[MK5] Dwumas do wymiany?

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Robert5000
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: pn kwie 25, 2011 20:10
Lokalizacja: WWA

[MK5] Dwumas do wymiany?

Post autor: Robert5000 » śr lip 11, 2012 00:09

Witam!

W dniu dzisiejszym oddałem swój wehikuł do serwisu aut grupy VAG ze względu na popiskiwanie z komory silnika w szczególności na niskich obrotach biegów 3,4,5,6 biegu. Okazało się że zatarciu uległo "sprzęgiełko alternatora" i skasowali mnie z wymianą na 400 zł (czy to dużo czy mało chętnie bym się od Was dowiedział). Niemniej podczas odbioru Pan mechanik oznajmił, że to nie koniec wydatków... Otóż oznajmił, że "na już" do wymiany jest dwumas i krzyknął kwotę 3000 zł z robocizną [sic!]. Pytanie do szanownej społeczności VAG - ze względu na to, że poczytałem to i owo i nie zauważyłem wyraźnych objawów opisywanych na forum (trzęsienie nadwoziem szczególnie przy odpalaniu/wyłączaniu zapłonu, wyraźne drgania na niskich obrotach, ciężkie wchodzenie biegów) czy nie wydaje się być to zwyczajnym "naciąganiem" (co prawda zdaje sobie sprawę że wcześniej czy później /wolałbym to 2nd/ czeka mnie wymiana tego elementu gdyż auto ma 131k przebiegu, rocznik 2004? W tym miejscu zaznaczę, że w najbliższych dniach planowałem dłuższa wycieczkę po Europie (~3000km) która przez to stanęła pod znakiem zapytania gdyż jak oznajmił Pan mechanik grozi to uszkodzeniem bloku silnika a wtedy naprawa min 7000 PLN.... Proszę o info co o tym myślicie i jakie są realne konsekwencje zaniedbania wymiany "dwumasa" na czas?

dla lepszej czytelności:

Golf mkv, BKD, 131k przebiegu, 2004 r



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14139
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

[MK5] Dwumas do wymiany?

Post autor: Michał_1977 » śr lip 11, 2012 06:36

Za sprzęgiełko altka trochę dużo dałeś,no ale cóż...przecież byłeś w ASO.
Natomiast jeśli chodzi o dwumasę,to wiem,że można kupić ją dużo taniej i zmienić nie w ASO,lecz w zwykłym warsztacie i wtedy koszt wymiany wynosi 250-300zł.
Samą dwumasę można wyrwać sporo poniżej 2 tysi,więc razem z robocizną,zamknąłbyś się w 2 tysiach spokojnie.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
ozyrysh
kieroVWca boroVWca
kieroVWca boroVWca
Posty: 689
Rejestracja: sob mar 13, 2010 20:50
Lokalizacja: Niedźwiedź
Kontakt:

[MK5] Dwumas do wymiany?

Post autor: ozyrysh » śr lip 11, 2012 12:51

z tego co mi wiadomo jeśli padnie dwumas to co najwyżej będzie ślizgać i nie pojedzie, o uszkodzeniu bloku nic mi nie wiadomo :pub:



Robert5000
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: pn kwie 25, 2011 20:10
Lokalizacja: WWA

Re: [MK5] Dwumas do wymiany?

Post autor: Robert5000 » śr lip 11, 2012 17:32

Chcę sprostować że nie byłem w ASO tylko w warsztacie specjalizującym się w naprawie aut grupy VW. Ok, samo koło dwumasowe dorwe za mniej niz 2000 zł ale slyszalem ze przy wymianie tego elementu warto tez od razu wymienić cale sprzeglo, docisk, etc...i te 3k PLN jest podane za robotę ze wszystkimi czesciami. Tak jak pisalem nie odczuwam wyraźnych objawów aby wymieniac ten element, ale jutro jade do jeszcze jednego mechanika na diagnozę.



Awatar użytkownika
jamesoki
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 240
Rejestracja: czw maja 26, 2011 07:36
Lokalizacja: Białystok

[MK5] Dwumas do wymiany?

Post autor: jamesoki » czw lip 12, 2012 10:18

Śmieszne. Jeżeli warsztat poleca dwumas do wymiany to trzeba podać ku temu powody. Ja rozumiem że auta nie są nowe. Ale to już tradycja że większość niedomagań w warsztatach tłumaczonych są wtryskami/pompkami/pompą lub kołem dwumasowym no chyba żeby przestraszać skutecznie klienta. Przestraszony klient więcej wart niż hardy. Jeżeli człowiek by mi to uargumentował to bym się nad tym zastanowił jednak na twierdzenie do wymiany bez powodu leci po mnie jak po kaczce. Nie jedno w warsztacie słyszałem (każdy chce zarobić). Tak jak wyżej napisane u sprytnych chłopaków słyszałem właśnie cenę 200÷300pln za wymianę dwumasy. Wtórna sprawa to koszt samego koła ale to już widać np na allegro ile to kosztuje. Czy wymieniać od razu całe sprzęgło? Jak sprytny mechanik to będzie widział czy wymieniać wszystko czy tylko koło. Przy takim przebiegu o ile jest prawdziwy sprzęgło powinno być jeszcze w dobrej kondycji.

Oczywiście najlepiej jest wymienić i jeszcze skrzynię i pół silnika, ale nie mowa o sytuacjach książkowych bo te dotyczą aut do wieku 5 lat. Wymieniać to co jest uszkodzone lub to co ew przy okazji można wymienić a nie kosztuje wiele. Przy takim przebiegu i koszcie ponownego rozkręcania (200÷300pln) wymienił bym same koło, o ile sprzęgło i łożysko pracują dobrze. Co do dwumasy to trzeba mieć pewne dowody lub podejrzenia a nie przeczucia.



Awatar użytkownika
ciachotdi
diesel m@ster
diesel m@ster
Posty: 1121
Rejestracja: pt gru 05, 2008 15:05
Lokalizacja: Aalsmeer
Auto: Seat mii

[MK5] Dwumas do wymiany?

Post autor: ciachotdi » sob lip 14, 2012 14:25

dwu masa pada przy przebiegu ok 300tys km



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 172 gości