Normalne ,i nie ma w tym nic dziwnego , silnik to nie grzejnik td to pośredni wtrysk ,dużo mniej sprawny i dużo energi traci wytwarzając ciepło ...MK4 to bezpośredni wtrysk ,znacznie bardziej sprawny ,bo "para nie idzie mu w gwizdek " i nie nie produkuje tyle niepotrzebnego ciepła ,które jest marnowaniem energi ...A że mamy klimat jaki mamy ,trudno się mówi ,w zimie sprawny tdi długo nie może złapać temperatury i nic na to sie nie poradzi ,nic tu nie pomogą nowe termostaty i szukanie przyczyny ,przyczyną jest zbyt sprawny silnik ,tdi tak ma i kropka ...jedyny ratunek to webasto które często jest montowane w bogatszych wersjach ,kto ma ,wie co potrafi taki piecyk o mocy 5 Kilowatów .Można też wymodzić sobie coś jak np. w citroenach ,czyli rurka do EGR z płaszczem wodnym zasilanym spalinami...spaliny to najszybsza i darmowa grzałkaslawko333 pisze:mam mk4 tdi i mk2 td, i powiem tak, jesli chodzi o czas grzania silnika a co za tym idzie ogrzewania w srodku to mk4 niema szans z mk2, mk4 dlugo sie nagrzewa
Słabe grzanie TDI
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- munior
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2307
- Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Słabe grzanie TDI
Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018
- slawek987
- Gadatliwa bestia
- Posty: 639
- Rejestracja: ndz wrz 05, 2010 22:46
- Lokalizacja: cebulandia
- Auto: GOLF SV
- Silnik: DCYA
Słabe grzanie TDI
Dobrze, a czy w takim razie ktoś mógłby sprawdzić czy po 15km robi się mu chłodnica ciepła jak u mnie?
Słabe grzanie TDI
Ja powiem tyle, że w Passacie B5 FL od mojego ojca silnik grzeje sie momentalnie. Do pracy mam 10km i po 5 km silnik osiąga już prawie 90 stopni co w moim Golfie IV jest niemożliwe ;/ Wymieniłem czujnik temperatury, termostat i nadal to samo więc kicha.
Słabe grzanie TDI
Pablito92, ale sprawdź czy ty masz podgrzewacz płynu chłodzącego i czy ojciec w B5 również ma.
Odp: Słabe grzanie TDI
panowie, nie ma sensu dybac, jak wczesniej koledzy napisali: to zalezy od wielu czynnikow:mrgreen: ja jadac do pracy mam praktycznie caly czas z gorki i pokonujac ta trase (11km) auto rozgrzewa mi sie do okolo 70 stopni, ale jak wracam mam 90 stopni po 5 kilometrach... kazdy ma inna droge, temperature itp... itd... wie tak na prawde ta dyskusja jest zbedna...
Słabe grzanie TDI
no witam jeszcze raz ja zalozylem to forum ale wiecie nie o to po ilu km grzeje sie i czy tam temperatura stoi na 90 bo jak przejade iles km zawsze stoi mi 90 cstopni temperature ale nawet gdy mam 90 stopni temperature to i tak lipa bo niewiem dlaczego ale stane na chwile np na swiatłach na czerwonym postoje z 3 minuty na wonych obrotach i mi nie grzeje leci zimne powietrze albo delikatne cieple jak przełacze na manualu na nawiew na 4 to potem calkiem zimne leci jak dodam gazu troche wieksze obroty okolo 2 3 tys to od razu leci cieple powiecze az gorace
co to jest nie tak z tym jak mam wode na 90 a nie grzeje na wolnych obrotach
co to jest nie tak z tym jak mam wode na 90 a nie grzeje na wolnych obrotach
-
- Nowicjusz
- Posty: 26
- Rejestracja: wt wrz 29, 2009 20:37
- Lokalizacja: Krośnice
Re: Słabe grzanie TDI
Witam,
Panowie mam podobny problem, a mianowicie kiedyś tamp. silnika miałem na 90 a jakieś 2 miesiące temu temperatura spadła mi do 70 st. C nawet po przejechaniu 100 km nie podniosła się do 90 st. C na vag-u 4.9 pokazał mi błąd czujnika temp. "zwarcie lub przerwa do masy", a więc wymieniłem czujnik a temp nie zmieniła się (nadal 70 st C), pytałem się trzech mechaników jaka może być przyczyna a oni że termostat. wymontowałem go i sprawdziłem w garnku z wodą z termometrem i podgrzewałem otworzył sie przy temp 87 st C tak jak powinno być. BARDZO PROSZĘ O POMOC W ROZWIKŁANIU TEJ ZAGADKI
Panowie mam podobny problem, a mianowicie kiedyś tamp. silnika miałem na 90 a jakieś 2 miesiące temu temperatura spadła mi do 70 st. C nawet po przejechaniu 100 km nie podniosła się do 90 st. C na vag-u 4.9 pokazał mi błąd czujnika temp. "zwarcie lub przerwa do masy", a więc wymieniłem czujnik a temp nie zmieniła się (nadal 70 st C), pytałem się trzech mechaników jaka może być przyczyna a oni że termostat. wymontowałem go i sprawdziłem w garnku z wodą z termometrem i podgrzewałem otworzył sie przy temp 87 st C tak jak powinno być. BARDZO PROSZĘ O POMOC W ROZWIKŁANIU TEJ ZAGADKI
Bodziu
Słabe grzanie TDI
virus8989, Ty chyba powinieneś zainteresować się swoją nagrzewnicą a Ty Bodziu143742, sprawdz
instalacje która idzie do czujnika.
instalacje która idzie do czujnika.
W zasadzie, w życiu można dojść do wszystkiego. Ale dojechać łatwiej.
Słabe grzanie TDI
dzieki DETEKTOR ale to własnie mnie przeraza nagrzewnica nie jest droga ale ile roboty przy wymianie nawet niemam instrukcji jak sciagnac deske pomoze ktos
Słabe grzanie TDI
virus8989, zawsze na dole strony na tym forum masz wyszukiwarkę google, nie wierzę że nikt nie przerabiał
tematu ściągania deski w czwórce.
tematu ściągania deski w czwórce.
W zasadzie, w życiu można dojść do wszystkiego. Ale dojechać łatwiej.
-
- Nowicjusz
- Posty: 26
- Rejestracja: wt wrz 29, 2009 20:37
- Lokalizacja: Krośnice
Re: Słabe grzanie TDI
dzięki DETEKTOR ok sprawdzę ale czy możesz podpowiedzieć w jaki sposób można sprawdzić instalację.
A czy wiesz może gdzie można znaleźć blok danych w VAG 4.9 dotyczący temperatury czynnika chłodzącego.
A czy wiesz może gdzie można znaleźć blok danych w VAG 4.9 dotyczący temperatury czynnika chłodzącego.
Bodziu
Słabe grzanie TDI
miałem na myśli żebyś w najprostszy sposób, czyli obejrzał dokładnie i wymacał, wiązkę przewodówBodziu143742 pisze:czy możesz podpowiedzieć w jaki sposób można sprawdzić instalację
, która idzie do czujnika i sprawdził czy nie jest w którymś miejscu uszkodzona.
W zasadzie, w życiu można dojść do wszystkiego. Ale dojechać łatwiej.
Re: Słabe grzanie TDI
Pozwolę się podpiąć pod temat. Panowie u mnie jest podobna sytuacja, że wskazówka zatrzymuje się w ciepłe dni ok.8 stopni na 80 stopniach. Odcinek 30km. Wymienię wszystko co niedawno zauważyłem niepokojącego. Przy 5 stopniach przy przełączaniu na zapłon zapala się kontrolka świec żarowych na sekundę i gaśnie. Wymieniłem niedawno płyn chłodniczy. Oraz niedawno grzebałem w liczniku bo nie działało pokrętło od ustawiania godziny i musiałem naprawić. Miałem ze dwa razy, że termometr na kompie wyświetlał kosmiczną temperaturę. Obecnie działa bez zarzutu. Termostat działa, bo jak jadę to przy ok 80 spada na chwilę wskazówka a potem jak skała wraca na 80. Czy przypadkiem dotykając wskazówkę od temperatury coś jej zrobiłem złego czy co może być nie tak. Golf odpala jak szalony, zero problemów z grzaniem w środku. A i jaki polecacie filtr do paliwka, prosiłbym o konkretne parametry numer bo nie chciałbym kupić złego. Silniczek ASZ 2002r. Bo planuję wymienić sam.
- sebool12
- Gadatliwa bestia
- Posty: 694
- Rejestracja: ndz wrz 17, 2006 20:37
- Lokalizacja: Szczerców
- Kontakt:
Słabe grzanie TDI
Podepnę się pod temat:
Czy to normalne, że przy temp na dworze -1st auto dobiło do 90st dopiero po 15km jazdy ? Oczywiscie max 90km/h,
Co myślicie o przysłonięciu chłodnicy? Dużo pomaga? Jak dużą część najbezpieczniej przysłonić, żeby nie przesadzić ?
Zapomniałem dodać - silnik 1z z zaślepionym EGR
Czy to normalne, że przy temp na dworze -1st auto dobiło do 90st dopiero po 15km jazdy ? Oczywiscie max 90km/h,
Co myślicie o przysłonięciu chłodnicy? Dużo pomaga? Jak dużą część najbezpieczniej przysłonić, żeby nie przesadzić ?
Zapomniałem dodać - silnik 1z z zaślepionym EGR
Golf III 3D 1.9 TDI 1Z '95 ROLLING STONES
italiano_83 pisze:Podstawa to gnój nie ma gnoju nie ma mocy
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot], Google [Bot] i 49 gości