Jaki olej?

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Jaki olej?

Post autor: jhosef » śr wrz 12, 2012 09:14

Piasek pisze:pacio88, każdy spełniający specyfikację Low SAPS.
Ale czy każdy niskopopiołowy jest zgodny z wymaganiami dla pompowtrysków?



Awatar użytkownika
Piasek
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6862
Rejestracja: sob mar 21, 2009 20:57

Jaki olej?

Post autor: Piasek » śr wrz 12, 2012 11:48

Nie sądzę aby te wymagały jakiejś kosmicznej ultra-technologii olejarskiej do swojej pracy zwłaszcza że stosowane są już od `98-99roku...
Czy to AJM z`99 czy BLS z 2010r - zasada działania taka sama. Wymóżdżyli tylko żeby ludziska zamiast co 15cie zmieniali olej co 30 tyś km (szybciej się coś popsuje - szybciej przyjdą po kolejne)


https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128

Awatar użytkownika
Weso
Sprzedawca
Sprzedawca
Posty: 190
Rejestracja: wt paź 11, 2005 10:21
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Jaki olej?

Post autor: Weso » czw wrz 13, 2012 16:52

dlatego wpolsce się ten system nie srpawdza i powinno sie wymianiac tak jak kiedyś co ok 15 tys km:)


Nowe części samochodowe, Opony. Niskie ceny. Oleje Premium Motul, Penrite. Warsztat. Zapraszamy
tel. 888-530-456
gg 3543322
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=32&t=548383
www.expressparts.pl

Awatar użytkownika
Piasek
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6862
Rejestracja: sob mar 21, 2009 20:57

Jaki olej?

Post autor: Piasek » sob wrz 15, 2012 09:06

Tryby Long Life pierwotnie przeznaczone były tylko dla pojazdów robiących ogromne roczne przebiegi gdzie każda wizyta na serwisie olejowym to niepłatne przestoje. Nie wiedzieć czemu w pewnym momencie wpadli na pomysł aby interwałem Long Life objąć praktycnzie każdy pojazd. A to się później mści... Przychodzi taka A-klasa do remontu kapitalnego gdzie na wale korbowym 4ty szlif wychodzi a na budziku ledwie 280 tyś km przebiegu. Patrzysz w ksiażkę, auto do 220 tyś km serwisowane w ASO. Wymiany olejów co 28-30-33 tyś km. Za dawniejszych czasów gówniany Ford Escort 1.3 pożerając 3 litry oleju na tysiąc przychodził na robotę: pierścieni nie było, tłoki "okrągłe", gniazda/zawory powypalane ale wał nominalny a przebiegu to miało pewnie lekko koło 500 tyś km.


https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128

Awatar użytkownika
Jaworess
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 665
Rejestracja: pn sty 30, 2012 09:37
Lokalizacja: NOS
Kontakt:

Jaki olej?

Post autor: Jaworess » sob wrz 15, 2012 09:21

No właśnie, właśnie, long life. Tym bardziej że wał, korby, tłoki, wszystko bardziej precyzyjne niż kiedyś. Nowoczesne silniki przez to są bardziej wymagające i zmiana oleju powinna być częstsza a nie long life.
A tak a pro po, jak ktoś jeździ na Lotosie mineralnym, który kosztuje 50zł za 5l to przecież koszt 4 paczek fajek no to można sobie zmienić co 10tys no nie? Co to za koszt? Więc na czym tu oszczędzać?



Awatar użytkownika
Piasek
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6862
Rejestracja: sob mar 21, 2009 20:57

Jaki olej?

Post autor: Piasek » sob wrz 15, 2012 10:46

Zwłaszcza przy dzisiejszych wysilonych i mocno obciążonych silnikach serwisowanie LL to porażka. Taki silnik wymaga znacznie częstszych wymian olejowych niż jakiś stary 6cyl wolnossący diesel czy benzyna. Mechanicy których znam zdają sie to potwierdzać na przykładzie awaryjnych jakby nei patrzył 1.5DCI czy 1.9DCI Renaulta. To co zwożą handlarze z zachodu do remontu ma między 130 a 200 tys km. Turbiny zarypane - norma, jak ktoś nie ma pojęcia to w 40 tyś ją rozwali ale układy korbowo-tłokowe to katastrofa. Wał się tak wyciera ze zaczyna drgac i pukać, puka sobie na korbach tak długo aż w końcu korbowód nie wytrzymuje i pęka wyłażąc bokiem z efektowna dziurą w bloku. Wał 4-6 szlif wychodzi lub kompletny złom.
To co było brane z polskiego salonu i serwisowane po polsku czyli "spuszczanie się" na forach jaki olej zalać, wymiana olejów co max 20 tys km, o dziwo - chodzi. Owszem, męczą przypadłości francuzów czyli elektronika, osprzęt i układy paliwowe ale same silniki (zwłaszcza w firmówkach, dostawczakach) nie rzadko po 400 tys km mają nabite i rozbierane nie były.


https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128

Jefferson
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 262
Rejestracja: pt sty 14, 2011 11:47

Re: Jaki olej?

Post autor: Jefferson » sob wrz 15, 2012 12:59

Fahoo pisze:csjay, przejdz na valvo nie lej motula...nie nabijaj kabzy pseudo sprzedawcom...kup taki olej który w razie czego dokupisz od reki po trasie gdy ci ubędzie
Podaj mi adres choć jednej stacji benzynowej na której kupię Valvoline.... :hmm: :hmm:



Awatar użytkownika
xxxGlaDxxx
...
...
Posty: 1200
Rejestracja: śr wrz 23, 2009 23:50
Lokalizacja: Wrocław

Jaki olej?

Post autor: xxxGlaDxxx » sob wrz 15, 2012 13:11

Jefferson pisze:Podaj mi adres choć jednej stacji benzynowej na której kupię Valvoline.... :hmm: :hmm:
Lukoil ul. Bardzka Wrocław ;)



Awatar użytkownika
Piasek
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6862
Rejestracja: sob mar 21, 2009 20:57

Jaki olej?

Post autor: Piasek » sob wrz 15, 2012 13:30

A kto przy zdrowych zmysłach (jak nie musi) kupuje olej na stacjach ??
Wszak wiadomo że tam litr najtańszego badziewia kosztuje pod 30zł...
IC, Fota i chyba każdy większy dystrybutor części mot. w tym kraju ma Valvo... w swojej ofercie.


https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128

Awatar użytkownika
Fahoo
TDI Power
TDI Power
Posty: 4038
Rejestracja: wt lut 06, 2007 11:57
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Jaki olej?

Post autor: Fahoo » sob wrz 15, 2012 14:01

nie mówie o stacji ale kazdy sklep moto handluje valvo mobil castrol to taki juz standard

Ja latam na neste i niestety musz emiec litrówke ze soba


https://www.facebook.com/fahoo.jedker
Kupię klape tył Golf IV/Bora Variant PW

Awatar użytkownika
KamilP
DieseL PoweR
DieseL PoweR
Posty: 2270
Rejestracja: ndz lis 28, 2010 22:24
Lokalizacja: Okolice Radzynia Podlaskiego/Lublin

Jaki olej?

Post autor: KamilP » sob wrz 15, 2012 14:12

Piasek pisze:A kto przy zdrowych zmysłach (jak nie musi) kupuje olej na stacjach ??
No właśnie jak nie musi. Tylko olej lubi czasami ubyć i trzeba zalać, niedziela czy święto i sklepy pozamykane. Z tym też trzeba się liczyć.. Chociaż ja nie kupowałem jeszcze bo mi akurat 4.5 litra spokojnie wystrczy od wymiany do wymiany ale znam ludzi którzy mieli ten problem :)



Awatar użytkownika
KoRcZuS
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 346
Rejestracja: pn maja 24, 2010 16:52
Lokalizacja: Leszno

Jaki olej?

Post autor: KoRcZuS » ndz wrz 16, 2012 15:34

Jaki polecacie półsyntetyk do benzyny? Najlepiej taki żeby nie dał mocno po kieszeni :jezor:


Strona mojego MK4 =>> viewtopic.php?f=89&t=367588
Zrealizowano - [95%]

Awatar użytkownika
Fahoo
TDI Power
TDI Power
Posty: 4038
Rejestracja: wt lut 06, 2007 11:57
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Jaki olej?

Post autor: Fahoo » ndz wrz 16, 2012 19:31

KoRcZuS, texaco z beczki 10W60 14zł/l bdb jakosc do ceny 10 tys i sklanki nie klepią
Ostatnio zmieniony ndz wrz 16, 2012 20:23 przez Fahoo, łącznie zmieniany 1 raz.


https://www.facebook.com/fahoo.jedker
Kupię klape tył Golf IV/Bora Variant PW

Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Jaki olej?

Post autor: italiano_83 » ndz wrz 16, 2012 19:51

Fahoo pisze: texaco
Ja chyba jadę w tym tygodniu po 5W40 Havoline Synthetic - też produkt texaco ... dziś chciałem LM zmówić w sklepie internetowym w NL patrzę na cenę a tam 55 euro za 5l :panna: Normalnie @# #$ #@!$#@$ :grrr: ich Chrystus opuścił, w marcu płaciłem 39 euro za 5l ... 16 euro drożej :shock:
A taki jestem zadowolony z tego oleju, silnik ładnie pracuje i mniej go siorbie jak poprzedniego,a tu taki lipton :crazy:


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 208 gości