AJM mega problem,ciało obce w misie olejowej,cykanie silnika
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Mały gagatek
- Posty: 80
- Rejestracja: sob cze 02, 2007 22:35
- Lokalizacja: sie biora dzieci
AJM mega problem,ciało obce w misie olejowej,cykanie silnika
witam, mam spory kłopot z moja oBORA 1,9 116km 4motion, silnik AJM, 2001 rok. Mianowicie pare dni temu jezdzilem autem - zrobilem ok 10-15 km. Auto normalnie odpalilo, jechało i dobrze przyspieszalo. Po powrocie zanim zgasilem auto uslyszalem dziwny dzwiek, takie cykanie rosnące wraz z obrotami silnika. Jest ono bardzo rytmiczne i dobiega z okolic rozrzadu/1-2 cylinder lecz jesli wejdzie sie do kanalu slychac to mocniej. Nastepnego dnia zaprowadzilem auto na warszat, mechanik poczatkowo stwierdzil ze dzwiek przypomina ocieranie sie jakiegos koła o obudowe, ale to zostalo sprawdzone i było ok. Kolejnym krokiem bylo zdjecie paska alternatora, lecz praca silnika bez zmian. zostało rowniez zmierzone cisnienie oleju ktore wynosi 0,2. Poniewaz dzwiek był głosniejszy w okolicy misy olejowej, zostala ona zdemontowana. W srodku bylo bardzo duzo opiłkow metalu, praktycznie smok i pompa oleju byly zaklejone tym bardzo gęsto i na samym dnie misy znalezlismy to
Czy ktokolwiek z forum wie skad pochodzi ta część, czy ma wplyw na zmiane pracy silnika? zaznaczam ze moze byc ona zdefromowana. jest wielkosci monety 20to groszowej i wykonana jest z mocnego metalu - rekoma nie da sie tego zgnieść.
Kolejnym krokiem bylo sprawdzenie panewek dolnych, okazaly sie wszystko w bdb stanie. Pompa oleju została powierzchownie oceniona ze jest ok. Pozniej zdjelismy gore silnika - przyjrzelismy sie walkowi rozrzadu, panewki walka rozrzadu, szklanki, i sprezyny od pompowtryskow i okazauje sie ze wszystko jest ok i nic nie jest uszkodzone, co najdzwiniejsze nie brakuje nigdzie podobnej podkladki. 10tys temu bylo robione turbo, czy ma to jakies znaczenie? mysle ze tak duza czesc nie przeszlaby kanalami olejowymi do misy. Moje pomysły wyczarpaly sie, bardzo prosze o pomoc gdyz pilnie potrzebuje auta... Dodam ze auto z tym objawem normalnie jezdzi, przyspiesza, a wewnatrz praktycznie tego nie slychac. z gory dziekuje za pomoc
Czy ktokolwiek z forum wie skad pochodzi ta część, czy ma wplyw na zmiane pracy silnika? zaznaczam ze moze byc ona zdefromowana. jest wielkosci monety 20to groszowej i wykonana jest z mocnego metalu - rekoma nie da sie tego zgnieść.
Kolejnym krokiem bylo sprawdzenie panewek dolnych, okazaly sie wszystko w bdb stanie. Pompa oleju została powierzchownie oceniona ze jest ok. Pozniej zdjelismy gore silnika - przyjrzelismy sie walkowi rozrzadu, panewki walka rozrzadu, szklanki, i sprezyny od pompowtryskow i okazauje sie ze wszystko jest ok i nic nie jest uszkodzone, co najdzwiniejsze nie brakuje nigdzie podobnej podkladki. 10tys temu bylo robione turbo, czy ma to jakies znaczenie? mysle ze tak duza czesc nie przeszlaby kanalami olejowymi do misy. Moje pomysły wyczarpaly sie, bardzo prosze o pomoc gdyz pilnie potrzebuje auta... Dodam ze auto z tym objawem normalnie jezdzi, przyspiesza, a wewnatrz praktycznie tego nie slychac. z gory dziekuje za pomoc
Ostatnio zmieniony śr wrz 12, 2012 00:20 przez mateusz13579, łącznie zmieniany 1 raz.
- waski1
- _
- Posty: 2808
- Rejestracja: ndz kwie 12, 2009 13:02
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Passat B7
Golf II Country
Skoda 1000MB
Golf MK2
Golf IV - Silnik: CFGB
- Kontakt:
AJM mega problem,ciało obce w misie olejowej,cykanie silnika
Wyglądem przypomina półpierścień oporowy wału korbowego.
- Michał_1977
- _
- Posty: 14228
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
AJM mega problem,ciało obce w misie olejowej,cykanie silnika
mateusz13579,zerknij na to
Zobacz jeszcze,czy faktycznie nie ma jakiegoś większego otworu w głowicy,bo w dole silnika nie ma takich części jak na Twojej fotce
waski1, pierścień z wału jest dużo większy niż moneta i ma kształt półksiężyca.
Zobacz jeszcze,czy faktycznie nie ma jakiegoś większego otworu w głowicy,bo w dole silnika nie ma takich części jak na Twojej fotce
waski1, pierścień z wału jest dużo większy niż moneta i ma kształt półksiężyca.
-
- Mały gagatek
- Posty: 80
- Rejestracja: sob cze 02, 2007 22:35
- Lokalizacja: sie biora dzieci
AJM mega problem,ciało obce w misie olejowej,cykanie silnika
nie bardzo kolego rozumiem ta czesc zdania? chodzi o to ze podkladka moglaby byc wieksza?Michał_1977 pisze:Zobacz jeszcze,czy faktycznie nie ma jakiegoś większego otworu w głowicy
poza tym czy czesc oznaczona w etce moglaby takie powodowac cykanie? mam filmik ktory moge wrzucic z pracy silnika, lecz jest troche slabej jakosci i slychac jakby panewka stukała
- waski1
- _
- Posty: 2808
- Rejestracja: ndz kwie 12, 2009 13:02
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Passat B7
Golf II Country
Skoda 1000MB
Golf MK2
Golf IV - Silnik: CFGB
- Kontakt:
AJM mega problem,ciało obce w misie olejowej,cykanie silnika
A sprawdziliście luz po-osiowy wału korbowego???mateusz13579 pisze:slychac jakby panewka stukała
-
- Mały gagatek
- Posty: 80
- Rejestracja: sob cze 02, 2007 22:35
- Lokalizacja: sie biora dzieci
AJM mega problem,ciało obce w misie olejowej,cykanie silnika
nie sprawdzalismy, poniewaz skupiamy sie skad taka czesc, poza tym napisalem ze filmik jest strasznej jakosci i dlatego moze byc on mylacy i nie wrzucalem go :
- waski1
- _
- Posty: 2808
- Rejestracja: ndz kwie 12, 2009 13:02
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Passat B7
Golf II Country
Skoda 1000MB
Golf MK2
Golf IV - Silnik: CFGB
- Kontakt:
AJM mega problem,ciało obce w misie olejowej,cykanie silnika
Napisałem ci co to może być więc sprawdzić trzeba luz osiowy wału i pierścienie oporowe.mateusz13579 pisze:nie sprawdzalismy, poniewaz skupiamy sie skad taka czesc
-
- Mały gagatek
- Posty: 80
- Rejestracja: sob cze 02, 2007 22:35
- Lokalizacja: sie biora dzieci
AJM mega problem,ciało obce w misie olejowej,cykanie silnika
jak sprawdzic luz? i gdzie sa pierscienie oporowe i jak sie je sprawdza?
- waski1
- _
- Posty: 2808
- Rejestracja: ndz kwie 12, 2009 13:02
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Passat B7
Golf II Country
Skoda 1000MB
Golf MK2
Golf IV - Silnik: CFGB
- Kontakt:
AJM mega problem,ciało obce w misie olejowej,cykanie silnika
Najprostszy sposób to złapać za koło pasowe wału korbowego i pociągnąć do siebie a potem od siebie.Luzu ma nie być.
Pierścienie oporowe są zamontowane pod stopką panewki głównej wału korbowego jednak nie pamiętam pod którą albo środkowa albo ta najbliżej koła zamachowego.Pisałeś że panewki sprawdzone ale które korbowodowe i główne czy tylko korbowodowe ?
Co to za warsztat i mechanik że nie wiedzą co to jest ?
Pierścienie oporowe są zamontowane pod stopką panewki głównej wału korbowego jednak nie pamiętam pod którą albo środkowa albo ta najbliżej koła zamachowego.Pisałeś że panewki sprawdzone ale które korbowodowe i główne czy tylko korbowodowe ?
Co to za warsztat i mechanik że nie wiedzą co to jest ?
-
- Mały gagatek
- Posty: 80
- Rejestracja: sob cze 02, 2007 22:35
- Lokalizacja: sie biora dzieci
AJM mega problem,ciało obce w misie olejowej,cykanie silnika
warsztat pewnie wie, teraz ja bardziej pytalem dla wlasnej wiedzy bo nie kojarzylem tego gdzie to jest.waski1 pisze:Co to za warsztat i mechanik że nie wiedzą co to jest ?
Czy od tego mzoe byc takie cykanie? na wolnych obrotach systematycznie co okolo 1sekunde. I czy z czesci wmienionych moglaby wypasc taka podkladka?
panewki korbowodowe zostaly sprawdzone - koncowka korobowu byla sciagana i dokladnie oceniane panewki.
- waski1
- _
- Posty: 2808
- Rejestracja: ndz kwie 12, 2009 13:02
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Passat B7
Golf II Country
Skoda 1000MB
Golf MK2
Golf IV - Silnik: CFGB
- Kontakt:
AJM mega problem,ciało obce w misie olejowej,cykanie silnika
Ciężko powiedzieć coś o cykaniu jak się tego nie słyszy.mateusz13579 pisze:Czy od tego mzoe byc takie cykanie?
Coś zostało znalezione w misce i musisz ty lub warsztat stwierdzić co to jest dlaczego wyleciało i naprawić usterkę.
Jeśli faktycznie wyleciał u ciebie ten pierścień oporowy to nie wesoła sprawa może zakończyć się nawet wymianą silnika.
Piszesz że warsztat wie więc co to jest dla nich wielka tajemnica ? Czemu ci nie powiedzą co to jest ?
-
- Mały gagatek
- Posty: 80
- Rejestracja: sob cze 02, 2007 22:35
- Lokalizacja: sie biora dzieci
AJM mega problem,ciało obce w misie olejowej,cykanie silnika
kolega wyzej napisal ze pierscien oporowy jest zupelnie innego ksztaltu.waski1 pisze:Jeśli faktycznie wyleciał u ciebie ten pierścień oporowy
zle zrozumialem Twoje poprzednie pytanie. Mechanicy rozkladaja rece i nie wiedza gdzie juz szukac. wszystko wydaje sie ok.waski1 pisze: Czemu ci nie powiedzą co to jest ?
- waski1
- _
- Posty: 2808
- Rejestracja: ndz kwie 12, 2009 13:02
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Passat B7
Golf II Country
Skoda 1000MB
Golf MK2
Golf IV - Silnik: CFGB
- Kontakt:
AJM mega problem,ciało obce w misie olejowej,cykanie silnika
No raczej na pewno jest większy niż moneta 20 groszowa ja wyraźiłem opinie co mi to przypomina ze zdjęcia na pierwszy rzut oka.mateusz13579 pisze:kolega wyzej napisal ze pierscien oporowy jest zupelnie innego ksztaltu.
Nie mniej jednak coś się u ciebie pomieliło skoro są opiłki w misce itrzeba znaleźć przyczynę.
-
- Mały gagatek
- Posty: 80
- Rejestracja: sob cze 02, 2007 22:35
- Lokalizacja: sie biora dzieci
AJM mega problem,ciało obce w misie olejowej,cykanie silnika
to w takim razie jakiej wielkosci jest ten pierscien? widzialem na internecie ze to miedziane polksięzyce?waski1 pisze:jest większy niż moneta 20 groszowa
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 37 gości