Grzałka

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
BeBe_1
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 185
Rejestracja: czw sty 12, 2006 16:54
Lokalizacja: Biała Podl.

Grzałka

Post autor: BeBe_1 » czw lip 27, 2006 20:31

Będąc w Finlandi widziałem w każdym aucie zamontowaną taką grzałke. Podłączona do sieci poprzez sterownik czasowy podgrzewa płyn chłodzący w aucie. Właśnie siostra przywiozła mi taką grzałeczkę do zamontowania. Co o tym myślicie?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.



Awatar użytkownika
vszywiec
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 150
Rejestracja: sob sty 29, 2005 01:05
Lokalizacja: Lubin
Kontakt:

Post autor: vszywiec » czw lip 27, 2006 21:10

silnik jak ma za wysoka temp to zle bo sie przegrzewa jak ma za nisko to tez zle bo wiecej pali itp

ale w Polsce nie ma takich srogich mrozow jak w skandynawi i nie ma potrzeby montowac takiego bajeru
a pozatym od temp plynu zalezy wydajnosc dmuchawy


sprzedam mk2 1,6 td ---------> 696-494-279
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=56922

Awatar użytkownika
Macienty
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 966
Rejestracja: czw mar 02, 2006 23:10
Lokalizacja: BWA

Post autor: Macienty » czw lip 27, 2006 23:08

BeBe_1, na pewno pomoze Ci w porannym rozruchu ta grzalka, choc nie ma u nas tak niskich temperatur, jednak zalozylbym ta grzalke zaoszczedzisz akumulator i bedziesz mial duzo szybciej cieplo w aucie. Jak juz masz ta grzalke to zakladaj. :bigok:


"Most perfect silence is when
there´s no need to explain"

greg

Post autor: greg » pt lip 28, 2006 13:51

sam bym sobie taką zamontował - montuj - nie zastanawiaj się a co do mrozów - to nie wiem jak u was ale u nas w zime było czasem -30

[ Dodano: Pią Lip 28, 2006 1:53 pm ]
grzałak jest na 220V tak? więc w czym problem - bedzie zima - podpinasz - silnik masz podgrzany o ile kojarze do 50 stopni. Łatwy rozruch, mniejsze zuzycie paliwa + szybko zagrzane auto w środku.



Awatar użytkownika
vw_vandal
Forum Master
Forum Master
Posty: 1818
Rejestracja: sob mar 18, 2006 14:45
Lokalizacja: Świerzno
Kontakt:

Post autor: vw_vandal » pt lip 28, 2006 16:47

BeBe_1, zakładaj mój mechanik ma takie trzy zamontowane w bloku silnika. A jak ktoś pisze, że nie ma srogich zim to :kac: przeciesz w tym roku było po -27 stopni. W ten sposób oszczędzisz silnik. Ja nie mam takiego bajeru ale wstawałem wcześniej i farelką swojego grzałem (stoi na dworze cały rok)


[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=DvkPN1Buok0&feature=autoplay&list=FLdQqUeMMZKpjqZ72OdcA6cQ&lf=mh_lolz&playnext=1[/youtube]

Awatar użytkownika
BeBe_1
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 185
Rejestracja: czw sty 12, 2006 16:54
Lokalizacja: Biała Podl.

Post autor: BeBe_1 » pt lip 28, 2006 20:51

Dzięki wszystkim za wypowiedzi. Grzałkę zamontuje napewno. Dodam tylko, że filozofia Finów (a to naród praktyczny do bólu) mówi, że odpalenie nie zagrzanego silnika to tak jakby przejechać 1000 km więcej - cytat mojego szwagra Petriego.



Awatar użytkownika
Igor1
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 333
Rejestracja: czw gru 16, 2004 18:26
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Igor1 » pt lip 28, 2006 22:06

Mój brat ma w szwecji Audi A6 1.9 TDI automat 1Z 97 r. z przebiegiem 730 tys km jeżdzi na taxi silnik nie ruszany i turbina tez tylko skrzynia robiona i o dziwo chodzi i nie pali oleju. Max nim jeżdzi 100 km/h Ale grzałka jest samochód nigdy nie zapalał na zimno i robił tylko trasy. Chyba to działa jeżeli przy tym przebiegu silnik kompresje ma w normie. Zawsze nawet latem nad ranem to miał załączone i autko chodzi jak mażenie. Ale trzeba uważać czasami spod grzałek potrafi cieknąć wiec warto obserwować je i potrafią sie ukruszyć od temp.



greg

Post autor: greg » sob lip 29, 2006 09:59

BeBe_1, a mógłbyś powiedzieć jaka cena takiej grzałki i jak możliwość zakupu.



Awatar użytkownika
vw_vandal
Forum Master
Forum Master
Posty: 1818
Rejestracja: sob mar 18, 2006 14:45
Lokalizacja: Świerzno
Kontakt:

Post autor: vw_vandal » pn lip 31, 2006 15:31

Chłopaki ja chyba (tylko luknełem) widziałem taką za 120 zł i montuje się ją chyba w te zaślepki co są na bloku silnika(tak robił ten mój mechanik).


[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=DvkPN1Buok0&feature=autoplay&list=FLdQqUeMMZKpjqZ72OdcA6cQ&lf=mh_lolz&playnext=1[/youtube]

Awatar użytkownika
BeBe_1
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 185
Rejestracja: czw sty 12, 2006 16:54
Lokalizacja: Biała Podl.

Post autor: BeBe_1 » pn lip 31, 2006 15:37

Sorry, że nie odpowiadam od razu ale mam lekkie zamieszanie w pracy i na forum jestem tylko "przelotem". Cena grzałki i kompletu okablowania to ok. 80 euro. Mi to kupił szwagier w Finlandi. Jest to szwecki wyrób firmy Calix www.calix.se.



mwmw
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: ndz lis 27, 2005 14:45
Lokalizacja: Poznań

Post autor: mwmw » pt sie 04, 2006 08:00

A może ktoś zna adresy kupna czy montażu takich wynalazków w kraju.


mwmw

Awatar użytkownika
PiTTer99
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 141
Rejestracja: ndz lip 30, 2006 18:08
Lokalizacja: Otwock
Kontakt:

Post autor: PiTTer99 » pt sie 04, 2006 08:08

w mojej jettce usa po grzalce zostalo samo okablowanie...... ale widzialem u kumpla ze mial wsadzone 3 grzaleczki w kapslach na tyle silnika.
Wg mnie bardzo przydatna sprawa....na chyba ze ktos juz ma webasto :)


1985 - Jetta USA 1.6TD
1991 - Jetta Syncro 1.8
1992 - Audi 80 Quattro 2.8
1995 - Golf Syncro 1.8
2001 - Golf 4motion 1.9tdi
2005 - Caddy Life 1.9tdi

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 98 gości