Turbina ARL -> AJM Golf 1,9Tdi (problem, smarownie)

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

FafikPL
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 194
Rejestracja: pt maja 07, 2010 22:50
Lokalizacja: Poznań

Turbina ARL -> AJM Golf 1,9Tdi (problem, smarownie)

Post autor: FafikPL » wt wrz 18, 2012 20:50

Witam serdecznie Panowie,

potrzebowałbym pomocy...

przypadek:
Golf 1,9 Tdi AJM po chiptuningu, program robiony na turbo AJM, wymieniłem turbo na ARL + chłodniczka oleju z ARLa bez korekty programu i po 3-4tys km zaczęły dochodzić niepokojące dźwięki z turbiny, demontaż i diagnoza przez firmę regenerująco turbo usmażony wałek (tak mi powiedzieli) wałek się obluzował i stąd hałas, przerwy w dostawie oleju nie mogły być zbyt duże bo nie wyglądało to źle. Decyzja o regeneracji, po tygodniu 100km, szlak trafił turbo znowu... Odebrałem dziś po regeneracji i poprosili mnie o sprawdzenie smarowania...Wąż olejowy dochodzący do turbo wygląda na cały, spływowy także, odma niby też, trochę wysoki stan oleju mam, ale nie wiem czy to może mieć wpływ. Chciałem sprawdzić jakie jest ciśnienie jakie podaje pompa oleju na wyjściu przewodu do smarowania turbo. Czy ktoś się orientuje jakie powinny być wartości? Czy wymiana na turbo ARL + chłodniczka bez korekty programu mogły spowodowć, że coś ze sobą nie gra i stąd awaria? Czy macie jakieś pomysły co można jeszcze sprawdzić? Wszystkie filtry + olej były wymieniane. Na poprzednim turbo AJM przejeździłem 2 lata bez większego problemu było również po regeneracji. Czy może to być zbieg okoliczności, że turbo używka była kaszana i regeneracja także? Zaznaczam, że wiem jak dbać o turbo i zwracam na to uwagę, ale w tym przypadku trochę czuję się bez silny i muszę wierzyć w to co mówi mi mechanik i firma regenerująca turbo, bo się na tym nie znam. Byłbym wdzięczny za jakieś sugestie i uwagi. Czy warto pompę wymieniać lub przewody olejowe?


Mój "czarnuch" :) MKIV

Kupię Fotele Recaro kubły 3D (skóra, pół-skóra, materiałowe byleby nie czerwone i niebieskie) :)

Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Turbina ARL -> AJM Golf 1,9Tdi (problem, smarownie)

Post autor: italiano_83 » wt wrz 18, 2012 21:21

FafikPL pisze:trochę wysoki stan oleju mam, ale nie wiem czy to może mieć wpływ.
Nie ścieka ON do oleju silnikowego ...
Sprawdź przewód zasilający turbo czy nie jest "skręcony"
Regeneracja to zły pomysł, zazwyczaj są po niej problemy z trwałością turbosprężarki ..
Turbo ARL jest wydajniejsze niż to w AJM więc wątpliwe jest, aby wina leżała po stronie chłodnicy oleju która została wymieniona ...


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14242
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Turbina ARL -> AJM Golf 1,9Tdi (problem, smarownie)

Post autor: Michał_1977 » śr wrz 19, 2012 07:44

FafikPL pisze:mechanik
A czy pan mechanik wie,że turbinę po montażu należy solidnie zalać olejem przed przykręceniem przewodu olejowego?
Jeśli nie wie,to jemu podziękuj ze te usterki,bo sucha turbina na dzień dobry po odpaleniu zaciera się,nim olej do niej dotrze.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

FafikPL
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 194
Rejestracja: pt maja 07, 2010 22:50
Lokalizacja: Poznań

Turbina ARL -> AJM Golf 1,9Tdi (problem, smarownie)

Post autor: FafikPL » śr wrz 19, 2012 18:04

Mechanik o tym wie robił mi turbo które chodziło dwa lata i wie jak wygląda sprawa rozdziewiczenia turbo :). W serwisie mi powiedzieli, że ciśnienie na zimnym silniku przy 2 tys obrotów powinno być 2 bary sprawdzam jak ro wygląda u mnie :)


Mój "czarnuch" :) MKIV

Kupię Fotele Recaro kubły 3D (skóra, pół-skóra, materiałowe byleby nie czerwone i niebieskie) :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 133 gości