TRUDNO/CIĘŻKO ODPALA ZIMNY/CIEPŁY. REGULAMIN STR 116.

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
QKi
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 39
Rejestracja: pt maja 02, 2008 14:47
Lokalizacja: Mielec

[TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!

Post autor: QKi » pt lis 23, 2012 15:41

Sprawdziłem rozrusznik . Odpiąłem kabelek od elektrozaworu i kręcił ale nie zapalił
a o to logi: http://vaglog.rtnet.pl/kuki_1989_105590.html" onclick="window.open(this.href);return false;

ja tam się nie znam ale na moje oko rozrusznik do roboty , gdzies wyczytałem ze silnik potrzebuje 250-300obr/min do poprawnego rozruchu ... i dodam jeszcze że podczas kręcenia świeciła mi się kontrolka ABS? Spadki napięcia? Dodam ze byłem u gosci zajmujących się sprzedażą aku i sprawdzali mi aku jakimś tam przyrządem i powiedzieli że jest jak nówka a do tego ładowanie mam idealne 14,5V



Domaniak
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 106
Rejestracja: czw sie 10, 2006 12:37
Lokalizacja: Suwałki

Re: [TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!

Post autor: Domaniak » pt lis 23, 2012 18:04

Ja mam ASV 110 konny. Kontrolka od ABS-u zapala mi się odkąd go mam. Ciepły, zimny motor bez różnicy.Zapala się zawsze przy rozruchu. Zrobię tak jak pisał to kolega wyzej, aku zabiorę do domu, podładuje i zobaczymy nast dnia przy pierwszym rozruchu. Za co ogólnie się łapać gdy występuje zapalenie sie kontrolki od ABs-u? Bo nie wiem od czego zacząć.



kornat
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 197
Rejestracja: sob kwie 03, 2010 17:29
Lokalizacja: Podkarpacie

[TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!

Post autor: kornat » pt lis 23, 2012 18:41

Domaniak, wyczyść klemy oraz jak słupki w aku są lekko ciemne to tez możesz wyczyścić szczotką drucianą i podładuj aku. Możesz jakąś wazeliną techniczną posmarować.



ronuch
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 577
Rejestracja: sob gru 30, 2006 16:52
Lokalizacja: jastrzębie zdrój

[TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!

Post autor: ronuch » pt lis 23, 2012 20:58

QKi pisze:Sprawdziłem rozrusznik . Odpiąłem kabelek od elektrozaworu i kręcił ale nie zapalił
a o to logi: http://vaglog.rtnet.pl/kuki_1989_105590.html" onclick="window.open(this.href);return false;

ja tam się nie znam ale na moje oko rozrusznik do roboty , gdzies wyczytałem ze silnik potrzebuje 250-300obr/min do poprawnego rozruchu ... i dodam jeszcze że podczas kręcenia świeciła mi się kontrolka ABS? Spadki napięcia? Dodam ze byłem u gosci zajmujących się sprzedażą aku i sprawdzali mi aku jakimś tam przyrządem i powiedzieli że jest jak nówka a do tego ładowanie mam idealne
To ze zapalila ci sie kontrolka abs podczas tej proby to dlatego ze odpioles kabelek od elektrozaworu z pompy - zlapal blad elektrozaworu - zapewne zauwazyles ze jak podpioles kabelek i zapalales to juz ci sie nie zapalila


kupie kierownice 3-ramienna do passata 3bg czarna skóra i galke zmiany biegow do skrzyni 6

Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9266
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Re: [TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!

Post autor: wesol » sob lis 24, 2012 10:20

kornat pisze:Domaniak, wyczyść klemy oraz jak słupki w aku są lekko ciemne to tez możesz wyczyścić szczotką drucianą i podładuj aku. Możesz jakąś wazeliną techniczną posmarować.
Tylko mala uwaga. Czyscimy klemy i slupki, zakladamy klemy i je przykrecamy i na koniec smarujeny preparatem do klem lub smarem, wazelina itp. Nie smarujemy slupków i pozniej zakladamy klemy bo bedzie nam izolowac kleme od slupka.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

Awatar użytkownika
gralmi
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: sob lis 06, 2010 22:06

[TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!

Post autor: gralmi » sob lis 24, 2012 17:23

Dzis rano odpalalem silnik i zwrocilem uwage na fakt ze mi takze zanim odpali zapala sie kontrolka ABS
Nie pamietam od kiedy tak mam i czy tak bylo wczesniej

dzis bylo tak
[youtube][/youtube]

skoro aku ok to co moze rozrusznik? lub jak ktos napisal jakis uplyw pradu.

Nie wiem czy to slychac na filmiku ale czesto po odpaleniu slychac taki slizg (ten moment gdy silnik juz odpalil a rozrusznik musi przestac krecic)



Awatar użytkownika
szewczi90
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 663
Rejestracja: sob lip 02, 2011 22:36
Lokalizacja: - - - - - -
Kontakt:

[TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!

Post autor: szewczi90 » sob lis 24, 2012 23:35

według mnie słychać bendiks w rozruszniku przy tym odpalaniu, odzywa się trochę ale ja Ci powiem że nie wiem czy to wina rozrusznika jest, ogólnie to w sumie ładnie zapalił na tym filmiku ale pewnie bywa gorzej? ile stopni było rano? u mnie zauważyłem że teraz zawsze abs zapala się jak odpalam go, niezależnie zimny czy ciepły, a kiedyś to bardzo rzadko abs się zaświecał.


Obrazek

buba_sc
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 23
Rejestracja: czw wrz 08, 2011 19:52

[TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!

Post autor: buba_sc » ndz lis 25, 2012 08:24

też mieliśmy abs po odpaleniu, tyle, że w t4 2.5tdi. Problem zniknął gdy robiliśmy mu całkowity przegląd, paski wszystkie, płyny etc etc. Tak więc nie wiem co było powodem ani czy w ogole coś z tego to problem. Zasada była jedna, jak jakiś mechanik chciał zobaczyć kontrolke - to jej nie było. jak ktoś z nas, zawsze.. :kac:



Domaniak
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 106
Rejestracja: czw sie 10, 2006 12:37
Lokalizacja: Suwałki

Re: [TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!

Post autor: Domaniak » ndz lis 25, 2012 12:09

Temp na zewnątrz +3 stopnie,słupki wyczyszczone szczotka drucianą, akumulator przyniesiony z domu po nocnym ładowaniu, dla polepszenia rezultatów samochód podpięty pod Sharana na szelkach i oto efekt: [youtube][/youtube] A tak naprawdę jego brak.. :jezor: Kontrolka od ABS'u pali się nadal przy kręceniu rozrusznikiem. Brak jakichkolwiek pomysłów. Jedynie co zauważyłem, po odpaleniu Sharana 110 konnego, motor tak mocno nie kopcił jak Golf . Tylko ze Sharan od dotyku pali a ten nie.



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

[TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!

Post autor: italiano_83 » ndz lis 25, 2012 12:53

Domaniak pisze:Kontrolka od ABS'u pali się nadal przy kręceniu rozrusznikiem. Brak jakichkolwiek pomysłów.
To reanimuj rozrusznik :bajer: Przyłącze przy rozruszniku też wyczyściłeś :chytry:


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

Domaniak
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 106
Rejestracja: czw sie 10, 2006 12:37
Lokalizacja: Suwałki

[TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!

Post autor: Domaniak » ndz lis 25, 2012 13:51

W tamtym tygodniu rozbierałem rozrusznik,wymieniłem szczotkotrzymacz, tulejki itp, przyłącze czyściłem jak i pod podstawa akumulatora masy itp



Awatar użytkownika
gralmi
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: sob lis 06, 2010 22:06

Re: [TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!

Post autor: gralmi » ndz lis 25, 2012 14:21

szewczi90 napisal
według mnie słychać bendiks w rozruszniku przy tym odpalaniu, ile stopni było rano?
Moglo byc miedzy 5-10 stopni na plus. Faktycznie wtedy start odbyl sie niezle ale uwazam ze mozna lepiej Odnosze sie do silnika tdi 110KM w audi 1997r silnik AFN. Juz mialem czyszczony bendix jakis czas temu chyba rok temu, z powod wlasnie tych slizgow, poczatkowo bylo ok ale teraz znowu wraca to slizganie. A problem z odpalaniem byl i jest

Dzisiejsze odpalanie i drugi start [youtube][/youtube]

Niech ktos mi odpowie dlaczego drugi start silnik juz jest ok a pierwszy nie?
Co jest przyczyne dluzszego krecenia rozrusznikiem zanim zapali?
Wlasnie ten rozrusznik? zuzyl sie? zanieczyscil? kwalifikuje sie do regeneracji?
Inni pisze ze robili rozrusznik i problemu to nie rozwiazalo (Domaniak)



Awatar użytkownika
gralmi
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: sob lis 06, 2010 22:06

[TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!

Post autor: gralmi » ndz lis 25, 2012 16:35

dzieki Panowie
Nie chciełem robić sobie kosztów i kłopotu bez potwierdzenia ze może to być rozrusznik.
Od początku stawiałem na rozrusznik bo swiece zmienione na nowe, a stare sprawdzone i tez grzały.
Dodatkowe problemy z odpalanie występowały także latem przy plusowych temperaturach.
Oddam do regeneracji do sprawdzonego elektryka i napisze ile to u mnie zmieniło.
Jak nie pomoże z odpalaniem to nie będzie słychać już tego ślizgu chwile po starcie.

Nie znam kata wtrysku, nie mam sprzętu do sprawdzenia a do znajomego jeszcze nie podjechałem.

Ale nadal nie rozumiem dlaczego te 60 sekund pracy po pierwszym starcie ulatwia kolejny rozruch. Przeciez silnik, komora spalanie nie nagrzala sie jeszcze.
A rozrusznik juz ma latwiej z zakreceniem i odpaleniem. Co sie zmienia?

Prosze jeszcze o podsumowanie co wplywa na poprawny rozruch silnika diesla:
- zawsze sie mowilo ze dobre paliwo + sprawne swiece + aku z duzym pradem rozruchowym oczywiscie sprawny
a okazuje sie jeszcze ze kilka rzeczy na to wplywa
- kat wtrysku
- rozrusznik
- flitr paliwa (tego do konca nie ogarniam, jak wplywa to na rozruch skoro normalna praca silnika bez zarzutu, a przeciez jak bylo by cos z filtem silnik bylby slabszy)
- cofajace sie paliwa
- powietrze w ukladzie paliwowym



Awatar użytkownika
szewczi90
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 663
Rejestracja: sob lip 02, 2011 22:36
Lokalizacja: - - - - - -
Kontakt:

[TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!

Post autor: szewczi90 » ndz lis 25, 2012 16:53

ja dodam że oddawałem rozrusznik do regeneracji i fakt czuję że lepiej kręci bo każdy zna samochód swój i wie czy jest lepiej, ale lepiej nie jest rano może nieco lepiej, u mnie jest tak że latem po nocy pali dobrze jak trzeba i to przed regeneracja rozrusznika i po regeneracji, jak temperatura robi się około 5 na plusie i poniżej tej temperatury to już loteria albo zapali dobrze nieraz a nie raz przy 2+ ma chechłanie małe, nie wiem będę dalej kombinował nagram parę filmików i wrzucę


Obrazek

Zablokowany

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 132 gości