
Nowe rury, nowe IC. PYTANKO
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Nowe rury, nowe IC. PYTANKO
Panowie wytłumaczcie mi czy ma sens dawanie rur o średnicy 45-50mm do nowego IC skoro przy jego wlocie i wylocie jest tylko 35mm. Nie wystarczy w takim wypadku rura 38mm (taką mogą mi wykonać), bo co daje większa rura skoro i tak się pod koniec zwęża ? 

- Razal
- Gadatliwa bestia
- Posty: 929
- Rejestracja: pn gru 13, 2004 11:09
- Lokalizacja: Dolnośląskie
- Kontakt:
Re: Nowe rury, nowe IC. PYTANKO
Teoria jest taka, że zmiana przekroju powoduje wzrost lub zmniejszenie ciśnienia przepływu, ale mówimy tu raczej o niskich ciśnieniach i taka zmiana raczej nie przyniesie cudownych osiągówRafit pisze:Panowie wytłumaczcie mi czy ma sens dawanie rur o średnicy 45-50mm do nowego IC skoro przy jego wlocie i wylocie jest tylko 35mm. Nie wystarczy w takim wypadku rura 38mm (taką mogą mi wykonać), bo co daje większa rura skoro i tak się pod koniec zwęża ?


Turbina jest napędzana spalinami i w części gdzie pobierane jest powietrze z IC może być podciśnienie i jeżeli na wlocie do turbiny z IC (przy turbinie masz 35mm) a przewód z kótrego idzie powietrze ma 50 mm powstaje zwężka z różnicą 15mm. Jeżeli o 15 mm zmniejszysz średnicę to jakiś tam może to mieć wpływ na ciśnienie. Ale to jest teoria bardzo techniczna i zależna od warunków. W tym przypadku uważam że turbina pobiera sobie sama taką dawkę jaką nakręcą obroty i nie będzie tu maiła znaczenia aż takiego ta różnica w średnicy. Gdyby turbo dmuchało do przewodu o średnicy 50 mm a na wlocie do silnika było by 35 to mogła by być różnica w ciśnieniu doładowania, a tu jest powietrze zasysane więc bez obaw moim zdaniem 38 mm będzie GIT
Ostatnio zmieniony pn lip 24, 2006 17:23 przez Razal, łącznie zmieniany 1 raz.
Było: MK2 1,6 / MK3 GT TDI-VP / PASSAT B5 TDI-PD / Jest: PASSAT B6 TDI-CR / Lupo 1,0 / MK4 1,4 16V
- Razal
- Gadatliwa bestia
- Posty: 929
- Rejestracja: pn gru 13, 2004 11:09
- Lokalizacja: Dolnośląskie
- Kontakt:
Rafit pisze:No ten mój IC jest dużo większy, tylko wloty ma 35mm dlatego zastanawiam się co tu z tym robić
Średnicy wlotu w turbie nie zmienisz więc możesz zostawić tak jak jest
Wszystko zależy jeszcze od ciśnienia doładowania i wilkości turbosprężarki - jeśli tu jest seria to montuj to spokojnie i bez obaw
Jeżeli turbo jest o większych parametrach , większe ciśnienie doładowania niż seria , większa dawka paliwa to może się pojawić problem z ilością schłodzonego powietrza i wtedy trzeba dawać większy IC i większe przewody.
Koleś miał tak z Nissanem - przy seryjnym IC nic nie dawało zwiększanie ciśnienia i dawki - pojawiało się spalanie stukowe - włożył odpowiedni IC z większym przekrojem rur.
Ostatnio zmieniony pn lip 24, 2006 17:31 przez Razal, łącznie zmieniany 1 raz.
Było: MK2 1,6 / MK3 GT TDI-VP / PASSAT B5 TDI-PD / Jest: PASSAT B6 TDI-CR / Lupo 1,0 / MK4 1,4 16V
- Razal
- Gadatliwa bestia
- Posty: 929
- Rejestracja: pn gru 13, 2004 11:09
- Lokalizacja: Dolnośląskie
- Kontakt:
Temat jest bardzo ciekawy i wciągający...
Polecam Ci zwrócić się z tym postem też do Fachowców na
++++++++LINK++++++++
Dział techniczny - polecam też przeszukać historię postów
Pozdrooo
Polecam Ci zwrócić się z tym postem też do Fachowców na
++++++++LINK++++++++
Dział techniczny - polecam też przeszukać historię postów
Pozdrooo

Było: MK2 1,6 / MK3 GT TDI-VP / PASSAT B5 TDI-PD / Jest: PASSAT B6 TDI-CR / Lupo 1,0 / MK4 1,4 16V
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 31 gości