Kompletna wymiana rozrzadu.

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Rydzu
_
_
Posty: 6046
Rejestracja: pn wrz 27, 2004 16:30
Lokalizacja: DDZ Dzierżoniów
Kontakt:

Post autor: Rydzu » pn lip 24, 2006 11:26

Ja jestem właśnie po wymianie paska w swoim AAZ i w tej chwili powstaje porada. Zdjęcia już są, teraz tylko bardziej obkuci w temacie tworzą opis.



Awatar użytkownika
Macienty
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 966
Rejestracja: czw mar 02, 2006 23:10
Lokalizacja: BWA

Post autor: Macienty » wt lip 25, 2006 12:11

rydzu pisze:teraz tylko bardziej obkuci w temacie tworzą opis.
:bigok:


"Most perfect silence is when
there´s no need to explain"

Awatar użytkownika
Rydzu
_
_
Posty: 6046
Rejestracja: pn wrz 27, 2004 16:30
Lokalizacja: DDZ Dzierżoniów
Kontakt:

Post autor: Rydzu » wt lip 25, 2006 12:43

Jak nie jak tak.

A oto kilka fotek z naszych prac.


44 zdjęcia z wymiany rozrządu w moim samochodzie

Wymiana
Ostatnio zmieniony wt lip 25, 2006 12:46 przez Rydzu, łącznie zmieniany 2 razy.



greg

Post autor: greg » wt lip 25, 2006 12:45

rydzu pisze:i w tej chwili powstaje porada.
dla AAZ? a jakaż tu porada. Odpinasz filtr powietrza - wyciągasz go - dzieki czemu będzie lepszy dostęp. ODpinasz zapinki osłony paska + wykręcasz centralny wkręt - po wykręceniu wyciągniesz go razem z zapinką. Luzujesz i pompe wspomy i zdejmujesz pasek od wspomy. Zdejmujesz pasek od alternatora. Odkręcasz koło pasowe napędu wspomy i alternatora od wału korbowego - 4 śruby (nie odkręcasz centralnej śruby tylko te 4)Otwierasz korek na obudowie sprzęgła. Ustawiasz wał żeby zobaczyć znak na kole zamachowym. Wkręcasz kołek blokujący celem zablokowania koła zębatego pompy paliwa. Luzujesz napinacz paska rozrządupoprzez odkręcenie nakrętki (klucz 13). Zdejmujesz napinacz i zdejmujesz pasek - trochę będzie utrudniała życie dolna obudowa paska rozrządu, ja ją odchylam i wyciągam apsek a następnie wkładam nowy. Mozna ją też wykręcic -- według uznania. Zakładasz nowy pasek + nową rolkę napinacza zapinając ją wyzębnikiem o wewnętrzną blachę obudowy paska rorządu. Sprawdzasz czy aby na pewno podczas prac nie przestawiłeś wału korbowego (wizjer na obudowie sprzęgła) - jeśli masz obawy że ruszyłes wałek rozrządu zdejmujesz pokrywę zaworów - krzywki na wałku rozrządu na 1 cylindrze tj . tym od strony paska mają być obie w górze, a po przeciwnej stronie wałka rozrzadu (przeciwnej do koła paska rozrzadu) nacięcie na wałku ma być prostopadłe do płaszczyzny głowicy. Jak wszystko jest zgodne i pasek jest nałożony napinasz pasek - klucz z 2 wypustami( ewentualnie szczypce do rozwierania pierścieni Segera) + klucz 13. Wyciągasz czop blokujący koło pasowe pompy paliwa. Wykonujesz pełny obrót silnika - kontrolujesz na znakach. Jak wszystko gra i napinacz pokazuje że jest własciwie napięty skąłdasz wszystko do kupy.

[ Dodano: Wto Lip 25, 2006 12:48 pm ]
rydzu, musze przyznac zdjęcia dobrze zrobione, jeszcze jendo czemu częściopwo zdejmujesz obudowę filtra jak możesz wyjąć całość - wcale nie jest więcej roboty



Awatar użytkownika
Rydzu
_
_
Posty: 6046
Rejestracja: pn wrz 27, 2004 16:30
Lokalizacja: DDZ Dzierżoniów
Kontakt:

Post autor: Rydzu » wt lip 25, 2006 12:49

Może dla ciebie jest to banalnie proste, ale jak widzisz są ludzie zainteresowani dokładniejszym opisem.

My dla ułątwienia zrobiliśmy zdjęcia wszytkich czynności i opis będzie troszeczkę bardziej rozbudowany niż twój.

Nie mówię, że jest zły ale w połączeniu ze zdjęciami każej czynności będzie to całkiem ciekawa porada.



greg

Post autor: greg » wt lip 25, 2006 12:51

i czym zablokowałęs koło pasowe pompy bo nie widac na fotce - ja wkręciłem śrubę - ie pamiętam 10 czy 12



Awatar użytkownika
Rydzu
_
_
Posty: 6046
Rejestracja: pn wrz 27, 2004 16:30
Lokalizacja: DDZ Dzierżoniów
Kontakt:

Post autor: Rydzu » wt lip 25, 2006 12:51

Przecież zdemontowaliśmy cały filtr. Oglądnij wszystkie zdjęcia :-)



greg

Post autor: greg » wt lip 25, 2006 12:52

rydzu pisze:Może dla ciebie jest to banalnie proste, ale jak widzisz są ludzie zainteresowani dokładniejszym opisem.
nie no fotoporada + opis to jest ideał i jakby była jakaś potrzebn apomoc to pisz.



Awatar użytkownika
Rydzu
_
_
Posty: 6046
Rejestracja: pn wrz 27, 2004 16:30
Lokalizacja: DDZ Dzierżoniów
Kontakt:

Post autor: Rydzu » wt lip 25, 2006 12:55

Ja pomocy nie potrzebuję, mam na miejscu dwóch dobrych mechaników i jak mam problem to zwracam się do nich (na zdjęciach widać ich ręce).

Ale poradę wsadzę do siebie na stronę, niech będize dla potomności.



Awatar użytkownika
Kubecek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 66
Rejestracja: pt lip 14, 2006 17:17
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: Kubecek » wt lip 25, 2006 14:04

RYDZU dzieki za fotoporade



greg

Post autor: greg » wt lip 25, 2006 14:25

Przecież zdemontowaliśmy cały filtr. Oglądnij wszystkie zdjęcia
no faktycznie - przeoczyłem :grin:



Awatar użytkownika
Rydzu
_
_
Posty: 6046
Rejestracja: pn wrz 27, 2004 16:30
Lokalizacja: DDZ Dzierżoniów
Kontakt:

Post autor: Rydzu » wt lip 25, 2006 14:29

Kubecek pisze:RYDZU dzieki za fotoporade
Nie ma za co. Moje są tylko zdjęcia. Całe laury należą się macientyvw i jego bratu. To w ich wykonaniu była cała zmiana.

Mam nadznieję że nasza praca była pomocna.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 182 gości