Coś ociera w okolicach rozrządu
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Coś ociera w okolicach rozrządu
Witam, 2 tygodnie temu kupiłem golfa 3 1.9 TD. Silnik na wolnych obrotach dziwnie pracował, coś jakby ocierało w okolicach rozrządu. Oddałem do mechanika na wymiane rozrządu ( i przy okazji to ocieranie) mechanik swierdził, że to jakaś rolka od napinacza paska rozrządu, wymienił ją, samochód odebrałem, wszystko było ok. po przejechaniu 100km znowu słychać ten dźwięk, tylko teraz już nie na wolnych obratach (900) tylko przy około 1000 obrotów.
Co to może być??
Co to może być??
- MaciekV5
- ...
- Posty: 1152
- Rejestracja: czw sie 30, 2012 08:20
- Lokalizacja: GB
- Auto: bmw
- Silnik: CUNA
- Kontakt:
coś ociera w okolicach rozrządu
Jedź do mechanika niech poprawia. Może coś źle poskładał albo źle zdiagnozował usterkę.
coś ociera w okolicach rozrządu
właśnie jutro do niego pojade, ale założyłem ten temat, żeby mniej więcej wiedzieć o co chodzi, gdzieś w internecie wygrzebałem, że to może być łożysko alternatora
coś ociera w okolicach rozrządu
właśnie wróciłem od mechanika. Mechanik się przyglądał, nawet 3 mechaników i nie wiedzą o co chodzi, powiedzieli, że jakby się dało w jakiś sposób przestawić alternator, to powinno być ok, ale problem w tym, że on nie ma żadnej regulacji, co dalej?
Re: coś ociera w okolicach rozrządu
Możliwe, że pasek rozrządu jest za mocno napięty. To samo może się tyczyć paska wieloklinowego. W altku może też już być na wykończeniu łożysko. Będzie wtedy słychać szum / tarcie. Pojawiły się metalowe opiłki na silniku ?
VW Bora, 1.9 TDI, 2004 rok, 101 KM, silnik w wersji ATD, automat, 5-biegowy TIP-TRONIC
Yamashka R6 :]
Yamashka R6 :]
coś ociera w okolicach rozrządu
sprawdzone wszystkie paski itp.mssg1 pisze:Możliwe, że pasek rozrządu jest za mocno napięty.
mechanik mówił, że w tym alternatorze nie ma łożyska?mssg1 pisze:W altku może też już być na wykończeniu łożysko. Będzie wtedy słychać szum / tarcie.
nic takiego nie widać.mssg1 pisze:Pojawiły się metalowe opiłki na silniku ?
ewidętnie widać, że wtedy jak się to tłucze, to rusza się lekko na boki to kółko które wychodzi od alternatora, później nagram filmik i wrzuce
Re: coś ociera w okolicach rozrządu
Alternator Boscha ? Myślę że ma łożysko i dodatkowo takie dwa aluminiowe pierścienie. Zrzuć pasek i zobacz co się kołysze - czy sama rolka od paska czy też z tym trzpieniem do, którego jest przykręcona ?
VW Bora, 1.9 TDI, 2004 rok, 101 KM, silnik w wersji ATD, automat, 5-biegowy TIP-TRONIC
Yamashka R6 :]
Yamashka R6 :]
coś ociera w okolicach rozrządu
Polej woda po pasku od alternatora i jak przestanie wyc,stukac,ocierac itd. to musisz szukac cos przy alternatorze lub kompresorze klimy o ile masz. U mnie strasznie wylo i ocieralo lozysko sprzegla klimy. Powoli trzeba diagnozowac co to moze byc a co nie.
Ostatnio zmieniony ndz paź 21, 2012 12:50 przez Metiu93, łącznie zmieniany 1 raz.
coś ociera w okolicach rozrządu
właśnie jakbyłem u mechanika, to polewaliśmy wodą i bez zmian, a nawet bym powiedział (moja osobista refleksja), że to stukanie wtedy się nasila
Re: coś ociera w okolicach rozrządu
Ja bym zaczął od tego kółka, które wiemy, że na bank nie działa poprawnie. Zrzuć pasek i obadaj zakres luzu. Jak możesz to je wykręć i rzuć okiem czy coś z nim nie gra. Kółko altka ma sprzęgiełko ?
VW Bora, 1.9 TDI, 2004 rok, 101 KM, silnik w wersji ATD, automat, 5-biegowy TIP-TRONIC
Yamashka R6 :]
Yamashka R6 :]
coś ociera w okolicach rozrządu
właśnie to kółko było wymienione, kilka dni temu na nowe, bo stare też się tłukło (po wymianie tego kółka i całego rozrządu stkunie ucichło, po 50km zaczeło się pojawiać od czasu do czasu, a teraz po przejechaniu ok. 200km, tłucze się tak samo jak na starym, tzn, na wolnych obrotach, gdy dodaje gazu, stukanie znika) jest to wersja bez sprzęgiełkamssg1 pisze:Ja bym zaczął od tego kółka, które wiemy, że na bank nie działa poprawnie. Zrzuć pasek i obadaj zakres luzu. Jak możesz to je wykręć i rzuć okiem czy coś z nim nie gra. Kółko altka ma sprzęgiełko ?
Re: coś ociera w okolicach rozrządu
Może pasek wieloklinowy jest za mocno napięty przez napinacz i je niszczy sam naciąg. Jak się zachowuje napinacz podczas pracy silnika ? W ogóle jak chodzi sam napinacz w miarę płynnie czy wygląda na zatarty ?
VW Bora, 1.9 TDI, 2004 rok, 101 KM, silnik w wersji ATD, automat, 5-biegowy TIP-TRONIC
Yamashka R6 :]
Yamashka R6 :]
coś ociera w okolicach rozrządu
według mnie chodzi płynnie.
Tutaj nagrałem filmik z pracy silnika : " onclick="window.open(this.href);return false;
Tutaj nagrałem filmik z pracy silnika : " onclick="window.open(this.href);return false;
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 79 gości