AJM - z jakim innym oznaczeniem pasuja silniki bezproblemowo

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

mateusz13579
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 80
Rejestracja: sob cze 02, 2007 22:35
Lokalizacja: sie biora dzieci

AJM - z jakim innym oznaczeniem pasuja silniki bezproblemowo

Post autor: mateusz13579 » ndz wrz 09, 2012 16:08

witam, jak w temacie. chcialbym dowiedziec sie na jakie inne oznaczenia jest wymienny AJM bez wiekszych modyfikacji. pozdrawiam



Baryla
...
...
Posty: 963
Rejestracja: pt mar 21, 2008 21:57
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

AJM - z jakim innym oznaczeniem pasuja silniki bezproblemowo

Post autor: Baryla » ndz wrz 09, 2012 16:17

pasują wszystkie słupki od pd czyli moce 101 (AXR,ATD),116(AJM),130(ASZ),150 (ARL). Rożnicę mogą być w pompach wody (były dwa rodzaje), napinaczach rozrządu (zwykły i z tłumikiem drgań) i podstawach oleje (spotkałem się z dwoma rodzajami podstaw filtra oleju w ASZ)



mateusz13579
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 80
Rejestracja: sob cze 02, 2007 22:35
Lokalizacja: sie biora dzieci

AJM - z jakim innym oznaczeniem pasuja silniki bezproblemowo

Post autor: mateusz13579 » ndz wrz 09, 2012 16:24

rozumiem. a do jakiego silnika osprzet z ajm bedzie pasowal bez przerobek?



Awatar użytkownika
Detektor
Forum Master
Forum Master
Posty: 1066
Rejestracja: śr lis 18, 2009 16:40
Lokalizacja: Warszawa

AJM - z jakim innym oznaczeniem pasuja silniki bezproblemowo

Post autor: Detektor » wt wrz 11, 2012 20:04

Baryla pisze:pasują wszystkie słupki od pd czyli moce 101 (AXR,ATD),116(AJM),130(ASZ),150 (ARL).
owszem pasują wszystkie, lecz ASZ i ARL mają między innymi mocniejsze korby od reszty silników i chociażby ze względu na ten fakt jeżeli miałbym kupować słupek to szukałbym od ASZ lub ARL.
mateusz13579 pisze:rozumiem. a do jakiego silnika osprzet z ajm bedzie pasowal bez przerobek?
do wszystkich które Ci wymienił Baryla


W zasadzie, w życiu można dojść do wszystkiego. Ale dojechać łatwiej.

Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

AJM - z jakim innym oznaczeniem pasuja silniki bezproblemowo

Post autor: Sztomel » śr wrz 12, 2012 11:34

Napisz w jakim konkretnie samochodzie masz ten silnik do wymiany to będzie szybciej - róznica to te same silniki ale osprzęt inaczej mocowany w silnikach poprzecznych(AJM), wzdużnych (AVB itd.) i dla T4 (czyli dostawczaków - AJM, AUY, ANU) oraz New Beetle (BEW) itp.


Obrazek

Awatar użytkownika
manior15
VW- Das Auto
VW- Das Auto
Posty: 513
Rejestracja: śr mar 04, 2009 00:19
Lokalizacja: Wieluń

Re: AJM - z jakim innym oznaczeniem pasuja silniki bezproble

Post autor: manior15 » sob lis 17, 2012 17:57

Podłącze si pod temat, w moij ajm jest mikropeknicie na kanale wodnym w bloku i wyciska sie płyn na zewnątrz, silnik po modach fmic turbo gt17/20 chłodniczka oliwy arl kolektor dolotowy arl, chciał bym zrobić swapa na ARL goły silnik i przełożyć osprzęt. Do tego jeszcze sterownik silnika bo na moim skończyły się mapy jaki jest nr sterownika z arl? Czy przy takim swapie jest coś co by nie pasowało i trzeba dokupić? jakaś większa rzeźba czy wejdzie bez problemu? skrzzynie mam 6b..


GT17/20 AJM+/ASZ+ Alu 18" Gwint FK, and more.. zapraszam :)No Smoke No Fun - TDI Rulez :D
Stage 1 DONE - 167Ps@404Nm
Stage 2 DONE - 195Ps@424Nm
viewtopic.php?f=89&t=276520

Awatar użytkownika
Detektor
Forum Master
Forum Master
Posty: 1066
Rejestracja: śr lis 18, 2009 16:40
Lokalizacja: Warszawa

AJM - z jakim innym oznaczeniem pasuja silniki bezproblemowo

Post autor: Detektor » sob lis 17, 2012 21:49

manior15, numery sterowników z ARL-a to 038 906 019 z końcówkami HH, KG, AQ i FE.
W twoim przypadku jeżeli chcesz zakupić konkretnie słupek ARL, to cały osprzęt przerzucisz bezproblemowo.


W zasadzie, w życiu można dojść do wszystkiego. Ale dojechać łatwiej.

Awatar użytkownika
manior15
VW- Das Auto
VW- Das Auto
Posty: 513
Rejestracja: śr mar 04, 2009 00:19
Lokalizacja: Wieluń

AJM - z jakim innym oznaczeniem pasuja silniki bezproblemowo

Post autor: manior15 » sob lis 17, 2012 22:03

a licznik będzie pasował?cała wiązka silnika? czyli tylko graty przerzucić i gitara?


GT17/20 AJM+/ASZ+ Alu 18" Gwint FK, and more.. zapraszam :)No Smoke No Fun - TDI Rulez :D
Stage 1 DONE - 167Ps@404Nm
Stage 2 DONE - 195Ps@424Nm
viewtopic.php?f=89&t=276520

Awatar użytkownika
Detektor
Forum Master
Forum Master
Posty: 1066
Rejestracja: śr lis 18, 2009 16:40
Lokalizacja: Warszawa

AJM - z jakim innym oznaczeniem pasuja silniki bezproblemowo

Post autor: Detektor » sob lis 17, 2012 22:42

manior15 pisze:a licznik będzie pasował?cała wiązka silnika? czyli tylko graty przerzucić i gitara?
przerzuć same graty, po co robić sobie dodatkową robotę. Wiązka elektryczna silnika jest taka sama, więc jeśli twoja nie jest nigdzie uszkodzona to szkoda czasu na wymianę. Nie wiem tylko co miałeś na myśli z licznikiem.


W zasadzie, w życiu można dojść do wszystkiego. Ale dojechać łatwiej.

Awatar użytkownika
manior15
VW- Das Auto
VW- Das Auto
Posty: 513
Rejestracja: śr mar 04, 2009 00:19
Lokalizacja: Wieluń

AJM - z jakim innym oznaczeniem pasuja silniki bezproblemowo

Post autor: manior15 » ndz lis 18, 2012 11:45

chodzi mi o imo,przy mowym sterowniku trzeba bedzie kodować?nie znam się na kodowaniu za bardzo..


GT17/20 AJM+/ASZ+ Alu 18" Gwint FK, and more.. zapraszam :)No Smoke No Fun - TDI Rulez :D
Stage 1 DONE - 167Ps@404Nm
Stage 2 DONE - 195Ps@424Nm
viewtopic.php?f=89&t=276520

Awatar użytkownika
Detektor
Forum Master
Forum Master
Posty: 1066
Rejestracja: śr lis 18, 2009 16:40
Lokalizacja: Warszawa

AJM - z jakim innym oznaczeniem pasuja silniki bezproblemowo

Post autor: Detektor » ndz lis 18, 2012 14:00

ja też nie mam pojęcia o kodowaniu immo, w kazdym bądz razie jezeli chcesz w ten sposób obejść ten
problem to wydaje mi się że przy przerzucaniu zegarów nie powinno być problemów wszystko powinno
być p&p ale ręki nie dam ... zerknij w szukajce bo tematów jest dosyć sporo o zegarach.


W zasadzie, w życiu można dojść do wszystkiego. Ale dojechać łatwiej.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 198 gości