Jaka turbosprężarka w AAZ??

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14142
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Jaka turbosprężarka w AAZ??

Post autor: Michał_1977 » pt paź 12, 2012 16:03

Musisz sam zdecydować.Mała (K-14/T2) ma krótką żywotność,a duża (K-24/T3) laga jak sam stwierdziłeś.
Piszesz,że zastosujesz IC,wiec wskazana byłaby większa suszarka,żeby nadążała napompować.
Matiuas pisze: dopływ oleju do wszystkich tych turbin będzie pasował seryjny z k14?
Tak,ale tych które były montowane w MK2.Gorzej ze spływem-do K-24 i T3 nie będzie pasował ten od K-14.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

maciyk
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 81
Rejestracja: pn mar 30, 2009 22:44
Lokalizacja: Brzegi

Re: Jaka turbosprężarka w AAZ??

Post autor: maciyk » pt paź 12, 2012 19:30

Matiuas pisze: garrett t3 - trochę martwi mnie lag bo golf z modów to będzie miał w przyszłości ic z tdi i boost pin z opla omegi, doładowanie seria (0,8 bar). Podobno te turbiny są wytrzymałe i tanie a chce żeby autko minimum 2 -3 lata jeszcze posłużyło.
Wiem że potrzebuje kolektor z golfa 2 i downpipe chyba też. Czy ta turbina ma większy wylot po stronie zimnej niż k14 bo nie mam narazie ic i będzie podłączona rurą gumową od k14 do kolektora ssącego.
zamieniając k14 na T3 pasuje wszystko oprócz spływu oleju, więc kolektor i downpipe zostają z k14



Matiuas
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 156
Rejestracja: wt maja 12, 2009 10:26
Lokalizacja: Jarosław

Jaka turbosprężarka w AAZ??

Post autor: Matiuas » pt paź 12, 2012 23:54

maciyk pisze:zamieniając k14 na T3 pasuje wszystko oprócz spływu oleju, więc kolektor i downpipe zostają z k14
Widzę kolego w temacie że masz pasata z tą turbinką i u Ciebie pasuje wszystko oprócz spływu, ale czy w golfie III będzie tyle samo miejsca co w pasacie na turbinkę ? Bo czytałem na forum że trzeba założyć kolektor z mk2 bo turbina na nim siedzi niżej.
Możesz napisać jak rozwiązałeś sprawę ze spływem oleju?
Michał_1977 pisze:Piszesz,że zastosujesz IC,wiec wskazana byłaby większa suszarka,żeby nadążała napompować.
Coraz bardziej przychylam się w stronę garretta T3 :)
Wiesz może jak wygląda turbina k24 w porównaniu do T3, która jest lepsza?



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14142
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Jaka turbosprężarka w AAZ??

Post autor: Michał_1977 » sob paź 13, 2012 01:05

Matiuas pisze:Wiesz może jak wygląda turbina k24 w porównaniu do T3, która jest lepsza?
Wiem,bo bardzo dłuuuugo mi służyła.Wyglądem przypomina K-14 (takie samo WG,tylko wszystko większe.
T3 jest lepsza.Szybciej zaczyna pompować,ale chcąc podnieść ciśnienie,trzeba instalować MBC.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

maciyk
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 81
Rejestracja: pn mar 30, 2009 22:44
Lokalizacja: Brzegi

Jaka turbosprężarka w AAZ??

Post autor: maciyk » sob paź 13, 2012 19:39

Matiuas pisze:Widzę kolego w temacie że masz pasata z tą turbinką i u Ciebie pasuje wszystko oprócz spływu, ale czy w golfie III będzie tyle samo miejsca co w pasacie na turbinkę ? Bo czytałem na forum że trzeba założyć kolektor z mk2 bo turbina na nim siedzi niżej.
Możesz napisać jak rozwiązałeś sprawę ze spływem oleju?
zapomniałem jeszcze o jednym, rura do filtra powietrza jest inna przy T3, spływ oleju rozwiązałem tak, dolna część ta przykręcana do bloku jest z k14, drugą część uciąłem z ori spływu od T3 i połączyłem to wężem gumowym



Matiuas
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 156
Rejestracja: wt maja 12, 2009 10:26
Lokalizacja: Jarosław

Jaka turbosprężarka w AAZ??

Post autor: Matiuas » sob paź 13, 2012 22:57

maciyk pisze:dolna część ta przykręcana do bloku jest z k14, drugą część uciąłem z ori spływu od T3 i połączyłem to wężem gumowym
Możesz zrobić fotki jak to wygląda? Użyłeś węża w oplocie czy zwykłego?



Matiuas
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 156
Rejestracja: wt maja 12, 2009 10:26
Lokalizacja: Jarosław

Jaka turbosprężarka w AAZ??

Post autor: Matiuas » ndz paź 14, 2012 16:57

Mam jeszcze pytanie dotyczące turbin kkk k14.
W golfie III jest ona chłodzona olejem, zaś w golfie II występowały z chłodzeniem olejowym i wodnym.
Podobno można to chłodzenie wodne zaślepić i jeździć tylko na olejowym i będzie ok. W takim razie po co jest to chłodzenie wodne i co ono chłodzi?



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14142
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Jaka turbosprężarka w AAZ??

Post autor: Michał_1977 » ndz paź 14, 2012 17:24

Matiuas pisze:W golfie III jest ona chłodzona olejem, zaś w golfie II występowały z chłodzeniem olejowym i wodnym.
Olej przede wszystkim jest do smarowania,a chłodzenie,to druga sprawa.Poza tym nie wszystkie suszarki w mk2 miały chłodzenie wodne. :bajer:
maciyk pisze:połączyłem to wężem gumowym
Lepiej jest to szczelnie zespawać,bo będzie się pocić.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Matiuas
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 156
Rejestracja: wt maja 12, 2009 10:26
Lokalizacja: Jarosław

Jaka turbosprężarka w AAZ??

Post autor: Matiuas » ndz paź 14, 2012 17:31

Michał_1977 pisze:Olej przede wszystkim jest do smarowania,a chłodzenie,to druga sprawa.Poza tym nie wszystkie suszarki w mk2 miały chłodzenie wodne. :bajer:
Szkoda że takiego rozwiązania nie było w mk3



maciyk
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 81
Rejestracja: pn mar 30, 2009 22:44
Lokalizacja: Brzegi

Jaka turbosprężarka w AAZ??

Post autor: maciyk » ndz paź 14, 2012 19:37

Michał_1977 pisze: maciyk napisał(a):połączyłem to wężem gumowym


Lepiej jest to szczelnie zespawać,bo będzie się pocić.
Rozwiązanie miało być tylko tymczasowe, spływ miał mi dorobić taki jeden gościu z forum ale się nie mogłem doczekać i jeżdżę tak cały czas. Węża mam w oplocie bo zwykły pękł na łączeniu opaską, najlepiej było by dorobić spływ w jakimś zakładzie z hydrauliką siłową.



Matiuas
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 156
Rejestracja: wt maja 12, 2009 10:26
Lokalizacja: Jarosław

Jaka turbosprężarka w AAZ??

Post autor: Matiuas » ndz paź 21, 2012 22:58

Zastanawiam się czy do podłączenia spływu oleju w garrettcie t3 można użyć spływu oleju z golfa III TDI (1z), ktoś próbował takiego rozwiązania?
Obrazek

Kolejne pytanie do czego służy przewód zaznaczony na zdjęciu? Daje ciśnienie na zawór WG? Pytam ponieważ w mojej k14 jest tylko jeden przewód do WG a tutaj 2
Obrazek



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14142
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Jaka turbosprężarka w AAZ??

Post autor: Michał_1977 » pn paź 22, 2012 09:10

Ten gruby (zasadniczy) otwiera WG,a tym co zaznaczyłeś,ciśnienie wraca do dolotu.
Co do spływu,to na 99% nie będzie pasował rozstaw śrub.Po pewnych przeróbkach siądzie spokojnie.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Jaka turbosprężarka w AAZ??

Post autor: t0mal » pn paź 22, 2012 23:12

Z golfa się nie nada bo ma odwrócony kolektor wydechowy, spływ jest krótszy.
Kup spływ z Audi 1Z, prawie pasuje, trzeba obciąć flanszę, odrobinę skrócić przewód i przyspawać flanszę od T3, bo jest większa.

Jeśli brzydzisz się spawania to możesz lutować mosiądzem, tak jest to zrobione oryginalnie.



biznes88
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 281
Rejestracja: ndz sie 05, 2012 13:23
Lokalizacja: Bochnia

Jaka turbosprężarka w AAZ??

Post autor: biznes88 » wt lis 06, 2012 21:11

Matiuas, ja kiedys przerobilem k03 na t3 i co do splywu to zrobilem sobie taki dystans z blachy (grubosci -5 lub 8mm nie pamietam): owalny duzy przykrecany do T3 a w nim wezsze otwory nagwintowane i do tego splyw k03. najprosciej bez ciecia, psucia wezy itp...



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 182 gości