tomecki83 pisze:Ja wiem gdzie znajduje się turbina , tylko ta na zdjęciu nie wygląda mi ani na garretta T2 ani na KKK K14
obie te sprężarki wyglądają inaczej a na powyższej fotce jest Garrett GT15.
jeśli chcesz znać moje zdanie jaka byłaby najlepsza do tego silnika jeśli dużo po trasach śmigasz to ja mówię żebyś założył K24 lub Garretta T3 ewentualnie coś większego
małe turbo są dobre na miasto i nie trzeba takich dawek dymiących żeby turbina szybko i posłusznie wstawała., ale męczy sie na trasie i nawet przy spokojnej jeździe sporo ładuje bo przy 120km/h około 0,5-do 0,8bara.
Wieksze K24 i T3 przy tej samej prędkości i waruknach ładuje około 0,2-0,3bara i dzięki temu samochód jest ekonomiczniejszy, żywotniejszy, i cichszy przy tej prędkości.
wadą dużych turbin jest spora ich bezwładność, tzn że po wciśnięciu pedału gazu potrzebują około 0,5-1s żeby sie wzbudzić i pompować.
znająć ich charakterystykę można się tak nauczyć jeździć że lag nie tylko nie przeszkadza zbytnio ale w pewnych warunkach jest jest zabójczą bronią w sprincie z pod świateł.
większe są też bardziej odporne na uszkodzenia i wolniej się zużywają.
Ja polecam turba nie mniejsze niż K24 i T3
chyba że coś z rodziny VNT ale te turbiny przy montażu do silnika AAZ wymagają juz sporej rzeźby