Tak się kończy gibanie koła pasowego

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Shewa777
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 46
Rejestracja: pt lip 27, 2012 07:52

Tak się kończy gibanie koła pasowego

Post autor: Shewa777 » wt lip 31, 2012 16:59

pinstonvw,
Polak zawsze madry po szkodzie,wazne ze kolo juz nie ma bicia i zeby latalo bez problemu :okej:



adamwwy
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 328
Rejestracja: ndz lis 14, 2010 21:38
Lokalizacja: Wyszków

Tak się kończy gibanie koła pasowego

Post autor: adamwwy » ndz lis 04, 2012 02:57

A co do tego ma fakt, ze jest to stary diesel? Ja swojego także kupiłem z taką wadą, ale własnoręcznie przerobiłem na kółko od TDI a także przefrezowałem czoło wału i już ponad 20kkm na tym patencie przejechałem, a koło nadal nie ma bicia.



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14133
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Tak się kończy gibanie koła pasowego

Post autor: Michał_1977 » ndz lis 04, 2012 10:20

adamwwy, nie wiem po kiego czorta to odkopałeś,ale jak już jest,to i ja dorzucę swoje 5 groszy
Otóż jakiś czas temu zainwestowałem i kupiłem frez do czoła wału.
Coś takiego,tylko firmy Jonnesway.
Obrazek

Zrobiłem nim kilka wałów w D,TD 1,6 i 1,9 frez spisywał się rewelacyjnie,szedł jak w masło.Nawet trzeba było uważać,żeby nie docisnąć za mocno,bo mógł wyorać niezłą dziurę...
W końcu trafił się wał od TDI 1Z,który założyłem do AAZ budując swój silnik. Frezowanie tego wału,to była niemalże droga przez mękę.Myślałem,że już frez jest tępy i czas go oddać do ostrzenia,ale ten wał jeszcze zafrezowałem i wyszło na igłę-zero bicia kołem.
Później znów trafił mi się wał w 1Y (to samo co AAZ) i.....znów frez szedł jak w masło.Następnie pożyczył go sobie nasz forumowy kolega slawko333 do zafrezowania wału w Corrado G60,też nie narzekał,aż znów przyszedł czas na wał w TDI i co? I znów droga przez mękę....
Jaki z tego wniosek? Taki,że wały w D i TD są ulepione z plasteliny,a wały w TDI konkretnego materiału!
Widać,Niemcy wzięli poprawkę na nieudane wały 1,9D/TD i oprócz tego,że poprawili bruzdę na klin koła pasowego,to jeszcze poprawili twardość materiału
:-) \
Pozdro Ludziki :wink:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
bartoszklos1
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: sob lis 17, 2012 19:12
Lokalizacja: Piekary Śląskie SPI

Re: Tak się kończy gibanie koła pasowego

Post autor: bartoszklos1 » śr gru 12, 2012 19:36

pinstonvw pisze:Jeśli być może poprzedni właściciel zaglądnie przez przypadek na ten temat to chciałbym Cię pozdrowić... ciulu.
te same pozdrowienia cytuję dla mojego poprzednie go właściciela. Gdybym był w temacie to bym tego wózka nie wzioł. Koło pasowe gibie się a jakiś 1mm,
pozatym jest to koło z jakiegoś innego auta (obydwa paski [altek i wspoma] są na takich samych wąskich paskach klinowych a nie na wielorowkowym - pewnie już wał frezował, szeroki pas nie wszedł więc pozmieniał kółka pasowe na altku i pompie wody i wiadomo koło pasowe(jakieś dziwne bo wewnętrzne koło od napędu altka i pompy wody jest mniejsze a od wspomy większe) i zaczęło się znowy gibać więc wcisnąć następnemu frajerowi :los2: a ja to wziołem :banghead: jak gość założył cienkie paski to już pewnie sporo zfrezowane było?? teraz tylko wymiana wału?? szkoda silniczka bo bardzo przyjemnie chodzi, zawieszka prawie nowa jest w aucie. co tu robić, a groszem przed świętami nie śmierdze!!!! już mam dość td, chyba muszę przejść na benzynkę - miałem chyba ze 6 i żadnego stresu nie miałem a teraz 3 diesel i 3 wtopa - no można powiedzieć 2


Volkswagen Vento GL 1.8 ABS + podtlenek azotu LPG

Awatar użytkownika
JABcok20
Forum Master
Forum Master
Posty: 1838
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 03:32
Lokalizacja: Lębork
Kontakt:

Tak się kończy gibanie koła pasowego

Post autor: JABcok20 » śr gru 12, 2012 20:06

można na nowym kole zębatym wywiercic otwór prowadzący i nawiercic na podstawie tego otworu otwór w wale i dorobic kołek żeby wzmocnić klin na wale. może sie gibie bo wał obrabiany nie był...


Golf mk1 AFN gtb3576klnrv 53mm,
Najmocniejszy AFN w Polsce i seryjny na świecie, najmocniejszy vp37 w Polsce
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=548005&p=6522426#p6522426

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14133
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Tak się kończy gibanie koła pasowego

Post autor: Michał_1977 » śr gru 12, 2012 20:25

bartoszklos1 pisze:teraz tylko wymiana wału?
Niekoniecznie.Może ścięło tylko klin w kole pasowym,a na wale jest O.K.
Wtedy wystarczy tylko zafrezować czoło wału i założyć NOWE i to nie najtańsze koło pasowe.Polecam SWAG.
Poprzedni właściciel założył podwójne koło pasowe (na paski klinowe),ponieważ jest lżejsze i nie obciąża tak klina w kole zębatym.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
ksiadzt
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 861
Rejestracja: pt cze 20, 2008 23:16
Lokalizacja: pleszew
Kontakt:

Tak się kończy gibanie koła pasowego

Post autor: ksiadzt » pt gru 21, 2012 20:34

ogólnie to tak czytam i fajnie że nie tylko ja mam tyle szczęścia z tym klinem bo czół bym sie samotnie :) u mnie brakowało połowy klina i klepało pod maską jak diabli z odpaleniem tez była masakra koła biły też nie mało zrównaliśmy powierzchnię tym sprzętem co Michał_1977, nowe koło i baja :) a i zapomniał bym śruba też trzymała tak że była chyba do ozdoby
po zabiegu auto odpala nawet nie po połowie obrotu :grin: tylko chyba pompę coś jeszcze boli bo ostro na minusie jak jest to coś nie może sie pozbierac po odpaleniu jak by chciał gasnąc dopiero po dłuższej chwili sie normuje
a co do klina tdi i konstrukcji niby jest lepszy i mocniejszy ale koles na warsztacie miał więcej tdi jak td z tym problemem niewiedziec dlaczego :)


[url=http://miniurl.pl/56681][img]http://img689.imageshack.us/img689/1438/zakonczeniekalisz7a.th.jpg[/img][/url]

replika mojej serii
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3703885#3703885

Awatar użytkownika
KamilP
DieseL PoweR
DieseL PoweR
Posty: 2270
Rejestracja: ndz lis 28, 2010 22:24
Lokalizacja: Okolice Radzynia Podlaskiego/Lublin

Tak się kończy gibanie koła pasowego

Post autor: KamilP » pt gru 21, 2012 21:08

ksiadzt pisze:a co do klina tdi i konstrukcji niby jest lepszy i mocniejszy ale koles na warsztacie miał więcej tdi jak td z tym problemem niewiedziec dlaczego
Hmm.. Ale w TDi chyba inna konstrukcja tego jest, dużo trwalsza, na półksiężycu czy jakoś tak...



Awatar użytkownika
ciachotdi
diesel m@ster
diesel m@ster
Posty: 1121
Rejestracja: pt gru 05, 2008 15:05
Lokalizacja: Aalsmeer
Auto: Seat mii

Tak się kończy gibanie koła pasowego

Post autor: ciachotdi » pt gru 21, 2012 22:07

dokładnie dla tego jak kupuje jakiś tdi to pierwsze to patrzę na koło pasowe



Awatar użytkownika
xlsss
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 487
Rejestracja: czw gru 18, 2008 17:03
Lokalizacja: Opole/Wróblowice
Auto: MK3
Silnik: AAZ
Kontakt:

Tak się kończy gibanie koła pasowego

Post autor: xlsss » sob gru 29, 2012 15:31

Nie bardzo ogarniam temat koła, ale mam podobne objawy co ten gościu na filmie

" onclick="window.open(this.href);return false;

Tyle że mój pacjent do golf 3 1.9 TD Latem wszystko jest okej, lecz zimą słychać ten dziwny dźwięk takiego jak by buczenia. Patrząc z profilu na pasek alternatora to widać jak co 2-3 obrót luzował się i latał, a potem wracał do poprzedniego stanu napięcia. Przy poluzowaniu się paska, słychać to buczenie. Wiem, że do wymiany mam rolkę alternatora bo dawno jej nie zmieniałem. Czy wymiana tego koła coś pomoże ? Gdzieś tu na forum wyczytałem, że to buczenie może być spowodowane zbyt mocnym naciągiem paska... Dziś wrzucę filmik to Wam pokażę :hmm:




A tutaj obiecany film

" onclick="window.open(this.href);return false;
Ostatnio zmieniony sob gru 29, 2012 17:09 przez xlsss, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
ciachotdi
diesel m@ster
diesel m@ster
Posty: 1121
Rejestracja: pt gru 05, 2008 15:05
Lokalizacja: Aalsmeer
Auto: Seat mii

Tak się kończy gibanie koła pasowego

Post autor: ciachotdi » sob gru 29, 2012 15:58

jeżeli występuje bicie to pasek raz jest sztywny a drugi raz luźny. W temacie jest dużo opisanych przypadków jak td potrafi wkurzyc swych właścicieli. Może w twoim przypadku tylko guma sparciała na kole pasowym. Raczej alternator zostaw w spokoju.



Awatar użytkownika
ksiadzt
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 861
Rejestracja: pt cze 20, 2008 23:16
Lokalizacja: pleszew
Kontakt:

Tak się kończy gibanie koła pasowego

Post autor: ksiadzt » sob gru 29, 2012 21:46

a rolka napinacza nie skacze po pasku ?


[url=http://miniurl.pl/56681][img]http://img689.imageshack.us/img689/1438/zakonczeniekalisz7a.th.jpg[/img][/url]

replika mojej serii
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3703885#3703885

Awatar użytkownika
ciachotdi
diesel m@ster
diesel m@ster
Posty: 1121
Rejestracja: pt gru 05, 2008 15:05
Lokalizacja: Aalsmeer
Auto: Seat mii

Re: Tak się kończy gibanie koła pasowego

Post autor: ciachotdi » ndz gru 30, 2012 15:03

ksiadzt pisze:a rolka napinacza nie skacze po pasku ?
a w mk3 td była rolka napinająca ? :?

chodzi o pasek alternatora oczywiscie :)



Awatar użytkownika
KamilP
DieseL PoweR
DieseL PoweR
Posty: 2270
Rejestracja: ndz lis 28, 2010 22:24
Lokalizacja: Okolice Radzynia Podlaskiego/Lublin

Tak się kończy gibanie koła pasowego

Post autor: KamilP » ndz gru 30, 2012 15:51

ciacho840 pisze:a w mk3 td była rolka napinająca ?
A co jak nie rolka? :) Chociaż nie, u wujka w starszym 1y jest napinanie sprężyną na alternatorze, u mnie w tym samym silniku napinacz i w TDikach pewnie też napinacz



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 151 gości