[VW Jetta 1.6 TD] Remont silnika?

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

bladen
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: czw maja 11, 2006 21:44
Lokalizacja: katowice
Kontakt:

[VW Jetta 1.6 TD] Remont silnika?

Post autor: bladen » pn lip 31, 2006 11:09

witam wszystkich mam problem ze swoja jetta otoz nie zawsze chce odpalic na kluczyk kreci kreci i niechce do tego idzie mnostwo czarnego dymu z rury auto ma juz 200tys,jak sie rozgrzeje to potem nieidzie go odpalic musze czekac az sie ochlodzi druga rzecza jst to ze jak sie nagrzeje to jest bardzo slaby na peirwszym biegu na pozostalych idzie dobrze...mysle ze wypadalo by mu zrobic remont silnika tylko chcialbym wiedizec jakie by to byly koszta,i jak sie ma turbo do remontu czy to droga zabawa z tym bajerem?mam jeszcze takie pytanie czy bylbym w stanie sam zrobic ten remont czy ten slinik ma jakies cudaczne patenty w sobie?jeszcze pytanko jak ustawia sie pompe wtryskowa w tym modelu?pozdrawiam i czekam na wasze odpowiedzi.
Ostatnio zmieniony pn lis 27, 2006 21:01 przez bladen, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
vw_vandal
Forum Master
Forum Master
Posty: 1818
Rejestracja: sob mar 18, 2006 14:45
Lokalizacja: Świerzno
Kontakt:

Post autor: vw_vandal » pn lip 31, 2006 16:28

bladen, remont kapitalny zameka się na ok 2500 tyś zł. Jeżeli masz wpożądku cylindry to remont tak do 1500 zł. Jak sam byś robił napewno mniej. Turbo od 550 zł do 800 zł. pompe lepiej dać do regeneracji. Jeżeli rozbierałeś już jakiś silniki to sobie poradzisz tam wielkich mecyji nie ma.


[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=DvkPN1Buok0&feature=autoplay&list=FLdQqUeMMZKpjqZ72OdcA6cQ&lf=mh_lolz&playnext=1[/youtube]

Awatar użytkownika
Cinek
_
_
Posty: 1738
Rejestracja: ndz lis 28, 2004 14:52
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: Cinek » pn lip 31, 2006 17:45

zależy jaki remont chcesz robić. trzeba najpierw zdjąć głowice i zobaczyć co sie dzieje. jak głowica bedzie nie zjedzona to wystarczy ją wyprostować, zmienić uszczelniacze i takie tam. jak cylindry bedą ok, bez progów i w niare okrągłe to wystarczą pierścienie. wypadałoby też najpierw sprawdzić sićnienie oleju. świece mogą być też szmelc. polecam ci na sam pierw sprawdzić kompresje i ciśnienie oleju. potem dopiero myśleć o remoncie. cały kompletny bez głowicy to jakieś 2000 z głowicą 2500. jak sam bedziesz robił to sie nieźle narobisz ale zaoszczedzisz jakieś 500-1000 zależy jakie masz wejścia z częściami
ja tydzień temu wymianiałem panewki i pierścienie i wyszło mnie 315 zł z olejem i wszystkimi uszczelkami.


viewtopic.php?f=86&t=432970 końca nie ma nigdy...

bladen
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: czw maja 11, 2006 21:44
Lokalizacja: katowice
Kontakt:

jetta

Post autor: bladen » pn lip 31, 2006 22:33

co do mojego remontu to chce zrobic caly uklad tlokowo korbowy,do tego ewentualnie turbo i pompa oraz wtryski do tego panewki no i wiadomo uszczelki jak bedzie trzeba,powiedzcie mi ile to wyjdzie za kazdy element osobno,chcialbym to zrobic we wlasnym zakresie tylko kwestia tego czy dam sobie sam rade badz z kolega w garazu czy nei tzreba jakis specjalnych kluczy do tego...silnik juz nie jesden robilem takze wiem gdzie co i jak.mam jeszcze pytanie po czym poznac ze turbo nie dziala prawidlowo?pozdrawiam



Awatar użytkownika
Cinek
_
_
Posty: 1738
Rejestracja: ndz lis 28, 2004 14:52
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: Cinek » wt sie 01, 2006 07:08

panewki korbowe 30 zł, główne nie wiem bo nie robiłem, pierścienie 120 zł/kpl na 4ry gary, uszczelka głowicy 50, uszczelka miski 15, uszczelka pokrywy zaworów 15, olej z filtrem 80, końcówki wtrysków 40 /szt, świece jak są spalone 25/szt, turbina 500, regeneracja pompy 250
do tego szlify jeśli bedziesz robił, bo jak masz prawdziwe 200 tyś to może nie być trzeba, ale jak już wszystko chcesz robić to warto pomyśleć, i obowiązkowo uszczelnienie i planowanie głowicy ( tylko wyrównanie )
ze specjalnych narzędzi to klucz dynamometryczny i końcówka SPLINE chyba 12 do głowicy, pozatym nasadka 15 do napinacza, przydałby sie też taki przyrząd do paska potem, ale można na oko naciągnąć. przed zdejmowaniem paska z kółka z wałka rozrządu warto sobie jakoś oznaczyć wszystko, bo wałek jest na stożek bez klina. porób kreski na wałku rozrządu, na pompie masz znak oryginalnie ale zrób jeszcze jeden, zapamiętaj jak był ustawiony wał - jest znak GMP 1wszego tłoka na skrzyni. myśle że jak masz jakieś doświadczenie to sobie poradzisz spokojnie. do zdjęcia i montażu głowicy przydają sie dodatkowe ręce. do turbiny jest taki klucz 12kątny potrzebny, nie pamiętam rozmiaru. nie zapomnij że rura wydechowa prócz kolektora na górze jest jeszcze do głowicy przykręcona 2ma trzynastkami.
to chyba z grubsza wszystko. jak chcesz robiś szlify to trzeba zdjąć wał i najlepiej wyjąć silnik


viewtopic.php?f=86&t=432970 końca nie ma nigdy...

bladen
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: czw maja 11, 2006 21:44
Lokalizacja: katowice
Kontakt:

jetta

Post autor: bladen » wt sie 01, 2006 15:38

dzieki ci cinek za dosc precyzyjny kosztorsy poweidz mi jeszcze ile by wychodzily zawory i walek rozrzadu i tak na marginesie przeguby z gory ci dziekuje i mam jeszcze jedna sprawe dosc powazna jechalem dzisiaj autem byl troche slaby ale nagle zaciol sie gaz i szlo z rury mnostwo dymu jesli dobrze zauwazylem to bialego przydusilem go biegiem i zgasl potem nieodpalalem go bo akumulator slaby ale przelozylem 50ah zamiast 70 bo sie jakos wyczerpal ten rugi neiwiem jak chyba gdzies sie zwarcie zrobilo bo ta 50 powinna zakrecic a juz neichciala jak zgasilem auto....dodam tylko tyle ze odpalilem go z tej 50 i normalnie chodzil... obawiam sie ze sie zarznol na dobre ale mam cicha nadzieje ze cos sie da z tym zrobic z plotek wiem ze starsze diesle lubialy tak wskakiwac na obroty.pozdrawiam

[ Dodano: 04 Sie 2006 01:03 ]
hmmm nitk juz nei pisze na moj dany temat mam jedno pytanie jeszcze ile kosztowaly nowy zregenerowany silnik i gdzie mzona taki dostac?slyszalem ze w sosnowcu jak ktos cos ma wiecej na ten temat do poweidzienia to neich napisze i jeszcze mile by bylo widzane odpisanie na poprzednie pytania ktore sa wyzej napisane nad tym postem.pozdrawiam



tomecki83
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 76
Rejestracja: śr lis 22, 2006 21:15
Lokalizacja: Przyłęk / Będzin
Kontakt:

Post autor: tomecki83 » pn lis 27, 2006 21:00

Cinek, Witam!!Mam Vento 1.9TD AAZ 92rok ,od pewnego czasu przy rozgrzaniu silnika miga mi kontrolka oleju, głównie przy wolnych obrotach.mierzyłem ciśnienie wkręcając zegar zamiast czujnika w głowicy i okazało sie ze na zimnym silniku ciśnienie jest OK , jednak gdy temp wzrosnie do 80stC spada prawie do 0,3bara przez co zapala sie od czasu do czasu kontrolka.przebieg mojego autka to 230tys.Nie wiem czym to jest spowodowane:(Czy panewki do wymiany , czy popychacze,czy pompa oleju??znajomy powiedział ze moze byc to wina wałka rozrządu.Czy pracuje on na jakiś panewkach ktore można wymienic??Prosze o odpowiedz i porade.Z góry dziekuje za wszelką pomoc.



Awatar użytkownika
Cinek
_
_
Posty: 1738
Rejestracja: ndz lis 28, 2004 14:52
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: Cinek » pn lis 27, 2006 21:43

wałek pracuje na takich niby panewkach, tylko że raczej sie ich nie wymienia. ale taki spadek ciśnienia to raczej przz to co napisałeś powyżej. ciśnienie sie powinno mierzyć na rozgrzanym motorze ale przy obrotach jakiś 2 tyś, nie na wolnych. bo olej może być marny i na wolnych tak bedzie. u mnie takie miganie było często kiedyś, do momentu wymiany czujnika :) sprawdź go przede wszystkim, bo to część która sie VW nie bardzo udała :bajer:
sprawdź jeszcze raz jakie jest ciśnienie na wyżsych obrotach. przebieg jeżeli jest oryginal to nie wskazuje na jakieś straszne zużycie. trza by sprawdzić popychacze, bo tam dość dużo ciśnienia potrafi uciec
no i olej może już czas zmienić


viewtopic.php?f=86&t=432970 końca nie ma nigdy...

tomecki83
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 76
Rejestracja: śr lis 22, 2006 21:15
Lokalizacja: Przyłęk / Będzin
Kontakt:

Post autor: tomecki83 » pn lis 27, 2006 22:38

dzieki za szybką odpowiedz:)!wymiana oleju nie pomaga,sprawdzałem.sprawdze jeszcze raz ciśnienie oleju na obydwu czujnikach zarówno w głowicy jak i filtrze oleju.własciwe cisnienie przy filtrze powinno raczej wykluczyc zużycie panewek na wale,tak przypuszczam?:/przyznaje ze słychać małe dzwonienie pod pokrywą głowicy i chyba to bedzie wina jednej ze szklanek.mam jeszcze jedno pytanie, czy na nierówną prace silnika na biegu jałowym(obroty potrafia zwiekszyc sie o 100 bądź zmniejszyc o 100-200obr) ma wpływ ten "grzybek" przy pompie paliwowej??z tego co wyczytałem jest w nim jakas membrama, ona steruje obrotami??troche przecieka spod tego dekielka i czy uszczelnienie tego przecieku pomoże?prosze o porade i przepraszam za kłopot:)



Awatar użytkownika
Cinek
_
_
Posty: 1738
Rejestracja: ndz lis 28, 2004 14:52
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: Cinek » wt lis 28, 2006 09:36

jeśli dzwoni jakiś popychacz to zrób to, u mnie na 2ch marnych popychaczach traciło sie 0,5 bara na rozgrzanym. grzybek raczej nie ma nic do rzeczy dla wolnych obrotów. jesli przecieka to nie bedziesz miał max prędkości. więc to coś innego


viewtopic.php?f=86&t=432970 końca nie ma nigdy...

tomecki83
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 76
Rejestracja: śr lis 22, 2006 21:15
Lokalizacja: Przyłęk / Będzin
Kontakt:

Post autor: tomecki83 » wt lis 28, 2006 16:03

Dzięki wielkie za pomoc:)wymienie chyba na raz wszystkie 4 popychacze, zeby juz wiecej sie z tym nie bawic.troche tego rozkręcania bedzie:P!Pozdrawiam



Awatar użytkownika
Cinek
_
_
Posty: 1738
Rejestracja: ndz lis 28, 2004 14:52
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: Cinek » wt lis 28, 2006 16:18

popychaczy jest 8...a każdy kosztuje 30 zł więc najpierw sprawdź który nie działa i czy to na pewno od tego :)


viewtopic.php?f=86&t=432970 końca nie ma nigdy...

tomecki83
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 76
Rejestracja: śr lis 22, 2006 21:15
Lokalizacja: Przyłęk / Będzin
Kontakt:

Post autor: tomecki83 » wt lis 28, 2006 16:31

a no w sumie tak, bo sa 2 zawory na jeden cylinder:)co do ceny to w EDPOL-u w Czewie powiedzieli mi za sztuke ok 23zł i to niemieckie podobno, ale jakiej firmy to nie pamietam.jezeli nie znajde ktory to dokładnie popychacz nawalił to trzeba bedzie wszystko wymienić:/Dzieki:)



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 36 gości