Silnik 1.9 TDI 1Z problem przy odpalaniu ROZWIĄZANY

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

seaseacker
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 106
Rejestracja: pn lip 24, 2006 18:11
Lokalizacja: Kraków

Silnik 1.9 TDI 1Z problem przy odpalaniu ROZWIĄZANY

Post autor: seaseacker » wt lip 25, 2006 16:52

Witam,
przeglądałem forum, ale nie znalazłem odpowiedzi....

mianowicie....
zdarzyło mi się już to dwa razy w ciągu 3 dni...
przekręcam kluczyk na zapłon, czekam aż się świece zagrzeją.... normalnie trwa to 3 sekundy niecałe, a jak jest ten problem to wskaźnik świec mruga.... mrugnie chyba ze trzy razy i w końcu gaśnie.. zapalam silnik, pochodzi z 3 sekundy i gaśnie.... zrobię tak parę razy i nic...
za pierwszym razem, auto było na promie... więc zepchnąłem i stanąłem na podjeździe.. odpalam i wsio git....
za drugim razem dziś na parkingu zadaszonym... podniosłem machę, kierowca odpala i działa...
pod machą nic nie grzebałem... więc nie wiem o co chodzi...

spotkał się ktoś z czymś takim, wie jak pomóc??

z góry dzięki i pozdrawiam
Ostatnio zmieniony ndz sie 27, 2006 21:19 przez seaseacker, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
andrew19_86
Forum Master
Forum Master
Posty: 1572
Rejestracja: wt wrz 27, 2005 18:14
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: andrew19_86 » wt lip 25, 2006 19:47

troche nie ten dział,zapraszam do technicznego,tam jest cały wątek poświęcony dieslom...


:los2: Nocne Mary Squad :los2:
:satan: Tata NM synka :satan:

seaseacker
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 106
Rejestracja: pn lip 24, 2006 18:11
Lokalizacja: Kraków

Post autor: seaseacker » wt lip 25, 2006 21:28

temat już został przeniesiony.. :D



Awatar użytkownika
piapia
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 71
Rejestracja: wt lip 11, 2006 11:56
Lokalizacja: Mława
Kontakt:

Post autor: piapia » wt lip 25, 2006 23:07

Mialem cos podobnego.
Gasł w czasie jazdy.
Nie paliły sie swiece zarowe na wyswietlaczu w czasie startu silnika - nie odpalał.

Rozwiazanie:
- sprawdzic instalacje elektryczna ktora rozłożona jest blisko silnika - pospinane kostkami, u mnie przetarł sie przewód.

pozdrawiam



Awatar użytkownika
inek01
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3686
Rejestracja: pn sty 09, 2006 23:08
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: inek01 » śr lip 26, 2006 09:21

seaseacker pisze:przekręcam kluczyk na zapłon, czekam aż się świece zagrzeją.... normalnie trwa to 3 sekundy niecałe
Przy obecnych temperaturach zewn. grzanie sie nie wlacza.. Kontrolka w tym rzypadku powinna zapalic sie tylko na niecala sekunde.



jaszczur
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6612
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 09:34
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: jaszczur » śr lip 26, 2006 09:44

sprawdż luty na stopkach przerywacza w sterowniku ja u siebie je porawiłem i problem zniknął



Rafit
Forum Master
Forum Master
Posty: 1133
Rejestracja: śr kwie 27, 2005 15:29
Kontakt:

Post autor: Rafit » śr lip 26, 2006 09:52

inek01 pisze: Przy obecnych temperaturach zewn. grzanie sie nie wlacza.. Kontrolka w tym rzypadku powinna zapalic sie tylko na niecala sekunde.
Dokładnie u mnie po przekreceniu kluczyka dosłownie widze ją niecalą sekunde.



seaseacker
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 106
Rejestracja: pn lip 24, 2006 18:11
Lokalizacja: Kraków

Post autor: seaseacker » śr lip 26, 2006 13:58

ok.. grzanie swieci sie niecałą sekunde.... musial mi sie wtedy swiat zwolnic troche... :D

pytanie maksymalnego laika....
gdzie ta stopka przerywacza i sterownik??

sorki, za głupie pytania, ale no cóż.... doświadczenia brak.... :/



jaszczur
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6612
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 09:34
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: jaszczur » czw lip 27, 2006 06:48

seaseacker pisze:gdzie ta stopka przerywacza i sterownik??
stpoki tego przerywacza i sam przerywacz jest w sterowniku który znajduje sie pod spodem na lewej stronie nad skrzynka z bezpiecznikami,musisz sciągnać plastikową zaślepke pod kierownicą zobaczysz tam wkrety z nastepnej zaślepki odklręcasz je schylasz głowę i pod spodem zobaczysz nakrętkę na klucz nr 10 odkrecasz ją wkładasz rękę pod spód i wyciągsz sterownik odpinasz od niego kable i czymś płaskim delikatnie podważasz aby wyciągnać płytkę sterownika na którym właśnie śa przylutowane przerywacze



seaseacker
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 106
Rejestracja: pn lip 24, 2006 18:11
Lokalizacja: Kraków

Post autor: seaseacker » czw lip 27, 2006 17:10

sterownik rozkręciłem.....
przy przerywaczach nie było żadnych niedogodności lutowniczych.. w sensie, że na oko wszystko OK.... tylko w innym miejscu dwa luty które winny być osobno stykały się, więc zrobiłem tam mały luz.....
odpalałem i zapala... co nie znaczy, że błąd został zlikwidowany....
dzisiaj rano znowu miałem z tym kłopoty....
zauważyłem, że dzieje się tak na ciepłym silniku.... zostawię auto na dwie godziny i kłopot, ale tak jak piszę nie zawsze...



Awatar użytkownika
twardy
Forum Master
Forum Master
Posty: 1736
Rejestracja: pt lis 25, 2005 00:29
Lokalizacja: Lubin-Gorzelin
Kontakt:

Post autor: twardy » czw lip 27, 2006 17:52

Mój też coś niechętnie odpala , myślałem ze to paliwo ale chyba nie to. W zimie palił na dotyk. Pierwsze co mi przychodzi do głowy to diagnoza , sprawdzenie wtrysków i pompy. Co jeszcze?


10mm+1,3bara=1VSTD :-)

Awatar użytkownika
Macienty
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 966
Rejestracja: czw mar 02, 2006 23:10
Lokalizacja: BWA

Post autor: Macienty » pt lip 28, 2006 00:24

Sprawdz przekaznik nr 109


"Most perfect silence is when
there´s no need to explain"

seaseacker
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 106
Rejestracja: pn lip 24, 2006 18:11
Lokalizacja: Kraków

Post autor: seaseacker » ndz sie 27, 2006 21:27

W moim przypadku był to tylko i wyłącznie immobiliser...
objawy typowe.. po dwóch sekundach nie całych gasnął...
Rozwiąznie...

rokręcić tą osłonkę stacyjki przy kierownicy....
na stacyjce znajduje się taki pierścień.. u mnie kolor jasny brąz, od niego odchodzi wyraźnie grubszy kabelek... to właśnie jest immobiliser....
ja zrobiłem to w taki sposób... szmatką wytarłem taśmę magnetyczną na stacyjce i na pierścieniu.. następnie usztywniłem pierścień na stacyjce... czyli po prostu tak aby się nie ruszał... (inwencja twórcza)... i gotowe... od tygodnia nic się nie dzieje.. a wcześniej doszło to do takiego stanu, że nie było dnia aby nie chciał zapalić...

Zdjęcia przedstawiają stacyjkę bez pierścienia i z pierścieniem immobilisera....

Pozdrawiam...
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 255 gości