mk3 silnik 1z, czuc spalonym olejem z tłumika

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

grabson121
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: sob cze 11, 2011 08:00

mk3 silnik 1z, czuc spalonym olejem z tłumika

Post autor: grabson121 » czw lip 26, 2012 16:42

WItam golfik mk3 z 1995r, silnik 1z fabrycznie 90KM, lecz podejzeniem sa zmienione wtryski na wieksze(zwiekszona dawka paliwa na pompie). NIedawno zakupilem tegoz golfika, odrazu zmienilem olej na motul 6100+(10W40) gdyz poprzedni wlasciciel go niezmienial dosc dlugo. na postoju smierdzi z tlumika spalonym olejem i troszke go ubylo na miarce, delikatnie dymi na siwo. co mozy byc przyczyna pierscionki, uszczelniacze czy turbinka?? jak mozna zdiagnozowc bez koniecznosci duzego rozbierania.

Dzieki i pozdrowka.



Awatar użytkownika
stefano189
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 789
Rejestracja: śr gru 15, 2010 15:15
Lokalizacja: Gliwice

mk3 silnik 1z, czuc spalonym olejem z tłumika

Post autor: stefano189 » czw lip 26, 2012 22:06

ściągnij przewód przed lub za intercoolerem, jeśli wyleci z niego dużo oleju to znaczy że "turbawka idzie na emeryture", lub odma pluje olejem w dolot. Powiedz jaką masz dawkę na pompie, bo za duża dawka nie jest zdrowa dla silnika np. 2,4. Smierdzi spalonym olejem na rozgrzanym czy zimnym? Bo jak na zimnym tylko to uszczelniacze zaworowe do wymiany, bo po nocy olej spływa z głowicy po ściankach do cylindra i się spala. Jeśli dymi na gorącym to już coś poważniejszego, typu np. turbinka lub ogólne zużyciue jednostki ( pierścienie ). A diagnoza bez dużego grzebania to manometr do każdego gara, wtedy bedziesz wiedział jaki stan techniczny " młockarni", a jak bedzie coś nie tak, to robisz próbę olejową, i wiesz wtedy czy "czapka" jest do robienia czy dół.


MK3 bon jovi TDI + FMIC + heble R32 + 280 mm rear + 216-tki + VKLR + kolektor SDI+ 051C + "11 mm"
WYNIK :D = --- PS / --- Nm

LINK do mojego mk3 --->> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=462883
Zapraszam --> https://www.facebook.com/asostefan" onclick="window.open(this.href);return false;

Obrazek

Shewa777
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 46
Rejestracja: pt lip 27, 2012 07:52

mk3 silnik 1z, czuc spalonym olejem z tłumika

Post autor: Shewa777 » wt lip 31, 2012 07:30

Jak chcesz sprawdzic czy turbo pluje w wydech to odkrec go od turbo i sprawdz czy tam sucho cxzy mokro bedziesz wiedzial na pewmo



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 219 gości