mimo że nie ma jeszcze mrozu
W sumie świece chyba i tak nie grzeją aż 15 sekund. Ale tak czy siak przy obecnej temperaturze powinno wystarczyć raz, bo co będzie przy -10 czy -15 - 5 razy?
Świece najlepiej wyjąć i zobaczyć jak się nagrzewają bo mogą nie być spalone a np nie grzać na czubku.
- daniel.wwe
- TDI PoweR
- Posty: 752
- Rejestracja: wt lip 05, 2011 14:04
[TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!
mgralien pisze:za 1 razem grzeje do "cyknięcia" przekaźnika a za drugim do zgaśnięcia kontrolki.
Mój kumpel w ASV tak robi i czy jest -5 czy -15 pali bezproblemowo. Wiadomo że to nie jest normalne, ale skoro jemu to nie przeszkadza... Ma tego golfika prawie dwa lata i zawsze tak odpala gdy temp spada poniżej 5 st i problemu z rozruchem nie ma.
“Proste są dla szybkich samochodów. Zakręty dla szybkich kierowców”
Re: [TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!
No ważne, że skuteczne Ja tam fachowcem nie jestem w sumie powtórzyłem co gdzieś mi się obiło o uszy na forumdaniel19843 pisze:mgralien pisze:za 1 razem grzeje do "cyknięcia" przekaźnika a za drugim do zgaśnięcia kontrolki.
Mój kumpel w ASV tak robi i czy jest -5 czy -15 pali bezproblemowo. Wiadomo że to nie jest normalne, ale skoro jemu to nie przeszkadza... Ma tego golfika prawie dwa lata i zawsze tak odpala gdy temp spada poniżej 5 st i problemu z rozruchem nie ma.
Mi np grzanie 3-krotne przy -10 niewiele pomogło bo i tak migały kontrolki i się dławił chwilę po starcie. Idzie zima, więc na dniach oddaję samochód na sprawdzenie problemów związanych z paleniem. Jak się uda dam znać co wyszło.
Pozdro
- szewczi90
- Gadatliwa bestia
- Posty: 663
- Rejestracja: sob lip 02, 2011 22:36
- Lokalizacja: - - - - - -
- Kontakt:
Re: [TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!
spoko daj znać co wymyślą fachmani,mgralien pisze:No ważne, że skuteczne Ja tam fachowcem nie jestem w sumie powtórzyłem co gdzieś mi się obiło o uszy na forumdaniel19843 pisze:mgralien pisze:za 1 razem grzeje do "cyknięcia" przekaźnika a za drugim do zgaśnięcia kontrolki.
Mój kumpel w ASV tak robi i czy jest -5 czy -15 pali bezproblemowo. Wiadomo że to nie jest normalne, ale skoro jemu to nie przeszkadza... Ma tego golfika prawie dwa lata i zawsze tak odpala gdy temp spada poniżej 5 st i problemu z rozruchem nie ma.
Mi np grzanie 3-krotne przy -10 niewiele pomogło bo i tak migały kontrolki i się dławił chwilę po starcie. Idzie zima, więc na dniach oddaję samochód na sprawdzenie problemów związanych z paleniem. Jak się uda dam znać co wyszło.
Pozdro
a co do mojej wypowiedzi fakt może to nie 15sekund ale do tego cyknięcia trzymałem przekręcony kluczyk, nie wiem dziwi mnie to by gdy 2x mu zagrzeje świece to pali bez zająknięcia, gdzie przy jednym zagrzaniu świec do cyknięcia nie pali jak trzeba jak jest w okolicy zera lub poniżej zera, fakt przy -20 może nie poskutkować nawet zagrzanie świec kilka razy aż mnie to ciekawi
[TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!
Dzisiaj było -0,5 C, zagrzałem raz do cyknięcia i drugi raz aż zgasła kontrolka - także u mnie chyba jest inna sytuacja bo to nie pomaga.
Mam nadzieję w tym tyg. będę wiedział więcej.
Pozdro
Mam nadzieję w tym tyg. będę wiedział więcej.
Pozdro
-
- Nowicjusz
- Posty: 23
- Rejestracja: ndz gru 02, 2012 00:23
Re: [TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!
Panowie prosze o pomoc Golf 4 tdi pd 2002 ASZ 130 przebieg 230tysięcy....załamka.. głowa mi się suszy juz dwa tygodnie...mianowicie zaczeło się to tak ze zaczeło telepać silnikiem i wydawać dziwsy dzwięk szczękania tylko po nocy jak odpalałem rano...mechanicy powiedzieli ze dwu mas 2dni przed wymianą dwu masu zaczą cięzko odpalać tylko na cimnym i dymić strasznie bisłym dymem,,,dwu mas wymieniony (nie tanio) problem jest dalej dodam ze swiece okej turbina tez była cztery miesiące temu regenerowana w Reg-mot w mielcu,filtry wymienione dwa miesiące temu,kąt wtrysku okej...a jeszcze zauwazyłem ze jak pokazywał 0,7 spalanie postojowe to teraz jest 0.8lub 0.9 nie wiem czy ma wpływ spadek temperatury na to..czytam juz duzo o tym bo nie chce zeby mnie jkiś janusz nie wyżeżbił w warsztacie wymieniając pół silnika...samochód kupiłem cztery miesiące temu od kolegi uzytkował go dobrze znam go wiem ze solidny gość serwis robił na czas....zastanawiam się czy to nie wtryski lub uszczelniacze ale nie chce dochodzić rozwiązania problemu metodą prób i błędów co sie wiąze z wydatkami...dodam ze oleju nie bierze coolant tez wporządku olej nie ma koloru kawy z mlekiem vag nic nie pokazuje...
prosze o podpowidz koledzy ,,,dziękuje i pozdrawiam
prosze o podpowidz koledzy ,,,dziękuje i pozdrawiam
-
- Nowicjusz
- Posty: 23
- Rejestracja: ndz gru 02, 2012 00:23
Re: [TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!
Panowie potrzebuje pomocy jestem tu nowicjuszem..mianowicie mam problem moim golfem 4 pd asz 130 2002...po nocy mi nie odpala na zimnym tylko ,strasznie dymi na biało..turbo wymienione ,,swiece okej..oleju nie bierze coolant wporządku..błędów na VAGU nie ma zadnych,,,ręce opadają i głowa sie suszy..dwu mas wymieniony ,,rozrząd wymieniony,,kąt wtrysku okej,,,prosze o pomoc i skomentowanie moich wtrysków..przebieg to 231 tysięcy...dziękuje
http://img4.imageshack.us/img4/883/wtryskiq.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://img4.imageshack.us/img4/883/wtryskiq.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
[TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!
Zakres od -2,8 do 2,8 według mnie sa ok rozgrzej silnik i sprawdz kąty wtrysku, kiedy robiłeś rozrzą? Nie przeskoczył ci o jeden ząbek?
[img]http://images2.fotosik.pl/231/bf2e679f88c976ca.gif[/img]
Re: [TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!
Witam ponownieWitam. Wydaje mi się ,że mam mały problem z odpalaniem TDik. Przy obecnych temperaturach nie najlepiej odpala, trochę się obawiam co będzie poniżej 0.
Samochód VW Bora 99r 1.9 TDI 90ps ALH Przebieg :320 000 Km
http://www.youtube.com/watch?v=XOgLqgyi9GM&feature=plcp
Chciałbym podzielić się nowymi spostrzeżeniami i prosić o kolejną opinie.
Od kilku dni parkuje samochód na minimalnej pochylni. Przód samochodu jest nieznacznie niżej od jego tylu i co ??? Samochód odpala znacznie lepiej! Zresztą sami zobaczcie, "od strzała". Film poniżej jest z dzisiaj. Robiłem próby przez 3 kolejne dni z rzędu i za każdym razem Bora odpalała lepiej niż wcześniej, kiedy to stała na równym terenie. Wygląda na to jakby winą gorszego odpalania było cofanie się paliwa, tylko,ze kiedy wcześniej szukałem przyczyny, to sprawdzałem o poranku waz od filtra do pompy i paliwo na pewno było + jakiś pęcherzyk powietrza na 1cm, czyli w normie. Stad moje pytanie. Czy możliwe,ze przyczyna jest cofanie się paliwa gdzieś przed filtrem, jak już auto postoi, ??? czy jest sens montować zawór zwrotny przed filtrem ??? Dodam tylko, ze przy "normalnych" temperaturach nigdy nie miałem najmniejszego problemu z odpalaniem.
pozdrawiam
http://www.youtube.com/watch?v=8wBY7l-KZJE&feature=plcp
Re: [TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!
Kontrolka od ESP widzę zapaliła się przy rozruchu, więc coś napięciem też jest nie takpolmdf pisze:Witam ponownie
Chciałbym podzielić się nowymi spostrzeżeniami i prosić o kolejną opinie.
Od kilku dni parkuje samochód na minimalnej pochylni. Przód samochodu jest nieznacznie niżej od jego tylu i co ??? Samochód odpala znacznie lepiej! Zresztą sami zobaczcie, "od strzała". Film poniżej jest z dzisiaj. Robiłem próby przez 3 kolejne dni z rzędu i za każdym razem Bora odpalała lepiej niż wcześniej, kiedy to stała na równym terenie. Wygląda na to jakby winą gorszego odpalania było cofanie się paliwa, tylko,ze kiedy wcześniej szukałem przyczyny, to sprawdzałem o poranku waz od filtra do pompy i paliwo na pewno było + jakiś pęcherzyk powietrza na 1cm, czyli w normie. Stad moje pytanie. Czy możliwe,ze przyczyna jest cofanie się paliwa gdzieś przed filtrem, jak już auto postoi, ??? czy jest sens montować zawór zwrotny przed filtrem ??? Dodam tylko, ze przy "normalnych" temperaturach nigdy nie miałem najmniejszego problemu z odpalaniem.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 166 gości