AHF 1.9 TDI 120km/h przerywanie (bez notlauf) [rozwiązany]

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

irland
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: sob cze 09, 2012 19:25

AHF 1.9 TDI 120km/h przerywanie (bez notlauf) [rozwiązany]

Post autor: irland » pn lip 23, 2012 23:31

Witam

od jakiegoś czasu mam problem ze swoim dieselkiem AHF, powyżej 120 km/h przy wciśniętym gazie w podłogę przestaje ciągnąć jakby nie dostał paliwa. Nie występuje przy tym slynny nofault, po zwolnieniu możne przyśpieszać na powrót do magicznych 120, da się go troszkę bardziej rozpędzić jednakże trzeba to robić bardzo delikatnie.

Wrzuciłem logi do działu diagnostyka i wg porad.:

- wymieniłem wężyki podciśnieniowe
- wymieniłem przepływkę na orginalną bosch ( przekłamywała w górnym zakresie)
- wyczyściłem dolot i egr
- geometria lekko działa

Po wyżej wymienionych operacjach nastąpiła poprawa w dynamice jednakże problem wciąż pozostał.

Ostatnio wymieniony został rozrząd (kompletny z pompą) ustawiony kąt wtrysku, dawka.

Wczoraj w nocy podczas jazdy autostradą w granicach 120 km/h zaczęło mu brakować mocy- zaczął gwałtownie słabnąć aż wkońcu zgasł- nie udało się go zapalić. Laweta - mechanik - dziś po przestaniu całej nocy pod warsztatem odpalił bez problemu.

Ponownie sprawdzony kąt, dawka (wszystko ok), dodatkowo mechanik podmienił pompę vaqu (moja miała luz na króćcu) + N75. Od samego dołu dynamika się poprawiła- bardzo dobrze się rozpędza jednakże przy większych prędkościach od 100 czuć chwilowe braki mocy.

Nie dymi, dobrze zapala, trzyma równo obroty.

Wydaj mi się że problem tkwi gdzieś w elektronice- sprawdziłem błędy na vagu pokazał:

17978 - Engine Start Blocked by Immobilizer
P1570 - 35-00 - -

a także bład związany z napięciem na przełączniku elektrycznej szyby lewej ( nigdy nie występował- po zgaśnięciu na autostradzie przy ładowaniu na lawetę człowiek uchylał właśnie tą szybę- nie wiem czy słusznie ale łącze to z jakimś brakiem/skokami napięcia i tajemniczym zgaśnięciem)

I co mnie załamało najbardziej wlaśnie po tym tajemniczym zgaśnięciu następnego dnia zauważyłem, że rozlał się elektrolit w niedawno kupionym lusterku fotochrom ( co przemawia wg mnie za jakimś zwarciem/ skokiem napięcia?) wykluczam zbieg okoliczności

Na przekaźniku jak się nie myle N109 (grzanie świec, elektro zawór pompy?) mam zabezpieczenie antykradzierzowe modułem sensorowym- czy problem może tkić w tym miejscu? Czy jest szansa aby przkaźnik pracował nieprawidłowo? i drgało napięcie w tym miejscu i odbijało się to na pracy elektrozaworu pompy?

Przepraszam za chaos - troszkę poczytałem forum i próbuję łączyć fakty:)
Ostatnio zmieniony wt lip 31, 2012 20:57 przez irland, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
damian-ppp
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 548
Rejestracja: ndz mar 25, 2007 18:42
Lokalizacja: Warszawa - Białołęka

AHF 1.9 TDI 120km/h przerywanie (bez notlauf)

Post autor: damian-ppp » wt lip 24, 2012 13:14

Wymieniałeś filtr paliwa po pojawieniu się powyższych nieprawidłowości?


Mam VAG-a i VAG TACHO, w razie potrzeby pisać na PW :-)

irland
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: sob cze 09, 2012 19:25

AHF 1.9 TDI 120km/h przerywanie (bez notlauf)

Post autor: irland » wt lip 24, 2012 15:57

Tak wymieniony filtr paliwa na Mann.




Jak tylko będę miał chwilę wolnego to spróbuję wyczyścić zawór odcinający w pompie, do tego przeglądnę dokładnie wszystkie wtyczki i potraktuje Kontakt Sprayem (poprzedni właściciel mył silnik 3 miesiące temu) bo niektóre elementy delikatnie mogły zaśniedzieć po tym zabiegu, skoro wyrzucił błąd immo przeczyszcze też konektory do sterownika silnika i przyglądnę się czy któryś się gdzieś nie przetarł- gdzieś na forum czytałem że sterownik zamontowany jest w podszybiu i lubi się tam woda gromadzić. Może to coś pomoże.



irland
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: sob cze 09, 2012 19:25

AHF 1.9 TDI 120km/h przerywanie (bez notlauf) [rozwiązany]

Post autor: irland » wt lip 31, 2012 21:12

Ostatecznie udało mi się dojść co było przyczyną przerywania na wyższych obrotoch i podczas dużego obciążenia.

Podczas większego zapotrzebowania na paliwo smok w zbiorniku się zapowietrzał, zostały wymienione oringi wszystko przeczyszczone i poskładane. Ponowna regulacja pompy kąt i dawka. Teraz ładnie silnik ciągnie w całym przedziale obrotów, sprawdzałem na autostradzie do 180 km/h spokojnie ciągnie więcej nie sprawdzałem- nie było warunków.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 140 gości