Piszczy coś z pod maski na zimnym silniku.

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
rbul
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 165
Rejestracja: ndz lip 10, 2011 22:14
Lokalizacja: Łódź/Płock/Toruń

Piszczy coś z pod maski na zimnym silniku.

Post autor: rbul » sob lut 11, 2012 23:25

Witam

Jestem od jakiegoś czasu posiadaczem Bory 1.9 TDI 115KM.
Wymieniałem pasek wielorowkowy w okolicach września jak również została wyczyszczona turbina i egr.
Teraz (przy tych temperaturach) na zimnym silniku przy skręconych na maksa kołach w lewo bądź w prawo oraz przy ruszaniu bez używania gazu spod maski wydobywa się dziwny dźwięk (piszczy).
Jak miałem poprzedni samochód to również miałem taki przypadek i to był pasek klinowy.
Także teraz również obstawiam ten pasek. Poza tym zauważyłem, że przy dodawaniu gazu obojętnie na którym biegu przy niskich obrotach słychać identyczny dźwięk.
Nie wiem, czy mnie zrobili w jajo w serwisie kiedy mi "wymieniali" ten pasek czy nie. Czy coś może być uszkodzone?



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Piszczy coś z pod maski na zimnym silniku.

Post autor: italiano_83 » sob lut 11, 2012 23:30

Sprawdź czy ten dźwięk nie wydobywa się z pompy wspomagania, podnieś maskę i niech ktoś na włączonym silniku skręca kołami w prawo w lewo.
Pasek wielorowkowy żeby piszczal, to napinacz musiał by być uszkodzony, bo ciężko by było aby złapał uślizg, może któraś z rolek napędu może piszczeć jest ich tam kilka.


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

Awatar użytkownika
rbul
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 165
Rejestracja: ndz lip 10, 2011 22:14
Lokalizacja: Łódź/Płock/Toruń

Piszczy coś z pod maski na zimnym silniku.

Post autor: rbul » sob lut 11, 2012 23:33

Chodzi o to, że nawet nie muszę mieć kół skręconych maksymalnie. Nawet przy zwykłym skręcie na skrzyżowaniu potrafi to piszczeć. Zawsze w ten sam sposób i zawsze w tym samym momencie ruszania i przyspieszania.



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Piszczy coś z pod maski na zimnym silniku.

Post autor: italiano_83 » sob lut 11, 2012 23:39

Wrzuć nagarnie może ktoś rozpozna dźwięk, tak na "sucho" możemy się jedynie domyślać co piszczy - jak masz możliwość to zrzuć pasek napędu osprzętu i uruchom silnik przejedź się kawałek po prostej - jak dźwięk zniknie to przynajmniej będziesz wiedział gdzie szukać - uwaga na wspomaganie - nie będzie działać.


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

marcinh88
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: ndz lut 12, 2012 12:17

Piszczy coś z pod maski na zimnym silniku.

Post autor: marcinh88 » ndz lut 12, 2012 13:04

Kolego miałem taki sam problem w VW vento i taki pisk byl przy ruszaniu i na jałowym biegu oraz przy gaszenu samochodu . TEŻ po wielu wymiach okazało sie że to koło pasowe z tłumikiem drgań . Takie duże koło do którego dostać si enajlepiej od dołu samochodu ono jest powleczone taka jak by gumą nowe kosztuje troche ponad 200 zl . spróbój zrzucić pasek z koła to zobaczysz czy piszczy . POZDR



Awatar użytkownika
guziolek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1400
Rejestracja: czw mar 11, 2010 14:31
Lokalizacja: Lublin okolice
Kontakt:

Piszczy coś z pod maski na zimnym silniku.

Post autor: guziolek » ndz lut 12, 2012 18:53

marcinh88, inny silnik, inaczej rozwiązane sprawy z napinaczami.
Sprzęgiełko alternatora sprawdź, miałem podobne problemy z piszczeniem jak było uwalone, może nie tak nagminnie jak u ciebie, ale przy skrętach piszczało.



Awatar użytkownika
rbul
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 165
Rejestracja: ndz lip 10, 2011 22:14
Lokalizacja: Łódź/Płock/Toruń

Piszczy coś z pod maski na zimnym silniku.

Post autor: rbul » ndz lut 12, 2012 21:30

Zrobiłem nagranie. Mogę wrzucić, ale na nim nic nie słychać. Dzisiaj zrobiłem trasę ok 120km no i na każdym biegu podczas przyspieszania słychać to w kabinie. Ewidentnie piszczy jakby ślizgał się pasek.

http://w344.wrzuta.pl/audio/9evc5RhRBXT/bora



Awatar użytkownika
rbul
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 165
Rejestracja: ndz lip 10, 2011 22:14
Lokalizacja: Łódź/Płock/Toruń

Piszczy coś z pod maski na zimnym silniku.

Post autor: rbul » wt lut 14, 2012 16:21

Powiem Wam, że nie ściągnąłem tego paska, ale dzisiaj przy -4 stopniach (wskazanie termometru samochodowego) nie było tego pisku.
Pojawił się dopiero wtedy, kiedy z 2 biegu chciałem go "wyciągnąć" z jakiś 900 obrotów. Poza tym przypadkiem nic nie zostało odnotowane :).



Awatar użytkownika
rbul
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 165
Rejestracja: ndz lip 10, 2011 22:14
Lokalizacja: Łódź/Płock/Toruń

Piszczy coś z pod maski na zimnym silniku.

Post autor: rbul » pt wrz 07, 2012 21:27

Po bardzo wielu kombinacjach okazało się, że to rolka napinacza paska osprzętu ;).



egon1225
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: wt sie 14, 2012 17:16

Piszczy coś z pod maski na zimnym silniku.

Post autor: egon1225 » pt wrz 07, 2012 22:33

Paska klinowego? jeśli tak to proponuje sprawdzic sprzegiełko alternatora bo u mnie po wymianie sprzegiełka nawet stary napinacz siedział cicho:)



Awatar użytkownika
rbul
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 165
Rejestracja: ndz lip 10, 2011 22:14
Lokalizacja: Łódź/Płock/Toruń

Piszczy coś z pod maski na zimnym silniku.

Post autor: rbul » wt wrz 11, 2012 08:51

To byla ewidetnie rolna. Dlatego, że po wyjęciu napinacza i przy jego poruszaniu ewidentnie piszczało.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 74 gości