Vacum - Pompa do wymiany ?, problem z kontrolka oleju 2k obr
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Vacum - Pompa do wymiany ?, problem z kontrolka oleju 2k obr
Witam wszystkich serdecznie !
Nie znalazlem odpowiedzi na meczacy mnie temat dlatego postanowilem tutaj opisac moj problem.
Otóż, w moim golfie cos sie spierniczylo ponieważ hamulec zaczał bardzo twardo chodzić. co za tym idzie ciezko było zablokować koła. Po przejechaniu jakiegos dystansu gdzie sie olej troszeczke rozgrzal hamulec był bardziej miekki jak przedtem i dalo sie hamować przyzwoicie. Do pracy (w Belgii mieszkam aktualnie) mam ze 3 kilometry to sie auto nawet nie dogrzewa. POczytalem troche w internecie i domniemywam ze może być to albo serwo albo cos z podciśnieniem, przewód próżniowy albo wspomniana pompa waku.
Przy zgaszonym silniku pompuje (twardy i tak) pedał hamulca, wciskam go i zapalam auto. Pedał nie opada.
Z tym że, spod pompy Wakum od dłuższego, dłuższego czasu sączy mi sie olej i teraz gdy hamulec mam twardy po przekroczeniu na zimnym 2 tysiecy obrotów dość czesto zapala mi sie kontrolka oleju, po zgaszeniu i zapaleniu auta kontrolka gaśnie. Chyba ze znow przekrocze 2 tysiace obrotow.
Pompa w moim golfie 1.6 TD JR jest łopatkowa, wyglada na taką co by Helmuta pamiętała, sprawdziłem wężyk idący do serwa i nie znalazlem peknięć ani nieszczelności. Odłączyłem wężyk od Waku i cisnienie zasysa ale nie jest to jakies mocne cisnienie. Zreszta nagrałem filmik, autko było już troszke rozgrzane.
Prosze o pomoc w rozwiązaniu problemu, nie jestem przekonany czy to na 100% pompa a nie chciałbym kupować czegoś co może okazać sie dobrym. Choć wg mnie to pompa. Tym bardziej ze jest zarzygana od spodu.
http://youtu.be/lk2rA1_prIg
http://youtu.be/kyPE272cIN8
Nie znalazlem odpowiedzi na meczacy mnie temat dlatego postanowilem tutaj opisac moj problem.
Otóż, w moim golfie cos sie spierniczylo ponieważ hamulec zaczał bardzo twardo chodzić. co za tym idzie ciezko było zablokować koła. Po przejechaniu jakiegos dystansu gdzie sie olej troszeczke rozgrzal hamulec był bardziej miekki jak przedtem i dalo sie hamować przyzwoicie. Do pracy (w Belgii mieszkam aktualnie) mam ze 3 kilometry to sie auto nawet nie dogrzewa. POczytalem troche w internecie i domniemywam ze może być to albo serwo albo cos z podciśnieniem, przewód próżniowy albo wspomniana pompa waku.
Przy zgaszonym silniku pompuje (twardy i tak) pedał hamulca, wciskam go i zapalam auto. Pedał nie opada.
Z tym że, spod pompy Wakum od dłuższego, dłuższego czasu sączy mi sie olej i teraz gdy hamulec mam twardy po przekroczeniu na zimnym 2 tysiecy obrotów dość czesto zapala mi sie kontrolka oleju, po zgaszeniu i zapaleniu auta kontrolka gaśnie. Chyba ze znow przekrocze 2 tysiace obrotow.
Pompa w moim golfie 1.6 TD JR jest łopatkowa, wyglada na taką co by Helmuta pamiętała, sprawdziłem wężyk idący do serwa i nie znalazlem peknięć ani nieszczelności. Odłączyłem wężyk od Waku i cisnienie zasysa ale nie jest to jakies mocne cisnienie. Zreszta nagrałem filmik, autko było już troszke rozgrzane.
Prosze o pomoc w rozwiązaniu problemu, nie jestem przekonany czy to na 100% pompa a nie chciałbym kupować czegoś co może okazać sie dobrym. Choć wg mnie to pompa. Tym bardziej ze jest zarzygana od spodu.
http://youtu.be/lk2rA1_prIg
http://youtu.be/kyPE272cIN8
Ostatnio zmieniony ndz gru 02, 2012 21:26 przez Frost12q, łącznie zmieniany 1 raz.
- Michał_1977
- _
- Posty: 14226
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
Vacum - Pompa do wymiany ? 1.6 TD JR
Sprawdź,czy np. po godzinie od zgaszenia silnika,jak zdejmiesz ten przewód,ale przy serwie,czy cmoknie (zassie powietrze). Jeśli nie cmoknie,to można obstawiać uszkodzenie serwa.
Co do samej pompy,to nie pomogę Ci,bo nie wiem z jaką siłą wytwarza to podciśnienie,film tego nie oddaje.
Jeszcze jedno,masz zawór zwrotny w połowie węża podciśnieniowego?
Co do samej pompy,to nie pomogę Ci,bo nie wiem z jaką siłą wytwarza to podciśnienie,film tego nie oddaje.
Jeszcze jedno,masz zawór zwrotny w połowie węża podciśnieniowego?
Re: Vacum - Pompa do wymiany ? 1.6 TD JR
Z góry dziekuje bardzo za zainteresowanie sie moim problemem. Myslalem ze sam z nim zostane
Tak czy siak sprawdze to dziś, na zimnym silniku.
Też myslalem ze mogłoby to być serwo jednak dalej pozostaje problem oleju. Po zapaleniu auta po postoju lampka oleju mryga kilkanascie sekund dłużej niż zwykle. I po przekroczeniu 2 tysiecy obrotów. To Vaku jest napędzane (?) cisnieniem oleju jezeli dobrze kombinuje dlatego powiązuje fakty. Ale mogę być w błędzie.
Pozdrawiam i jeszcze raz dzieki za odpowiedz.
Mówisz o przewodzie który idzie z Vaku do serwa tak ? Bo jeżeli tak to chyba wdał się mały błąd bo z tego co rozumiem to powinien cmoknąć bo wtedy oznaczałoby że zasysa powietrze- czyli wspomaga hamulec.Michał_1977 pisze:Sprawdź,czy np. po godzinie od zgaszenia silnika,jak zdejmiesz ten przewód,ale przy serwie,czy cmoknie (zassie powietrze). Jeśli nie cmoknie,to można obstawiać uszkodzenie serwa.
Tak czy siak sprawdze to dziś, na zimnym silniku.
Ten wąż podciśnienowy(?) idący z Vaku do serwa nie ma żadnego zaworu, idzie sam wężyk.Co do samej pompy,to nie pomogę Ci,bo nie wiem z jaką siłą wytwarza to podciśnienie,film tego nie oddaje.
Jeszcze jedno,masz zawór zwrotny w połowie węża podciśnieniowego?
Też myslalem ze mogłoby to być serwo jednak dalej pozostaje problem oleju. Po zapaleniu auta po postoju lampka oleju mryga kilkanascie sekund dłużej niż zwykle. I po przekroczeniu 2 tysiecy obrotów. To Vaku jest napędzane (?) cisnieniem oleju jezeli dobrze kombinuje dlatego powiązuje fakty. Ale mogę być w błędzie.
Pozdrawiam i jeszcze raz dzieki za odpowiedz.
- Michał_1977
- _
- Posty: 14226
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
Vacum - Pompa do wymiany ? 1.6 TD JR
Tak.Frost12q pisze:Mówisz o przewodzie który idzie z Vaku do serwa tak ?
Nie.Pompa napędzana jest mechanicznie-wałkiem pośrednim.Frost12q pisze: To Vaku jest napędzane (?) cisnieniem oleju
Ciśnienie oleju to odrębna sprawa,którąś też trzeba się zaopiekować.Myślę,że smok pompy olejowej jest przytkany paprochami lub sama pompa na wykończeniu.Po rozgrzaniu silnika nadal występuje problem z mrugającą kontrolką?
Vacum - Pompa do wymiany ? 1.6 TD JR
Dzis to wszystko sprawdze. Podejrzanie troche ze wszystko złozyło sie w jednym czasie. Moze zbieg okolicznosci. Dopiero co wrocilem z nocnej pracy i po poludniu zerkne co i jak.
Dzieki
Dzieki
Vacum - Pompa do wymiany ? 1.6 TD JR
Na moje oko to ta pompa za mało daje podciśnienia.
Tam powinno był chyba koło - 0,8 do -1 bara . To by trochę palec przyssało
Tam powinno był chyba koło - 0,8 do -1 bara . To by trochę palec przyssało
Vacum - Pompa do wymiany ? 1.6 TD JR
wlasnie sprawdzilem ten waz podcisnienia od strony serwa na zimnym silniku. jestem niemal pewny ze pompa siada poniewaz cisnienie jest bardzo slabiutkie. przyssie jak troche dluzej palca przytrzymam ale bardzo slabo. mam nadzieje ze to tylko to. poszukam w tutejszych sklepach ile to bedzie kosztowac. no chyba ze sobie bledna diagnoze wystawilem
- bulgar_mk2
- Mały gagatek
- Posty: 67
- Rejestracja: pn cze 06, 2011 12:27
- Lokalizacja: WSI
Vacum - Pompa do wymiany ? 1.6 TD JR
witam. mi padła pompa hamulcowa i mam takie pytanie. czy podejdzie pompka z golfa mk3 do mnie? czyli golf 2 gti 16v pl 87r.
- Michał_1977
- _
- Posty: 14226
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
Vacum - Pompa do wymiany ? 1.6 TD JR
bulgar_mk2, a czy przypadkiem w benzyniaku nie jest tak,że podciśnienie dla serwo jest z kolektora ssącego?
- bulgar_mk2
- Mały gagatek
- Posty: 67
- Rejestracja: pn cze 06, 2011 12:27
- Lokalizacja: WSI
Vacum - Pompa do wymiany ? 1.6 TD JR
tego to nie wiem ale wydaje mi się że pompka z mk3 powinna pasować np. od 1.8abs bez systemu ABS
- Michał_1977
- _
- Posty: 14226
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
Vacum - Pompa do wymiany ? 1.6 TD JR
bulgar_mk2, o którą pompę Ci chodzi,bo zaczynam głupieć...
Potrzebna Ci pompa hamulcowa,przykręcona do serwa,czy pompa podciśnienia (vakum)?
Jeśli chodzi Ci o vakum,to jej nie znajdziesz w benzyniaku,a jeśli o pompę hamulcową,to podejdzie od ABS-a,ale lepiej szukać większej np. od ABF,2E,1Z,AFN. W ABS-ie jest pompa 20mm,a w tych co podałem jest 22mm-wydajniejsza.
Potrzebna Ci pompa hamulcowa,przykręcona do serwa,czy pompa podciśnienia (vakum)?
Jeśli chodzi Ci o vakum,to jej nie znajdziesz w benzyniaku,a jeśli o pompę hamulcową,to podejdzie od ABS-a,ale lepiej szukać większej np. od ABF,2E,1Z,AFN. W ABS-ie jest pompa 20mm,a w tych co podałem jest 22mm-wydajniejsza.
Vacum - Pompa do wymiany ? 1.6 TD JR
Z tym, że musi być bez systemu ABS.
Łee się zamieszanie zrobiło kodu silnika z systemem antyblokującym
Łee się zamieszanie zrobiło kodu silnika z systemem antyblokującym
- bulgar_mk2
- Mały gagatek
- Posty: 67
- Rejestracja: pn cze 06, 2011 12:27
- Lokalizacja: WSI
Vacum - Pompa do wymiany ? 1.6 TD JR
przepraszam przykręcaną do serwa. wiem o tym że większa by była lepsza ale ciężej chodzi pedał i bez abs raczej ciężko znaleźć taką pompę z takich wersji silnikowych albo z passata b3 jakiegoś albo vw t4
Vacum - Pompa do wymiany ? 1.6 TD JR
bulgar_mk2, zawsze możesz kupić nową. Nowa pompa to nie majątek.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 170 gości