MK3 1,9d pasek alternatora

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
sebekgolf
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2220
Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie

MK3 1,9d pasek alternatora

Post autor: sebekgolf » ndz lip 08, 2012 11:19

Witam, znajomy do mnie wczoraj podjechał swoim 1,9D w celu wymiany paska alternatora i wymiany koła pasowego wału (paliło pasek). Podczas wymiany koła pasowego okazało się, że pasek leci po pompie wody od spodu a na kole napędzającym pompę nie ma rowków. Wg mnie pasek powinien lecieć górną częścią po tym kole. Poniżej zrobiłem rysunek (przepraszam za moje paintmastery)

Obrazek


Kolor niebieski to pasek wspomagania i on tak musi zostać.
Kolor zielony ukazuje jak pasek alternatora był założony.
Kolor czerwony pokazuje jak wg mnie powinien ten pasek lecieć.

Może ktoś mi to potwierdzić / zaprzeczyć ? Silnik to 1,9D (wolnossący).

Edit. Dodam jeszcze że naciąg paska jest realizowany na alternatorze ( bo podobno są dwa typy naciągu, nie znam na tyle tej konstrukcji)
Ostatnio zmieniony ndz lip 08, 2012 11:22 przez sebekgolf, łącznie zmieniany 1 raz.


Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss

Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

Awatar użytkownika
rolekvr6
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 252
Rejestracja: śr mar 28, 2012 08:40
Lokalizacja: Międzyrzecz

MK3 1,9d pasek alternatora

Post autor: rolekvr6 » ndz lip 08, 2012 11:21

Tak jak był tak powinien być


VW

Awatar użytkownika
sebekgolf
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2220
Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie

Re: MK3 1,9d pasek alternatora

Post autor: sebekgolf » ndz lip 08, 2012 11:24

rolekvr6 pisze:Tak jak był tak powinien być
Czyli rowki które są na pasku, mają lecieć po gładkim kole pompy wody ? Na gładkim kole pompy wody widać wyślizgane paski po rowkach paska. Pasek był założony nowy jesienią z Conti i obecnie jest spalony i dodatkowo na pewnym odcinku nie ma już na nim rowków ( zrobił się gładki).


Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss

Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

Awatar użytkownika
rolekvr6
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 252
Rejestracja: śr mar 28, 2012 08:40
Lokalizacja: Międzyrzecz

MK3 1,9d pasek alternatora

Post autor: rolekvr6 » ndz lip 08, 2012 11:39

Tam jest wąski czy szeroki pasek, jakie oznaczenie silnika ?


VW

Awatar użytkownika
sebekgolf
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2220
Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie

MK3 1,9d pasek alternatora

Post autor: sebekgolf » ndz lip 08, 2012 11:45

Kurcze na to pytanie mi ciężko odpowiedzieć, pasek miał jak mnie pamięć nie myli 6 rowków (w sklepie mówili że ten krótszy bo ponoć są dwie długości). Zadzwonię do znajomego i napiszę potem ile dokładnie jest tych rowków bo teraz nie odbiera telefonu.


Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss

Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

Awatar użytkownika
rolekvr6
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 252
Rejestracja: śr mar 28, 2012 08:40
Lokalizacja: Międzyrzecz

MK3 1,9d pasek alternatora

Post autor: rolekvr6 » ndz lip 08, 2012 11:58

http://allegro.pl/vw-passat-b4-1-9-d-si ... 15471.html" onclick="window.open(this.href);return false; Zobacz na tej aukcji jak idzie pasek


VW

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14138
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

MK3 1,9d pasek alternatora

Post autor: Michał_1977 » ndz lip 08, 2012 12:26

sebekgolf pisze:Czyli rowki które są na pasku, mają lecieć po gładkim kole pompy wody ?
Dokładnie tak ma być.
Jak założysz inaczej,to pompa wodna będzie kręcić się w lewo i płyn też zmieni kierunek obiegu.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
sebekgolf
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2220
Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie

MK3 1,9d pasek alternatora

Post autor: sebekgolf » ndz lip 08, 2012 17:16

Pasek ma 21mm szerokości, silnik z tego co odczytał znajomy na bloku to 1HX0

Hm, wizę że ten silnik na tej aukcji którą podesłałrolekvr6, ma właśnie tak założony pasek jak był u znajomego, czyli jednak musi tak być. Pierwszy raz się spotykam z tym aby pasek rowkami leciał po gładkim kole :shock:

W każdym razie dziękuję kolegom za pomoc :pub:


Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss

Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14138
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

MK3 1,9d pasek alternatora

Post autor: Michał_1977 » ndz lip 08, 2012 19:03

sebekgolf pisze:silnik z tego co odczytał znajomy na bloku to 1HX0
Nie.Ten silnik ma symbol 1Y.Wiem,bo mam taki sam w MK3.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
sebekgolf
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2220
Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie

MK3 1,9d pasek alternatora

Post autor: sebekgolf » ndz lip 08, 2012 23:30

Może, w MK3 nie siedzę kompletnie, wiem tylko że 1Z zajebista i nie do zarąbania konstrukcja :bigok:


Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss

Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

Awatar użytkownika
KamilP
DieseL PoweR
DieseL PoweR
Posty: 2270
Rejestracja: ndz lis 28, 2010 22:24
Lokalizacja: Okolice Radzynia Podlaskiego/Lublin

MK3 1,9d pasek alternatora

Post autor: KamilP » wt lip 10, 2012 20:31

Tak dokładnie tak idzie, sam się dziwiłem na początku :) Jeszcze u siebie myślałem że pod napinaczem (bo ja mam do tego jeszcze napinacz) pasek styka się z kołem pompy wody tą stroną z rowkami, ale jednak nie (chyba nie :) ). Krótszego paska nie da się założyć bo napinacz nie pozwala. Aaa właśnie pytanko mam co do napinania, od czego zależy czy pasek jest napędzany alternatorem czy napinaczem? Wujek ma Golfa chyba z 93 roku (ten sam motorek) i jest alternatorem, u mnie '92 rocznik i jest napinacz wiec od roku produkcji to chyba nie zależy..
sebekgolf pisze:wiem tylko że 1Z zajebista i nie do zarąbania konstrukcja
1Y tym bardziej.. Uważać trzeba głównie na klin na wale, jak się koło pasowe gibie to radzę się tym szybko zająć. Jednostka nie wysilona, sąsiad busem z tym silnikiem przepala nawet 100 litrów ropy tygodniowo i już tyle lat jeździ, po wypadku zmienił na drugiego transportera pasek rozrządu mu strzelił, swapa na 1y zrobił i śmiga :) A w busie to roboty ma raczej sporo.. Ale to taki maly offtop za który przepraszam..



VWbART19882
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: pt maja 14, 2010 12:36
Lokalizacja: Lubelskie/Biała Podlaska
Kontakt:

MK3 1,9d pasek alternatora

Post autor: VWbART19882 » czw sie 02, 2012 14:23

Witam
Potrzebuje pomocy.
Mam podobny problem ze swoim golfem mk 3 GTI. Mam go już długo, wszystko było ok ale później przestał trzymać temperaturę. podczas jazdy było maks 80 w mieście 90i wł. się wentylator. Jeździłem tak długo aż wymieniłem termostat na wahlera oryginalny ale nadal tak było. Później zaczęła się odzywać pompa wody, osiągając stan krytyczny(chrobotała) pare razy auto nagrzało mi się przez jej zacięcie i stwierdziłem że ją wymienię jak najszybciej. 2tygodnie temu pojechałem po części i trochę golfiacza przegoniłem.. wracając auto zmieniło momentalnie głos osłabło i temparatura z 80 poszła bardzo szybko do ponad 100. Zatrzymałem auto i poczekałem aż ostygnie. Poszła uszczelka pod głowicą:(.. Kupiłem nową, wymieniłem, głowica była ok, wszystko staranie wyczyściłem i skręciłem kluczem dynamometrycznym jak książka pisze. Wymieniłem też olej. Musiałem od nowa ustawić zapłon. Poszła też nowa pompa wody i termostat. Autko jednak nie działa jak powinno. Zalane płynem po lekkim nagrzaniu zaczyna wyrzucać wodę pojemnikiem pomimo że na zegarze jest tylko 80stopni. Wydaje się że woda jest pompowana do zbiorniczka tym dolnym wężem a nie nadmiarem. Przewody robią się puste. Wymieniony mam czujnik wentylatora i czujnik tem. w trójniku(nie org. ale nowy). Kombinowałem już z termostatem(gotowany przed zamontowaniem i jest ok) i nawet po wyrzuceniu jest to samo. Zamontowałem już nawet pasek od alternatora odrotnie(tz. taż żeby pompa kręciła wodę w drugą stronę.) i jest to samo. podlączenie przewodów jest prawidłowe sprawdzane z passkiem b4. Mam też nowy pojemnik( ze starym korkiem) bez czujnika poziomu płynu (wsadziłem bezpiecznik) ponieważ stary pociekł ,,złączeniem,,. Dodam tylko że mam chłodnicę od 1.8 od paska trochę mniejszą ponieważ miałem wypadek i nie mogłem dostać na szybko tej większej..co z tym zrobić? :banghead: :bigok:


Moc ma tylko jedno oblicze..GTI

Awatar użytkownika
sebekgolf
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2220
Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie

MK3 1,9d pasek alternatora

Post autor: sebekgolf » czw sie 02, 2012 19:50

A że tak zapytam, planowałeś głowicę przed jej ponownym założeniem ? Bo objawy które opisujesz idealnie pasują do walniętej uszczelki pod głowicą i przedmuchu pomiędzy cylindrem a układem chłodzenia. Po za tym sprawdź czy nie robi ci się maź/masło w misce olejowej. Jak silnik zacznie iść na emulgacie wody i oleju to pozacierasz wszystkie panewki.


Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss

Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

VWbART19882
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: pt maja 14, 2010 12:36
Lokalizacja: Lubelskie/Biała Podlaska
Kontakt:

Re: MK3 1,9d pasek alternatora

Post autor: VWbART19882 » pt sie 03, 2012 12:32

Wymieniłem uszczelkę i wyczyściłem idealnie wszystkie części papierem ściernym i beznynką. Mechanik powiedział że nie ma potrzeby planowania bo pierwszy raz było to rozbierane. Motor zalany jest nowym olejem i teraz nie ma ,,masła,,ani wody w bloku.


Moc ma tylko jedno oblicze..GTI

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 165 gości