Przegrzałem silnik czy nie?

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

wicekdw
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 163
Rejestracja: sob wrz 08, 2007 00:23
Kontakt:

Przegrzałem silnik czy nie?

Post autor: wicekdw » śr sie 22, 2012 21:36

Wymieniałem dziś wiatrak chłodnicy w moim Golfie Mk3 1,9 TDI 90KM. SIlnik 1Z. Ale wcześniej wyjąłem też alternator bo oddałem go do elektryka. Chcąc sprawdzić wiatrak włączyłem silnik i zagrzałem go do 90stopni. Potem temp wzrosła do niecałych 110 stopni co mnie lekko zdziwiło i wtedy mi się przypomniało że przecież pompa wody jest na pasku tym samym co alternator :/. Wyłączyłem szybko silnik. Skoro woda (płyn chłodniczy) nie była w obiegu tylko stała i na czujniku było niecałe 110 stopni to ile mogło być przy cylindrach? Więcej? Płyn się nie zagotował (nie wiem przy ilu wrze). Teoretycznie w instrukcjach zwykle piszą że temp płynu może oscylować między min i poniżej max ale to jeśli jest woda w obiegu. A u mnie?

Czy w takim razie mogłem przegrzać silnik? Póki co odpala normalnie ale nie wiem czy przez to nie skróciłem mu żywotności.



Awatar użytkownika
waski1
_
_
Posty: 2807
Rejestracja: ndz kwie 12, 2009 13:02
Lokalizacja: Kraków
Auto: Passat B7
Golf II Country
Skoda 1000MB
Golf MK2
Golf IV
Silnik: CFGB
Kontakt:

Przegrzałem silnik czy nie?

Post autor: waski1 » śr sie 22, 2012 21:58

wicekdw pisze:Czy w takim razie mogłem przegrzać silnik? Póki co odpala normalnie ale nie wiem czy przez to nie skróciłem mu żywotności.
spokojnie nic mu nie będzie !!!



wicekdw
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 163
Rejestracja: sob wrz 08, 2007 00:23
Kontakt:

Re: Przegrzałem silnik czy nie?

Post autor: wicekdw » czw sie 23, 2012 07:12

Napewno? Skoro na czujniku było prawie 110 stopni to ile mogło być przy cylindrach jeśli pompa nie pracowała?



Awatar użytkownika
nitrox89
Dawca organów
Dawca organów
Posty: 2111
Rejestracja: wt gru 21, 2010 21:49
Lokalizacja: Kraków okolice
Auto: mk4 AXR+

Przegrzałem silnik czy nie?

Post autor: nitrox89 » czw sie 23, 2012 07:29

waski1 to mechanik nie byle jaki, więc jak on tak mówi to tak musi być :okej:
Zresztą gdybyś go przegrzał to teraz byłby słabszy. Jeżeli nie ma takich objawów to nie ma się co przejmować.


Rust is lighter than carbon fiber

Awatar użytkownika
waski1
_
_
Posty: 2807
Rejestracja: ndz kwie 12, 2009 13:02
Lokalizacja: Kraków
Auto: Passat B7
Golf II Country
Skoda 1000MB
Golf MK2
Golf IV
Silnik: CFGB
Kontakt:

Przegrzałem silnik czy nie?

Post autor: waski1 » czw sie 23, 2012 08:42

wicekdw pisze:Skoro na czujniku było prawie 110 stopni to ile mogło być przy cylindrach jeśli pompa nie pracowała?
Nie wywalił płynu więc jest oki więc proponuje ci poskładać autko i zacząć nim śmigać.Ile jest przypadków że zagotuje a temp. pójdzie nawet na 130 i ludzie usuwają usterkę i jeżdżą dalej.
Jeśli nawet będą skutki uboczne to na pewno je zauważysz.



wicekdw
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 163
Rejestracja: sob wrz 08, 2007 00:23
Kontakt:

Przegrzałem silnik czy nie?

Post autor: wicekdw » czw sie 23, 2012 08:57

Wielkie dzięki :)
trochę się najadłem strachu.



Awatar użytkownika
waski1
_
_
Posty: 2807
Rejestracja: ndz kwie 12, 2009 13:02
Lokalizacja: Kraków
Auto: Passat B7
Golf II Country
Skoda 1000MB
Golf MK2
Golf IV
Silnik: CFGB
Kontakt:

Przegrzałem silnik czy nie?

Post autor: waski1 » czw sie 23, 2012 09:20

wicekdw pisze:trochę się najadłem strachu.
Domyślam się.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 224 gości