Ustawienie pompy w starym Dieslu MB

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

bogib184
Forum Master
Forum Master
Posty: 1441
Rejestracja: czw gru 31, 2009 17:50
Lokalizacja: Pułtusk/Maków Mazowiecki
Kontakt:

Ustawienie pompy w starym Dieslu MB

Post autor: bogib184 » sob cze 16, 2012 08:11

Cześć Koledzy, problem nie dotyczy mojego VW, gdyż jest w Pb :) a dotyczy starego Mercedesa 307D, silnik jaki tam siedzi - 2,4 D 72 KM. Pada pompa paliwa - to pewne. Zamierzamy ją zdemontować, zregenerować i złożyć ponownie. Mechanikiem nie jestem, ale swoją głowę mam, jestem pojętny, więc jak ktoś mi podpowie - powinienem sobie poradzić :) Jak wykonać poprawnie sam proces zdjęcia pompy (odkręcić nie problem, chodzi, czy należy już w tym momencie ustawić silnik na znaki ? Póki co znalazłem na kole pasowym znaki OT, oraz podziałkę przed nim od 25 do 0T i za nim do 25. Podejrzewam, że pewnie jest jeszcze jakiś znak na kółku zembatym rozrządu. Sama pompa żadnych znaków nie posiada, jest napędzana poprzez tuleję nafrezowaną. Jedyne co zauważyłem, to rowek na frezie, ale już na obudowie pompy żadnego odniesienia nie ma do tego rowka. Przeczytałem gdzieś, że trzeba rozpinać rozrząd, tylko ciekawi mnie po co ? Przecież pompa nie jest napędzana z łańcucha. Jeżeli ma ktoś jakąś praktyczną wiedzę na temat takiego silnika, to jak by mi napisał w punktach co i jak, to bym coś popatrzył i podziałał. (mam drugi silnik luzem z pompą, więc mogę się dokładnie przyjrzeć).



lukasz.gtd
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 449
Rejestracja: ndz sty 03, 2010 00:08
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Ustawienie pompy w starym Dieslu MB

Post autor: lukasz.gtd » sob cze 16, 2012 09:23

Kalego a nie lepiej zapytać na forum Mercedesa?


Najlepszy układ to...Żona w domu, a kochanka w garażu..
(tylko dlaczego obie są tak drogie w utrzymaniu?)

bogib184
Forum Master
Forum Master
Posty: 1441
Rejestracja: czw gru 31, 2009 17:50
Lokalizacja: Pułtusk/Maków Mazowiecki
Kontakt:

Re: Ustawienie pompy w starym Dieslu MB

Post autor: bogib184 » sob cze 16, 2012 10:53

Wpadłem od razu na ten genialny pomysł... ale, że temat stoi w miejscu, to spytałem i tutaj. Przecież są tu ludzie znający się na mechanice, prowadzą jakieś warsztaciki, które naprawiają samochody (nie tylko VAG) i może ktoś miał okazję walczyć z takim zagadnieniem... Pytanie cały czas aktualne :bigok:



Awatar użytkownika
Neoarti
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 894
Rejestracja: wt lis 01, 2005 20:18
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Re: Ustawienie pompy w starym Dieslu MB

Post autor: Neoarti » pn cze 18, 2012 20:05

W tym silniku blokujesz pompe na znakach a sam silnik ustawiasz na 24st przed ot wkładasz pompe po środku otworów tak aby była możliwa regulacja w obie strony i po sprawie ewentualną regulację przeprowadzasz na pracującym silniku


NordGlass Diamentowe szyby samochodowe, jak masz problem z szybą wal śmiało na PW :)

Awatar użytkownika
Neoarti
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 894
Rejestracja: wt lis 01, 2005 20:18
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Ustawienie pompy w starym Dieslu MB

Post autor: Neoarti » pn cze 18, 2012 20:08

a sama pompa znaki ma dobrze poszukaj do zblokowania trzeba wykrecić śrube z boku i delikatnie wkręcić dłuższa nie pamiętam już wymiaru tej śruby znak jest na obudowie szesto od spodu zalezy jaka jest pompa drugim znakiem jest brak rzędu frezów na walku napędowym blokujesz pompe zakładasz tulejke pośrednią i tyle jak by co pisz


NordGlass Diamentowe szyby samochodowe, jak masz problem z szybą wal śmiało na PW :)

bogib184
Forum Master
Forum Master
Posty: 1441
Rejestracja: czw gru 31, 2009 17:50
Lokalizacja: Pułtusk/Maków Mazowiecki
Kontakt:

Re: Ustawienie pompy w starym Dieslu MB

Post autor: bogib184 » ndz cze 24, 2012 21:24

Mam jeszcze pytanie - jesteś pewny tego kąta, bo ja ustawiłem 24, ale nie jest to - dymi na biało. Znalazłem różne kąty - jedni piszą 15 przed 0T, była wersja 21, 24, 25+1, a gdzieś natknąłem się na skan książki "sam naprawiam" i jest na rysunku - pompa na znaki, koło pasowe na 45 stopni... rozbieżność bardzo duża. Druga rzecz - kręcę do 0T następnie cofam, czy zatrzymuję od razu na 24. Różnica jest taka, że zanim załapie napinacz, jest luz około 5 stopni i jak prawidłowo - cofnąć czy od razu zatrzymać ?



Awatar użytkownika
Neoarti
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 894
Rejestracja: wt lis 01, 2005 20:18
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Ustawienie pompy w starym Dieslu MB

Post autor: Neoarti » pn cze 25, 2012 08:51

musisz skasować luz napinacza czy ustawisz 21 czy 24 to różnicy nie będzie próbowałeś doregulować pompą kont na pracującym silniku ? czy jesteś pewien że sama pompa nie przestawiła się podczas montażu ?


NordGlass Diamentowe szyby samochodowe, jak masz problem z szybą wal śmiało na PW :)

bogib184
Forum Master
Forum Master
Posty: 1441
Rejestracja: czw gru 31, 2009 17:50
Lokalizacja: Pułtusk/Maków Mazowiecki
Kontakt:

Re: Ustawienie pompy w starym Dieslu MB

Post autor: bogib184 » pn cze 25, 2012 13:16

Tak, nic się nie przestawia. Zostało jeszcze ustawienie początku wtrysku na pompie - będę próbował, znalazłem opis jak się to powinno robić. Czy dam radę - nie wiem, jutro trafi do mechanika, ale czy on jest specem od starego diesla i pomp wtryskowych - nie wiem, wszystko wyjdzie w praniu.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 32 gości