Przestal odpalac,szarpie dymi gaśnie

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

busy
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: czw lut 21, 2008 18:28
Lokalizacja: Boleslawiec

Przestal odpalac,szarpie dymi gaśnie

Post autor: busy » czw sie 23, 2012 22:15

Witam.
Przeszukiwalem temat ze autko nie pali czy zimne czy cieple ale nic tam nie znalazlem.
Podpowiedzcie mi prosze drodzy forumowicze co moglo sie stac z moim autkiem.
VW golf 3 TD.
Pali jak w zimie,swiece grzeja,ale musze dlugo krecic rozrusznikiem zeby zaskoczyl,ale i z tym ma problem bo dymi na siwo i ciagle gasnie.
Szarpie jakby palil na 3 cylindry,obroty faluja,jak go trzymam okolo 2000 to da sie jechac,ale na luzie nie daje rady i gasnie.
Stalo sie to dzis.
Rano o 6 jadac do pracy,juz zauwazylem,ze cos jest nie tak.
Do pracy 1,5km.
Po 8 godzinach juz gorzej z odpaleniem,gasnie,dymi.Droga do domu 2km.
Po kolejnych 5 godzinach juz ledwo daje rade go odpalic i przejechac 3km.
Po godzinie przerwy juz prawie nie da sie jechac,auto gasnie,musze je trzymac na 2000 obrotow,hamujac recznym,bo jakbym zdjal noge z gazu to obroty spadaja i gasnie.
Spotkal sie ktos z Was z czyms takim?
zastanawia mnie to,ze usterka pojawila sie w ciagu kilku godzin.
Prosze o pomoc



Awatar użytkownika
areczek0000000
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 633
Rejestracja: czw sty 19, 2012 19:12

Przestal odpalac,szarpie dymi gaśnie

Post autor: areczek0000000 » czw sie 23, 2012 22:37

Sprawdź rozrząd ??? Ustaw na znakach czy się nie przestawił.


Miarą inteligencji człowieka jest odpowiednie rozumowanie
https://auto-doctorek.jimdo.com/

busy
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: czw lut 21, 2008 18:28
Lokalizacja: Boleslawiec

Przestal odpalac,szarpie dymi gaśnie

Post autor: busy » pt sie 24, 2012 06:23

Masz moze kolego jakies zdjecie jak ten rozrzad u mnie powinien wygladac?
Na googlach jest duzo zdjec i nie wiem ktore jest prawidlowe.
Chcialbym sam to sprawdzic bo jak na razie nie mam mozliwosci go nawet odpalic.
Czy rozrzad moze sie przestawiac w miare jezdzenia,bo tak jak pisalem,co odpalanie bylo coraz ciezej,az dzis rano wogole nie chcial odpalic



Baryla
...
...
Posty: 963
Rejestracja: pt mar 21, 2008 21:57
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Przestal odpalac,szarpie dymi gaśnie

Post autor: Baryla » pt sie 24, 2012 09:04

W skrócie dół masz znak w okienku w skrzyni, a u góry zwalasz dekiel i masz nacięcie na końcu wałka, wkładasz tam kawałek płaskiej blachy (ja stosuje zawsze jakiś płaski klucz). Jeżeli góra z dołem nie będzie się zgadzać proponuje lekturę http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=35&t=44967" onclick="window.open(this.href);return false;



busy
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: czw lut 21, 2008 18:28
Lokalizacja: Boleslawiec

Przestal odpalac,szarpie dymi gaśnie

Post autor: busy » pt sie 24, 2012 09:21

Na poczatku posta,do ktorego link podales jest napisane
"Mechanik powiedział, że lekko gibające się koło pasowe na wale to nic poważnego.
Teraz wiem, że mechanik też za bardzo poważny nie jest."
O ktore kolo pasowe moze tu chodzic?
Bo wczesniej zanim cokolwiek mi sie stalo,to lekko latalo kolo pasowe napedu alternatora,az starlo mi pasek,po wymianie paska ustalo,moze byl mocno naciagniety i dlatego nie bylo tego widac a w wyniku tego cos sie stalo z rozrzadem.
A takie latwiejsze sprawy jak filtr paliwa tez moga byc? (niby niedawno wymieniany i paliwo lane na porzadnych stacjach przez caly czas)



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14294
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Przestal odpalac,szarpie dymi gaśnie

Post autor: Michał_1977 » pt sie 24, 2012 11:34

busy pisze: lekko latalo kolo pasowe napedu alternatora
I właśnie o tym mowa.
Trzeba rozebrać rozrząd i odkręcić koła pasowe na wale korbowym.Najprawdopodobniej ścięło klin i fazy rozrządu zaczynają się mieszać.Nawet nie próbuj go odpalać,bo może być po silniku :bajer:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

busy
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: czw lut 21, 2008 18:28
Lokalizacja: Boleslawiec

Przestal odpalac,szarpie dymi gaśnie

Post autor: busy » pt sie 24, 2012 12:17

A mechanik wymieniajacy pasek napedu alternatora,nie powinien tego zauwazyc,ze cos jest nie tak?
Widzialem,ze kolo pasowe lata,ale wine zrzucilem na stary pasek.
Przy nowym jest wszystko OK,jakby cos bylo nie tak,to chyba na nowym pasku bylyby jakiekolwiek slady zuzycia,a pasek ciagle wyglada jak nowy.

Wrocilem do autka.
Rozrzad mam cos w ten desen.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/20b ... 4aacb.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Rozrzad jakis czas temu robiony,wiec zostaly biale znaki namalowane przez mechanikow w warsztacie.
Widze,ze jesli znaki na obudowie i na zebie na kole od pompy (4 lub 5) zejda sie ze soba,to na kole nr 2 brakuje jeszcze 3 zebow.(od czego jest kolo nr 2)?
Jak sie dowiedziec,ktore kolo jest przesuniete?
Chcialbym sobie to sam ustawic,aby moc tylko do warsztatu dojechac.
Czy kolo zebate na samym dole tez ma jakies znaki i jest wazne?



Baryla
...
...
Posty: 963
Rejestracja: pt mar 21, 2008 21:57
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Przestal odpalac,szarpie dymi gaśnie

Post autor: Baryla » pt sie 24, 2012 16:17

busy pisze:Wrocilem do autka.
Rozrzad mam cos w ten desen.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/20b" onclick="window.open(this.href);return false; ... 4aacb.html
Rozrzad jakis czas temu robiony,wiec zostaly biale znaki namalowane przez mechanikow w warsztacie.
Widze,ze jesli znaki na obudowie i na zebie na kole od pompy (4 lub 5) zejda sie ze soba,to na kole nr 2 brakuje jeszcze 3 zebow.(od czego jest kolo nr 2)?
Jak sie dowiedziec,ktore kolo jest przesuniete?
Chcialbym sobie to sam ustawic,aby moc tylko do warsztatu dojechac.
Czy kolo zebate na samym dole tez ma jakies znaki i jest wazne?
Zaholuj samochód od razu do warsztatu.



busy
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: czw lut 21, 2008 18:28
Lokalizacja: Boleslawiec

Przestal odpalac,szarpie dymi gaśnie

Post autor: busy » pt sie 24, 2012 16:44

To az tak z nim zle?
Ile moze kosztowac naprawa?
Tzn. samo ustawianie rozrzadu,oraz ile by kosztowalo w razie jakby cos trzeba bylo robic z tym kolem pasowym co latalo.
Samochod juz dawno ma swoje lata swietnosci za soba i tak sie zastanawiam czy naprawa mi sie jeszcze oplaca skoro okazalo sie to dosc powazna usterka.



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14294
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Przestal odpalac,szarpie dymi gaśnie

Post autor: Michał_1977 » sob sie 25, 2012 07:38

busy, sorki,ale Ty nic nie rozumiesz... :?
busy pisze: zostaly biale znaki namalowane przez mechanikow
Rzec chciałeś- partaczy,a nie mechaników! Rozrząd ma być zrobiony na blokadach,a nie na mazaki.
busy pisze:To az tak z nim zle?
Jeszcze nie,ale jak będziesz go dalej męczył,to będzie b.źle. Dojdzie do kolizji tłoków z zaworami i amen.

Auto na sznur i do mechanika,tylko nie tego od mazaka :helm:
busy pisze:Ile moze kosztowac naprawa?
Tyle co wymiana rozrządu + koło + zafrezowanie czoła wału.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

berthold61
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 443
Rejestracja: czw wrz 30, 2010 16:40
Lokalizacja: Ruda Śląska

Przestal odpalac,szarpie dymi gaśnie

Post autor: berthold61 » pn sie 27, 2012 17:54

no nie strasz go tak mocno :kac: może myśli o tym kole pasowym od paska klinowego a ono jest mocowane dopiero do koła zębatego rozrządu ,może te 4 śrubki tylko zluzowane a koło zębate trzyma ,to jest chyba tak samo jak w 1,6 d,td ale tak czy siak dobrze ci radzą jak nie ogarniasz tego mimo że to prosta sprawa to lepiej jedż do kogoś co kapuje o co kaman to jest godzinka roboty


było:syrena 105.mercedes123.golf2 1,3.sierra2,3 d.reno111,6reno kango 1,4 pb.vw golf3 1,9 tdi. audi 80 tdi.vw polo 1,9 d peugeot 307 1,6 hdi. kilka innych umkło uwadze a teraz ford fokus mk 2 2,0 tdci 136 ps już 170ps i 400 niutków oraz audi a2 1,4 tdi 105,9ps 232,8nm

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości