Wykryto adblocka.: Forum wyświetla subtelne reklamy, prosimy o rozważnie wyłączenia ich blokowania i dopisania nas do listy wyjątków.
TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
inż. Mk2_marcin
- Golfista
- Posty: 2034
- Rejestracja: sob lis 07, 2009 18:05
- Lokalizacja: Kraków
Post
autor: inż. Mk2_marcin » pn wrz 17, 2012 11:21
totommy pisze:Dzięki za rady
Co do mechanika, to jest to gościu, który robi u teścia w warsztacie więc o sabotażu nie ma mowy
no to dobrze
totommy pisze:
Kąt wtrysku niedługo będę mieć sprawdzany bo właśnie teściu mówił, że ma zamiar w tym tygodniu zaopatrzyć warsztat w te ustrojstwo do sprawdzania kąta (warsztat dość od nie dawna funkcjonuje i sukcesywnie uzupełniany jest osprzęt)
trzeba to zrobić jak najszybciej, później będą większe problemy...
totommy pisze:
Generalnie Golf coraz gorzej odpala...
Oby to nie była pompa wtryskowa, bo się pochlastam...
Co do koła pasowego, to pewnie trochę na boki chodzi, ale do tej pory przez kilka lat takich cyrków nie miałem...
pozdrawiam !!
to lepiej sprawdź ogólny stan silnika, być może trzeba coś w nim porobić zanim kolejne rzeczy padną.
-
Stasiek1990
- Nowicjusz
- Posty: 22
- Rejestracja: pt kwie 20, 2012 21:25
Post
autor: Stasiek1990 » pn wrz 17, 2012 19:29
witam
mam pytanie jest możliwość żeby przez złe ustawienie zapłonu czujnik temperatury źle wskazywał temperature i dochodziła do 110 a potem termostat sie otwiera i wiatraki się włączą ?? czujnik nowy . Termostat też nowy wahlera
-
totommy
- Nowicjusz
- Posty: 14
- Rejestracja: wt wrz 28, 2010 17:04
Post
autor: totommy » wt wrz 18, 2012 15:17
Stasiek1990 pisze:witam
mam pytanie jest możliwość żeby przez złe ustawienie zapłonu czujnik temperatury źle wskazywał temperature i dochodziła do 110 a potem termostat sie otwiera i wiatraki się włączą ?? czujnik nowy . Termostat też nowy wahlera
Przy okazji podczepiam się pod Staśka - mam to samo, wymiana czujnika na nowy nie pomogła, przy 140 km/h temp. dochodzi do 110, oczywiście szybciej to jeszcze więcej - raz mi doszło do 120 stopni i zaczęła mi mrygać chłodnica - szybko zjechałem na MOP-a, otwieram klapę: wentylatory idą normalnie, nic się nie gotuje...
-
Stasiek1990
- Nowicjusz
- Posty: 22
- Rejestracja: pt kwie 20, 2012 21:25
Post
autor: Stasiek1990 » wt wrz 18, 2012 20:07
podobno że złe ustawienie początku może powodować przegrzewanie sie silnika ponieważ silnik nie pracuje w odpowiedni sposob możliwe jest uszkodzenie pompy wtryskowej a poprzez przegrzanie silnika wydmuchanie uszczelki . Tak mi powiedzial mechanik . Co o tym sądzicie ??
-
totommy
- Nowicjusz
- Posty: 14
- Rejestracja: wt wrz 28, 2010 17:04
Post
autor: totommy » pn wrz 24, 2012 10:59
no więc dostałem dziś info od mechanika (odnośnie tego ciężkiego odpalania i dymienia) - pasek rozrządu o jeden ząbek przeskoczył, pasek zostanie wymieniony a kąt wtrysku przy okazji i tak będzie sprawdzony...
pozdro
-
mssg1
- Użytkownik
- Posty: 396
- Rejestracja: sob sie 18, 2012 12:23
- Lokalizacja: Poznań
Post
autor: mssg1 » pn wrz 24, 2012 11:02
Jak to w ogóle możliwe, że pasek potrafi przeskoczyć na kole zębatym ?
VW Bora, 1.9 TDI, 2004 rok, 101 KM, silnik w wersji ATD, automat, 5-biegowy TIP-TRONIC
Yamashka R6 :]
-
totommy
- Nowicjusz
- Posty: 14
- Rejestracja: wt wrz 28, 2010 17:04
Post
autor: totommy » pn wrz 24, 2012 11:40
mssg1 pisze:Jak to w ogóle możliwe, że pasek potrafi przeskoczyć na kole zębatym ?
usłyszałem mniej więcej, że jak silnik nagle zgaśnie a wciśnie się sprzęgło to coś tam się dzieje, że tak może się porobić - ale za bardzo w to nie wnikałem o co kaman z tym...
-
mssg1
- Użytkownik
- Posty: 396
- Rejestracja: sob sie 18, 2012 12:23
- Lokalizacja: Poznań
Post
autor: mssg1 » pn wrz 24, 2012 12:00
Przy wciskaniu sprzęgła ? Hmm dziwne. No lepiej wiedzieć skąd się to bierze bo takie coś chyba potrafi zgruzować silnik
VW Bora, 1.9 TDI, 2004 rok, 101 KM, silnik w wersji ATD, automat, 5-biegowy TIP-TRONIC
Yamashka R6 :]
-
totommy
- Nowicjusz
- Posty: 14
- Rejestracja: wt wrz 28, 2010 17:04
Post
autor: totommy » wt wrz 25, 2012 10:26
mssg1 pisze:Przy wciskaniu sprzęgła ? Hmm dziwne. No lepiej wiedzieć skąd się to bierze bo takie coś chyba potrafi zgruzować silnik
Już opisuję szczegóły teorii jaką usłyszałem nt. przeskoczenia paska rozrządu: może tak się stać jak np. podczas toczenia się auta silnik zgaśnie (zadusi) a mamy wbity bieg i puścimy sprzęgło, lub np. jak chcemy odpalić auto na "popych" - ja akurat nie odpalałem tak golfa, może ten pierwszy przypadek miał miejsce kiedyś...
Tak czy siak reasumując problem: wymieniono pasek rozrządu + ustawiono poprawny kąt wtrysku, który był nieźle zwichrowany = silnik wrócił do życia
Dzięki za odzew i rady
pozdrawiam
Tomek
-
mssg1
- Użytkownik
- Posty: 396
- Rejestracja: sob sie 18, 2012 12:23
- Lokalizacja: Poznań
Post
autor: mssg1 » wt wrz 25, 2012 11:07
No teraz zarysowana przez Kolegę rzeczywistość wygląda zupełnie inaczej
VW Bora, 1.9 TDI, 2004 rok, 101 KM, silnik w wersji ATD, automat, 5-biegowy TIP-TRONIC
Yamashka R6 :]
-
Stasiek1990
- Nowicjusz
- Posty: 22
- Rejestracja: pt kwie 20, 2012 21:25
Post
autor: Stasiek1990 » pt wrz 28, 2012 10:15
lub któreś z kół od paska rozrzadu ma bicie też może spowodować przeskorzenia paska
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 113 gości