AJM mega problem,ciało obce w misie olejowej,cykanie silnika

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
jamesoki
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 240
Rejestracja: czw maja 26, 2011 07:36
Lokalizacja: Białystok

AJM mega problem,ciało obce w misie olejowej,cykanie silnika

Post autor: jamesoki » śr wrz 12, 2012 14:18

mateusz13579 pisze:czy w tym zestawie naprawczym beda te grzybki/talerzyki ktore u mnie dwa sa wtarte?
W zestawie będą grzybki.
Tyle się rozpisuje że przewiduję jakieś :pub: po szczęśliwym rozwiązaniu

mateusz13579 pisze:jak reguluje sie te sruby?
Mechanik musi wiedzieć jak nie wie zabieraj od niego samochód i rób to sam a robi się to tak:
Wg jednej ze sztuk bo jest ich kilka.
1) Wsadzasz wysoki bieg 5 lub 6 jak masz i powoli popychasz na wyłączonym !!! zapłonie tak aby na 1 cylindrze był maksymalny wznios krzywki lub jak wolisz maksymalne wciśnięcie PD. Literatura mówi tu o wykorzystaniu czujnika zegarowego pewnie słusznie ale ja nie miałem wiec zrobiłem to na oko. Na szczęście krzywka ma taki kształt że maksymalny wznios jest dość długo.
2) W tej pozycji wkręcasz na maksa śrubę regulacyjną na dźwigni PD do oporu (leciutko).
3) Wykręcasz wg jednych źródeł 180° wg drugich 180°+45°. Proponuję ten większy luz jeżeli nie masz czujnika zegarowego. Dla czego piszę 180°+45° bo łatwo to zrobić na oko czyli klucz do przeciwległej i jeszcze połowa 1/4. Kontrujesz nakrętkę regulacyjną.
4) Czynność powtarzasz po kolei na każdym z cylindrów.

Jeżeli źle ustawisz maksymalny wznios grozi to poważnymi konsekwencjami o których nie będę tu pisał żeby nie straszyć.

Ps. Auto dostanie parę koni bo w wyniku wyrobionych śrub dawka była bardzo mała.



mateusz13579
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 80
Rejestracja: sob cze 02, 2007 22:35
Lokalizacja: sie biora dzieci

AJM mega problem,ciało obce w misie olejowej,cykanie silnika

Post autor: mateusz13579 » śr wrz 12, 2012 14:25

jamesoki pisze:Tyle się rozpisuje że przewiduję jakieś :pub: po szczęśliwym rozwiązaniu
przewiduje nie piwko, ale skrzynke piwa bo naprawde te informacje sa bardzo cenne. wg mechanika musialbym 4 pompki kupic.


tylko teraz tak sobie mysle ze na jednej pompce mialem korekcje 1,3-1,4 ktora stopniowo opadala. Martwic sie tym?

jamesoki pisze:Ps. Auto dostanie parę koni bo w wyniku wyrobionych śrub dawka była bardzo mała.
czy auto bedzie mnie palic? nie ukrywam ze na trasie przy mojej nodze 8 litrow, miasto 10litrow ( ale posiadam tez naped 4motion )

dzwonilem do aso, i powiedzieli mi prawie 150zł za zestaw naprawczy na jedna pompke ( grzybki, sruby regulujace, oringi itp tid.. )taze spora roznica w cenie. W dodatku Pan ktory ze mna rozmawial po wzieciu mojego VINu powiedzial ze moge szukac na wlasna reke po nr 038 198 051C.



Awatar użytkownika
jamesoki
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 240
Rejestracja: czw maja 26, 2011 07:36
Lokalizacja: Białystok

AJM mega problem,ciało obce w misie olejowej,cykanie silnika

Post autor: jamesoki » śr wrz 12, 2012 15:03

mateusz13579 pisze:tylko teraz tak sobie mysle ze na jednej pompce mialem korekcje 1,3-1,4 ktora stopniowo opadala. Martwic sie tym?
Do 2,8 jeszcze daleko
mateusz13579 pisze:czy auto bedzie mnie palic? nie ukrywam ze na trasie przy mojej nodze 8 litrow, miasto 10litrow ( ale posiadam tez naped 4motion )
Nie chcę spekulować. U mnie spadło.
mateusz13579 pisze:dzwonilem do aso, i powiedzieli mi prawie 150zł za zestaw naprawczy na jedna pompke
Szukajcie a znajdziecie
http://derkowski.eu/Start.asp?WCU=~TUoxIDQxNyAwMTAgOTk3

Zapytaj wujka google na pewno znajdziesz.



mateusz13579
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 80
Rejestracja: sob cze 02, 2007 22:35
Lokalizacja: sie biora dzieci

AJM mega problem,ciało obce w misie olejowej,cykanie silnika

Post autor: mateusz13579 » śr wrz 12, 2012 15:35

jamesoki pisze:Szukajcie a znajdziecie
własnie zamowilem w moim miescie za 41zl jeden komplet bosha :)

jutro o 8 rano odbieram czesci i bede dzialac, zobacze czy mechanik sie tego podjemie. wydrukowalem Twoj intrukcje, wiec zobaczymy



Awatar użytkownika
jamesoki
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 240
Rejestracja: czw maja 26, 2011 07:36
Lokalizacja: Białystok

AJM mega problem,ciało obce w misie olejowej,cykanie silnika

Post autor: jamesoki » śr wrz 12, 2012 16:46

Traktuj to raczej jak wskazówki a nie instrukcje. Cała operację razem z wyciąganiem pompek robiłem sam w zasadzie pod blokiem. Ni c trudnego tylko trzeba z szacunkiem do tematu podejść. Mechanik powinien wiedzieć jak ustawić pompowtrysk jak tego nie wie to nie uda się tego zrobić zdalnie. Najlepszy mechanik to każdy sam w swoim samochodzie bo tylko ten rozumie. Nie chcę ciebie namawiać do złego sam oceniłem tą sytuację bo też mówiono mi żeby wymienić pompki. Podpowiedź dostałem z 3 ręki. Powodzenia.



mateusz13579
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 80
Rejestracja: sob cze 02, 2007 22:35
Lokalizacja: sie biora dzieci

AJM mega problem,ciało obce w misie olejowej,cykanie silnika

Post autor: mateusz13579 » śr wrz 12, 2012 17:25

jamesoki pisze:Mechanik powinien wiedzieć jak ustawić pompowtrysk
no i tutaj wlasnie zaczynam watpic w mojego mechanika. dlatego mam intrukcje Twoja, pojade i bede patrzyl na rece. mam nadzieje ze jakos sobie poradzi...


mam nadzieje ze cala operacja przebiegnie pomyslnie;)


ps. a ile przejechales kolego na tym patencie?



Awatar użytkownika
jamesoki
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 240
Rejestracja: czw maja 26, 2011 07:36
Lokalizacja: Białystok

AJM mega problem,ciało obce w misie olejowej,cykanie silnika

Post autor: jamesoki » śr wrz 12, 2012 17:52

8kkm. Nie nastawiaj się bo może coś ci lata po skrzyni korbowej. Na pewno dobrze że się dopatrzyłeś bo mogła się stać gorsza bieda.
Może zwalę misę to zobaczę co tam się pałęta na dnie.



mateusz13579
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 80
Rejestracja: sob cze 02, 2007 22:35
Lokalizacja: sie biora dzieci

AJM mega problem,ciało obce w misie olejowej,cykanie silnika

Post autor: mateusz13579 » pt wrz 14, 2012 11:11

problem rozwiazany, zmienilem mechanika i w ciagu 4 godzin mialem jasna odpowiedz.

zrobilem to co kolega opisal wyzej, moje sruby byly bardzo popekane i po wykreceniu rozsypaly sie. nowe grzybki te co przychodza w srodek talrzyka rowniez zrobione lecz problem pozostał dziwnej pracy auta.

Przyczyna jest zużyty pompowtryskiwacz, i to on wydaje takie dzwieki ( sa od nowosci 300 tysiecy przebiegu orginal) lecz kolejne 3 mechanik powiedzial ze nadaja sie do wymiany. Takze przyszedl i na mnie czas na wymiane pompek...

nr moich pompek to 038 130 073 F. Na jakie sa wymienne aby nie bylo problemow?

Blaszka ze zdjecia na poczatku tematu, pochodzi z pompowtrysku (w srodku sprezyny - i blokuje dostep do jarzma)



Awatar użytkownika
jamesoki
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 240
Rejestracja: czw maja 26, 2011 07:36
Lokalizacja: Białystok

AJM mega problem,ciało obce w misie olejowej,cykanie silnika

Post autor: jamesoki » pt wrz 14, 2012 18:23

Bosch Vw Uwagi
0 414 720 007 038130073F Oryginał
0 414 720 035 045130073T zamiennik
0 414 720 035 045130079X zamiennik

Tych z F już nie produkują więc pozostają dwa zamienniki.

U mnie śruby też się rozpadły.
Auto po operacji nie chodzi?

Skąd diagnoza że do wymiany?



mateusz13579
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 80
Rejestracja: sob cze 02, 2007 22:35
Lokalizacja: sie biora dzieci

AJM mega problem,ciało obce w misie olejowej,cykanie silnika

Post autor: mateusz13579 » sob wrz 15, 2012 05:47

jamesoki pisze:Auto po operacji nie chodzi?

chodzi, ale nadal kuleje ( cyka )
jamesoki pisze:Skąd diagnoza że do wymiany?

wymiana sprezyn nie pomogla, mechanik jest pewien na 100% ze jeden kuleje, a reszta od razu w komplecie do wymiany bo slabiutka



Awatar użytkownika
jamesoki
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 240
Rejestracja: czw maja 26, 2011 07:36
Lokalizacja: Białystok

AJM mega problem,ciało obce w misie olejowej,cykanie silnika

Post autor: jamesoki » sob wrz 15, 2012 08:35

Widocznie ja dopatrzyłem się wcześniej. Polecałem już taką robotę innemu użytkownikowi i efekt jak u mnie. Czy przypadkiem ktoś nie pozamieniał ci tłoczysk pompek?



mateusz13579
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 80
Rejestracja: sob cze 02, 2007 22:35
Lokalizacja: sie biora dzieci

AJM mega problem,ciało obce w misie olejowej,cykanie silnika

Post autor: mateusz13579 » sob wrz 15, 2012 18:23

jamesoki pisze:Tych z F już nie produkują więc pozostają dwa zamienniki.

a nie beda pasowac odkazdego silnika 115 konnego?
jamesoki pisze:zy przypadkiem ktoś nie pozamieniał ci tłoczysk pompek?
nie, nie pozamieniane



Awatar użytkownika
jamesoki
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 240
Rejestracja: czw maja 26, 2011 07:36
Lokalizacja: Białystok

AJM mega problem,ciało obce w misie olejowej,cykanie silnika

Post autor: jamesoki » ndz wrz 16, 2012 09:35

mateusz13579 pisze:a nie beda pasowac odkazdego silnika 115 konnego?
Właśnie od 115 są chyba wszystkie z F.
Będą pasować np te od 130HP tylko trzeba zamontować komplet. Tamte z listy które ci podałem możesz mieszać. Od 101 nie będą dobre. Temat drążyłem gdy jak ty chciałem wymieniać. U mnie okazało się że nie trzeba. Dałem je do regeneracji bo miałem jeszcze przyczynę kołysania silnika na wolnych obrotach i myślałem że któraś pompka nie domaga. Vag nie chciał powiedzieć która więc wyciągnąłem wszystkie i posłałem do sprawdzenia/regeneracji. Jednak okazało się w sprawdzeniu że pompki mają niewielkie zużycie jak na 200kkm i nie trzeba nic z nimi robić, tylko te jarzma rozwalone, co po zamontowaniu w silniku traci znaczenie, bo jarzmo działa tylko gdy pompka jest wyjęta z silnika.
Na allegro były niedawno dostępne. Szukaj raczej od takiego co ma kilka. Bo jak leży jeden PD na allegro to może właśnie taki powiedzmy bez urazy z twojego silnika.

To nie pierwszy raz gdy się pompki komuś rozleciały, jest wada konstrukcyjna to i seria samochodów :grin: .
Możesz wrzucić logi kanałów 13, 18, 23?

Wiem że powszechne jest szafowanie uszkodzeniem pompek, dwumasy.



mateusz13579
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 80
Rejestracja: sob cze 02, 2007 22:35
Lokalizacja: sie biora dzieci

AJM mega problem,ciało obce w misie olejowej,cykanie silnika

Post autor: mateusz13579 » ndz wrz 16, 2012 18:27

jamesoki pisze:Właśnie od 115 są chyba wszystkie z F.
nie nie, AJM,ATJ,AUY, kazdy z typow mial swoje oznaczenia. AJM ma F, no chyba ze bylo cos kombinowane juz.
jamesoki pisze:Będą pasować np te od 130HP tylko trzeba zamontować komplet.
niestety chyba sie nie zgodze. ten drugi mechanik, powiedzial mi ze od 130 ok beda pasowac, ale z biegiem czasu zrobi dziury w tlokach.
jamesoki pisze:Bo jak leży jeden PD na allegro to może właśnie taki powiedzmy bez urazy z twojego silnika.
znzalzlem od AJM z tym samym symbolem 4 sztuki za 1200zł z przebiegiem 117tys ( po pompkach wiadac ze nie zuzyte )
jamesoki pisze:Możesz wrzucić logi kanałów 13, 18, 23?
niestety auto jest u mechanika rozebrane juz.
jamesoki pisze:Wiem że powszechne jest szafowanie uszkodzeniem pompek, dwumasy.
jezeli dobrze rozumiem to wtedy gdy siadaja pompki to w tym samym czasie dwumasy?



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 137 gości