Oryginalny pasek rozrządu i rolki.

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
sawawawa
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: sob lut 20, 2010 22:19
Lokalizacja: hamb/sul

Oryginalny pasek rozrządu i rolki.

Post autor: sawawawa » sob sie 04, 2012 09:31

wesol pisze:Kupujesz poprostu pasek pozadnej sprawdzonej firmy i tak samo rolki i masz spokój
To zadam proste pytanie
To co wyżej przedstawiłem montować czy olać
Jedni twierdzą ze to lipa a inni chętnie powieszą na nim teściową bo jest pewność że się nie zerwie :grin:



Awatar użytkownika
Piasek
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6872
Rejestracja: sob mar 21, 2009 20:57

Oryginalny pasek rozrządu i rolki.

Post autor: Piasek » sob sie 04, 2012 11:25

Montuj.


https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128

Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9269
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Oryginalny pasek rozrządu i rolki.

Post autor: wesol » sob sie 04, 2012 13:05

dobry zestaw. Ja tylko jakos mam wiesze zaufanie do contiego jesli chodzi o paski ale i gates dobry i dayco.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

Awatar użytkownika
sawawawa
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: sob lut 20, 2010 22:19
Lokalizacja: hamb/sul

Oryginalny pasek rozrządu i rolki.

Post autor: sawawawa » sob wrz 08, 2012 13:58

Witam ponownie
Jestem po wymianie paska rozrządu na DAYCO i wydaje mi sie ze to jakiś kibel nie pasek
Po przejechaniu 500 km wskaźnik na napinaczu znalazł się w pozycji takiej jak na pasku po przejechaniu 90k km (około 5mm w lewo , silnik bkc PD)
Pytanie moje jest takie :naciągać czy wywalić śmiecia i założyć inny, a może to tak ma być bo już sam nie wiem



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9269
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Oryginalny pasek rozrządu i rolki.

Post autor: wesol » sob wrz 08, 2012 14:33

takie rzeczy dosc czesto sie zdarzaja. Po to jest wlasnie wymyslona kontrola paska rozrzadu i pisza nawet w autodacie.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

Awatar użytkownika
sawawawa
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: sob lut 20, 2010 22:19
Lokalizacja: hamb/sul

Re: Oryginalny pasek rozrządu i rolki.

Post autor: sawawawa » sob wrz 08, 2012 18:29

wesol pisze:takie rzeczy dosc czesto sie zdarzaja. Po to jest wlasnie wymyslona kontrola paska rozrzadu i pisza nawet w autodacie.
Dzieki
Mam rozumieć że to "norma" i mam poprawić naciąg na prawidłowy, a może jeszcze chwilkę odczekać?
Robię duże przebiegi za granicą więc wolę nie mieć niespodzianek



Awatar użytkownika
Piasek
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6872
Rejestracja: sob mar 21, 2009 20:57

Oryginalny pasek rozrządu i rolki.

Post autor: Piasek » sob wrz 08, 2012 21:25

Moim zdaniem winny wadliwy montaż i brak prawidłowego napięcia paska rolką tuż po nim. Pasek się wyciąga - to norma ale nie po 500 km...


https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128

Awatar użytkownika
sawawawa
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: sob lut 20, 2010 22:19
Lokalizacja: hamb/sul

Re: Oryginalny pasek rozrządu i rolki.

Post autor: sawawawa » sob wrz 08, 2012 21:35

Piasek pisze:Moim zdaniem winny wadliwy montaż i brak prawidłowego napięcia paska rolką tuż po nim. Pasek się wyciąga - to norma ale nie po 500 km...
Chcesz powiedzieć że nie potrafię prawidłowo ustawić napinacza czy to że jestem niewidomy ?
Możesz rozwinąć swoją myśl



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9269
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Oryginalny pasek rozrządu i rolki.

Post autor: wesol » ndz wrz 09, 2012 08:26

Paski sie nie wyciagaja. JEsli ktos tak twierdzi to jest niespelna rozumu. Tfu wypluj to slowo. Jak moze ci sie takie cos jak pasek rozrzadu wyciagnac. Moze sie nieco ulozyc jak zalozyles świeży to sie zgodze. Troszke sie ulozy co kół ale na milion dwiescie procent nie rozciagnie sie. ZObacz jak jest zbudowany pasek- to nei guma od majtek by sie cos mialo rozciagnac. Jako dowód tej tezy moge przedstawic prosty test. Mianoicie pasek juz wypracowany( powiedzmy 90 tys km nakulane) masz zalozony i powiedz mi czy masz jakies przerwy miedzy zebami na pasku a kolem zebatym na walku rozrzadu?? NIE! Ściśle przylega tak jak nowy pasek nie wsadzisz tam nawet czubka igly. Gdyby sie rozciagal to by co kolejny zabek byla coraz wieksza przerwa a tak nie jest.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

Awatar użytkownika
sawawawa
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: sob lut 20, 2010 22:19
Lokalizacja: hamb/sul

Oryginalny pasek rozrządu i rolki.

Post autor: sawawawa » ndz wrz 09, 2012 09:16

wesol
masz rasję, pasek "gubi " swoją "grubość" w czasie pracy tylko pytanie czemu tak szybko?
Może dla tego że ma na sobie jakieś bajery w postaci teflonu czy czegoś tam



Awatar użytkownika
Piasek
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6872
Rejestracja: sob mar 21, 2009 20:57

Oryginalny pasek rozrządu i rolki.

Post autor: Piasek » ndz wrz 09, 2012 13:09

sawawawa pisze:Może dla tego że ma na sobie jakieś bajery w postaci teflonu czy czegoś tam
Zadaniem teflonu jest tylko i wyłącznie mniejsza przyczepność do kół czyli zmniejszenie tarcia które powoduje wydzielanie ciepła które niszczy gumę.


https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128

Awatar użytkownika
sawawawa
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: sob lut 20, 2010 22:19
Lokalizacja: hamb/sul

Oryginalny pasek rozrządu i rolki.

Post autor: sawawawa » ndz wrz 09, 2012 13:25

Zgodzę się z Tobą , ale ten pasek jest wyjątkowo twardy w porównaniu z innymi bez tego teflonu
No nic, polatam jeszcze tydzień i poprawię napinacz do właściwej pozycji
Jeszcze jedno mnie ciekawi jeżeli chodzi o ten pasek, a mianowicie po prawidłowym napięciu paska i obracaniu wałem korbowym zaobserwowałem że "wskazówka"napinacza przesuwa się to w lewo (mniej napięty) to w prawo (wraca na środek wskaźnika)
Wniosek jest chyba jeden: dokładność wykonania pasków DAYCO pozostawia wiele do życzenia
pozdro



Awatar użytkownika
waski1
_
_
Posty: 2808
Rejestracja: ndz kwie 12, 2009 13:02
Lokalizacja: Kraków
Auto: Passat B7
Golf II Country
Skoda 1000MB
Golf MK2
Golf IV
Silnik: CFGB
Kontakt:

Oryginalny pasek rozrządu i rolki.

Post autor: waski1 » ndz wrz 09, 2012 13:35

sawawawa pisze:Jeszcze jedno mnie ciekawi jeżeli chodzi o ten pasek, a mianowicie po prawidłowym napięciu paska i obracaniu wałem korbowym zaobserwowałem że "wskazówka"napinacza przesuwa się to w lewo (mniej napięty) to w prawo (wraca na środek wskaźnika)
Skacze z powodu oporu czyli kompresji wykręć świece żarowe i powinna stać w miejscu wskazówka rolki.
sawawawa pisze:dokładność wykonania pasków DAYCO pozostawia wiele do życzenia
Nie zakładam tego i proponuje ci wrócić do pasków conti tak jak pisałeś wcześniej.



Awatar użytkownika
sawawawa
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: sob lut 20, 2010 22:19
Lokalizacja: hamb/sul

Oryginalny pasek rozrządu i rolki.

Post autor: sawawawa » ndz wrz 09, 2012 14:41

waski1 pisze:Nie zakładam tego i proponuje ci wrócić do pasków conti tak jak pisałeś wcześniej.
Jeżeli te paski to taki knot to czemu sprzedaje to ASO
Zamawiając zestaw paska w ASO nie wiedzą jaki towar dostaną (conti albo dayco)
waski1 pisze:Skacze z powodu oporu czyli kompresji wykręć świece żarowe i powinna stać w miejscu wskazówka rolki.
wydaje mi się ze to nie wina kompresji tylko paska
Dzieje sie to tylko w jednym połozeniu paska (prawdopodobnie w tym miejscu pasek jest nieco grubszy)
Ostatnio zmieniony ndz wrz 09, 2012 14:47 przez sawawawa, łącznie zmieniany 1 raz.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 136 gości