Tak się kończy gibanie koła pasowego

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
KamilP
DieseL PoweR
DieseL PoweR
Posty: 2270
Rejestracja: ndz lis 28, 2010 22:24
Lokalizacja: Okolice Radzynia Podlaskiego/Lublin

Tak się kończy gibanie koła pasowego

Post autor: KamilP » czw maja 31, 2012 23:25

zorro89 pisze:zablokowalem jak pisalem i zalozylem klucz oczkowy plaski na sróbę metrowa przedłużka i odkrecilem.. nie pomyslalem ze cos sie moze stac..;/
Zaraz zaraz, czyli zablokowałeś w ten sposób po to żeby odkręcić śrubę na wale? No jak tak to nie było zbyt mądre.. :hmm: Bo dodatkowy opór na zawory był przy odkręcaniu (i to nie mały) chyba ze źle Cię zrozumiałem.



Awatar użytkownika
zorro89
GTI
GTI
Posty: 695
Rejestracja: czw lis 30, 2006 20:31
Lokalizacja: Żywiec
Kontakt:

Tak się kończy gibanie koła pasowego

Post autor: zorro89 » czw maja 31, 2012 23:26

KamilP, no niestety dobrze zrozumiales.... teraz ciekawe czy sie skrzywily..


Był mk2 potem mk3 potem mk2 teraz mk4 :D

Awatar użytkownika
piori
Forum Master
Forum Master
Posty: 1304
Rejestracja: sob lis 20, 2004 19:42
Lokalizacja: WPU/WPN/WL

Tak się kończy gibanie koła pasowego

Post autor: piori » pt cze 01, 2012 08:11

Zawory to jedno, ale są jeszcze szklanki (jeśli masz hydrauliczną regulację luzów zaworowych, bo nie wiem jaki to silnik) i podpory wałka rozrządu, a raczej ich szpilki, które potrafią wyjść z głowicy razem z gwintem... Ale nie straszę Cię, bo to już musiałbyś mieć na prawdę pecha. Po kręceniu kluczem (czyli brak uderzenia z rozpędu jak w wypadku zerwaniu paska na pracującym silniku) obstawiam, że będzie dobrze. Jak odpalisz to się dowiesz, ewentualnie można wcześniej zmierzyć kompresję, jak zawory się ugięły to będzie uciekać.



arwam

Tak się kończy gibanie koła pasowego

Post autor: arwam » pt cze 01, 2012 10:21

zorro89, to bardzo prawdopodobne.
śrube odkręca się po zablokowaniu wału np na piątce lub za pomocą specjalnej blokady.



ManiekFelek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: śr lut 04, 2009 15:00
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Julianów

Tak się kończy gibanie koła pasowego

Post autor: ManiekFelek » pt cze 01, 2012 16:15

Panowie pasek sie w żaden razrząd nie wkręcił poprostu spadł bo tak to odpala chodzi normalnie a jeździć nim narazie nie jeżdżę bo co chwile by ten pasek spadał :/ ogólnie to szukam tego frezu do czoła wału na wypożyczenie w okolicach rawy mazowieckiej bo musze to zrobić. a z tym silnikiem to tak to jest jak sie przed kupnem go nie odpali i sie oszczędza na tym :/ następnym razem napewno nie kupie po tańości żadnego silnika :P



ManiekFelek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: śr lut 04, 2009 15:00
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Julianów

Tak się kończy gibanie koła pasowego

Post autor: ManiekFelek » pt cze 01, 2012 16:16

Panowie pasek sie w żaden razrząd nie wkręcił po prostu spadł bo tak to odpala chodzi normalnie a jeździć nim narazie nie jeżdżę bo co chwile by ten pasek spadał :/ ogólnie to szukam tego frezu do czoła wału na wypożyczenie w okolicach rawy mazowieckiej bo musze to zrobić. a z tym silnikiem to tak to jest jak sie przed kupnem go nie odpali i sie oszczędza na tym :/ następnym razem napewno nie kupie po taniości żadnego silnika :P



Awatar użytkownika
zorro89
GTI
GTI
Posty: 695
Rejestracja: czw lis 30, 2006 20:31
Lokalizacja: Żywiec
Kontakt:

Tak się kończy gibanie koła pasowego

Post autor: zorro89 » pt cze 01, 2012 16:43

jesli sie tak stalo to jakie koszt mnie czekaja ? same zarowy do wymiany plus uszczelka pod glowe i planowanie nie ?


Był mk2 potem mk3 potem mk2 teraz mk4 :D

Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Tak się kończy gibanie koła pasowego

Post autor: t0mal » pt cze 01, 2012 22:00

I prowadnice. Zawór jakieś 20zł sztuka, prowadnica 8zł, uszczelka około 150, śruby głowicy około 60zł



Awatar użytkownika
zorro89
GTI
GTI
Posty: 695
Rejestracja: czw lis 30, 2006 20:31
Lokalizacja: Żywiec
Kontakt:

Tak się kończy gibanie koła pasowego

Post autor: zorro89 » sob cze 02, 2012 15:34

najprawdopodobniej nic sie nie stalo czekam narazie na zalatwienie freza.. ale dzis rano zalozylem spowrotem kolo male i sróbe i rozrzad jak powinien byc.. auto odpaliło na rys jak zawsze normalnie chodzi bez zadnych dziwnych odglosów czyli chyba mialem szczescie ;]


Był mk2 potem mk3 potem mk2 teraz mk4 :D

ManiekFelek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: śr lut 04, 2009 15:00
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Julianów

Tak się kończy gibanie koła pasowego

Post autor: ManiekFelek » śr lip 11, 2012 12:05

Mam pytanko posiada ktoś na wypożyczenie frez do wału najlepiej okolice Rawy Mazowieckiej.



luki3105
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 81
Rejestracja: śr lis 21, 2007 17:26
Lokalizacja: pomorze

Kolo pasowe mk II 1,6D

Post autor: luki3105 » ndz lip 15, 2012 19:55

Witam
Mam problem, dziś okazało się ze mam cały pasek klinowy poskręcany, spojrzałem na kola pasowe i to duze dolne ma mocne bicie.
Czy wymiana tego kola coś da czy nie?
Mam takie kolo od 1,6 benzyna myślę że będzie pasowało.
Problem ten był wcześniej lecz nigdy mi nie skrecalo paska klinowego.
Dodam że miesiąc temu miałem robiony rozrząd czy mechanik coś źle skręcił,.
Przeszukałem forum ale jest masa tematów dot. mk3 na mk 2 nic nie znalazłem byłbym wdzięczny za jakąkolwiek pomoc.



Awatar użytkownika
ciachotdi
diesel m@ster
diesel m@ster
Posty: 1121
Rejestracja: pt gru 05, 2008 15:05
Lokalizacja: Aalsmeer
Auto: Seat mii

Kolo pasowe mk II 1,6D

Post autor: ciachotdi » ndz lip 15, 2012 20:22

klin na wale się obrobił ?, z tego co pamiętam jest tam koło bez tłumika drgań i wszystko powinno ładnie chodzić



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14242
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Tak się kończy gibanie koła pasowego

Post autor: Michał_1977 » ndz lip 15, 2012 20:40

luki3105 pisze:Przeszukałem forum ale jest masa tematów dot. mk3 na mk 2 nic nie znalazłem
A jak jest o MK3,to co? Zbije Cię ktoś jak w nim napiszesz?
Lepiej podpiąć się pod podobny wątek,niż smarować nowy i tym samym śmiecić,dlatego też połączyłem tematy.
Do rzeczy-gibanie koła może skończyć się kolizją tłoków z zaworami i wymianą silnika lub drogim remontem.
Trzeba zdjąć duże koło pasowe i założyć na tokarke.Na średnich obrotach okaże się czy ma bicie na tłumiku drgań,czy nie.Jak nie będzie miało bicia,to rozrząd do rozbiórki,czoło wału do zafrezowania i małe koło zębate do wymiany.Koło trzeba wziąć z górnej półki np.SWAG,bo te tanie tracą klina już przy dokręcaniu śruby.Śruba też do wymiany.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

luki3105
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 81
Rejestracja: śr lis 21, 2007 17:26
Lokalizacja: pomorze

Tak się kończy gibanie koła pasowego

Post autor: luki3105 » ndz lip 15, 2012 21:01

Ok sorry ze zamieściłem nowy temat.
Czy w golfie 1,6 D jest tłumik drgan na kole dodam że jest to pojednyczne zwykle kolo pasowe takie jak na rysunku http://www.arwit.pl/partscatalogue/arti ... 0105%20255" onclick="window.open(this.href);return false; nie wiem czy jest tam gdzies tlumik drgan a podejdzie koło od benzyny 1.6 D celem sprawdzenia, nie mam dostępu do tokarki niestety.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 176 gości