[1Z] Jak ustawic VP37 po czyszczeniu nastawnika? dawka pal.
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
[1Z] Jak ustawic VP37 po czyszczeniu nastawnika? dawka pal.
Witam
Jest to moj pierwszy post na tym forum wiec witam wszyskich Kolegów
Mam takie pytanie do Was, czy wie ktos jak ustawic pompe wtryskowa (po czyszczeniu nastawnika) a konkretnie chodzi mi o ustawienie pompy tymi 3 śrubami co sie mocuje nastawnik do pompy (nie o ustawienie czujnika indukcyjnego). Zaznaczyłem sobie stare polozenie ale najwyrazniej sie cos poszlo nie tak i nie moge odpalic silnika.
Teraz w VAG (vag-com 4.09)wyglada to tak:
kanał 002 napiecie okolo 3.020V, dawka ok.50mg na nie pracujacym silniku (bo nie moge go uruchomic) a na pracujacym (wczesniej) było 1.420V dawka ok. 4.8mg. Czy jak ustawie teraz nastawnikiem na poprzednie wartosci to powinno byc ok? Ale to były to wartosci na właczonym silniku.
Moze ktos by mi powiedział jak u niego wygladaja te wartosci na nie pracujacym silniku (kanał 002) - napiecie i dawka.
Dziekuje za pomoc
Jest to moj pierwszy post na tym forum wiec witam wszyskich Kolegów
Mam takie pytanie do Was, czy wie ktos jak ustawic pompe wtryskowa (po czyszczeniu nastawnika) a konkretnie chodzi mi o ustawienie pompy tymi 3 śrubami co sie mocuje nastawnik do pompy (nie o ustawienie czujnika indukcyjnego). Zaznaczyłem sobie stare polozenie ale najwyrazniej sie cos poszlo nie tak i nie moge odpalic silnika.
Teraz w VAG (vag-com 4.09)wyglada to tak:
kanał 002 napiecie okolo 3.020V, dawka ok.50mg na nie pracujacym silniku (bo nie moge go uruchomic) a na pracujacym (wczesniej) było 1.420V dawka ok. 4.8mg. Czy jak ustawie teraz nastawnikiem na poprzednie wartosci to powinno byc ok? Ale to były to wartosci na właczonym silniku.
Moze ktos by mi powiedział jak u niego wygladaja te wartosci na nie pracujacym silniku (kanał 002) - napiecie i dawka.
Dziekuje za pomoc
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- munior
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2307
- Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Napiecie RSW na niepracującym silniku powinno być 0,740v lub w pobliżu tej wartości .To powinieneś ustawić jeszcze zanim założyłeś nastawnik na pompę .Po drugie, dawki paliwa nie zobaczysz na nie pracującym silniku .Dlatego zaznacza się położenie nastawnika na pompie żeby z grubsza było tak jak wcześniej co nawet po zaznaczeniu jest bardzo trudne do uzyskania .Dlatego potrzebny jest VAG . Wszystko jest tu http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... nastawnikarax9 pisze:Moze ktos by mi powiedział jak u niego wygladaja te wartosci na nie pracujacym silniku (kanał 002) - napiecie i dawka.
Dziekuje za pomoc
Ostatnio zmieniony pn lip 05, 2010 12:45 przez munior, łącznie zmieniany 1 raz.
Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018
Dziekuje kolego za odpowiedz.
Czy "palec nastawnika wszedł w pierscien" jestem prawie pewnien, ale nie przypuszczałem ze luz nastawnika na srubach wpłynie az tak bardzo na "efekt koncowy ustawienia pompy", zaznaczone oczywiscie było markerem....
KrystO ---> czyli przestawiajac o 0.1mm probowac za kazdym razem odpalic silnik? nic sie nie stanie złego? A nie moge zaczac ustawiac w kanale 002 poprzedniej wartosci ~1.420V dawka ok. 4.8mg i wtedy probowac odpalic, jeśli odpali to wtedy w VAG dokładnie ustawić??
munior ---> u mnie napiecie RSW było 0,780V (czy powinno byc tak jak Ty piszesz 0,740V?) oczywiscie ustawiłem w VAG zanim założyłem nastawnik. Tak, zaznaczyłem polożenie "z grubsza" i własnie to z grubsza nie działa. Jak bym wiedział to bym zmierzył czujnikiem zegarowym odległość i było by ok, ale tak to juz po fakcie i trzeba ustawiać od poczatku.
Aha ja nie mam Golfa III tylko Toledo 1L, 1996r 90HP TDI, ale to przeciez to samo co u Was bo jest to silnik VW 1Z.
[ Dodano: 07 Lip 2010 08:45 ]
Witam kolegów,
Wszystko już ustawione samochód śmiga jak dawniej.
Pompę ustawiałem z czujnikiem zegarowym i powiem Wam ze róznica nawet 0,03mm robi dużą różnice!!
Cała pompa przemieszcza sie +/- 2mm (czyli razem 4mm) na śróbach. Ustawiłem po środku lekko zluzowana i leciutko pukałem (a nawet reką mozna to zrobić) w strone kola zamachowego prubując odpalic, po kilku próbach udało sie, później tylko mała korekta i ok
Po kazdym przesunieciu nastawnika dokrecić mocno sruby!! nie probowałem na zapalonym silniku przestawiac nastawnika bo widze jak mało potrzeba zeby dawka sie zminiła.
Wczesniej przed cała operacja jest dobrze zalac pompe ropa, np. przez strzykawke do otw. wlewowego, unikniemy zbednego krecenia rozrusznikiem bo paliwo juz bedzie w pompie.
Mam tylko pytanie, otóż zauwarzyłem ze jak odpalę silnik to po pierwszej "przygazówce" dawka paliwa skacze (kanał 002) i nieraz jest 2.8mg a pozniej stabilizuje sie okolo 4.8mg, pozatym silnikiem troche trzesie (ale to było jeszcze przed czyszczeniem - to był własnie powód czyszczenia nastawnika). Pozatym moj silnik ma dziwne drgania w zakresie od 1050-1300obr/min. Nie wiem co to moze byc, może jakieś podpowiedzi?
Czy "palec nastawnika wszedł w pierscien" jestem prawie pewnien, ale nie przypuszczałem ze luz nastawnika na srubach wpłynie az tak bardzo na "efekt koncowy ustawienia pompy", zaznaczone oczywiscie było markerem....
KrystO ---> czyli przestawiajac o 0.1mm probowac za kazdym razem odpalic silnik? nic sie nie stanie złego? A nie moge zaczac ustawiac w kanale 002 poprzedniej wartosci ~1.420V dawka ok. 4.8mg i wtedy probowac odpalic, jeśli odpali to wtedy w VAG dokładnie ustawić??
munior ---> u mnie napiecie RSW było 0,780V (czy powinno byc tak jak Ty piszesz 0,740V?) oczywiscie ustawiłem w VAG zanim założyłem nastawnik. Tak, zaznaczyłem polożenie "z grubsza" i własnie to z grubsza nie działa. Jak bym wiedział to bym zmierzył czujnikiem zegarowym odległość i było by ok, ale tak to juz po fakcie i trzeba ustawiać od poczatku.
Aha ja nie mam Golfa III tylko Toledo 1L, 1996r 90HP TDI, ale to przeciez to samo co u Was bo jest to silnik VW 1Z.
[ Dodano: 07 Lip 2010 08:45 ]
Witam kolegów,
Wszystko już ustawione samochód śmiga jak dawniej.
Pompę ustawiałem z czujnikiem zegarowym i powiem Wam ze róznica nawet 0,03mm robi dużą różnice!!
Cała pompa przemieszcza sie +/- 2mm (czyli razem 4mm) na śróbach. Ustawiłem po środku lekko zluzowana i leciutko pukałem (a nawet reką mozna to zrobić) w strone kola zamachowego prubując odpalic, po kilku próbach udało sie, później tylko mała korekta i ok
Po kazdym przesunieciu nastawnika dokrecić mocno sruby!! nie probowałem na zapalonym silniku przestawiac nastawnika bo widze jak mało potrzeba zeby dawka sie zminiła.
Wczesniej przed cała operacja jest dobrze zalac pompe ropa, np. przez strzykawke do otw. wlewowego, unikniemy zbednego krecenia rozrusznikiem bo paliwo juz bedzie w pompie.
Mam tylko pytanie, otóż zauwarzyłem ze jak odpalę silnik to po pierwszej "przygazówce" dawka paliwa skacze (kanał 002) i nieraz jest 2.8mg a pozniej stabilizuje sie okolo 4.8mg, pozatym silnikiem troche trzesie (ale to było jeszcze przed czyszczeniem - to był własnie powód czyszczenia nastawnika). Pozatym moj silnik ma dziwne drgania w zakresie od 1050-1300obr/min. Nie wiem co to moze byc, może jakieś podpowiedzi?
Ostatnio zmieniony śr lip 07, 2010 09:11 przez rax9, łącznie zmieniany 1 raz.
[1Z] Jak ustawic VP37 po czyszczeniu nastawnika? dawka pal.
Witam jestem zielony w tym temacie, ale przez te pare dni dość dużo się naczytałem o tym nieszczesnym nastawniku. Może opisze problem. Dałem auto do zmiany rozrzadu. Golf IV TDI ALH 90KM 98" I że cieżko palił na ciepłym to "mechanik" powiedział, że pompa wtryskowa padła (tak po prostu i w środku była czysta). Dodam, że autko równo jezdziło obr. nie skakały nie dymił ani nie szarpał. No i wyczyscił tak nastawnik, że wybiło bład jego i miga kontrolka. I teraz tak odpala tak samo (zle) v-max 80km/h i dziwnie chodzi silnik chodzi mi o głos.
I już wiem, że od odpalania to rozrusznik i przepływak walniety no ale jechał wczesniej z nim dobrze.
On ustawił te 0,740v na niej i bład nie znika. Niby dawke ustawia też taka jak golf powinnien miec standardową. I nic dalej 80max i bład strach jechać.
Co mam zrobić?... Bo już sam nie wiem zapłaciłem trace na paliwo. Auto dostaje po d... a ja nerwy. Prosze o pomoc.
PS. I czy dobrze rozumiem, że nastawnik trzeba ustawić żeby dobrze dawał paliwo(recznie). Bo mój mechanik dawke ustawia na właczonym silniku poprzez vaga.. Jak już złoży całość nastawnika po czyszczeniu.
I już wiem, że od odpalania to rozrusznik i przepływak walniety no ale jechał wczesniej z nim dobrze.
On ustawił te 0,740v na niej i bład nie znika. Niby dawke ustawia też taka jak golf powinnien miec standardową. I nic dalej 80max i bład strach jechać.
Co mam zrobić?... Bo już sam nie wiem zapłaciłem trace na paliwo. Auto dostaje po d... a ja nerwy. Prosze o pomoc.
PS. I czy dobrze rozumiem, że nastawnik trzeba ustawić żeby dobrze dawał paliwo(recznie). Bo mój mechanik dawke ustawia na właczonym silniku poprzez vaga.. Jak już złoży całość nastawnika po czyszczeniu.
Re: [1Z] Jak ustawic VP37 po czyszczeniu nastawnika? dawka p
Dawkę VAGiem można skorygować ale w małym zakresie, jaka jest jej wartość na VAGu?
- munior
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2307
- Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
[1Z] Jak ustawic VP37 po czyszczeniu nastawnika? dawka pal.
Jak to co Zaprowadzić do tego co popsuł ,żeby doprowadził do poprzedniego stanu ...prościej się nie da ...Jakby to był porządny fachowiec ,to by wiedział że przyczyną cięzkiego odpalania na ciepło są sknocone przez fabrykę mapy wtrysku ...Ale ten chciał być mądrzejszy Po kiego łapy pchał do nastawnika w MK IV ? ,tam się raczej nie dzieją takie rzeczy jak w starszych pompach vp ...Coś musiał zrobić nie tak ,przy składaniu i ustawianiu nastawnika skoro wywala jego błąd ,nie ma innej opcji.Napięcie RSW na właczonym zapłonie ma być ok.0,74 V ,a dawka po odpaleniu ,przy nagrzanym silniku ok.4mgRemixSub pisze:On ustawił te 0,740v na niej i bład nie znika. Niby dawke ustawia też taka jak golf powinnien miec standardową. I nic dalej 80max i bład strach jechać.
Co mam zrobić?...
Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018
[1Z] Jak ustawic VP37 po czyszczeniu nastawnika? dawka pal.
No niestety byłem i nic nie zrobił awantura. Jeszcze mi butował auto (mscił się) szkoda gadać. Zamówiłem pompe z allegro za 330zl
Mam nauczke. Trudno trzeba wymienić bo juz raczej nie da sie tej uratować. A za sam test jej 150zl to wole już nową.
Pozdrawiam.
Mam nauczke. Trudno trzeba wymienić bo juz raczej nie da sie tej uratować. A za sam test jej 150zl to wole już nową.
Pozdrawiam.
- munior
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2307
- Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
[1Z] Jak ustawic VP37 po czyszczeniu nastawnika? dawka pal.
Przyślij mi tą pompę ,to ją obejrzę i ewentulanie uratuję , a raczej jej nastawnik ,bo pompie pewnie nic nie jestRemixSub pisze: Zamówiłem pompe z allegro za 330zl
Mam nauczke. Trudno trzeba wymienić bo juz raczej nie da sie tej uratować.
Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018
[1Z] Jak ustawic VP37 po czyszczeniu nastawnika? dawka pal.
PW wysłany.
A on ustawiał 0,720V
munior pisze:RSW na właczonym zapłonie ma być ok.0,74 V
A on ustawiał 0,720V
Re: [1Z] Jak ustawic VP37 po czyszczeniu nastawnika? dawka p
nie ma znaczenia,te 020VRemixSub pisze:PW wysłany.
munior pisze:RSW na właczonym zapłonie ma być ok.0,74 V
A on ustawiał 0,720V
- munior
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2307
- Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
[1Z] Jak ustawic VP37 po czyszczeniu nastawnika? dawka pal.
RemixSub pisze:A on ustawiał 0,720V
Ano ...uzyłem słowa około 0,740edzio pisze:nie ma znaczenia,te 020V
Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018
Re: [1Z] Jak ustawic VP37 po czyszczeniu nastawnika? dawka p
Witam wszystkich mam pytanie podobne jak w temacie. Mam polo 1,9 sdi 98r. silnik AGD który poprostu pewnego ranka nie odpalił. Sprawdziłem zasilanie i nie podaje pompa paliwa na wtryski ominąłem filtr paliwa i nic pompa pompuje i wraca paliwo przelewem sprawdziłem elektrozawór i jest ok napięcie jest wykręciłem zawór i sprawdzony pracuje. Podłączyłem vaga i zadnych błędów RSW 0,72 dawka 0 . Udało mi sie raz uruchomić chyba całkiem przypadkowo po ponownym uruchomieniu nie reagował na pedał gazu po chwili było ok. po wygaszeniu już nie odpalił. Poczytałem trochę i chcę się zabrać za nastawnik wykręcić , przeczyścić. Czytając wasze posty widzę że jesteście w temacie być może temat nie będzie wam obcy proszę o jakąkolwiek radę czy może to być nastawnik czy może szukać gdzie indziej. Pozdrawiam
- Kris-THC
- Gadatliwa bestia
- Posty: 592
- Rejestracja: pt lut 11, 2005 22:00
- Lokalizacja: Oława
- Auto: Polo 9N Audi A3 8P Golf MK4
- Silnik: AHF
- Kontakt:
Re: [1Z] Jak ustawic VP37 po czyszczeniu nastawnika? dawka p
Czyściłem nastawnik kumplowi już drugi raz na przestrzeni 6 lat i wartość napięcia zawsze była 0,800V przed i po. Nigdy nie korygowałem softwarem, silnik 1Z na mocnym programie od G-Lab i wtryskach 0,216. Pompa seria z przebiegiem HGW.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 175 gości