Jaki przebieg ma twoj DIESEL

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Piasek
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6862
Rejestracja: sob mar 21, 2009 20:57

Jaki przebieg ma twoj DIESEL

Post autor: Piasek » czw wrz 20, 2012 14:08

W starych nie ma. W nowych - jak porządnie zrobione - też nie ma.


https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128

Szybki5151
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 135
Rejestracja: pn maja 30, 2011 20:52

Jaki przebieg ma twoj DIESEL

Post autor: Szybki5151 » czw wrz 20, 2012 16:45

BKC -209 tys km . Od nowości wymieniony raz rozrząd przy 208 tys :los2: a tak wszystko seria nie licząc opon :okej:



mkmck
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 132
Rejestracja: czw sie 09, 2012 09:40
Lokalizacja: Okolice Warszawy

Odp: Jaki przebieg ma twoj DIESEL

Post autor: mkmck » czw wrz 20, 2012 17:04

A czy informacje na temat przebiegu sprawdzone po numerze VIN są pewne?

Swyped with TapaTalk2


VW Bora 2002r. w dziale "nasze auta"
1.9 TDI ALH

Awatar użytkownika
KamilP
DieseL PoweR
DieseL PoweR
Posty: 2270
Rejestracja: ndz lis 28, 2010 22:24
Lokalizacja: Okolice Radzynia Podlaskiego/Lublin

Jaki przebieg ma twoj DIESEL

Post autor: KamilP » czw wrz 20, 2012 21:02

mkmck pisze:A czy informacje na temat przebiegu sprawdzone po numerze VIN są pewne?
Nie koniecznie. Da się tak podobno zrobić że po zmianie stanu licznika wybrać się do serwisu i wtedy spiszę licznik nowego przebiegu..
Piasek pisze:Nie ma szans żeby go sprzedał z takim przebiegiem.
Oj szanse są.. w wielu naszych autach taki przebieg jest nakręcony a na liczniku magiczne 200 tyś albo i mniej nieraz. Często w 10 letnich dieslach w kombi z niemiec.. takie auto tam pracuje. A jak nie sprzeda to zmieni stan licznika i ludzie będa się bili o niego.. :panna: Przebieg nakręcony głównie na autostradach więc tego zużycia takiego nie widać, pewnie jest w lepszym stanie niż nie jeden co ma niecałe 200 tysi natłuczonych po polskich drogach krótkimi przebiegami..



Awatar użytkownika
Piasek
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6862
Rejestracja: sob mar 21, 2009 20:57

Jaki przebieg ma twoj DIESEL

Post autor: Piasek » pt wrz 21, 2012 08:33

KamilP pisze:w wielu naszych autach taki przebieg jest nakręcony a na liczniku magiczne 200 tyś albo i mniej nieraz.
dlatego napisałem iż z TAKIM przebiegiem go nie sprzeda.
mkmck pisze:A czy informacje na temat przebiegu sprawdzone po numerze VIN są pewne?
Absolutnie nie. Pomijając fakt układów i układzików jakie rożnie ludzie mają w ASO gdzie wpisują zupełnie inne wartości przebiegu na dokumentacji, pomijając fakt podmiany książek serwisowych, pomijając fakt wymiany licznika na inny itp. to najczęstszym przekrętem jest pojawianie się na co 3ci serwis w ASO. Jest to nagminny proceder w autach firmowych które kulają 70-80 (i więcej) tyś km rocznie. Auto w leasingu: wymóg pod groźbą kary finansowej o obowiązku serwisowania pojazdu w ASO przez cały okres trwania umowy leasingowej. Auto rypie kilometry, wymieniają olej i leci dalej. Raz na rok pojawiają się w ASO na "obowiązkowy serwis". Przed... wizyta u kolesia co za 150zł cofnie licznik do wskazań wymaganych przeglądem na 30 tyś km i jedziemy do ASO. Tam jest adnotacja że pojazd był przy przebiegu 30 tyś km na serwisie, jest faktura itp... a faktycznie już ma 90 tyś km najechane.
200zł bierze koleś za cofnięcie licznika w Hondzie CR-V 2010r. Jedna wizyta na przeglądzie co 20 tyś km w ASO Hondy to dla tego modelu min. 1400zł. Pojawia się raz w roku na serwis a kręci ok 60 tyś km rocznie. Po 3 latach ma "serwisowane auto z dokumentami" i przebiegiem 68 tyś km podczas gdy pojazd ma faktycznie ponad 180 tyś km przejechane. Za rok kończy się leasing - salon bez mruczenia przyjmie wspomnianą Hondę CR-V w rozliczeniu a klient weźmie kolejną Hondę...


https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128

Awatar użytkownika
mycobacterium
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 107
Rejestracja: pt wrz 14, 2012 21:11
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Jaki przebieg ma twoj DIESEL

Post autor: mycobacterium » śr wrz 26, 2012 18:31

Piasek pisze:Absolutnie nie. Pomijając fakt układów i układzików jakie rożnie ludzie mają w ASO gdzie wpisują zupełnie inne wartości przebiegu na dokumentacji, pomijając fakt podmiany książek serwisowych, pomijając fakt wymiany licznika na inny itp. to najczęstszym przekrętem jest pojawianie się na co 3ci serwis w ASO. Jest to nagminny proceder w autach firmowych które kulają 70-80 (i więcej) tyś km rocznie. Auto w leasingu: wymóg pod groźbą kary finansowej o obowiązku serwisowania pojazdu w ASO przez cały okres trwania umowy leasingowej. Auto rypie kilometry, wymieniają olej i leci dalej. Raz na rok pojawiają się w ASO na "obowiązkowy serwis". Przed... wizyta u kolesia co za 150zł cofnie licznik do wskazań wymaganych przeglądem na 30 tyś km i jedziemy do ASO. Tam jest adnotacja że pojazd był przy przebiegu 30 tyś km na serwisie, jest faktura itp... a faktycznie już ma 90 tyś km najechane.
200zł bierze koleś za cofnięcie licznika w Hondzie CR-V 2010r. Jedna wizyta na przeglądzie co 20 tyś km w ASO Hondy to dla tego modelu min. 1400zł. Pojawia się raz w roku na serwis a kręci ok 60 tyś km rocznie. Po 3 latach ma "serwisowane auto z dokumentami" i przebiegiem 68 tyś km podczas gdy pojazd ma faktycznie ponad 180 tyś km przejechane. Za rok kończy się leasing - salon bez mruczenia przyjmie wspomnianą Hondę CR-V w rozliczeniu a klient weźmie kolejną Hondę...
No to jest jakaś masakra.
Swojego Golfa kupiłem od kolesia, który serwisował auto w ASO w Krakowie.
Książka jest, pieczątki są. KM wbite.
Czytając to co napisałeś zaczynam wracać do żywych ... Chyba latałem trochę w chmurach .. :rozpacz:


Obrazek Golf IV 1.9 TDI ASV 2000r. 151.000k
Moje 4 kółka

Awatar użytkownika
maj0nez
VR6 user
VR6 user
Posty: 3229
Rejestracja: pn lis 17, 2008 10:27
Lokalizacja: LOP
Auto: Skoda Octavia 1.8T + DSG
Silnik: AUQ
Kontakt:

Re: Jaki przebieg ma twoj DIESEL

Post autor: maj0nez » śr wrz 26, 2012 21:06

Piasek pisze:
KamilP pisze:w wielu naszych autach taki przebieg jest nakręcony a na liczniku magiczne 200 tyś albo i mniej nieraz.
dlatego napisałem iż z TAKIM przebiegiem go nie sprzeda.
mkmck pisze:A czy informacje na temat przebiegu sprawdzone po numerze VIN są pewne?
Absolutnie nie. Pomijając fakt układów i układzików jakie rożnie ludzie mają w ASO gdzie wpisują zupełnie inne wartości przebiegu na dokumentacji, pomijając fakt podmiany książek serwisowych, pomijając fakt wymiany licznika na inny itp. to najczęstszym przekrętem jest pojawianie się na co 3ci serwis w ASO. Jest to nagminny proceder w autach firmowych które kulają 70-80 (i więcej) tyś km rocznie. Auto w leasingu: wymóg pod groźbą kary finansowej o obowiązku serwisowania pojazdu w ASO przez cały okres trwania umowy leasingowej. Auto rypie kilometry, wymieniają olej i leci dalej. Raz na rok pojawiają się w ASO na "obowiązkowy serwis". Przed... wizyta u kolesia co za 150zł cofnie licznik do wskazań wymaganych przeglądem na 30 tyś km i jedziemy do ASO. Tam jest adnotacja że pojazd był przy przebiegu 30 tyś km na serwisie, jest faktura itp... a faktycznie już ma 90 tyś km najechane.
200zł bierze koleś za cofnięcie licznika w Hondzie CR-V 2010r. Jedna wizyta na przeglądzie co 20 tyś km w ASO Hondy to dla tego modelu min. 1400zł. Pojawia się raz w roku na serwis a kręci ok 60 tyś km rocznie. Po 3 latach ma "serwisowane auto z dokumentami" i przebiegiem 68 tyś km podczas gdy pojazd ma faktycznie ponad 180 tyś km przejechane. Za rok kończy się leasing - salon bez mruczenia przyjmie wspomnianą Hondę CR-V w rozliczeniu a klient weźmie kolejną Hondę...
i tu trzeba się schylić głowę i przyznać rację koledze a panowie o korekty liczników mają tak opanowane techniki że zajmuje im to kilkanaście minut :-)


Szkodnik Skoda Octavia 1 RS 1.8T + DSG
Audi S3 8L ABT
Volkswagen Golf 1980r 1.6D

Awatar użytkownika
waski1
_
_
Posty: 2807
Rejestracja: ndz kwie 12, 2009 13:02
Lokalizacja: Kraków
Auto: Passat B7
Golf II Country
Skoda 1000MB
Golf MK2
Golf IV
Silnik: CFGB
Kontakt:

Jaki przebieg ma twoj DIESEL

Post autor: waski1 » śr wrz 26, 2012 21:43

maj0nez pisze:a panowie o korekty liczników mają tak opanowane techniki że zajmuje im to kilkanaście minut
Zgadza się tylko często zapominają zmienić przebieg w sterowniku silnika i wychodzi prawda.
U kolegi mycobacteriumpowinno się dać odczytać przebieg zapisany przez ecu silnika.
Mała ciekawostka jaka mnie spotkała golf salon polska 2002 styczeń pierwsza rejestracja 1.9 TDI ASV przebieg na liczniku 230 tyś. a w sterowniku silnika 170tyś. bardzo dziwna sytuacja zawsze jest na odwrót i do dzisiaj tego nie rozumiem.



Awatar użytkownika
kw
Forum Master
Forum Master
Posty: 1336
Rejestracja: pn maja 03, 2010 17:23
Lokalizacja: Wrocław
Auto: BMW 330i
Silnik: B48

Re: Jaki przebieg ma twoj DIESEL

Post autor: kw » śr wrz 26, 2012 22:14

waski1 pisze:
maj0nez pisze:a panowie o korekty liczników mają tak opanowane techniki że zajmuje im to kilkanaście minut
Zgadza się tylko często zapominają zmienić przebieg w sterowniku silnika i wychodzi prawda.
U kolegi mycobacteriumpowinno się dać odczytać przebieg zapisany przez ecu silnika.
Mała ciekawostka jaka mnie spotkała golf salon polska 2002 styczeń pierwsza rejestracja 1.9 TDI ASV przebieg na liczniku 230 tyś. a w sterowniku silnika 170tyś. bardzo dziwna sytuacja zawsze jest na odwrót i do dzisiaj tego nie rozumiem.
Wymieniony licznik z używki z Niemiec bez korekty :satan:


Było: Polo 86c2f 1.0 LPG
Był: Golf 1.9 TDI ALH
Była: BMW E91 318d + chip
Jest: BMW F30 318d + chip, BMW G20 msport 258 ps

Awatar użytkownika
KamilP
DieseL PoweR
DieseL PoweR
Posty: 2270
Rejestracja: ndz lis 28, 2010 22:24
Lokalizacja: Okolice Radzynia Podlaskiego/Lublin

Jaki przebieg ma twoj DIESEL

Post autor: KamilP » śr wrz 26, 2012 22:28

waski1, a wiesz może jak sprawdzić przebieg w ECU silnika? Zwykłym VAGiem da się czy to wyższa szkoła jazdy? :hmm:



Awatar użytkownika
waski1
_
_
Posty: 2807
Rejestracja: ndz kwie 12, 2009 13:02
Lokalizacja: Kraków
Auto: Passat B7
Golf II Country
Skoda 1000MB
Golf MK2
Golf IV
Silnik: CFGB
Kontakt:

Re: Jaki przebieg ma twoj DIESEL

Post autor: waski1 » śr wrz 26, 2012 22:35

KamilP pisze:waski1, a wiesz może jak sprawdzić przebieg w ECU silnika? Zwykłym VAGiem da się czy to wyższa szkoła jazdy? :hmm:
Ja mam vaga chyba 704 i się da. W swoim wejdź w funkcje dodatkowe i powinna być kontrola przebiegu EDC15 i wykonaj.



Awatar użytkownika
KamilP
DieseL PoweR
DieseL PoweR
Posty: 2270
Rejestracja: ndz lis 28, 2010 22:24
Lokalizacja: Okolice Radzynia Podlaskiego/Lublin

Jaki przebieg ma twoj DIESEL

Post autor: KamilP » śr wrz 26, 2012 22:46

waski1 pisze:a mam vaga chyba 704 i się da. W swoim wejdź w funkcje dodatkowe i powinna być kontrola przebiegu EDC15 i wykonaj.
Aale to pewnie na zwykłym KKLu nie pójdzie, pewnie trzeba ten COM czy jak mu tam..



Awatar użytkownika
waski1
_
_
Posty: 2807
Rejestracja: ndz kwie 12, 2009 13:02
Lokalizacja: Kraków
Auto: Passat B7
Golf II Country
Skoda 1000MB
Golf MK2
Golf IV
Silnik: CFGB
Kontakt:

Jaki przebieg ma twoj DIESEL

Post autor: waski1 » śr wrz 26, 2012 22:51

KamilP pisze:COM
CAN po linii kkl nie da chyba rady.Jeszcze chyba Vagiem commanderem można odczytać.



Awatar użytkownika
KamilP
DieseL PoweR
DieseL PoweR
Posty: 2270
Rejestracja: ndz lis 28, 2010 22:24
Lokalizacja: Okolice Radzynia Podlaskiego/Lublin

Jaki przebieg ma twoj DIESEL

Post autor: KamilP » śr wrz 26, 2012 23:19

waski1 pisze:CAN po linii kkl nie da chyba rady
Oo CAN no właśnie :) NO to widać za słaby sprzęt mam do takich zabaw :helm:



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 119 gości