[mk3 1,9TDI] Czy padła turbina?

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

grubygruby
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: sob cze 24, 2006 10:50
Lokalizacja: lublin

[mk3 1,9TDI] Czy padła turbina?

Post autor: grubygruby » ndz lip 30, 2006 18:45

Witam,
wszystko chodzilo pieknie nagle pojawil sie problem,samochod stracil moc.tak jakby turbina przestala dzialac.z poczatku zaczal przerywac na wyzszych obrotach,tak jakby wylaczala sie turbina na chwile.teraz mam wrazenie ze nie włącza sie wogole.nie bierze oleju-przynajmniej nie brał do tej pory, nie dymi, silnik chodzi rowno.
Czy to musi byc awaria turbo czy jest szansa ze to mniejszy problem??

Z góry dzieki.



arka10
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 794
Rejestracja: pt lip 21, 2006 20:45
Lokalizacja: Poznań

Post autor: arka10 » ndz lip 30, 2006 18:53

Na początek sprawdź szczelność pomiędzy turbiną a kolektorem ssącym.Może być też filter paliwa?



grubygruby
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: sob cze 24, 2006 10:50
Lokalizacja: lublin

Post autor: grubygruby » ndz lip 30, 2006 18:57

Filtr paliwa napewno jest ok,zmienialem miesiac temu.Wizualnie przewody są raczej szczelne,czy da sie to jakos inaczej sprawdzic?



Awatar użytkownika
woyteck
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 244
Rejestracja: śr maja 04, 2005 11:47
Lokalizacja: okolice bielska białej
Kontakt:

Post autor: woyteck » ndz lip 30, 2006 19:24

a filtr powietrza zmienileś?
u mnie wymienilem filtr powietrza i paliwa i przestalo


było MK3 1Z 116ps 284Nm - zrobiłem 130 000km bez awarii !!! auto nie do zdarcia
w oczekiwaniu na spadek cen MK6/SuperB

grubygruby
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: sob cze 24, 2006 10:50
Lokalizacja: lublin

Post autor: grubygruby » ndz lip 30, 2006 19:30

Zmienialem razem z filtrem paliwa wiec to napewno nie to.niestety:(
Inne sugestie?



grubygruby
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: sob cze 24, 2006 10:50
Lokalizacja: lublin

Post autor: grubygruby » ndz lip 30, 2006 19:42

Dzieki Wam wszystkim za posty,chyba jednak bez wizyty w warsztacie sie nie obędzie.mam nadzieje ze to właśnie jakis czujnik bo sporo mnie kosztuje ostatnio ten golf..a miało byc tak pieknie;)

[ Dodano: 30 Lip 2006 20:10 ]
Może ma ktoś jeszcze jakis pomysł co to moze byc?



arka10
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 794
Rejestracja: pt lip 21, 2006 20:45
Lokalizacja: Poznań

Post autor: arka10 » ndz lip 30, 2006 20:12

Piszę jeszcze raz bo sobie teraz przypomniałem że raz miałem podobny przypadek z Audi 2,5 Tdi. Okazało się że przyczyną był zanieczyszczony potencjometr w pompie wtryskowej. Znajduje się on pod pierwszą pokrywą pompy . Płytkę oporową i blaszki wyczyściłem papierem ściernym 2000 . Są problemy z dokładnym ustawieniem pokrywy. Potrzeba trochę cierpliwości.



Awatar użytkownika
dziechu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1119
Rejestracja: sob lut 25, 2006 21:58
Lokalizacja: Śląsk
Auto: Golf III, Touran I 2.0 FSI
Silnik: 1Z

Post autor: dziechu » ndz lip 30, 2006 20:33

Regulator dawki w 1Z nie ma potencjometru, jest indukcyjny (bezdotykowy), wiec sie nie zuzywa. Nie radze rozbierac bo bedzie BARDZO duzy problem z poskladaniem - regulacja po ponownym zlozeniu wymaga podpiecia do VAGa a nieumiejetne manipulacje moga rozwalic silnik! (silnik wchodzi na bardzo wysokie obroty powyzej bezpiecznych i nie daje sie zatrzymac kluczykiem).



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » ndz lip 30, 2006 20:39

grubygruby pisze:Witam,
wszystko chodzilo pieknie nagle pojawil sie problem,samochod stracil moc.tak jakby turbina przestala dzialac.z poczatku zaczal przerywac na wyzszych obrotach,tak jakby wylaczala sie turbina na chwile.teraz mam wrazenie ze nie włącza sie wogole.nie bierze oleju-przynajmniej nie brał do tej pory, nie dymi, silnik chodzi rowno.
Czy to musi byc awaria turbo czy jest szansa ze to mniejszy problem??

moze to byc problem zesterowaniem podcisnieniowym trubiny lub n-75. sprawdz wezyki od zaworu sterujacego do turbiny czy nie sa przerwane.
dziechu pisze:Regulator dawki w 1Z nie ma potencjometru, jest indukcyjny (bezdotykowy), wiec sie nie zuzywa. Nie radze rozbierac bo bedzie BARDZO duzy problem z poskladaniem - regulacja po ponownym zlozeniu wymaga podpiecia do VAGa a nieumiejetne manipulacje moga rozwalic silnik! (silnik wchodzi na bardzo wysokie obroty powyzej bezpiecznych i nie daje sie zatrzymac kluczykiem).
to sie zgadza bez wiedzy a przede wszystkim bez Vaga nie nalezy sie brac za regulacje nastawnika


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

grubygruby
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: sob cze 24, 2006 10:50
Lokalizacja: lublin

Post autor: grubygruby » ndz lip 30, 2006 20:53

Dzieki, sprawdze jutro te weżyki od N75.

[ Dodano: 31 Lip 2006 12:31 ]
Przewody od N75 są ok. Na 90% to przepływomierz, gdyż po odłączeniu go pracuje mniej wiecej tak samo.
Nówka jedyne 700zł, niezła lipa. Jak myślicie, czy to nie jest za dużo? czy przepływomierz można jakoś naprawić?



BruceLee30
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 873
Rejestracja: pt lis 05, 2004 14:18
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Post autor: BruceLee30 » śr sie 02, 2006 09:58

grubygruby pisze:Dzieki, sprawdze jutro te weżyki od N75.

[ Dodano: 31 Lip 2006 12:31 ]
Przewody od N75 są ok. Na 90% to przepływomierz, gdyż po odłączeniu go pracuje mniej wiecej tak samo.
Nówka jedyne 700zł, niezła lipa. Jak myślicie, czy to nie jest za dużo? czy przepływomierz można jakoś naprawić?
przed wydaniem kasy na nowa przeplywke podjedz do jakiegos magika od TDI nie wydaje mi sie iz tak nagle przeplywka dzialala i przestala
mozesz zaoszczedzic pare stowek jezeli ktos ci zrobi dobra diagnoze



Awatar użytkownika
woyteck
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 244
Rejestracja: śr maja 04, 2005 11:47
Lokalizacja: okolice bielska białej
Kontakt:

Post autor: woyteck » śr sie 02, 2006 10:19

przeplywomierz nie zawsze trzeba wymieniac -pierwsze sproboj go wyczyscic jakims srodkiem odtluszczajacym( mi to zrobil elektronik za darmo)


było MK3 1Z 116ps 284Nm - zrobiłem 130 000km bez awarii !!! auto nie do zdarcia
w oczekiwaniu na spadek cen MK6/SuperB

Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » śr sie 02, 2006 11:10

a przed wymiana najlepiej wez podmien od jakiegos kumpla i sprawdz czy to to na 100%


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 111 gości