Drży pedał sprzęgła/drążek zm. biegów, buczy z filtra powiet

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
MrMikeHunt
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 48
Rejestracja: ndz maja 08, 2011 20:21
Lokalizacja: Gdańsk

Drży pedał sprzęgła/drążek zm. biegów, buczy z filtra powiet

Post autor: MrMikeHunt » ndz lis 11, 2012 16:09

Witam serdecznie.

Pacjent:
Golf IV 1.9 TDI
110 kucyków
ASV - na pompie (dla niewtajemniczonych)
2000 rok
Nalatane 307 000 km (oryginalny przebieg)

Panie/Panowie na postoju oraz w czasie jazdy zauważyłem u siebie następujące objawy:
- delikatne drżenie pedału sprzęgła (wcześniej tego nie było)
- delikatne drżenie drążka zmiany biegów (wcześniej tego nie było)
Dodam jeszcze, że nie jest to dwumasa gdyż około 14 tys km temu wymieniłem 2mase na 1mas valeo.

DODATKOWO z okolic obudowy filtra powietrza słuchać delikatnie basowe buczenie. Sprawdzałem mocowanie filtra oraz czy nie ma lewego powietrza w dolocie i wygląda na to, że jest ok.

Gdy na chwilę ręcznie przymknę klapę gaszącą buczenie znika.
DODATKOWO gdy odkręcę korek od wlewu oleju to buczenie (ale głośniejsze) wydobywa się właśnie z tego wlewu.
Przy otwartym wlewie oleju olej nie chlapie, nie czuć spalin.

Co to może być - czy spotkał się ktoś z czymś podobnym?
Przekopałem trochę neta i mam pewne podejrzenia ale nie chce mówić głośno (mam nadzieję, że to nie będzie wśaśnie to).



Awatar użytkownika
Paka19
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: ndz sie 19, 2012 15:16
Lokalizacja: Leżajsk

Drży pedał sprzęgła/drążek zm. biegów, buczy z filtra powiet

Post autor: Paka19 » ndz lis 11, 2012 16:55

z tym buczeniem z okolic filtra powietrza stawiam na przepływke ale nie na 100%, mi tez tak buczał pojechalem na vaga okazalo sie ze przeplywka i czujnik plynu chlodzacego, dokladnie to samo mam z drzeniem sprzegła, a zwlaszcza jak je wcisne czuje na podeszwee drzenie, z lewarkiem to samo ale wystarczy lekko go przytrzymac i drzenie ustaje

Nie masz problemów na tym sprzegle z wrzuceniem wstecznego??



Awatar użytkownika
MrMikeHunt
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 48
Rejestracja: ndz maja 08, 2011 20:21
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Drży pedał sprzęgła/drążek zm. biegów, buczy z filtra po

Post autor: MrMikeHunt » ndz lis 11, 2012 17:09

Paka19 pisze:z tym buczeniem z okolic filtra powietrza stawiam na przepływke ale nie na 100%...
Podłączyłem się do VAG'a no i nie mam żadnych błędów zatem przepływkę wykluczam.
Paka19 pisze:Nie masz problemów na tym sprzęgle z wrzuceniem wstecznego??
Co do wstecznego to nie ma z nim żadnego problemu.



Awatar użytkownika
Paka19
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: ndz sie 19, 2012 15:16
Lokalizacja: Leżajsk

Drży pedał sprzęgła/drążek zm. biegów, buczy z filtra powiet

Post autor: Paka19 » ndz lis 11, 2012 17:12

moi zdaniem jest to poprostu zuzycie podzespolow, u mnei sprzeglo na pewno juz jest wysluzone :)



Awatar użytkownika
ciachotdi
diesel m@ster
diesel m@ster
Posty: 1121
Rejestracja: pt gru 05, 2008 15:05
Lokalizacja: Aalsmeer
Auto: Seat mii

Drży pedał sprzęgła/drążek zm. biegów, buczy z filtra powiet

Post autor: ciachotdi » ndz lis 11, 2012 17:42

troche lektury dla opornych
http://www.google.pl/custom?domains=for ... cof=&hl=pl" onclick="window.open(this.href);return false;



tower
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 152
Rejestracja: ndz lip 12, 2009 18:37
Lokalizacja: Toruń

Re: Drży pedał sprzęgła/drążek zm. biegów, buczy z filtra po

Post autor: tower » ndz lis 11, 2012 21:51

Mi też dudni z filtra i mam podobne objawy do Twoich. Wiadomo, że przyczyna dudnienia leży w układzie zaworowym i jest spowodowane trudnościami w napełnianiu i opróżnianiu komory spalania w silniku. Mi po wymianie szklanek nie poprawiło się. Krzywki wałka są wytarte średnio o milimetr w stosunku do nominału - myślę, ze to nie tragedia. Stawiam u siebie na wypalone gniazda zaworowe ewentualnie pokrzywione zawory. Dowiem się jak zrzucę głowicę.

Samo drżenie mogła wywołać uszkodzona poduszka silnika, ewentualnie uszkodzony/zasyfiony jeden z wtrysków jednak przy dochodącym buczeniu obszar poszukiwan awarii można zawezić do głowicy.

W Twoim przypadku obstawiam optymistycznie uszkodzone szklanki. Zrzuć pokrywę zaworów i przyjrzyj się, czy nie ma uszkodzeń na powierzchni ich styku z wałkiem.


A80 B4 1,9 MTDI
A80 B4 2,8 AAH Quattro

Awatar użytkownika
Elusiwe
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: sob maja 07, 2011 18:45

Drży pedał sprzęgła/drążek zm. biegów, buczy z filtra powiet

Post autor: Elusiwe » pn lis 12, 2012 11:42

Co do filtra miałem podobny objaw. U mnie "buczenie" pojawiało się ok 2000 obrotów, mechanicy szukali zastanawiali się i nic nie wymyślili.

Ja zrobiłem tak: otworzyłem obudowę filtra powietrza, i wyjąłem filtr. Jak już miałem otwarte to go wymieniłem (koszt ok 30zł). Następnie wziąłem taśmę i kilkakrotnie owinąłem krawędź filtra dookoła, po czym twardo wsadziłem filtr w obudowę. Sprawdziłem szczelność i poskładałem całość. Problem zniknął jak ręką odjął :bigok:


Golfi III 1.9D, wolnossący, 64 konny, niezawodny klekot (1Y) ;)

Awatar użytkownika
MrMikeHunt
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 48
Rejestracja: ndz maja 08, 2011 20:21
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Drży pedał sprzęgła/drążek zm. biegów, buczy z filtra po

Post autor: MrMikeHunt » pn lis 12, 2012 21:58

Elusiwe pisze: Co do filtra miałem podobny objaw. U mnie "buczenie" pojawiało się ok 2000 obrotów
Filtr sprawdzałem - włożony poprawnie, wszystko poskręcane. U mnie buczenie jest już biegu jałowym.
tower pisze: Wiadomo, że przyczyna dudnienia leży w układzie zaworowym i jest spowodowane trudnościami w napełnianiu i opróżnianiu komory spalania w silniku.
Kolego właśnie tego niestety się obawiam. Zastanawiam się jednak czy nie powinno towarzyszyć temu dosyć głośne klekotanie ze względu na wytarte krzywki lub szklanki ? U mnie z klekotaniem jest w normie więc nadal się łudzę, że może to coś innego.

A powiedzcie mi proszę (wiem, że może to głupie pytanie) ile z takim "buczeniem" można jeszcze pojeździć, no i czym grozi nie naprawienie tego?



tower
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 152
Rejestracja: ndz lip 12, 2009 18:37
Lokalizacja: Toruń

Re: Drży pedał sprzęgła/drążek zm. biegów, buczy z filtra po

Post autor: tower » pn lis 12, 2012 22:33

MrMikeHunt pisze:
tower pisze: Wiadomo, że przyczyna dudnienia leży w układzie zaworowym i jest spowodowane trudnościami w napełnianiu i opróżnianiu komory spalania w silniku.
Kolego właśnie tego niestety się obawiam. Zastanawiam się jednak czy nie powinno towarzyszyć temu dosyć głośne klekotanie ze względu na wytarte krzywki lub szklanki ? U mnie z klekotaniem jest w normie więc nadal się łudzę, że może to coś innego.

A powiedzcie mi proszę (wiem, że może to głupie pytanie) ile z takim "buczeniem" można jeszcze pojeździć, no i czym grozi nie naprawienie tego?
Wstyd się przyznać, ale będzie już jakieś 50 tys km. Taki silnik już kupiłem i ciągle na nim jeżdże. Na wiosne mam zamiar coś z tym zrobić jak skończe remont garażu. Sytuacja nie pogarsza się. Co do klekotu - mam mtdi, które z reguły jest głośniejsze niż tdi, także tego nie porównamy.

Mimo wszystko radzę Ci zdjąć pokrywkę zaworów i sprawdzić szklanki - to nic nie kosztuje, a szkoda wałka, jeśli któraś jest uszkodzona.


A80 B4 1,9 MTDI
A80 B4 2,8 AAH Quattro

Awatar użytkownika
MrMikeHunt
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 48
Rejestracja: ndz maja 08, 2011 20:21
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Drży pedał sprzęgła/drążek zm. biegów, buczy z filtra po

Post autor: MrMikeHunt » pn lis 12, 2012 23:13

Sorry, że marudzę, ale zastanawia mnie jak to możliwe, że przy np luzach na wałku/popychaczu może występować dźwięk buczenia oraz wibracje? O samochodach wiem niestety mało (i to jest pewnie przyczyna) ale zawsze wydawało mi się że luzom na wyżej wymienionych towarzysz klekotanie... a tutaj takie nowości :los2:



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 182 gości