AJM pali 10litrów na 90km! :(

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
paku69
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 184
Rejestracja: ndz sty 27, 2008 02:03
Lokalizacja: Trzebinia
Kontakt:

AJM pali 10litrów na 90km! :(

Post autor: paku69 » wt sie 21, 2012 18:52

cześć
W czwartek oddałem auto do mechanika w celu znalezienia wycieków oleju w silniku AJM. Samochód oddali mi w piątek. Szukali cały dzień, rozbierali obudowę rozrządu. Z tego co mi wiadomo to rozkręcali też rozrząd(?) Problem wg nich tkwił w uszczelce pod pokrywą zaworów zamontowanej na silikonie. Pomyślałem fajnie, zrobione już nie cieknie. Gdy w sobotę przychodzę do autka widzę plamę oleju znów. W niedziele się sytuacja powtarza. Dodam iż plamy oleju są widoczne tylko po jezdzie samochodem i rozgrzaniu go do 90c. Gdy pokonałem dwa razy krótkie trasy zero plam oleju. W między czasie auto na liczniku dziennym miało zrobione 70km od ostatniego tankowania za 50 zł. (statoil) zaświeciła się rezerwa. Zonk. No nic pomyślałem może tak bywa :D Pojezdziłem, oddałem auto do mechanika znów w poniedziałek (tego samego) Odebrałem go dzisiaj z informacją "leje turbo, ale my się turbami nie zajmujemy". Nie zapłaciłem ani złotówki, gdyż tak naprawdę nic nie było zrobione. Na liczniku dziennym znów podobnie koło 70 km, a wskazówka wchodzi już na czerwone pole. 87km na liczniku zaświeca się rezerwa. Coś jest nie tak chyba? Zatankowałem teraz na shellu, i zobaczymy natomiast mam parę pytań.
Czy turbo które NIBY rzyga olejem na zewnątrz może powodować takie spalanie? Dodam że komputer pokazuje średnią 6,5 litra.
Czy przestawiony rozrząd może powodować taką sytuację? Dodam iż średnio gdy tankowałem za 50 zł, robiłem 130/150km.

Help.


Jest MK III GTI 2e :)
Jest MK IV Highline AJM :)

Awatar użytkownika
waski1
_
_
Posty: 2807
Rejestracja: ndz kwie 12, 2009 13:02
Lokalizacja: Kraków
Auto: Passat B7
Golf II Country
Skoda 1000MB
Golf MK2
Golf IV
Silnik: CFGB
Kontakt:

AJM pali 10litrów na 90km! :(

Post autor: waski1 » wt sie 21, 2012 20:00

paku69 pisze: informacją "leje turbo,
Myślę że raczej olej dostaje się przed turbiną z odmy.
paku69 pisze:Czy przestawiony rozrząd może powodować taką sytuację
Rozrząd w sensie przestawienia np. o zęba na pasku rozrządu jest nie realne natomiast powinni przed rozebraniem odczytać korekcję wału w stosunku do wałka rozrządu i ustawić ją tak jak miałeś dotychczas (serwis podaje że ma być od minus 3 do plus 3 najlepiej jest jak jest 0 ale nie zawsze się to sprawdza)A czy odczuwasz zmianę w pracy silnika bądź w jego dynamice ? Stracił dół przyspiesza słabiej albo dostał kopa ???



Awatar użytkownika
paku69
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 184
Rejestracja: ndz sty 27, 2008 02:03
Lokalizacja: Trzebinia
Kontakt:

Re: AJM pali 10litrów na 90km! :(

Post autor: paku69 » wt sie 21, 2012 20:20

No właśnie odma sprawdzona, i wszystko jest tam sucho. Odma to ten wężyk idacy od pokrywy zaworów do filtra powietrza? Natomiast jeżeli chodzi o drugie pytanie to wydaje mi się ze ciągnie tak samo. Gość mówił że dokręcał jakąś rurę w turbo, i to akurat chyba się zgadza bo mniej gwizda. Czy jakby pompki lały to auto by kopciło? Załózmy że pompki leją, komputer powinien pokazywać realne spalanie przy lejacych pompkach czy de facto spalanie które powinno być?


Jest MK III GTI 2e :)
Jest MK IV Highline AJM :)

Awatar użytkownika
waski1
_
_
Posty: 2807
Rejestracja: ndz kwie 12, 2009 13:02
Lokalizacja: Kraków
Auto: Passat B7
Golf II Country
Skoda 1000MB
Golf MK2
Golf IV
Silnik: CFGB
Kontakt:

AJM pali 10litrów na 90km! :(

Post autor: waski1 » wt sie 21, 2012 20:34

paku69 pisze: Załózmy że pompki leją, komputer powinien pokazywać realne spalanie przy lejacych pompkach czy de facto spalanie które powinno być?
No powinno się coś dziać w porównaniu ilościowym.Ale komp tak naprawdę jedynie naprowadza nas na przyczyny bądź usterki.
Wiesz jeżeli palił mało a po wizycie w warsztacie pali więcej znaczy dużo więcej i był demontowany pasek rozrządu to raczej w nim jest przyczyna.



Awatar użytkownika
paku69
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 184
Rejestracja: ndz sty 27, 2008 02:03
Lokalizacja: Trzebinia
Kontakt:

AJM pali 10litrów na 90km! :(

Post autor: paku69 » wt sie 21, 2012 20:40

Zobaczę jeszcze raz po tym tankowaniu i jak nic sie nie zmieni to pojadę z powrotem. Natomiast dobrze "odnalazłem" odmę?


Jest MK III GTI 2e :)
Jest MK IV Highline AJM :)

Awatar użytkownika
waski1
_
_
Posty: 2807
Rejestracja: ndz kwie 12, 2009 13:02
Lokalizacja: Kraków
Auto: Passat B7
Golf II Country
Skoda 1000MB
Golf MK2
Golf IV
Silnik: CFGB
Kontakt:

AJM pali 10litrów na 90km! :(

Post autor: waski1 » wt sie 21, 2012 20:47

paku69 pisze: Natomiast dobrze "odnalazłem" odmę?
Tak z pokrywy zaworów wychodzi na rurę dolotową turba.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 188 gości