Tak dokładnie tak idzie, sam się dziwiłem na początku

Jeszcze u siebie myślałem że pod napinaczem (bo ja mam do tego jeszcze napinacz) pasek styka się z kołem pompy wody tą stroną z rowkami, ale jednak nie (chyba nie

). Krótszego paska nie da się założyć bo napinacz nie pozwala. Aaa właśnie pytanko mam co do napinania, od czego zależy czy pasek jest napędzany alternatorem czy napinaczem? Wujek ma Golfa chyba z 93 roku (ten sam motorek) i jest alternatorem, u mnie '92 rocznik i jest napinacz wiec od roku produkcji to chyba nie zależy..
sebekgolf pisze:wiem tylko że 1Z zajebista i nie do zarąbania konstrukcja
1Y tym bardziej.. Uważać trzeba głównie na klin na wale, jak się koło pasowe gibie to radzę się tym szybko zająć. Jednostka nie wysilona, sąsiad busem z tym silnikiem przepala nawet 100 litrów ropy tygodniowo i już tyle lat jeździ, po wypadku zmienił na drugiego transportera pasek rozrządu mu strzelił, swapa na 1y zrobił i śmiga

A w busie to roboty ma raczej sporo.. Ale to taki maly offtop za który przepraszam..