G2, G62 czy termostat ?
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Mały gagatek
- Posty: 58
- Rejestracja: czw maja 03, 2012 19:06
- Lokalizacja: Zielona Góra
G2, G62 czy termostat ?
Witam !! Mam golfa 4 1.9tdi 90km silnik alh. Ostatnio zauważyłem przypadkiem na Vagu że temperatura mojego silnika nie przekracza 70-73 stopni Celcjusza (Na budziku jest już osiągnięte niby 90 stopni). Wykonałem test według zamieszczonej instukcji na forum :
Test termostatu, czujnika G2, czujnika G62 dla TDI
G62: czujnik określający temperaturę na potrzeby ECU;
G2: czujnik określający temperaturę na potrzeby wskaźnika na desce rozdzielczej.
1. pomiar na zimnym silniku (najlepiej jest dokonać pomiar rano przed rozruchem silnika)
a. dokonujemy analizę grupy 007 w grupie 01-Engine - temperatury paliwa, powietrza oraz płynu chłodzącego [G62] powinny być zbliżone do siebie (jeżeli temp. płynu chłodzącego odbiega od dwóch pozostałych (zakres tolerancji około 5C - możliwe uszkodzenie czujnika G62) - temperatury należy zanotować.
- jeżeli temperatury w grupie 007 znaczne (zakres tolerancji około 5C) różnią się od temp. otoczenia to uszkodzony G2
b. dokonujemy analizę grupy 003 poz. 1 w grupie 17-Instruments - poznamy odczyt z czujnika G2.(wartość powinna być zbliżona do wartości z punktu 1a a szczególnie do G62) - jeżeli jest różna przy założeniu, że temperatury z pkt. 1a są zbliżone do siebie - możliwe uszkodzenie czujnika G2.
2. pomiar na w pełni rozgrzanym silniku.
a. dokonujemy analizę grupy 007 w grupie 01-Engine - temperatury płynu chłodzącego [G62] - zazwyczaj poz. 4. - temperaturę należy zanotować.
b. dokonujemy analizę grupy 003 poz. 1 w grupie 17-Instruments - sprawdzamy odczyt z G2 - powinien być niemal identyczny jak ten z pkt. 2a.
- Jeżeli wskazania czujników są tożsame i rosną równomiernie, ale silnik po przejechaniu około 15km (nie dot. Silnych mrozów) nie osiągnął temp. roboczej (czyli 90*C we wskazaniach G62 nie na budziku)to - uszkodzeniu uległ termostat.
- jeżeli odczyt z G2 i G62 różni się - uszkodzeniu uległ jeden z tych czujników [zazwyczaj G2 i G62 są połączone ze sobą].
Na zimnym silniku wyniki były zbliżone czyli była zachowana tolerancja 5 stopni celcjusza (w moim przypadku różnica była rzędu 3 stopni.
Na rozgrzanym silniku (po przejechaniu 14 km) grupa 007 w Engine temperatura płynu chłodzącego (4 pozycja) wynosiła 73 stopnie, natomiast 1 pozycja w grupie 003 w grupie 17-instruments wykazywała 81 stopni celcjusza.
Otworzyłem maskę, sprawdziłem węże -> górny ciepły, dolny chłodny, Nawiew ciepły działą normalnie.
Test termostatu, czujnika G2, czujnika G62 dla TDI
G62: czujnik określający temperaturę na potrzeby ECU;
G2: czujnik określający temperaturę na potrzeby wskaźnika na desce rozdzielczej.
1. pomiar na zimnym silniku (najlepiej jest dokonać pomiar rano przed rozruchem silnika)
a. dokonujemy analizę grupy 007 w grupie 01-Engine - temperatury paliwa, powietrza oraz płynu chłodzącego [G62] powinny być zbliżone do siebie (jeżeli temp. płynu chłodzącego odbiega od dwóch pozostałych (zakres tolerancji około 5C - możliwe uszkodzenie czujnika G62) - temperatury należy zanotować.
- jeżeli temperatury w grupie 007 znaczne (zakres tolerancji około 5C) różnią się od temp. otoczenia to uszkodzony G2
b. dokonujemy analizę grupy 003 poz. 1 w grupie 17-Instruments - poznamy odczyt z czujnika G2.(wartość powinna być zbliżona do wartości z punktu 1a a szczególnie do G62) - jeżeli jest różna przy założeniu, że temperatury z pkt. 1a są zbliżone do siebie - możliwe uszkodzenie czujnika G2.
2. pomiar na w pełni rozgrzanym silniku.
a. dokonujemy analizę grupy 007 w grupie 01-Engine - temperatury płynu chłodzącego [G62] - zazwyczaj poz. 4. - temperaturę należy zanotować.
b. dokonujemy analizę grupy 003 poz. 1 w grupie 17-Instruments - sprawdzamy odczyt z G2 - powinien być niemal identyczny jak ten z pkt. 2a.
- Jeżeli wskazania czujników są tożsame i rosną równomiernie, ale silnik po przejechaniu około 15km (nie dot. Silnych mrozów) nie osiągnął temp. roboczej (czyli 90*C we wskazaniach G62 nie na budziku)to - uszkodzeniu uległ termostat.
- jeżeli odczyt z G2 i G62 różni się - uszkodzeniu uległ jeden z tych czujników [zazwyczaj G2 i G62 są połączone ze sobą].
Na zimnym silniku wyniki były zbliżone czyli była zachowana tolerancja 5 stopni celcjusza (w moim przypadku różnica była rzędu 3 stopni.
Na rozgrzanym silniku (po przejechaniu 14 km) grupa 007 w Engine temperatura płynu chłodzącego (4 pozycja) wynosiła 73 stopnie, natomiast 1 pozycja w grupie 003 w grupie 17-instruments wykazywała 81 stopni celcjusza.
Otworzyłem maskę, sprawdziłem węże -> górny ciepły, dolny chłodny, Nawiew ciepły działą normalnie.
-
- Mały gagatek
- Posty: 58
- Rejestracja: czw maja 03, 2012 19:06
- Lokalizacja: Zielona Góra
G2, G62 czy termostat ?
Pytanie jest takie czy muszę wymieniać termostat i te czujniki g2 i g62?? i jakie są orientacyjne ceny tych podzespołów?? A i jeszcze ile muszę kupić płynu chłodniczego żeby wymienić stary na nowy (chcę wymienić na Dynagel 2000)??
-
- Forum Master
- Posty: 1182
- Rejestracja: wt wrz 11, 2007 19:09
- Lokalizacja: Bielsko
G2, G62 czy termostat ?
Czujniki G2i G62 tak naprawdę jest to jeden zintegrowany 4pinowy czujnik. Koszt w serwisie 60-70zł sam kupowałem i polecam kupować tylko ori. Od razu wymień oring na czujniku, koszt kilka złotych.
-
- Mały gagatek
- Posty: 58
- Rejestracja: czw maja 03, 2012 19:06
- Lokalizacja: Zielona Góra
G2, G62 czy termostat ?
Ale czy muszę wymieniać te czyjniki i termostat według tych wyników co uzyskałem ?? I Ile tego płynu muszę kupić ??
G2, G62 czy termostat ?
Mam podobny problem dzisiaj robiłem test :
Dzisiaj temp. powietrza około 8*C
Silnik zimny
1-Engine - 1.8 *C
17-Instruments - 5*C - sporadyczny błąd czujnika G2 zwarcie do +
Silnik rozgrzany - czasami spada temp. na na blacie poniżej 90*C ,ogólnie wolno się rozgrzewa , ważne zaślepiony EGR!
Podczas jazdy temp.
1-Engine - max 77-79 *C
17-Instruments - max 72-75 *C
ogólnie jest na blacie 90*C , ale jak włączę ogrzewanie potrafi spaść do 80*C termostat podczas jazdy jest stale zamknięty dolny wąż zimnny , proszę o wskazówki według mnie to może czujnik czasami wywala błąd ale różnica między temp. jest około 3 *C więc sam nie wiem , czy może to być wina EGR że nie dogrzewa silnika
Jeżeli rozwiązałeś swój problem ewentualnie co wymieniłeś napisz.
Dzisiaj temp. powietrza około 8*C
Silnik zimny
1-Engine - 1.8 *C
17-Instruments - 5*C - sporadyczny błąd czujnika G2 zwarcie do +
Silnik rozgrzany - czasami spada temp. na na blacie poniżej 90*C ,ogólnie wolno się rozgrzewa , ważne zaślepiony EGR!
Podczas jazdy temp.
1-Engine - max 77-79 *C
17-Instruments - max 72-75 *C
ogólnie jest na blacie 90*C , ale jak włączę ogrzewanie potrafi spaść do 80*C termostat podczas jazdy jest stale zamknięty dolny wąż zimnny , proszę o wskazówki według mnie to może czujnik czasami wywala błąd ale różnica między temp. jest około 3 *C więc sam nie wiem , czy może to być wina EGR że nie dogrzewa silnika
Jeżeli rozwiązałeś swój problem ewentualnie co wymieniłeś napisz.
G2, G62 czy termostat ?
a kat wtrysku masz oki??
jeżeli temp są podobne to ja stawiam na termostat że nie dostatecznie otwarty/zamknięty
chyba że czujnik walniety ale dziwne że w obydwu przypadkach pokazuje proporcjonalnie wiecwg mnie termostat ale sprawdził bym kąt wtrysku bo to też ma znaczenie
jeżeli temp są podobne to ja stawiam na termostat że nie dostatecznie otwarty/zamknięty
chyba że czujnik walniety ale dziwne że w obydwu przypadkach pokazuje proporcjonalnie wiecwg mnie termostat ale sprawdził bym kąt wtrysku bo to też ma znaczenie
MOJE byłe byłe VW :)
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1176271#1176271
było mk1 1.5D
było mk2 1.6TD
jest mk3 1.9 TDI 1Z
jest mk6 2.0 TDI CBDC HL
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1176271#1176271
było mk1 1.5D
było mk2 1.6TD
jest mk3 1.9 TDI 1Z
jest mk6 2.0 TDI CBDC HL
G2, G62 czy termostat ?
Dzięki za info. ja myślałem że raczej czujnik zaniża w obu przypadkach bo wąż dolny od chłodnicy raczej zimny , ale nie dam rękę uciąć że termostat troszkę nie przepuszcza , więc już sam nie wiem .
Kąt wtrysku na ciepłym od 52 - 56 czyli dobry.
Kąt wtrysku na ciepłym od 52 - 56 czyli dobry.
G2, G62 czy termostat ?
ja kiedyś w mkII 2 razy grzebałem bo mimo ze wahler to był prawie dobry, łatwo sprawdzić w wodzie.
ja w mkIII miałem tak że mi nie chiał złapać temp, sprawdzałem, grzebałem i się wkurzyłem i termostat wymieniłem, teraz 90 trzyma na wskaźniku i na vagu.
koszt to ok 20-30 zł więc wiesz.
ja w mkIII miałem tak że mi nie chiał złapać temp, sprawdzałem, grzebałem i się wkurzyłem i termostat wymieniłem, teraz 90 trzyma na wskaźniku i na vagu.
koszt to ok 20-30 zł więc wiesz.
MOJE byłe byłe VW :)
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1176271#1176271
było mk1 1.5D
było mk2 1.6TD
jest mk3 1.9 TDI 1Z
jest mk6 2.0 TDI CBDC HL
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1176271#1176271
było mk1 1.5D
było mk2 1.6TD
jest mk3 1.9 TDI 1Z
jest mk6 2.0 TDI CBDC HL
G2, G62 czy termostat ?
Dzięki tberent za cenne informacje mieszkam w UK więc mam problem z mechanikami sam grzebie , dużo się nazbierało myślałem że czujnik na 100 , ale teraz się wstrzymam bo w sumie może być termostat zrobię jeszcze testy i się upewnie i teraz stawiam bardziej na termostat który się nie domyka.
G2, G62 czy termostat ?
Witam szanownych kolegów.
Posiadam Toledo II z silnikiem ASV, odkąd pojawiły się ujemne temperatury zaczął mnie nękać problem lekkich drgawek po odpaleniu po nocnym postoju(odpala za obrotu)oto co sprawdziłem już: kąt wtrysku 56-59, świece żarowe wszystkie grzeją gdyż je wykręcałem dodatkowo oporność wszystkie mają 1,4oma w temp otoczenia, korekcja wtrysków na zimnym jak i ciepłym w normie -0,4 do +0,5, po dokładnym rozgrzaniu bliska zeru na każdym, termostat po wymianie wskazówka równo na 90stopni jest, czujnik g2/g62 w temp ok zera, nie był podejrzany wskazywał podobne wartości z tolerancją ok4 stopni, lecz dziś przy -13 po całodniowym postoju ok 15 podpiąłem vag przed uruchomieniem i oto co pokazał:
Engine 007
Fuel -8.1
Air -11.7
Coolant -8.1
zaś w instruments 003
pozycja nr1 +5stopni
pozycja nr3 -13stopni(to chyba otoczenie)
Jak myślicie do wymiany ?? Przypomnę że przy ok 0stopniach na zewnątrz takich różnic nie było, wszystko w normie.
Posiadam Toledo II z silnikiem ASV, odkąd pojawiły się ujemne temperatury zaczął mnie nękać problem lekkich drgawek po odpaleniu po nocnym postoju(odpala za obrotu)oto co sprawdziłem już: kąt wtrysku 56-59, świece żarowe wszystkie grzeją gdyż je wykręcałem dodatkowo oporność wszystkie mają 1,4oma w temp otoczenia, korekcja wtrysków na zimnym jak i ciepłym w normie -0,4 do +0,5, po dokładnym rozgrzaniu bliska zeru na każdym, termostat po wymianie wskazówka równo na 90stopni jest, czujnik g2/g62 w temp ok zera, nie był podejrzany wskazywał podobne wartości z tolerancją ok4 stopni, lecz dziś przy -13 po całodniowym postoju ok 15 podpiąłem vag przed uruchomieniem i oto co pokazał:
Engine 007
Fuel -8.1
Air -11.7
Coolant -8.1
zaś w instruments 003
pozycja nr1 +5stopni
pozycja nr3 -13stopni(to chyba otoczenie)
Jak myślicie do wymiany ?? Przypomnę że przy ok 0stopniach na zewnątrz takich różnic nie było, wszystko w normie.
135KM@303Nm
Re: G2, G62 czy termostat ?
Podzielę się moimi problemami z temp.,a mianowicie przy sprawdzeniu ma VAGu temp. między czujnikami tablica -ECU różnica około max do 3 *C ,błąd ale sporadyczny czujnka G2 czyli na wskażniki , zwarcie do plusa .
Podczas postoju nagrzewa się do temp. 75,6*C dla ECU i zatrzymuje się przez dłuższy czas,do tej pory dolny wąż zimny po około 5 minutach od zatrzymania się temp. tak jakby otworzył się termostat wszystkie węże ciepłe .
Wydaje mi się że termostat ,ale sam już nie wiem pomóżcie.
Podczas postoju nagrzewa się do temp. 75,6*C dla ECU i zatrzymuje się przez dłuższy czas,do tej pory dolny wąż zimny po około 5 minutach od zatrzymania się temp. tak jakby otworzył się termostat wszystkie węże ciepłe .
Wydaje mi się że termostat ,ale sam już nie wiem pomóżcie.
G2, G62 czy termostat ?
Koledzy gdzieś to czytałem że temperatura na zegarach 90oC to tak naprawdę 80oC na ECU i tak ma być
Re: G2, G62 czy termostat ?
W momencie gdy w ECU masz te 75,6*C to na zegarach jak wskazówka pokazuje? Prawda taka że jak masz błąd czujnika na vag, to od tego trzeba zacząć i go wymienić.dezeus pisze:Podzielę się moimi problemami z temp.,a mianowicie przy sprawdzeniu ma VAGu temp. między czujnikami tablica -ECU różnica około max do 3 *C ,błąd ale sporadyczny czujnka G2 czyli na wskażniki , zwarcie do plusa .
Podczas postoju nagrzewa się do temp. 75,6*C dla ECU i zatrzymuje się przez dłuższy czas,do tej pory dolny wąż zimny po około 5 minutach od zatrzymania się temp. tak jakby otworzył się termostat wszystkie węże ciepłe .
Wydaje mi się że termostat ,ale sam już nie wiem pomóżcie.
135KM@303Nm
G2, G62 czy termostat ?
Może i racja tylko od 1,5 miesiąca błędu nie ma ,a problem jest czyli temp. max 76 *C na Vagu , a różnica między temperaturami G2 iG62 jest max 3 *C
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 105 gości