podgrzewacz płynu chłodniczego.
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
podgrzewacz płynu chłodniczego.
Po przeczytaniu tematu, dalej nie bardzo wiem jak zdiagnozować czy dogrzewacz działa czy nie działa.
Pacjent golf 4 variant AXR 2002 rok.
Wiem, ze spełnione muszą być warunki pracy silnika, temperatura otoczenia i płynu chłodniczego, obciążenie alternatora itd.
jak to jest gdy jest climatronic, jak musi być ustawiony.
Jak najprościej zrobić ręczne (czasowe) wysterowanie tymi świeczkami.
Pacjent golf 4 variant AXR 2002 rok.
Wiem, ze spełnione muszą być warunki pracy silnika, temperatura otoczenia i płynu chłodniczego, obciążenie alternatora itd.
jak to jest gdy jest climatronic, jak musi być ustawiony.
Jak najprościej zrobić ręczne (czasowe) wysterowanie tymi świeczkami.
Just like that... :okej:
podgrzewacz płynu chłodniczego.
Czy ktoś może wie czy piny w ecu i cale sterowanie w mk3 jest takie samo dla 1Z i AFN?
Bo w jednym schemacie pisze zęby wpiąć się w PIN 6 i 48. A w innym 6 i 26
Bo w jednym schemacie pisze zęby wpiąć się w PIN 6 i 48. A w innym 6 i 26
podgrzewacz płynu chłodniczego.
Witam
Analizuje log kolegi maciek12345 i wygląda na to, że załączenie i dalszy etap załączania grzałek występuje w przypadku zmniejszenia obciążenia alternatora poniżej 40%.
Chwile zastanawiałem się nad 16/3 Activation Hi/Lo rozumiem, że to będzie następująco:
0 - grzałki wył
1 - jedna grzałka
10 - 2 grzałki
11- 3 grzałki
Zresztą binarnie się zgadza, ale co oznacza 16/2 Aux, heat (see label file)?
Wyłączyło omawiane grzałki i załączyło się kolejne dodatkowe ogrzewanie? Jakie?
Gdzie jest czujnik temp powietrza w 1Z? Osobno czy w przepływce?
Analizuje log kolegi maciek12345 i wygląda na to, że załączenie i dalszy etap załączania grzałek występuje w przypadku zmniejszenia obciążenia alternatora poniżej 40%.
Chwile zastanawiałem się nad 16/3 Activation Hi/Lo rozumiem, że to będzie następująco:
0 - grzałki wył
1 - jedna grzałka
10 - 2 grzałki
11- 3 grzałki
Zresztą binarnie się zgadza, ale co oznacza 16/2 Aux, heat (see label file)?
Wyłączyło omawiane grzałki i załączyło się kolejne dodatkowe ogrzewanie? Jakie?
Gdzie jest czujnik temp powietrza w 1Z? Osobno czy w przepływce?
-
- Mały gagatek
- Posty: 53
- Rejestracja: czw lis 06, 2008 22:44
- Lokalizacja: Borne Sulinowo / Szczecin
podgrzewacz płynu chłodniczego.
Z tymi grzałkami w 16/3 zgadza się. Co do grupy 16/2 to pojawiają się tam same jedynki kiedy grzałki są wyłączone.
Ostatnio zmieniony wt lis 06, 2012 09:29 przez maciek12345, łącznie zmieniany 2 razy.
Re: podgrzewacz płynu chłodniczego.
maciek12345 pisze:Z tymi grzałkami w 16/2 zgadza się. Co do grupy 16/2 to pojawiają się tam same jedynki kiedy grzałki są wyłączone.
Czy to miało być tak?
"... Co do grupy 16/3 to pojawiają..."
-
- Mały gagatek
- Posty: 53
- Rejestracja: czw lis 06, 2008 22:44
- Lokalizacja: Borne Sulinowo / Szczecin
podgrzewacz płynu chłodniczego.
Nie do końca, ale poprawiłem. 16/2 to tak jakby ogólny wskaźnik czy dogrzewanie jest włączone, a w 16/3 szczegółowy, które świece grzeją. Oczywiście przy wartości 00 w 16/3, w grupie 16/2 będą same jedynki (w pliku jest to opisane jako "All 1's means off").
podgrzewacz płynu chłodniczego.
Sprawdziłem jak jest u mnie. Silnik 1Z 94r. Model silnika i kasty 95r.
Nie mam grupy 16 i na kompie nie pokazuje grzałek i obciążenia alternatora, ale łatwo można próbówką podłączyć się pod wyjście przekaźników.
Symulowałem rezystorem 15kOhm czujnik temp. Pokazywał -22C.
Gdy odpaliłem wszystkie grzałki były już załączone zanim podszedłem do maski. Grzały razem z świecami żarowymi.
Zgasiłem i podłączyłem czujnik temp. Temperatura ok 7-8C. Grzałki nie włączyły się.
Nie powiem, ale ucieszyła mnie kondycja alternatora bo przy 7 świecach miał 14,5V. W zasadzie nie sprawdzałem czy te grzałki są sprawne. Sprawdzałem je kiedyś, a te kiedyś to mogło być nawet 5 lat temu.
Nie mam grupy 16 i na kompie nie pokazuje grzałek i obciążenia alternatora, ale łatwo można próbówką podłączyć się pod wyjście przekaźników.
Symulowałem rezystorem 15kOhm czujnik temp. Pokazywał -22C.
Gdy odpaliłem wszystkie grzałki były już załączone zanim podszedłem do maski. Grzały razem z świecami żarowymi.
Zgasiłem i podłączyłem czujnik temp. Temperatura ok 7-8C. Grzałki nie włączyły się.
Nie powiem, ale ucieszyła mnie kondycja alternatora bo przy 7 świecach miał 14,5V. W zasadzie nie sprawdzałem czy te grzałki są sprawne. Sprawdzałem je kiedyś, a te kiedyś to mogło być nawet 5 lat temu.
podgrzewacz płynu chłodniczego.
czy ktoś z Was może mi pomóc w założeniu podgrzewacza do 1.9TDi 1Z ?? zima idzie :p więc POMOCy .. które przekaźniki mam kupić i gdzie one się znajdują i jak to podłaczyć ... jakiś schemat ?? pozdrawiam i dzieki
podgrzewacz płynu chłodniczego.
I ja tak jak kolega ThoMass, , nie wiem w jaki sposób sprawdzic czy te świeczki grzeją (przy spełnionych warunkach) ?! I jak jest wkońcu z nadmuchem, ma byc wyłączony ECON i wlączony nadmuch na szybę, czy to nie robi róźnicy ?
-
- Mały gagatek
- Posty: 53
- Rejestracja: czw lis 06, 2008 22:44
- Lokalizacja: Borne Sulinowo / Szczecin
podgrzewacz płynu chłodniczego.
Jeśli mamy spełnione warunki to wchodzimy w Engine > Measuring Blocks i tam w grupie 16 w 2 kolumnie powinno być chociaż jedno zero, to jest taki główny włącznik. Zerkamy wtedy w kolumnę 3, tam jest dokładnie tak jak to opisał Egon PŃ,
Czasem trzeba potrzymać na obrotach, żeby wszystkie 3 grzałki zaskoczyły. Jak już mamy włączone 3 grzałki to po kolei zdejmujemy z każdej kabel i sprawdzamy próbówką czy jest prąd. Warto jeszcze sprawdzić przejście na samych świecach.
Nie wiem jak jest z klimatronikiem, ale przy manualnym sterowaniu nie ma żadnego związku między grzaniem świec a ustawieniem pokręteł.
Kod: Zaznacz cały
00 - grzałki wył
01 - jedna grzałka
10 - 2 grzałki
11- 3 grzałki
Nie wiem jak jest z klimatronikiem, ale przy manualnym sterowaniu nie ma żadnego związku między grzaniem świec a ustawieniem pokręteł.
podgrzewacz płynu chłodniczego.
Dzięki dzisiejszym warunkom pogodowym udało się sprawdzić mój podgrzewacz.
![Obrazek](http://obrazki.elektroda.pl/8592459300_1354397817.png)
Co ciekawe grzeje pomimo obecności pierwszej jedynki, nie wiem od czego ona jest.
Nie wiem na ile prawdziwe są wskazania obciążenia alternatora, ale włączyłem co się dało i pomimo 80% balastu (wg VAG) świeczki nie przestały grzać ani na moment.
Okazało się też, że jedną świeczkę mam spaloną. Kolejna konsumowała 22A a ostatnia 19A.
Najlepsze jest to że z bezpieczników i do przekaźników fabryka dała takie grube przewody, a do samych świeczek 1,5mm²
![Obrazek](http://obrazki.elektroda.pl/8592459300_1354397817.png)
Co ciekawe grzeje pomimo obecności pierwszej jedynki, nie wiem od czego ona jest.
Nie wiem na ile prawdziwe są wskazania obciążenia alternatora, ale włączyłem co się dało i pomimo 80% balastu (wg VAG) świeczki nie przestały grzać ani na moment.
Okazało się też, że jedną świeczkę mam spaloną. Kolejna konsumowała 22A a ostatnia 19A.
Najlepsze jest to że z bezpieczników i do przekaźników fabryka dała takie grube przewody, a do samych świeczek 1,5mm²
Grzana multifunkcja, FIS, Delta 6 + USB w łokciu, Fotochrom z kompasem, Pikowana deska, PDC
ThermoTop E, Xen, Gwint, 312 heble, Thule, mało mocy, dużo rdzy i trochę zadrapań...
ThermoTop E, Xen, Gwint, 312 heble, Thule, mało mocy, dużo rdzy i trochę zadrapań...
podgrzewacz płynu chłodniczego.
a u mnie jest taki problem:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=140&t=490212" onclick="window.open(this.href);return false;
ciekawe czemu mam w ostatnim rzędzie 1 a screen pokazuje co innego.
grrr
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=140&t=490212" onclick="window.open(this.href);return false;
ciekawe czemu mam w ostatnim rzędzie 1 a screen pokazuje co innego.
grrr
MOJE byłe byłe VW :)
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1176271#1176271
było mk1 1.5D
było mk2 1.6TD
jest mk3 1.9 TDI 1Z
jest mk6 2.0 TDI CBDC HL
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1176271#1176271
było mk1 1.5D
było mk2 1.6TD
jest mk3 1.9 TDI 1Z
jest mk6 2.0 TDI CBDC HL
- krzysiek1aa
- Ma gadane
- Posty: 166
- Rejestracja: pn maja 25, 2009 16:03
- Lokalizacja: opole
- Kontakt:
podgrzewacz płynu chłodniczego.
Witajcie treż mam problem z podgrzewaniem, sprawdziłęm dzisiajvag-com grupe 16 no i
16/2- 00000000
16/3- 11
Ale świeczki nie grzeja wykreciłęm wszystkie 3 i na krótko sprawdziłem wygladają na dobre:)
przedzwoniłem też kable idące do świec i ok
Proszę o pomoc to moj temat:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=140&t=491806" onclick="window.open(this.href);return false;
16/2- 00000000
16/3- 11
Ale świeczki nie grzeja wykreciłęm wszystkie 3 i na krótko sprawdziłem wygladają na dobre:)
przedzwoniłem też kable idące do świec i ok
Proszę o pomoc to moj temat:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=140&t=491806" onclick="window.open(this.href);return false;
1z 1.9 tdi
ALH 1.9 tdi+0,216Bosch+GT1749VB+ CHIPS
ALH 1.9 tdi+0,216Bosch+GT1749VB+ CHIPS
podgrzewacz płynu chłodniczego.
Przekaźnik steruje komputer podając masę, plus jest na stałe na cewce przekaźnika. Jeżeli przekaźnik nie działa po spełnieniu warunków ( spełnia wag to pokazuje) trzeba szukać w instalacji - przerwany przewód, brak styku. Przekaźniki sprawdzone czy działa cewka i czy jest przejście na stykach?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 171 gości