TRUDNO/CIĘŻKO ODPALA ZIMNY/CIEPŁY. REGULAMIN STR 116.

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Skoniecki
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 65
Rejestracja: śr cze 03, 2009 21:47
Lokalizacja: Wrocław

[TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!

Post autor: Skoniecki » pt sie 17, 2012 10:01

motka111 w TDI-ku masz 2 czujniki na pedale hamulca jeden odpowiada za światła a drugi za sygnał do kompa żeby ciął dawki problem może być właśnie z tym drugim, wciśnij ręką pedał hamulca nad nim będziesz miał 2 jakby " patyki" od czujników , przy wciśniętym pedale pociągnij oba w stronę przodu auta po czy powoli puść pedał. Co do notlaufów braku mocy itp. podstawą będzie zlogowanie auta, ewentualnie możesz przy odpalonym silniku zdejmować i zakładać wężyk od gruszki turbiny obserwując jednocześnie działanie sztangi, jeżeli pracuje skokowo lub też w małym zakresie to prawie na bank geometria do czyszczenia. Pozdro


PASSAT B5 FL 2.5V6 TDI 4MOTION DSLA143P970 HYBRYDA GTD

Awatar użytkownika
Szczygieł
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 137
Rejestracja: śr maja 09, 2012 19:05
Lokalizacja: Częstochowa

[TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!

Post autor: Szczygieł » ndz sie 19, 2012 15:40

Fahoo, to chyba u Ciebie, w Białymstoku, u mnie we wsi zwanej Częstochowa wołają o stówkę więcej :kac:



Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

[TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!

Post autor: toffic » ndz sie 19, 2012 17:24

Szczygieł pisze:to chyba u Ciebie, w Białymstoku, u mnie we wsi zwanej Częstochowa wołają o stówkę więcej :kac:
Dlatego taniej zrobić rozrusznik, do tego dwumas nie cierpi



Awatar użytkownika
Fahoo
TDI Power
TDI Power
Posty: 4038
Rejestracja: wt lut 06, 2007 11:57
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

[TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!

Post autor: Fahoo » ndz sie 19, 2012 17:43

toffic, jak dasz łagodnie dawke a nie od 0 to nic nie cierpi


https://www.facebook.com/fahoo.jedker
Kupię klape tył Golf IV/Bora Variant PW

Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

[TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!

Post autor: toffic » ndz sie 19, 2012 19:07

Ja tam wole akurat w tym miejscu fabryczne rozwiązania :grin:



axel1983
Low Rider
Low Rider
Posty: 479
Rejestracja: pt kwie 01, 2011 10:25

[TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!

Post autor: axel1983 » czw sie 23, 2012 14:01

1.9 tdi AHU wszystko OK z paleniem no ale, nie mam żadnych problemów z paleniem w tym silniku ale no właśnie jest zawsze jakieś ale i spędza mi to sen z powiek, otóż na wstępie nie rozpisując sie powiem ze autko zarówno na ciepłym i zimnym silniku pali tak samo dobrze z tym różnicą ze jak jest zimny lub dłużej postoi to wyraźnie szybciej odpala tak z pół obrotu jak to sie mówi a jak jest gorący to tez pali ok no ale jednak wyczuwalnie lekko dłużej. dziwą spraa jest też to ze podczas odpalania mam taki dziwny "stop" tzn zapalam autko i kiedy juz załapie jest taki delikatny rzut silnikiem jak juz zatrybi, tak jak by ta 1 cylinder odrazy nie złapał. Drugą dziwną sprawa jest też to zę gdy odpalam go i lekko za wcześnie kluczyk puszcze to autko nie załapie tylko tak szczeka jakby chciał a nie mógł obroty około 500 i dziwny dźwięk... teraz pytanie do znawców czy to może byc wina rozrusznika ze cos powoli sie kończy czy moze pompa wtryskowa juz klęka? dodam ze autko moc ma elegancką nie kopci pali OK. jakie logi można zrobić żeby zdiagnozować lub wykluczyć pompę wtryskowa bądź rozrusznik?? filtr paliwa i powietrza wymienione na manna układ paliwowy szczelny.


Golf MK3-BYŁO
Golf MK3-BYŁO
Golf MK2-BYŁO
AUDI A3-BYŁO
AUDI A4-BYŁO
AUDI A6 C5-było
VOLVO S60-BYŁO
PASSAT CC - JEST :)

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=397052

dppro
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: pn cze 27, 2011 19:37

Re: [TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!

Post autor: dppro » pn sie 27, 2012 08:08

Witam, mam golfika 4 1.9 tdi 130 km silniczek AJM (pompki) 250 tys... Autko na cieplym silniku nie pali tak jak powinno tzn troche ukreca , byla robiona mapa startowa troszke pomoglo ale dalej bez szalu..Rano jak odpalam to musi zakrecic z 4 razy i lapie wiec chyba to nie jest normalne??..Dodam ze z tego co widze to tak jak by mial ciezko paliwo pociagnac myslalem nad zamontowaniem elektrycznej pompki do paliwa....Brat ma A4 z tym samym silnikiem i pali mu na dotkniecie zimny czy cieply.... Pozdrawiam



Awatar użytkownika
kw
Forum Master
Forum Master
Posty: 1336
Rejestracja: pn maja 03, 2010 17:23
Lokalizacja: Wrocław
Auto: BMW 330i
Silnik: B48

[TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!

Post autor: kw » pn sie 27, 2012 10:14

dppro pisze:Witam, mam golfika 4 1.9 tdi 130 km silniczek AJM (pompki) 250 tys... Autko na cieplym silniku nie pali tak jak powinno tzn troche ukreca , byla robiona mapa startowa troszke pomoglo ale dalej bez szalu..Rano jak odpalam to musi zakrecic z 4 razy i lapie wiec chyba to nie jest normalne??..Dodam ze z tego co widze to tak jak by mial ciezko paliwo pociagnac myslalem nad zamontowaniem elektrycznej pompki do paliwa....Brat ma A4 z tym samym silnikiem i pali mu na dotkniecie zimny czy cieply.... Pozdrawiam
Jak ciepły odpali ładnie bez czujnika temp to mapa nie pomogła, jak masz rozrusznik boscha to może pomóc wymiana na valeo albo regeneracja. Do sprawdzenia kąt synchronizacji wałka i diagnostyka pompek, czujników temp ale wcześniej rozwiąż problem z paliwem.


Było: Polo 86c2f 1.0 LPG
Był: Golf 1.9 TDI ALH
Była: BMW E91 318d + chip
Jest: BMW F30 318d + chip, BMW G20 msport 258 ps

dppro
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: pn cze 27, 2011 19:37

Re: [TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!

Post autor: dppro » pn sie 27, 2012 12:08

Dzis odpinalem wtyczke od czujnika temp i nic to nie dalo kreci z 5 razy zanim zapali.Szczotki i tulejki wymienialem w rozruszniku zamienialem akumulator i byla poprawa ...wszystkich mechanikow objezdzilem i nikt nie umie rozwiazac tego problemu..



Awatar użytkownika
kw
Forum Master
Forum Master
Posty: 1336
Rejestracja: pn maja 03, 2010 17:23
Lokalizacja: Wrocław
Auto: BMW 330i
Silnik: B48

Re: [TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!

Post autor: kw » pn sie 27, 2012 13:45

dppro pisze:Dzis odpinalem wtyczke od czujnika temp i nic to nie dalo kreci z 5 razy zanim zapali.Szczotki i tulejki wymienialem w rozruszniku zamienialem akumulator i byla poprawa ...wszystkich mechanikow objezdzilem i nikt nie umie rozwiazac tego problemu..
To radzę upewnić się, że z układem paliwowym jest wszystko ok, później diagnostyka, najlepiej komplet logów i wrzucić na forum. Możesz spróbować podać paliwo na krótko z bańki, pewnie potrzebna będzie jakaś pompka.


Było: Polo 86c2f 1.0 LPG
Był: Golf 1.9 TDI ALH
Była: BMW E91 318d + chip
Jest: BMW F30 318d + chip, BMW G20 msport 258 ps

Awatar użytkownika
Fahoo
TDI Power
TDI Power
Posty: 4038
Rejestracja: wt lut 06, 2007 11:57
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

[TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!

Post autor: Fahoo » pn sie 27, 2012 14:30

dppro, sprawdz synchro wałków vag grupa 004


https://www.facebook.com/fahoo.jedker
Kupię klape tył Golf IV/Bora Variant PW

AJGOR76
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 151
Rejestracja: czw sty 13, 2011 21:10
Lokalizacja: INOWROCŁAW

[TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!

Post autor: AJGOR76 » czw sie 30, 2012 16:17

mam problem z odpalenim silnika 1,6td,niby chce odpalić ale nie zapala jak odkręciłem jeden przewód od pompy i kręciłem rozrusznikiem to paliwo z pompy słabo dawało a powinno chyba dawać ciśnienie.jak możecie to piszcie co może być.Dodam że paliwo podałem prosto z bańki i nie wiem nic o tym silniku bo kupiłem go ze szrotu.



matte0
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: śr lis 09, 2011 21:53

Post autor: matte0 » śr wrz 05, 2012 08:36

Na początek witam wszystkich serdecznie,
w moim przypadku chodzi o silnik AJM, mam jakiś dziwaczny problem z odpalaniem, który zaczął się od tego że auto od pewnego czasu przestało odpalać "idealnie na dotyk". Stwierdziłem trudno, to jakaś pierdoła więc temat najzwyczajniej został pozostawiony sobie. Jednak podczas powrotu wakacyjnego mój golf trochę mnie zaskoczył, a mianowicie nie mogłem go odpalić po około 5h postoju. Objaw był taki jakby po prostu nie było podawane paliwo. Szczęśliwie auto udało się odpalić za drugim razem, ale podobny problem pojawił się już 3 razy. Zacząłem dokładniej analizować problem, czego wynikiem była wymiana:

- filtra paliwa,
- zaworka przy filtrze,
- wyrzucenie dokładanego alarmu

Niestety problem nadal pozostał. Uparłem się na układ paliwowy, ponieważ odniosłem wrażenie że gdy auto stoi pod kątem to później zazwyczaj pojawia się problem. Inna dziwna kwestia, o której mi aż głupio pisać to fakt, że gdy przy dokładaniu tempomatu był dźwigany lewy przód oraz gdy raz musiałem na podnośniku podnieść lewy przód w celu wymiany koła, auto przez kilka odpalań znów zaczynało idealnie palić.

Gdzie mogę szukać problemu?Dodam że alarm został wyrzucony ponieważ nie podobały mi się błędy związane z G28(wiadomo jaki może być związek alarmu z G28;)), czujnik został sprawdzony omomierzem, rezystancje były w normie.
Z góry dziękuje za pomoc.



Awatar użytkownika
kw
Forum Master
Forum Master
Posty: 1336
Rejestracja: pn maja 03, 2010 17:23
Lokalizacja: Wrocław
Auto: BMW 330i
Silnik: B48

[TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!

Post autor: kw » sob wrz 08, 2012 08:59

Z tym rezystorem to nie musi być od razu jakaś tragedia. Widziałem kiedyś przypadek w którym partacze wstawili rezystor bo auto nie paliło na ciepłym, a padnięty był rozrusznik. Na początek napisz jak odpala, kiedy jest ciepły i odepniesz czujnik. Jest taka możliwość, że źle odpala na zimnym z jednej przyczyny a na zimnym z drugiej i nie pchaj się od razu w wymianę pompy bo to ostateczność, pompę w ALH zepsuć jest bardzo trudno :grin:


Było: Polo 86c2f 1.0 LPG
Był: Golf 1.9 TDI ALH
Była: BMW E91 318d + chip
Jest: BMW F30 318d + chip, BMW G20 msport 258 ps

Zablokowany

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 142 gości