napinacz paska wieloklinowego

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

fafa69
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 129
Rejestracja: pn sie 18, 2008 19:16
Lokalizacja: Wroc

napinacz paska wieloklinowego

Post autor: fafa69 » pn lis 15, 2010 10:39

witam, co ile kilometrów, po jakim przebiegu wymienia się napinacz paska wieloklinowego ?



Awatar użytkownika
szawełło
Forum Master
Forum Master
Posty: 1119
Rejestracja: pn sie 17, 2009 19:48
Lokalizacja: Prudnik-opolskie

napinacz paska wieloklinowego

Post autor: szawełło » pn lis 15, 2010 11:14

Wg mnie jak się zepsuje , po co dobry wymieniać na dobry - a czasami gorszy


Ba.........................

;)

boobik
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 60
Rejestracja: pt paź 22, 2010 13:19

Re: napinacz paska wieloklinowego

Post autor: boobik » pn lis 15, 2010 11:19

Jak nie piszczy, nie szumi itp to nie ruszaj, Jeśli chcesz książkowo to co 60 tys. Ale spokojnie dłużej wytrzymuje ;)



jaro789
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 393
Rejestracja: śr lis 12, 2008 23:56
Lokalizacja: ngi
Kontakt:

napinacz paska wieloklinowego

Post autor: jaro789 » pn lis 15, 2010 18:52

mój jeździł od nowości
aż zaczął skakać
no to wyjąłem go, a łożysko huczało że ho ho
padła szybka decyzja, wiedząc że wszystko inne ok
odkręciłem śrubę torx i rolka w ręku
rozwierciłem trzy śruby i rozpołowiłem rolkę
patrze a tam łożysko z osłonką
więc wydobyłem je, skoczyłem do rolnika i kupiłem identyczne na wymiar za 6.40zł
wbiłem delikatnie, w miejsce nitów wkręciłem śrubki, odpowiednio krótkie, zaklepałem i jeszcze cyknąłem migo matem
złożyłem wszystko do kupy i co?
i działa wszystko ładnie
koszt w sklepie napinacza 150zł a czas pracy 1.5 godziny i 2 browarki
przejechałem już na nim 30 tyś i wszystko ok

a przebieg pierwszego łożyska 250tyś plus kręcenie u niemca



Awatar użytkownika
MrMikeHunt
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 48
Rejestracja: ndz maja 08, 2011 20:21
Lokalizacja: Gdańsk

Re: napinacz paska wieloklinowego

Post autor: MrMikeHunt » sob wrz 29, 2012 17:39

Panowie u mnie objaw na napinaczu jest taki, że jak odpalę auto to słychać takie jakby cykanie. Gdy docisnę ręką amortyzatorek napinacza cykanie ucicha, puszcze - jest ponownie.
Czy do wymiany jest tylko amortyzatorek, czy może też łożysko.
Jeśli bym się zdecydował na wymianę to jakiej firmy najlepiej kupić.
Patrzyłem na allegro i są różne firmy/ceny. Czy opłaca się kupować te najtańsze?
A polecicie też dobrą firmę która produkuje paski wielorowkowe - nastawiam się na boscha, ale może polecicie coś innego.

Golf IV, TDI 110 kucy, silnik ASV

PZDR
MrMikeHunt :pub:



Awatar użytkownika
MrMikeHunt
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 48
Rejestracja: ndz maja 08, 2011 20:21
Lokalizacja: Gdańsk

Re: napinacz paska wieloklinowego

Post autor: MrMikeHunt » wt paź 02, 2012 00:22

Widzę, że do mojego poprzedniego posta powyżej odpowiedzi raczej nie uzyskam :los2:
No to z innej beczki.

Czy bez kanału czy jakiegoś wysokiego podnośnika jest możliwość zmiany napinacza i wymiany paska?
Pytam bo planuje zrobić to osobiście, jednak z tego co widzę (silnik ASV 110KM, golf IV, TDI) od góry miejsca jest baardzo mało żeby wcisnąć tam łapkę i wymienić pasek.Trzeba by pewnie odkręcić przewód dolotowy żeby łatwiej było się dostać. ale nadal jest pytanie czy będzie to możliwe bez kanału?



przemlin
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 922
Rejestracja: wt sty 06, 2009 20:31
Lokalizacja: kwidzyn

napinacz paska wieloklinowego

Post autor: przemlin » wt paź 02, 2012 20:36

MrMikeHunt pisze:Panowie u mnie objaw na napinaczu jest taki, że jak odpalę auto to słychać takie jakby cykanie. Gdy docisnę ręką amortyzatorek napinacza cykanie ucicha, puszcze - jest ponownie.
Czy do wymiany jest tylko amortyzatorek, czy może też łożysko.
W napinaczu wymienna jest rolka ,koszt 50zł i wspomiany amortyzatorek który w miejscu mocowania ma takie tulejki które sie wyrabiają i jest w tym miejscu luz. Można to na taśme zdrutować czy cos i bedzie sztywne..ale lepiej kupić usżywany sprawny napinacz, ja tak zrobiłem.No i przyczyną rozpadajacego sie napinacza/rolka, amortyzator/jest sprzegiełko alternatora, jak tego nie wymienisz to nowe graty też ch.. strzeli.
MrMikeHunt pisze:Czy bez kanału czy jakiegoś wysokiego podnośnika jest możliwość zmiany napinacza i wymiany paska?
Pytam bo planuje zrobić to osobiście, jednak z tego co widzę (silnik ASV 110KM, golf IV, TDI) od góry miejsca jest baardzo mało żeby wcisnąć tam łapkę i wymienić pasek.Trzeba by pewnie odkręcić przewód dolotowy żeby łatwiej było się dostać. ale nadal jest pytanie czy będzie to możliwe bez kanału?
Da sie ,ale bardzo ciężko, musisz zdjać osłony pod samochodem, ta dolna pod silnikiem i tą boczną przy kole by dojść do napinacza i napiąć żeby zdjąć pasek,potem zakładasz pasek i w tym momencie kanał baaardzo zalecany bo jest ciężkie dojście do rolki alternatora i rolki zmiany kierunku,ja mam kanał i raczej bez kanału bym tego nie robił.Aha, przewodu dolotowego nie trzeba zdejmować, da rade.. bez tego.POZDRO.



Awatar użytkownika
MrMikeHunt
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 48
Rejestracja: ndz maja 08, 2011 20:21
Lokalizacja: Gdańsk

Re: napinacz paska wieloklinowego

Post autor: MrMikeHunt » sob paź 27, 2012 15:56

No i u mnie już po wymianie.

Powiedzcie mi proszę :los2: czy normalne jest, że po wymianie napinacza/paska właśnie z tamtych okolic słychać dźwięk tak jak by obcierania - siedząc w kabinie słychać dźwięk jak by pod maską włączony był wentylator.
Czy po takich operacjach jakoś pasek się dociera, czy coś w ten deseń?

Pasek boscha
Napinacz - jakiś nie markowy - ze średniej póki cenowo.



przemlin
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 922
Rejestracja: wt sty 06, 2009 20:31
Lokalizacja: kwidzyn

napinacz paska wieloklinowego

Post autor: przemlin » sob paź 27, 2012 18:00

MrMikeHunt pisze:Powiedzcie mi proszę :los2: czy normalne jest, że po wymianie napinacza/paska właśnie z tamtych okolic słychać dźwięk tak jak by obcierania - siedząc w kabinie słychać dźwięk jak by pod maską włączony był wentylator.
MrMikeHunt a czytałeś k... posta wyżej????? Sprzegełko sprawdz! Pasek sie nie dociera ,od razu powino być cicho .Pozdro.



Awatar użytkownika
MrMikeHunt
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 48
Rejestracja: ndz maja 08, 2011 20:21
Lokalizacja: Gdańsk

Re: napinacz paska wieloklinowego

Post autor: MrMikeHunt » sob paź 27, 2012 18:29

Kolego Przemlin posta wyżej oczywiście czytałem, tylko zapomniałem o tym wspomnieć..

Magik który wymieniał pasek i napinacz sprawdził sprzęgiełko (jeszcze przy oddaniu mu auto o tym przypominałem) i twierdzi, że jest dobre...



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9233
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

napinacz paska wieloklinowego

Post autor: wesol » sob paź 27, 2012 18:49

wg mnie to szukasz dziury w calym. Po to jest ten napinacz i tlumik by robil swoje. To z eprzy tym wydaje jakies lekkie odglosy to chyba normalne co nie? Wyje to jak karetka czy nie wiem ze stanowi to taki mega problem.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

napinacz paska wieloklinowego

Post autor: italiano_83 » sob paź 27, 2012 18:54

MrMikeHunt pisze:MrMikeHunt
Weź telefon/aparat i nagraj ten dźwięk .. może jakaś rolka się zaciera i tyle, nic nie powinno szumieć stukać - masz słyszeć jedynie pracę silnika - coś tam pasek napędu będzie słychać, ale nie że ma być to irytujące.


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 73 gości