[MK4] Kierownice turbo w alh

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
suavomer
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 171
Rejestracja: sob lut 04, 2006 21:22
Lokalizacja: ZG

[MK4] Kierownice turbo w alh

Post autor: suavomer » ndz lip 23, 2006 21:38

W moim 90km alh zawsze od 1900 obrotów było słychac gwizd turbo i wyraźne przyspieszenie cisnące w fotel (no ale bez przesady to 90km ;-) ). Po wymianie paska rozrządu i filtrów miałem małe akuku: myślałem że turbo padło, nie było przyspieszenia i ostro słychac było jakby wywalało powietrze na zewnątrz z turba. Pojechałem do kowala gdzies tam popsikał w dolot czy wylot przy turbinie wd-40 i przeszło. Ale chyba od tamtej pory nie mam tego kopa od 1900 obr - gwiżdże ledwo ledwo. Mocy jakos nie brakuje ale od 2500 dopiero. Vagcom nie pokazuje błędów nie oglądałem bloków wartosci, brakuje mi 2 osoby do zabawy :-(

Co może być? Kierownice turbiny? Podobno turbina przepuszcza olej minimalnie...
Ostatnio zmieniony czw sie 24, 2006 02:56 przez suavomer, łącznie zmieniany 1 raz.


Masz ALH? czytaj: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=91763

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » ndz lip 23, 2006 21:59

suavomer pisze:Pojechałem do kowala
to musisz jechać do kowala z polerowanym kowadłem.. :)
suavomer pisze:Po wymianie paska rozrządu i filtrów miałem małe akuku:
trzeba było reklamować wymiane..
suavomer pisze:słychac było jakby wywalało powietrze na zewnątrz z turba
nieszczelność w dolocie?
suavomer pisze: Podobno turbina przepuszcza olej minimalnie
kurde z tego co napisałeś to może być wszystko :)



Awatar użytkownika
suavomer
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 171
Rejestracja: sob lut 04, 2006 21:22
Lokalizacja: ZG

Post autor: suavomer » ndz lip 23, 2006 22:13

Myśle, że kowal rozrząd i filtry zrobił dobrze. Turba wtedy nie ruszał bo nie miał takiego rozkazu ;-). Myślę, że ten wydmuch jakby był nieszczelnoscią nie przeszedł by po wd40 (kowal mówił co to było ale ja nie zapamietałem było to ze 4 miechy temu). Zresztą to przeszło i tyle. Problemem jest brak mocy do 2500obr. Nie powiem ze muł, ale było lepiej patrz mój post wyżej. Acha czy jak to są zapieczone kiery, mozna to zrobic bez pomocy super fachowców od regeneracji?

pozdro


Masz ALH? czytaj: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=91763


Gonzo_in_VW
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 80
Rejestracja: czw sie 11, 2005 22:50
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Post autor: Gonzo_in_VW » pn lip 24, 2006 01:30

cowboy a cos po polsku? :P


Jesteś z Płocka lub okolic? Zajrzyj!!
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=305055

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » pn lip 24, 2006 08:23

cowboy a cos po polsku? :P
po polsku masz w serwisie :P

przecież na fotkach wszystko jest pokazane...ludzie czyszczą wd-40, ropą czym się da... róznnie są zapieczone kierownice, czasem wystarczy wd-40 i rozruszać sztangę, czasem jest tyle nagaru że trzeba rozbierac..



kupszczelisty
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 853
Rejestracja: pt wrz 23, 2005 18:45
Lokalizacja: był Śląsk - Katowice, Mysłowice jest Poznań okolice
Kontakt:

Post autor: kupszczelisty » pn lip 24, 2006 08:33

a ten nagar skąd tam po stronie czystego powietrza, przez egr??



QBAelectric
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 61
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 03:01
Lokalizacja: Gniezno
Kontakt:

Post autor: QBAelectric » śr sie 02, 2006 20:25

...mam pytanko...tez chciałbym wyczyścić turbinke i dolot w moim ALH...jak najprościej wyciągnąć turbinke...czy trzeba sie zaopatrzyć w jakieś uszczelki do Niej?...wiem że bede potrzebował uszczelke pod kolektor ssący..ale coś jeszcze?...i czy mozna tam cos popsuc?...


QBAelectric

Awatar użytkownika
suavomer
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 171
Rejestracja: sob lut 04, 2006 21:22
Lokalizacja: ZG

Post autor: suavomer » śr sie 02, 2006 20:48

Tak więc wziąłem golfa, vag-coma, lapsa i trochę chęci i porobiłem pomiary przepływki i turbiny. Na 4 biegu a wyszło w przepływce tak:

Engine speed MAF(specified) MAF(actual) EGR duty cycle
/min mg/str mg/str %
1512,750.0,645.0,4.8
1554,720.0,680.0,4.8
1596,675.0,670.0,4.8
1659,730.0,700.0,4.8
1701,750.0,735.0,4.8
1743,785.0,770.0,4.8
1806,795.0,795.0,4.8
1848,795.0,825.0,4.8
1911,795.0,850.0,4.8
1953,795.0,865.0,4.8
1995,790.0,870.0,4.8
2058,795.0,880.0,4.8
2100,795.0,895.0,4.8
2142,795.0,895.0,4.8
2205,800.0,895.0,4.8
2247,800.0,905.0,4.8
2289,800.0,895.0,4.8
2331,800.0,900.0,4.8
2373,800.0,910.0,4.8
2436,795.0,900.0,4.8
2457,795.0,905.0,4.8
2499,795.0,910.0,4.8
2541,795.0,905.0,4.8
2583,795.0,895.0,4.8
2625,795.0,900.0,4.8
2667,800.0,895.0,4.8
2709,800.0,885.0,4.8
2751,800.0,890.0,4.8
2793,800.0,870.0,4.8
2814,800.0,875.0,4.8
2856,800.0,870.0,4.8
2877,800.0,865.0,4.8
2919,805.0,860.0,4.8
2961,805.0,860.0,4.8
3003,805.0,860.0,4.8
3024,805.0,860.0,4.8
3066,805.0,850.0,4.8
3087,805.0,850.0,4.8
3129,810.0,840.0,4.8

czyli chyba dobrze. Ale turbina to już dla mnie zagadka. Dziure ma sporą od 2500 dopiero ciągnie a potem szybko spada. Logów nie daję, wykres lepiej pokaże:

Obrazek

Jak na wykresie tak i czuję pod butem. Pytanie: turbina się wali czy też jak mechanik robił rozrząd to skopał go (od tego mniej wiecej czasu czuję braki w depnięciu)???


Masz ALH? czytaj: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=91763

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » śr sie 02, 2006 20:55

pomijając wyniki - czy robiłes pomiar z butem w podłodze ?
bo cos mi powoli te obroty narastaja.. chyba że zmieniłes próbkowanie w VAG-COMie ... ale u mnie to nic nie dawało a zdaje sie ze masz ta sama wersję co ja :P



Awatar użytkownika
suavomer
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 171
Rejestracja: sob lut 04, 2006 21:22
Lokalizacja: ZG

Post autor: suavomer » śr sie 02, 2006 21:51

But w podłodze. I masz racje rozkręca sie jak muł do 2500 potem trochę lepiej i znowu muł - widać zresztą na wykresie. A było tak pięknie. Oczywiście 1, 2 i 3 chodzą lepiej może być, ale to niskie biegi. A 4 i 5 nie powiem dają radę ale to nie to co przed mechanikiem. Gdzie tu można zrobić porządną diagnozę w okolicach Zielonej Góry? Oczywiście jak na forum nie znajdę odpowiedzi ;-) Zresztą karnąłbym się i gdziekolwiek :-)


Masz ALH? czytaj: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=91763

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » śr sie 02, 2006 22:05

suavomer pisze:But w podłodze. I masz racje rozkręca sie jak muł do 2500 potem trochę lepiej i znowu muł - widać zresztą na wykresie
no niezły lag na turbo :( słabo się zwieksza cisnienie..

wklej jednak mimo wszystko grupe 011 bo tam jest w ostatniej kolumnie parametr który mówi jak ECU wysterowuje cisnienie w zalezności od odstepstw od zadanego...

zrób test - niech ktos zapali Ci silnik a Ty patrz czy sztanga podniesie ci się w kierunku gruszki....jeśli jest dobre podcisnienie to sztanga sie podniesie - u mnie około 2 cm..

Ja stawiam na nieszczelność gruchy lub węzyków, bo gdybys miał zapieczone kiery to raczej byłoby przeładowanie.. a Ty raczej masz za mało cisnienia i notlaufów nie łapiesz..

albo tez może to byc n75... ja sam zgłębiam temat...

ale może też już turbo się kończy.. :( małe wartości na przepływce w Twoim przypadku mogą wynikać z małego ciśnienia w dolocie ?
nie wiem co ma dla ECU wyzszy priorytet..czy dane z przepływki czy z cisnienia w dolocie..



Awatar użytkownika
suavomer
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 171
Rejestracja: sob lut 04, 2006 21:22
Lokalizacja: ZG

Post autor: suavomer » śr sie 02, 2006 22:13

No to wklejam logi z 011:

TIME STAMP,Engine Speed,Turbo Charger Specified,Turbo Charger pressure,Wastegate Bypass?
STAMP,/min,mbar,mbar,%
0.58,1176,1030.2,1009.8,24.7
0.99,1155,1570.8,1020.0,29.5
1.41,1218,1581.0,1060.8,27.5
1.83,1260,1591.2,1111.8,24.7
2.23,1281,1611.6,1162.8,24.7
2.64,1323,1632.0,1203.6,25.1
3.06,1365,1652.4,1254.6,25.5
3.46,1386,1672.8,1295.4,24.7
3.86,1428,1703.4,1336.2,24.7
4.27,1470,1734.0,1387.2,24.7
4.69,1512,1754.4,1438.2,24.7
5.09,1554,1774.8,1489.2,26.7
5.49,1617,1795.2,1540.2,30.7
5.89,1659,1805.4,1581.0,33.5
6.31,1701,1825.8,1632.0,35.5
6.72,1764,1856.4,1683.0,39.8
7.12,1806,1887.0,1723.8,39.0
7.52,1869,1917.6,1764.6,40.6
7.94,1911,1948.2,1805.4,39.8
8.35,1974,1948.2,1836.0,41.8
8.75,2016,1948.2,1856.4,41.8
9.17,2058,1948.2,1876.8,42.2
9.59,2121,1948.2,1897.2,43.0
9.99,2163,1948.2,1907.4,43.8
10.40,2205,1948.2,1927.8,45.0
10.82,2268,1948.2,1938.0,45.4
11.22,2310,1948.2,1948.2,46.6
11.63,2352,1948.2,1958.4,47.4
12.05,2394,1948.2,1978.8,48.6
12.45,2436,1948.2,1989.0,49.8
12.85,2478,1948.2,1999.2,50.6
13.27,2520,1948.2,1999.2,51.8
13.68,2562,1948.2,2009.4,52.6
14.08,2604,1948.2,2019.6,53.8
14.50,2646,1948.2,2019.6,54.6
14.91,2688,1948.2,2019.6,55.4
15.31,2730,1948.2,2019.6,56.2
15.73,2772,1948.2,2029.8,57.4
16.15,2793,1948.2,2029.8,58.2
16.55,2835,1948.2,2029.8,59.4
16.95,2877,1948.2,2029.8,60.2
17.36,2919,1948.2,2029.8,61.4
17.78,2940,1948.2,2019.6,61.8
18.18,2982,1948.2,2009.4,62.2
18.59,3024,1948.2,2009.4,63.0
19.01,3066,1948.2,1999.2,63.8
19.41,3087,1948.2,1978.8,63.4
19.83,3129,1948.2,1958.4,63.4
20.24,3171,1948.2,1938.0,62.6
20.64,3213,1948.2,1917.6,61.8
21.06,3234,1948.2,1887.0,60.6
21.47,3276,1948.2,1876.8,59.4
21.87,3297,1948.2,1866.6,58.6
22.27,3339,1948.2,1856.4,57.4
22.69,3360,1948.2,1836.0,55.4
23.11,3402,1948.2,1825.8,54.6
23.51,3423,1948.2,1836.0,53.4
23.92,3465,1948.2,1846.2,53.0
24.34,3486,1948.2,1856.4,52.2
24.74,3528,1948.2,1866.6,51.4
25.17,3570,1948.2,1876.8,51.4

kurczę jak to wklejać żeby było przejrzystsze? Jaka sztanga jaka grucha??? Mój kowal stawia na zawór w dolocie. Chyba dobrze go zrozumiałem.

[ Dodano: Sro Sie 02, 2006 22:20 ]
A swoją drogą ja swojego vag-coma "aktywowałem" ale po jakimkolwiek teście deaktywje się. Zastanawiam się czy to nie wina przelotki USB->RS232. Nie mogę też aktywować 3.112. Ale to temat pomijalny, nie sedno sprawy


Masz ALH? czytaj: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=91763

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » śr sie 02, 2006 22:22

suavomer pisze:Jaka sztanga jaka grucha???
czekaj Ty masz turbine z ze zmienna geometrią / kierownicami spalin ? w którychś 90 były - myślałem że masz ?



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 119 gości