AJM mega problem,ciało obce w misie olejowej,cykanie silnika

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

mateusz13579
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 80
Rejestracja: sob cze 02, 2007 22:35
Lokalizacja: sie biora dzieci

AJM mega problem,ciało obce w misie olejowej,cykanie silnika

Post autor: mateusz13579 » wt wrz 11, 2012 00:04

waski1 pisze:pompki się rozleciały.
jak je sie naprawia? regeneracja? inne uzywane czy sa zestawy naprawcze?
waski1 pisze:wsadzić jakieś pompki i odpalić auto
niestety nie mam innych pompek, ani nie mam od kogo ich wziac...



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14242
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

AJM mega problem,ciało obce w misie olejowej,cykanie silnika

Post autor: Michał_1977 » wt wrz 11, 2012 06:27

mateusz13579 pisze:jak je sie naprawia? regeneracja? inne uzywane czy sa zestawy naprawcze?
To jest bardzo kosztowny zabieg i zdaje się,niezbyt przedłuża pompkom życie...
Teraz jak już macie jakiś trop,to musicie podjąć decyzję z mechanikiem.Wymiana lub chwilowa podmiana w celu 100% diagnozy i wtedy wymiana.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
jamesoki
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 240
Rejestracja: czw maja 26, 2011 07:36
Lokalizacja: Białystok

AJM mega problem,ciało obce w misie olejowej,cykanie silnika

Post autor: jamesoki » wt wrz 11, 2012 07:33

Jeżeli jarzma pompek są wyrobione (rozpadają się po zdjęciu wałków) to szybko wymieniaj śróby regulacyjne i grzybki w pompkach. Nie wygląda mi to jak elementy jarzma PD raczej szukaj dalej. Nie jest to też część wałków. Ale spokojnie kanałem olejowym z głowicy (z przestrzeni pompek i walka rozrządu) da się wrzucić 5PLN do misy olejowej. Dla tego zawsze przy robocie przy pompkach trzeba tam ładować szmaty.



Awatar użytkownika
jamesoki
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 240
Rejestracja: czw maja 26, 2011 07:36
Lokalizacja: Białystok

AJM mega problem,ciało obce w misie olejowej,cykanie silnika

Post autor: jamesoki » wt wrz 11, 2012 07:38

Pompek nie musisz wymieniać z uwagi na wyrobione jarzma. Musisz bezwzględnie wymienić śruby regulacyjne i grzbki w PD. Grzybki są w zestawie uszczelek PD, śruby kupisz w ASO, ja za śruby płaciłem 12PLN/szt. To cykanie może być stukaniem talerzyka pompki w dźwignię. Jeżeli pompki nie zostały uszkodzone inaczej jak tylko jarzma to nic więcej nie trzeba robić. Wymienić i zapomnieć.

Biegiem do śrub regulacyjnych bo będzie bieda.

ObrazekObrazek

Zmieniam zdanie to może być część jarzma.
Zmierz średnicę tego kołnierza jak na zdjęciu i tego elementu który wyciągnąłeś, dodatkowo jego grubość i będziesz miał 100% pewności że to to. Tylko teraz pytanie gdzie są pozostałe blaszki z pozostałych pompek? :hmm: U siebie nie znalazłem ani jednej, stąd może moja niewiedza na temat pokazywanego przez ciebie elementu, u mnie 4 pompki tak się rozleciały, śruby zresztą też. Na talerzyku widzisz wystukane to to co ci pewnie stuka o popychacze pompek.

Pompek raczej nie wyciągaj jeśli nie musisz. Jeżeli paliwo nie dostaje ci się do oleju zostaw pompki na swoim miejscu dobrze radzę. Bo potem nowe uszczelki potniesz. Kto wyciągał ten wie.



mateusz13579
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 80
Rejestracja: sob cze 02, 2007 22:35
Lokalizacja: sie biora dzieci

AJM mega problem,ciało obce w misie olejowej,cykanie silnika

Post autor: mateusz13579 » wt wrz 11, 2012 11:44

jamesoki pisze:jarzma pompek są wyrobione
jarzmo to tel bolec w srodku sprezynki?
jamesoki pisze:Grzybki są w zestawie uszczelek PD,
grzybki - to sa takie cypki nakladane na srodek talerzyka? i gdzie kupic zestaw naprawczy pd?
jamesoki pisze:gdzie są pozostałe blaszki z pozostałych pompek?
mialem bardzo duzo opiłkow metalu w misie olejowej, smoku, pompie oleju...
jamesoki pisze: U siebie nie znalazłem ani jednej
sciagales mise u siebie?
jamesoki pisze:To cykanie może być stukaniem talerzyka pompki w dźwignię.
kolego, a tez miales taki objaw cykania?
jamesoki pisze:Jeżeli pompki nie zostały uszkodzone inaczej jak tylko jarzma to nic więcej nie trzeba robić.
a jezeli kolnierz PD bedzie tak lekko zgięty jak na Twoim zdjeciu, mozna zastosowac taki zestaw naprawczy?
jamesoki pisze: u mnie 4 pompki tak się rozleciały
tez z dnia na dzien?



i tu rodzi sie tez moje pytanie - czy taki zestaw pomoze? bo z mojego pkt widzenia sprezyny nadal beda luzne (nie bedzie jak w orginale) wiec wiaze sie to z ryzykiem ponownego uszkodzenia, badz pompek?

Przepraszam kolego za ogrom pytan, ale mam watpliwosci co do mojego mechanika. Dlatego sam chce uzykac jak najwiecej informacji



Awatar użytkownika
jamesoki
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 240
Rejestracja: czw maja 26, 2011 07:36
Lokalizacja: Białystok

AJM mega problem,ciało obce w misie olejowej,cykanie silnika

Post autor: jamesoki » wt wrz 11, 2012 12:27

mateusz13579 pisze:jarzmo to tel bolec w srodku sprezynki?
Nie to ta rura na zdjęciu
mateusz13579 pisze: grzybki - to sa takie cypki nakladane na srodek talerzyka? i gdzie kupic zestaw naprawczy pd?
W AJM oryginalnie są to takie wałeczki i to są śruby starego typu. Trzeba wymienić na nowego typu. Mówiąc inaczej oryginalnie śruba regulacyjna ma gniazdo a po wymianie na nowy typ powinna mieć zakończenie kuliste. Jest to jedna z wad konstrukcyjnych pierwszych PD-ków.
mateusz13579 pisze:sciagales mise u siebie?
Nie ale jak widzisz na zdjęciu trochę inaczej się to wypracowało.
mateusz13579 pisze:kolego, a tez miales taki objaw cykania?
To zależy co rozumiesz przez cykanie. U mnie doszło do skrzypienia w wyniku suchych popychaczy PD. Suche popychacze były wynikiem drugiej wady konstrukcyjnej PD, wypadły zaślepki z kanałów olejowych w wyniku czego tylko jedna pompka na cylindrze 4 była smarowana. Mój wątek opisujący tą wadę już znasz.
mateusz13579 pisze:a jezeli kolnierz PD bedzie tak lekko zgięty jak na Twoim zdjeciu, mozna zastosowac taki zestaw naprawczy?
Kołnierz na moim zdjęciu nie jest zgięty tylko wyszorowany dźwignią popychacza PD.
mateusz13579 pisze:tez z dnia na dzien?
Jarzma padają z czasem. Przy śrubach tego typu od momentu wyjazdu z fabryki. Objaw bardzo szybko przyśpieszył gdy olej przestał zasilać wałek popychaczy pompek.
mateusz13579 pisze:czy taki zestaw pomoze? bo z mojego pkt widzenia sprezyny nadal beda luzne (nie bedzie jak w orginale)
Każdy ma swój pkt widzenia.
mateusz13579 pisze:wiec wiaze sie to z ryzykiem ponownego uszkodzenia, badz pompek?
Czy ty aby na pewno rozumiesz po co te jarzma są?



mateusz13579
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 80
Rejestracja: sob cze 02, 2007 22:35
Lokalizacja: sie biora dzieci

Re: AJM mega problem,ciało obce w misie olejowej,cykanie sil

Post autor: mateusz13579 » wt wrz 11, 2012 18:26

Czyli te sprężyny nie będą jak w orginale zrobione na sztywno? I nam to samo co na zdjęciu wyżej u kolegi, tyle ze kołnierz nie jest tak wygiety



Awatar użytkownika
Mk3GeorgeMk3
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 85
Rejestracja: wt cze 21, 2011 20:14
Lokalizacja: Wejherowo

AJM mega problem,ciało obce w misie olejowej,cykanie silnika

Post autor: Mk3GeorgeMk3 » wt wrz 11, 2012 19:15

Witam.
Robiłem Forda Transita z takimi objawiami , początkowo została zmieniona klawiatura gdyż zatarte było kilka popychaczy ,
końcowo okazała się obrócona panewka na wale korbowym ( na czopie głównym ) -> podczas dodawania "gazu" stukanie stawał się coraz częstsze


Sprzedam części silnikowe do 1,9TDI 115KM AJM - tłoki , korby, blok, głowice itp..

Awatar użytkownika
jamesoki
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 240
Rejestracja: czw maja 26, 2011 07:36
Lokalizacja: Białystok

AJM mega problem,ciało obce w misie olejowej,cykanie silnika

Post autor: jamesoki » wt wrz 11, 2012 20:49

mateusz13579 pisze:Czyli te sprężyny nie będą jak w orginale zrobione na sztywno?
Co to znaczy na sztywno?
mateusz13579 pisze: tyle ze kołnierz nie jest tak wygiety
U mnie nic nie jest/było wygięte.

Poleć mechanikowi wymianę jak wyżej. Śruby wiesz skąd wziąć, grzybki też. Sprawdź czy kanały olejowe w popychaczach PD są całe bo sytuacja się powtórzy



mateusz13579
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 80
Rejestracja: sob cze 02, 2007 22:35
Lokalizacja: sie biora dzieci

AJM mega problem,ciało obce w misie olejowej,cykanie silnika

Post autor: mateusz13579 » śr wrz 12, 2012 00:04

jamesoki pisze:ypadły zaślepki z kanałów olejowych
kolego jak to sprawdzic i jak wygladaja te zaslepki?
jamesoki pisze:Co to znaczy na sztywno?
chodzi mi o to ze po wyjeciu z glowicy pompowtrysk bedzie w jednym kwalaku nawet gdy bedzie sie go podrzucalo, aktualnie mam pompke w 3 czesciach - dol pompowtrysku, sprezyne i ten bolec. mowiac na sztywno mialem na mysli pierwsza wersje - przeciez gdy zastosuje sie taki zestaw okej wada zostanie usunieta, ale sprezyny nadal nie beda scalone z pompka.

na pompce 2 i 4 zaznaczone sa wytarcia talerzykow, nie wiem czy ma to cos wspolnego z tym ale wole to nadmienic.

Wyglada to u mnie tak jak ponizej. z kazdej pompki mozna zdjac to co na ostatnich dwoch zdjeciach. wydaje mi sie ze gdbyby cykanie bylo od tego, to cykanie byloby częstsze ze zagluszyloby silnik, a nie tylko cyklicznie rosnąc z obrotami silnika. Dla niewtajemniczonych pod zdjeciami zamieszczam ponownie link do filmu z praca silnika.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Obrazek
Obrazek



" onclick="window.open(this.href);return false;



Awatar użytkownika
jamesoki
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 240
Rejestracja: czw maja 26, 2011 07:36
Lokalizacja: Białystok

AJM mega problem,ciało obce w misie olejowej,cykanie silnika

Post autor: jamesoki » śr wrz 12, 2012 07:25

Wszystko jasne. Masz popychacze starego typu jak myślałem.
ZErknij sobie na wnętrze śrób regulacyjnych w wałkach popychaczy (to miejsce gdzie się styka pompka z popychaczem.) Na pewno śruby pogłębiły się o minimum pół centymetra.
mateusz13579 pisze:kolego jak to sprawdzic i jak wygladaja te zaslepki?
Kanał olejowy zaczyna się na pierwszym twoim zdjęciu po prawej stronie tam gdzie jest półokrąg, gdzie osadzony jest wałek popychaczy PD. W tym właśnie wałku na bokach jest wywiercony otwór i wbite są zaślepki u mnie wypadły te zaślepki.
mateusz13579 pisze:przeciez gdy zastosuje sie taki zestaw okej wada zostanie usunieta, ale sprezyny nadal nie beda scalone z pompka.
a po co mają być? Do czego służą te jarzma? Ja ciebie nie namawiam twój samochód możesz oczywiście wymienić pompki na nowe chcesz kody zamienników bo tych oryginalnych już nie robią?
mateusz13579 pisze:na pompce 2 i 4 zaznaczone sa wytarcia talerzykow, nie wiem czy ma to cos wspolnego z tym ale wole to nadmienic.
To właśnie to może ci cykać. Niestety nie mam dźwięku więc musiałbyś opisać charakter cykania. Jeżeli dzieje się tak przy przegarowaniu to znaczy że gdzieś jeszcze jakiś metal się telepie po silniku.

Ps. Nie pozamieniałeś części tłoczącej pompek? Bo zaraz będziesz wymieniał na nowe
PPs Oby nie przyszło ci do głowy pokręcić silnikiem bez wałka bo części tłoczących będziesz szukał w trawie.



mateusz13579
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 80
Rejestracja: sob cze 02, 2007 22:35
Lokalizacja: sie biora dzieci

AJM mega problem,ciało obce w misie olejowej,cykanie silnika

Post autor: mateusz13579 » śr wrz 12, 2012 12:52

jamesoki pisze:a po co mają być?
czyli mimo ze sprezyna nie bedzie jak w orginale to bedzie spelniac swoje zadanie oraz bedzie to poprawiona wada juz?
jamesoki pisze:To właśnie to może ci cykać
jesli to moze byc przyczyna to po zrobieniu takiego zestawu naprawczego bedzie wszystko ok, czy trzeba wymieniac te talerzyki?
jamesoki pisze: Niestety nie mam dźwięku więc musiałbyś opisać charakter cykania
dzwiek jest w filmiku na koncu mojego posta. cyka wraz ze wzrostem obrotow, czestotliwosc jest stała. spod maski slychac w okolicy 1 cylindra (wg oznaczenia na zdjeciu) po wejsciu do kanalu jest wrazenie jakby glosniej bylo na dole.


PS. Gdzie kupic zestaw naprawczy do PD? dzownilem do aso w mojej okolicy i chca 18zł za te nowe sruby regulacyjne.



Awatar użytkownika
jamesoki
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 240
Rejestracja: czw maja 26, 2011 07:36
Lokalizacja: Białystok

AJM mega problem,ciało obce w misie olejowej,cykanie silnika

Post autor: jamesoki » śr wrz 12, 2012 13:53

mateusz13579 pisze:czyli mimo ze sprezyna nie bedzie jak w orginale
Sprężyna będzie jak w oryginale
mateusz13579 pisze:dzownilem do aso w mojej okolicy i chca 18zł za te nowe sruby regulacyjne.
To niezła cena. Kontry nadają się stare.
mateusz13579 pisze:PS. Gdzie kupic zestaw naprawczy do PD
W aso lub na allegro cena około 80 PLN/szt. oryginał Bosch.
Na allegro nie widzę ale jest gdzie kupić na pewno w aso mają

https://www.google.com/search?q=1+417+010+997


jamesoki pisze:Niestety nie mam dźwięku więc musiałbyś opisać charakter cykania
mateusz13579 pisze:dzwiek jest w filmiku na koncu mojego posta
:grrr: Kłania się czytanie ze zrozumieniem.



mateusz13579
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 80
Rejestracja: sob cze 02, 2007 22:35
Lokalizacja: sie biora dzieci

AJM mega problem,ciało obce w misie olejowej,cykanie silnika

Post autor: mateusz13579 » śr wrz 12, 2012 14:08

jamesoki pisze: Sprężyna będzie jak w oryginale
czy w tym zestawie naprawczym beda te grzybki/talerzyki ktore u mnie dwa sa wtarte?
jamesoki pisze:Kłania się czytanie ze zrozumieniem.
sory kolego, ale przez to wysztko mam taka sieczke w glowie ze nie zauwazylem tego. Ciagle siedzi mi w glowie fakt tej podkladki ktora znalazlem w misce...




Ps. jak reguluje sie te sruby?
Ostatnio zmieniony śr wrz 12, 2012 14:19 przez mateusz13579, łącznie zmieniany 2 razy.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 124 gości